Auteur |
Bericht |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Dat laatste.... Het zijn bedrijven die hoog aangeschreven staan.... ook bij mij zelf.... maar goed...... niet alles gaat altijd in één keer goed......
Zowel motor alsd bak zijn weer klaar..... de bak ligt reeds thuis en de motor haal ik vanmiddag op......
Komend weekend de motor weer in elkaar zetten en dan is de auto volgende week weer klaar..!! Ik zal eindelijk eens wat foto's maken.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
28 mei 2010 11:35 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Zo, eindelijk met wat plaatjes.... Motor zit inmiddels in de auto en zal deze week klaar zijn......
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
08 jun 2010 21:28 |
|
|
bully
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
|
08 jun 2010 22:04 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
De auto is weer helemaal klaar..!!
Inmiddels alweer 150km op de klok gezet om vast te stellen dat alles in orde is.
In het begin een beetje vreemde luchtjes en "walmpjes" door verf, vet en sealant maar dat was gelukkig snel weg.....
Het duurt eventjes, maar dan heb je alles wel weer voor elkaar.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
11 jun 2010 12:36 |
|
|
bully
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Was het voor deze?...
|
11 jun 2010 14:44 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Nee, de rode uit 1973....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
11 jun 2010 15:29 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
dat moet zo/n beetje de eerste impactbumpor zijn...
_________________________________________ oud is beter
|
11 jun 2010 15:57 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Klopt, hij moet volgens mij na september 1973 gemaakt zijn.... De auto is op de iets bredere achterschermen na helemaal origineel....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
12 jun 2010 12:36 |
|
|
bully
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Lees niets over de motor?......
|
10 jul 2010 15:50 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
@Bully Hoe vindt/onthoudt je ze?
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
11 jul 2010 10:23 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Ja, het is bijna een ziekte.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
11 jul 2010 11:14 |
|
|
bully
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Porsche 911 S 1973 Rood impactbumper daar zijn er zoveel van
|
11 jul 2010 12:18 |
|
|
bully
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Heb je deze nog?
|
18 jul 2010 16:50 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Nee, deze is zo'n 6 jaar geleden bij Winfred van Dijk terecht gekomen.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
18 jul 2010 20:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Oh, dan zal hij een dezer dagen wel op zijn site verschijnen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 jul 2010 21:47 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Ik heb deze auto niet weer gezien. Hij kocht de auto en een maand later lagen de krukas lagers eruit. Beetje sneu werk natuurlijk. Was een harstikke leuke auto....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
21 jul 2010 11:16 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Porsche 911S uit 1973 met een probleempje
Ik heb af en toe problemen met mijn startmotor. Voornamelijk wanneer hij warm is maar sinds kort ook als hij koud is. De ene keer pakt hij direct aan en de andere keer doet hij niets.... De bendix komt uit maar krijgt de motor niet rond terwijl de accu vol is.....
Nu heb ik uit betrouwbare bron vernomen (Erpa) dat het niet de starter zelf hoeft te zijn maar slechts de bedrading erheen. Het volgende zou ik moeten doen om het probleem te verhelpen:
Je neemt een dood normaal relaitje. De gele originele draad komt op aansluiting 85 van het relais.dit is de stuurdraad Een losse draad welke je aan de ene kant ergens op massa vastmaakt (chassis) en de andere kant op aansluiting 86 van het relais.dit is de massadraad Je pakt een losse draad,deze doe je bij de dikke rode draad(+) van de startmotor,welke met de m8 moer vastzit (sleutel 13),de andere kant zet je op aansluiting 30 op het relais Nu pak je nog een laatste losse draad welke je verbindt met aansluiting 87 op het relais en de andere kant op het schuifstekkertje op de startmotor (zat eerst de gele draad op)
Wie heeft dit wel eens gedaan? Is dit klusje goed te doen?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
04 apr 2011 13:46 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 2.7 motor met lekkende kopjes....
Ik zou eerst eens goed de min pool op het chassis kaal halen. Kan ook heel goed aan de massa liggen. Dan heb je het geklooi met andere + draden niet. Haal altijd wel eerst even de stroom van de auto. Met de spanning op de startmotor kan je lassen
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
04 apr 2011 14:13 |
|
|