Auteur |
Bericht |
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Standaard luchtfilter vervangen door een performance filter
Hoi, Ik heb vandaag mijn standaard luchtfilter vervangen door een performance filter zie foto's (vandaag 38 graden , pffff zwemmen was een betere optie achteraf ) Ben benieuwd of ik iets kan merken met het vermogen. Deze delen heb je nodig; Steuntje gemaakt die filter afsteunt op trillingsdemper oud luchtfilterhuis Pakking Filtercone Verloopstuk naar filtercone Verloopstuk naar filtercone Steun Vacuumpotje met zelfgemaakte steun Zo ziet het eruit als het gemonteerd is mvg Unteed
Laatst bijgewerkt door Unteed op 19 jul 2010 20:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 jul 2010 19:06 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
waarom gedaan?
_________________________________________ oud is beter
|
10 jul 2010 19:52 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
Hoi,
Reden van wissel is dat bij het origineel luchtfilterhuis de klemmen afgebroken zijn en ik op diverse Amerikaanse site zie dat de luchttoevoer beter kan dan origineel en dat je mede daardoor een mooiere sound krijgt.
mvg Unteed
|
10 jul 2010 21:11 |
|
|
michelm1978
Porsche 911 3.0SC 1982Varik
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
mooiere sound +1 meer vermogen -1
Doordat nu de aanzuiglucht uit de warme motorruimte wordt gehaald heb je dus minder vermogen, koude lucht bevat meer zuurstof.
Daarnaast is je luchtmassameter geen fan van de olie geimpregneerde filters. De olie slaat neer op je lmm. element en gaat minder presteren.
Het kan lang goed gaan hoor, maar ben door ervaring, schade en schande wijzer geworden en voor mij nog enkel originele filters.
|
11 jul 2010 9:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
zoveel mensen zoveel meningen. gebruik de zoekfunctie en je vind er een aantal. maar pk winst ga je iig niet merken met het vervangen van een luchtfilter. een duidelijker aanzuiggeluid iig wel.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jul 2010 9:09 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
Zo jammer dat je een goedkoop Chinees filtertje hebt gebruikt in plaats van een kwalitatief veel betere K&N of Greenair....
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
11 jul 2010 10:19 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
Maar ook dan blijft de ervaring van michelm1978 100% overeind staan.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 jul 2010 12:38 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
Die untietje toch. Heel het forum rijdt met K&N filter... Wel mooie foto's.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
11 jul 2010 12:46 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
Heeft de 964 een LMM? Mijn 3.2 heeft een klep met potmeter, een zgn LHM, daar maakt het niet uit. Ik heb er een K&N inlegfilter in zitten.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
11 jul 2010 12:48 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 jul 2010 12:48 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
Hoi
Ik begrijp onderstaande opmerking niet ?
Doordat nu de aanzuiglucht uit de warme motorruimte wordt gehaald heb je dus minder vermogen, koude lucht bevat meer zuurstof.
Zowel het standaard filter als het performance filter haalt in een 964 de lucht uit de motorruimte dus enig verschil van temperatuur inlaat lijkt me niet waarschijnlijk.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat K&N ook zijn filters in een laag lonenland laat maken zoals bijna alle andere bedrijven dit doen. Kan natuurlijk wel een kwaliteitsverschil zijn.
mvg Unteed
|
11 jul 2010 12:56 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
De lucht wordt niet via trechter vanuit het rooster in je achterklep weggezogen en zou in theorie warmer kunnen zijn. Gewoon lekker genieten van dat filter, ziet er super uit!! En we zullen er met z'n allen aan moeten wennen dat er ook goede spullen voor weinig uit China komen...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
11 jul 2010 13:17 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
Nee.... ik rijd al meer dan 20 jaar met K&N filters op mijn auto's, nog nooit problemen gehad. Vaak gaat het fout wanneer de filters worden uitgespoeld en opnieuw ingeolied, dan is men vaak véél te kwistig met de filterolie of men spuit het aan de verkeerde kant.... En zoals Radboud al zegt: een 3.2 heeft een luchthoeveelheidsmeter met een klep en potmeter, geen luchtmassameter.... Zolang je rijdt komt er plenty frisse lucht bij dat filter. Over de kwaliteit van K&N en China-made kunnen we lang discussieren, niet alles uit China is inderdaad slecht, maar dit soort filters heb ik al gezien met verpulverend filtergaas.... lijkt me niet lekker als dit in je motor komt.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
11 jul 2010 13:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
Nvt, want het gaat (hier) helemaal niet over een 3.2 .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 jul 2010 15:53 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
op de foto`s van TS zie ik ook geen lmm maar een luchthoeveelheid meter.
