Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Ook hulde voor jou in dat geval , maar dat geldt volgens mij niet voor iedereen die het oneens is met het overtreden van deze regel door Ferrari .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 jul 2010 20:55 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Olav Mol twittert:
1.) Volgens mij is de aantijging 'het in discrediet brengen van de sport' de zwaarste waar de WMSC moeilijk omheen kan. Ecclestone vindt t best.
2.) Je kunt twisten of de ban op teamorders moet verdwijnen, ze staan nu nog in de reglementen en je hebt je als team er aan te houden
3.) tot slot; het heet teamorder dus zou ik een constructeursstraf terecht vinden . zij vaardigen uit en de rijders voldoen aan de opdracht
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
26 jul 2010 23:38 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Grappig dat velen altiijd de info/mening van Olaf M. overnemen.
Massa krijgt informatie dat Alonso sneller is dan hem. Had ook een andere rijder kunnen zijn. Aan hem de keuze wat te doen. Het team heeft hem alleen geïnformeerd. Alonso staat hoger in het klassement en was gewoon sneller, ik zie geen enkele reden waarom ze bij Ferrari iets verkeerd doen. Als een stel blinde paarden elkaar eraf rijden (Redbull) is lekker slim. En verder, 1ste en 2de zouden ze zo en zo worden, ze waren sneller dan de rest.
_________________________________________ Racefun events
|
27 jul 2010 1:38 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Ik neem de mening van Olav Mol helemaal niet over! Ik plaats alleen wat hij Twittert!!!
Ik vind teamorders belachelijk, vandaar ook direct mijn post toen het gebeurde. Los van welk team het doet. Dat het een logische actie is misschien wel terrecht, maar laat Massa zich dan "zogenaamd" verremmen oid. Dit is gewoon niet wat de mensen willen zien. Ook het gezicht en de reactie van F. Massa sprak boekdelen. En ook dat schijnheilige gezicht van Alonso...
Ik ben (misschien wel was) liefhebber van de sport en metname van Button. Maar als daar een soortgelijke actie was geweest in het voordeel van Button had ik hetzelfde gereageerd.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
27 jul 2010 6:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Als je voor 10 uur belt hebben ze een mooie aanbieding bij de Efteling...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2010 7:14 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Ja en sinterklaas bestaat echt.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
27 jul 2010 9:10 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
En dat is overigens ook een Spanjaard....
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
27 jul 2010 9:31 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
nee dat is een turk
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
27 jul 2010 9:39 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
De mening VAN Mike Gascoyne:
Mike Gascoyne heeft andere mening: "Massa is hier de schuldige"
Fernando Alonso schreef gisteren op controversiële wijze de Grand Prix van Duitsland op zijn naam. De Spanjaard reed de gehele race achter teamgenoot Felipe Massa, maar de Braziliaan kreeg van zijn Ferrari F1 Team op driekwart van de race te horen dat hij zijn achtervolger moest laten passeren. Een overduidelijk geval van teamorders, na de race door de FIA bestraft met 100.000 euro boete. Bovendien gaat binnenkort de World Motor Sport Council zich buigen over de zaak. Veel meningen zijn al gehoord, en de algemene opinie is dat Ferrari dit nooit had mogen laten gebeuren. Mike Gascoyne, technisch directeur van Lotus en altijd goed voor gepeperde uitspraken, ziet echter een andere schuldige.
"Ik vind dat de wedstrijdleiding correct heeft gehandeld en een moedige beslissing heeft genomen. De 100.000 dollar straf is het maximale bedrag dat zij konden uitspreken", zo zei Gascoyne op zijn Twitter-account. "De WMSC is het juiste orgaan om de definitieve beslissing te nemen. Als ik hen was zou ik de punten van het team afnemen, maar de rijdes de punten laten behouden. Zij hebben zich gewoon gehouden aan de opdrachten van het team. Veel mensen zeggen dat het team de positiewisseling beter in scene had moeten zetten, maar ik weet niet hoe ze dat hadden moeten doen. In een rechtstreeks duel was Alonso niet snel genoeg, en Massa is van zijn gas gegaan om hem te laten passeren. Massa is hier de schuldige, want hij heeft de opdracht opgevolgd. Daarom zou hij niet beloond moeten worden, ook al zou hij de verdiende winnaar geweest zijn."
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
27 jul 2010 10:21 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Jenson Button's reactie:
Jenson Button spuwt zijn gal over Ferrari: "Ze horen niet thuis in de Formule 1" Uit steeds meer hoeken wordt de actie van het Ferrari F1 Team tijdens de Grand Prix van Duitsland veroordeeld. Het Italiaanse team liet op driekwart van de race aan Felipe Massa weten dat hij zijn teamgenoot Fernando Alonso moest laten passeren, waardoor de Spanjaard met de overwinning aan de haal ging. Wereldwijd is fors uitgehaald naar de teamorders van Ferrari, met uitzondering van zevenvoudig kampioen Michael Schumacher, die aangaf in een dergelijke situatie hetzelfde te hebben gedaan. Ook concurrent en regerend wereldkampioen Jenson Button is niet te spreken over de actie van het Italiaanse team.
