Auteur |
Bericht |
Ummie
|
Verpakken van de motor?
Excuus, het zal ongetwijfeld al besproken zijn maar ik kon het niet vinden d.m.v. De zoek functie. Ik lees met enige regelmaat dat de motor opnieuw verpakt is. Wat is dit? Ik begreep dat v.a. '92 de motoren voor een 964 gemodificeerd zijn. Wat zijn de verschillen of zijn die er niet meer na het "verpakken"?
Alvast bedankt!
|
27 jul 2010 17:10 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Verpakken van de motor?
Als de olie zijn weg naar buiten vind is het nodig de motor opnieuw in te pakken, oftewel motor eruit en alle pakkingen, ringen en weet ik wat nog meer worden dan vervangen.
_________________________________________ Racefun events
|
27 jul 2010 17:17 |
|
|
Ummie
|
Re: Verpakken van de motor?
Duidelijk! Bedankt....
|
27 jul 2010 17:37 |
|
|
Ummie
|
Re: Verpakken van de motor?
Haha, toch nog een dingetje hierover...mocht ik een auto aanschaffen die dit nog moet onder gaan, wat zijn ongeveer de kosten voor deze ingreep?
|
27 jul 2010 19:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Verpakken van de motor?
laat de auto die je wil aanschaffen nou gewoon vooraf uitgebreid keuren door een Porsche specialist. Die kan je in dat geval precies vertellen wat je kan verwachten. Als we hier nou zeggen 4000 euro, ga je je daar blind op staren. Iedere auto is anders en je weet het pas als je het ziet (en ook nog de ervaring en het verstand hebt om in te schatten wat eea moet gaan kosten).
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jul 2010 19:48 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Verpakken van de motor?
bij mij kostte het incl check up van het blok 3500 euro
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
27 jul 2010 20:33 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Verpakken van de motor?
mij iets meer dan 3k... Maar zoals Horn al zegt, goed vooraf laten keuren en checken door spec!
|
27 jul 2010 21:17 |
|
|
Ummie
|
Re: Verpakken van de motor?
Bedankt allemaal, Ik zal bij aanschaf zeker een AKK laten uitvoeren. Mijn vraag kwam meer uit het feit dat ik het zo vaak lees en het klonk vrij prijzig. Ik heb begrepen dat een motor v.à 200000 km meer last krijgt van zweten dan daarvoor. Mocht ik dus een auto laten keuren met 180000km en er geen problemen zijn, weet ik nu wel wat me tzt staat te wachten.
Uiteraard is elke auto anders!
|
28 jul 2010 12:15 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Verpakken van de motor?
Als je bij zo'n hoge KM-stand opnieuw in moet gaan pakken .. dan zou ik meteen 'n (preventieve) revisie overwegen
|
28 jul 2010 13:52 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Verpakken van de motor?
voorgaande reacties + zoals Olaf zegt: als het een-en-ander openligt is het i.vm. toekomstige kosten vaak een financieel verstandigere beslissing (als je de auto wilt houden) om meteen een (gedeeltelijke) revisie te doen of e.e.a. aan onderdelen (anders dan pakkingen) te vernieuwen. Vaak bedragen de prijzen voor de onderdelen die je 'meteen' ook even doet een aanzienlijk deel van het budget.
Als een motor bij 200.000 km goed onderhouden is, niet zweet en prima olieverbruik heeft, zou ik nog lang niet aan een revisie denken. Als een motor van 100.000km dit wel doet, zou ik alvast beginnen een potje op te bouwen voor een revisie.
M.a.w. probeer een heel goed beeld te krijgen van de huidige staat van de auto in vergelijking met de staat waar jij voor denkt te betalen ( akk bij specialist waar jij vertrouwen in hebt verkleint risico's). Er is geen gouden regel in deze zoals ' hoe minder kilometer, hoe beter'. Probeer een aankoop analytisch aan te pakken en je huiswerk te doen, dan is de kans op kosten waarvan je later baalt kleiner (je vergeeft het je P meestal weer snel :roll , maar toch). Succes! De zoektocht is een leuke tijd!
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
28 jul 2010 16:21 |
|
|