dus zal ook geen last hebben van olie op zn lmm
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
11 jul 2010 16:27 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
lmm = LuftMengenMesser klinkt toch beetje als hoeveelheidsmeter voor lucht Maar ook de 3.2 heeft een dergelijk ding - ook wel luchtweger genoemd - gaat alleen via een stuwschijf die wordt weggedrukt afhankelijk van de hoeveelheid. De actuele generatie werkt met een hiitedraad die nauwkeuriger de hoeveelheid luchtigheid bepaald
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 jul 2010 20:37 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
is dat net zoiets als de hittedraad conversie LM220 kit die o.a. ik op mijn 964 had?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 jul 2010 21:23 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
jah hittedraad heeft een betere precisie. @ Paul II: dat weet ik ben eerste auto monteur
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
11 jul 2010 21:32 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
heb recent zelfde gedaan. Ik zocht alleen nog een mooie plek om een steuntje te maken om het gewicht voor filter en spruitstuk op te vangen. Die heb ik nu met jouw foto's gevonden.
Om het theoretische probleem van warmere lucht op te vangen (waarvan ik denk dat deze mini minimaal is), kun je een buis met 90 graden bocht op spruitstuk plaatsen met daarop filter. Is wel even passen en meten gezien de ruimte beperkt is, maar goed.
Ik plan dit in de toekomst eens te doen en te testen voor verschillen met de 90 graden bocht(hier bovenop gaat dan een pipercross filter dus niet helemaal ceteris paribus) t.o.v. zonder een bocht met aanzuiging 'warmere' lucht. Heb nu dus geen bocht en een cone filter van K&N alternatief. Zal hem eens in de gaten houden i.v.m. Afbrokkelen.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
13 jul 2010 12:32 |
|
|
Jvg
Car freakHoeilaart
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
Hebben jullie dan eerder voorkeur voor open luchtfilter of een inlegfilter van K&N? Ik twijfel, ik zou voor mijn 996 "2003 wls" ook de filter willen veranderen, maar wat te plaatsen?
_________________________________________ 996 C2s 345HP
|
11 aug 2010 8:28 |
|
|
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
Is bij mijn weten pas vanaf 996 zo (trechter vanuit spoiler naar luchtfilterhuis). Bij 964 en 993 komt aanzuiglucht gewoon direct uit motorruimte (waarbij wellicht via rooster "verse buitenlucht" in motorruimte terecht komt).
|
11 aug 2010 8:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
voor een 964 voorkeur voor inlegfilter. met 996 geen ervaring. ik vond het aanzuiggeluid van een open luchtfilter storend en het geluid van een cuprohr icm K&N inlegfilter briljant.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 aug 2010 8:46 |
|
|
Jvg
Car freakHoeilaart
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
Ik had zitten denken om de uitlaatcollectoren en cats te veranderen( zelfs volledig lege cats gevonden), de einddempers met klankast te bewaren (dan heb ik nog wat controle over het geluid), maar wil er graag de diepere grom bij. Vandaar de vraag, heb op het net openfilters van K&N gevonden, maar kosten wel wat geld tussen 400 en 500 Euri.
_________________________________________ 996 C2s 345HP
|
11 aug 2010 10:19 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
@jvg: even kort gezocht op marktplaats(nieuw): http://link.marktplaats.nl/368397148mod by horn - tip: in de rechterkolom staat bij een MP advertentie altijd 'link naar advertentie' - als je die gebruikt hoef je geen URL van 4 regels te posten
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
17 aug 2010 11:07 |
|
|
Carrera80
Carrera 3.2 uit 84
|
Re: Standaard luchtfilter vervangen door een performance fil
Heb een open K&N filter op mijn 3.2. Bevalt prima!
|
17 aug 2010 15:24 |
|
|