"Persoonlijk vind ik dat teamorders niet thuishoren in de Formule 1. Niet alleen hier, maar in elke raceklasse horen ze niet thuis, al is het soms niet te voorkomen", zei de McLaren-coureur tegenover Press Association Sport. "We willen allemaal winnen en we weten dat elk team zowel het kampioenschap bij de rijders als bij de constructeurs wil winnen. Maar ze moeten beide coureurs een gelijke kans geven om die titel te winnen. Het is nog erg vroeg in het seizoen om nu al teamorders uit te voeren. Hoe vroeg gaan ze in de toekomst daarmee dan beginnen? Als ik via de boordradio te horen zou krijgen dat mijn teamgenoot achter mee sneller zou zijn, dan zou ik blijven doorrijden en hopen dat hij me niet inhaalt."
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
27 jul 2010 10:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Mike Gascoyne praat gewoon Olav Mol na
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2010 10:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
oke, alleen als je een renstal hebt mag je een mening hebben? Goed advies aan die 16 miljoen bondscoaches in dit land: "wordt eerst zelf eens bondscoach, daarna mag je commentaar hebben op dit Oranje..."Wie noemt Ferrari hier overigens schijnheilig? Het enige dat gezegd wordt is dat ze de regels hebben overtreden en dus bestraft moeten worden. En gezien de belangen begrijp ik hun beslissing om Alonso te laten winnen prima. Alleen de wijze waarop vind ik persoonlijk niet slim. Denk dat daar handigere alternatieven voor geweest zouden zijn. Die hebben ze niet gekozen, dus krijg je consequenties. So be it.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2010 11:26 |
|
|
Wimpie77
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
+1 stomme regel trouwens!
_________________________________________ * * *
|
27 jul 2010 11:57 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Button, de man die een aantal races geleden zijn teammaat Hamilton inhaalde. En dat deed hij nadat beide coureurs over de radio instructie van het team hadden gekregen om brandstof te sparen! Hamilton pakte hem weer terug en ondanks dat hij gewonnen had was hij (terecht) kwaad op zijn collega en er kon geen glimlach af tijdens de prijsuitreiking. Bedankt voor de tip!
_________________________________________ Racefun events
|
27 jul 2010 11:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
ben ook Button fan, maar vond dat idd weinig collegiaal. Was zelfs blij dat Hamilton hem terugpakte. Ik ben ook geen fan van die regel. Als je geen teamafspraken wil, moet je niet met teams willen werken. Belangen zijn gewoon (te) groot daarvoor. Vandaar dat ik ook aangaf dat ik prima begrijp dat Ferrari het wel doet. Maar net als met het voorbeeld dat EriC4C aanhaalt (te hard rijden in je eigen auto) - als je bewust de regels buigt of overtreedt, is er de kans dat je gestraft wordt. Dat risico loop je bewust. Consequenties kunnen er derhalve zijn. Of je het nou wel of niet met de regel an sich eens bent.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2010 12:49 |
|
|
Wimpie77
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Maar wie bepaald die strafmaat? Is dat van te voren bekend? Of heeft de fia een aparte kolom voor verari overtredingen?
_________________________________________ * * *
|
27 jul 2010 13:12 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
27 jul 2010 13:41 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Gelukkig gebeurd er in de F1 weer voldoende om ons "druk" over te maken. De races zijn leuk, alleen jammer dat de auto's er zo ontzettend lelijk uit zien.
_________________________________________ Racefun events
|
27 jul 2010 13:47 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Leve Button, een no nonsensgast en een echte piloot, beter dan die ferariemietjes
|
27 jul 2010 20:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
bij sommige mensen zie ik dat nou juist als een bevestiging dat ik gelijk heb...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2010 23:20 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Het blijft gewoon vreemd dat TEAMS geen TEAM-orders mogen uitvaardigen. Waar zijn het dan TEAMS voor? Verder weet ik niet wat er in de contracten van de mannen staat, maar als Massa door Alonso op deze manier kan worden voorbijgereden moet dat bijna wel een contractuele overeenkomst zijn anders is Massa gewoon een dombo (of hij houdt er flink geld aan over). Bij wielrennen gebeurt niet anders en daar roept niemand wat over, erger nog daar is de opinie juist andersom.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
28 jul 2010 17:35 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
28 jul 2010 17:52 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
mag·nan·i·mous (mg-nn-ms) adj. 1. Courageously noble in mind and heart. 2. Generous in forgiving; eschewing resentment or revenge; unselfish.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
28 jul 2010 19:40 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
unselfish... jaja. alsof hij een keus had...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jul 2010 19:45 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Formule 1, seizoen 2010
Dacht ut niet
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
28 jul 2010 21:21 |
|
|