Auteur |
Bericht |
Pascal
‘64 Kever
|
Ik heb verder niet veel verstand van helmen, dus daar ga ik even niet op in, het verhaal zal wel kloppen, maar....
Dit is me toch onzin! Euro-NCAP is een wassen neus. De auto die aangeboden wordt voor deze test, moet voldoen aan een aantal vantevoren bekende tests, met bekende snelheiden, bekende hoeken van botsing, bekende gewichten en bekende omstandigheden.
Deels nodig om een gelijk beeld van alle auto's te krijgen, helemaal waar, maar aan de andere kant maakt dit het een fabrikant erg makkelijk om een auto te maken die 5 sterren zal halen, terwijl een andere auto (in gelijkwaardige klasse!) met bijvoorbeeld maar 4 of zelfs 3 sterren wellicht TOCH een veiligere auto is.
Moest er toch even uit... (weet overigens niet hoeveel sterren mijn auto's hebben, ja, 1tje wel, die heeft er geen )
|
27 maart 2008 20:28 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Je hebt op sommige evenementen mogelijkheden als "guppyrijden" , rondjes op het circuit met kinderen met uiteraard "gepaste" snelheid.
Bij dit soort gelegenheden willen mensen "voor de veiligheid" de kinderen nog wel eens een helm opzetten. Bij de briefing wordt dan ook steevast uitgelegd waarom dat zéér onwenselijk is, gewicht helm i.c.m. nog zwakke nek van kinderen.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
27 maart 2008 21:07 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
motorhelm is wat anders dan een helm voor in een auto
_________________________________________ Got coffee?
|
27 maart 2008 22:33 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Ach ja veiligheid boven alles. Zo duur mogelijk anders is het niet veilig
Op 10 km hoogte in een vliegtuig dan ook zeker de gordel omhouden, het zou maar eens net het verschil kunnen zijn tussen leven en dood.
Op de bouwsite een helm opzetten als je onder een takel doorloopt met een staalbalk van 10 ton eraan. Wel een dure ander kop je hem niet terug.
Dan ook consequent zijn en een brandvertragend overall aan bij het rijden op het circuit.
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik denk dat een helm in een personenauto op het circuit niet aan zulke hoge eisen hoeft te voldoen als een motorhelm. Zo niet, dan lijken me de eisen toch in ieder geval anders. Een helm lijkt mij ook een mix van compromissen. (bijv. stijfheid vs absorpsie vermogen) Daarmee kom je dan gelijk op het mogelijk probleem dat een zeer dure motorhelm zo specifiek als motorhelm designed is dat hij wellicht minder geschikt is voor in een auto.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
27 maart 2008 23:28 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
dynamic, een helm op het circuit in de auto hoeft je (inderdaad) niet te beschermen tegen het asfalt... Maareh, denk je dat je stuur of ruit of dakconstructie van de auto veel minder hard zijn bij een goeie klapper
Voor de rest heb je inderdaad gelijk (heb dan ook altijd een brandwerende overall aan, ook op kantoor, het zal je toch gebeuren! )
(en ja, je stuur haal je )...
|
28 maart 2008 0:14 |
|
|
horn
PF #57
|
had ik eerst ook, maar ben tegenwoordig geswitcht naar brandwerend ondergoed. Zit prettiger.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 maart 2008 7:56 |
|
|
Patrick
|
Maar of zo'n brandwerende string nu echt veel helpt ................
|
28 maart 2008 9:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Maar het staat wel stoer in de sportschool
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 maart 2008 18:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... je zal niet de eerste (en zeker niet de laatste) zijn die met z'n hoofd het bagagevakje raakt
|
28 maart 2008 22:45 |
|
|
Illusion
996C4ZH
|
In de laatste Promotor staat een test van het Lidl motorspul van vorig jaar.
Conclusie was dat de helm wel OK was van kwaliteit en veiligheid. Alleen gaat de fabrikant een beetje vreemd om met de verschillende keurmerken. De helm zelf was in Duitsland gekeurd en het vizier in Spanje, terwijl voor een E keurmerk de helm in z'n totaliteit gekeurd moet zijn en niet de onderdelen afzonderlijk.
Al met al was de helm redelijk veilig.
|
28 maart 2008 23:40 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Waar een helm al niet goed voor is
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
29 maart 2008 1:11 |
|
|
TurboBjorn
Maasmechelen
|
Hiervoor is de Blokker-helm wellicht ook geschikt...
http://www.youtube.com/watch?v=k3ruF8eDeTc
_________________________________________ Calibra Turbo
Ducati M900 Dark
|
01 apr 2008 23:21 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Inderdaad, is een goede vriendin van mij overkomen. Hersenschudding.
|
02 apr 2008 0:29 |
|
|
horn
PF #57
|
geen helm op zeker? eigen schuld dus. had ze bij de blokker kunnen voorkomen voor 40 euro. krent
|
02 apr 2008 7:01 |
|
|
Niels
|
Re: Goedgekeurde helm Blokker 40 euro
En waar kan de "paar dagen per jaar" trackdaycoureur een fatsoenlijke helm scoren? (fatsoenlijk = geen poly carbo)
Welk merk, shop etc? Moet zo'n ding integraal zijn of nu weer net niet?
Kan me namelijk voorstellen dat de gemiddelde motorshopverkopert niet scherp heeft wat handig is voor in een auto op het circuit, of maakt het niks uit?
|
23 jul 2010 16:03 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Zoek eens onder Arai autosport helmen. Bevalt mij erg goed. Op de motor rij ik of met een HJC intergraalhelm of met een Ruby potje (Pavillon). Denk dat je bij een motorzaak bij jou in de buurt ook goed moet kunnen slagen.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
23 jul 2010 16:07 |
|
|
Niels
|
Dankje, ik hoopte echter op een prijsje richting de 150 ofzo? Arai is gelijk proffessioneel.
Kun je dan overigens uit met een jet helm? Had ik steeds als leenhelm, vind ik op zich prima
|
23 jul 2010 16:12 |
|
|
Erick
|
Een jet helm kan prima in een dichte auto. Moet zeker lukken voor 150,-
In mijn winkel verkoop ik ook diverse (jet) helmen. Al vanaf 149,95 maar die zou ik niet doen. Heb wel een goudkleurige voor 199,95 liggen. (De Ruby's vallen in een veel hogere prijsklasse)
|
23 jul 2010 16:18 |
|
|
Niels
|
Dank voor je hulp, k ga ff naar de motorshop (zwolle is helaas niet om de hoek anders was ik ff langsgereden).
|
23 jul 2010 16:23 |
|
|
Erick
|
Gelijk heb je. Bedankt voor het gebaar
|
23 jul 2010 16:26 |
|
|
Erick
|
Gelijk heb je!
|
23 jul 2010 16:33 |
|
|
bully
|
Hier misschien. Staat ook een GT3
|
23 jul 2010 16:48 |
|
|
Niels
|
Erg mooie site. Zeker de drive met GT3 Hebbie ook jethelpies met ander spul dan polycarbo? Of ik heb ik half gekeken?
|
23 jul 2010 16:56 |
|
|
Niels
|
Ook lachuh zon helm met krullen, jammer dat ik geen 911 cabrio heb
|
23 jul 2010 16:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 jul 2010 18:52 |
|
|