Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 3:19



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
lood toevoegen 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 SC Carrera (1986) en BMW 528i (2003)
Bericht lood toevoegen 3.2
Hallo,

Ik zie heel veel berichten over welke benzine je moet tanken in een 3.2 zonder katalysator.
In mijn handleiding staat euro 98 met lood, aangezien dat niet meer is te krijgen, tank ik euro 98 maar is het dan ook verstandig om, om de zoveel tank beurten lood toe te voegen. Of beschikt mijn 3.2 motor uit 1986 over geharde zittingen. Wie kan mij daar duidelijk over verschaffen.

Met vriendelijke groet,

Herman


26 jul 2010 11:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: lood toevoegen 3.2
Zoekfunctie: loodvervanger......
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


26 jul 2010 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Bericht Re: lood toevoegen 3.2
Hoi Herman,

Gewoon 98 tanken... weliswaar zonder lood maar daar kan ie gewoon tegen hoor!
_________________________________________
Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!


26 jul 2010 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: lood toevoegen 3.2
Mijn 3.2 ('88) kreeg startprobleempjes - hangende verstuivers - door de loodvervanger; waarschijnlijk tevens veroorzaakt door weinig gebruik nieuwe eigenaar ...
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


26 jul 2010 14:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: lood toevoegen 3.2
Indien er harde klepzittingen in zitten, is een loodvervanger niet nodig. Maar tegenwoordig is de brandstof zo schraal. Octaan 98 aan de pomp is nog schraler dan de 95. Ik gebruik al geruime tijd de octaan booster van Millers oils
(Petrol power Eco max) deze is er in 2 varianten. de one shot ( 250 ml. flesje op 60 ltr. brandstof toevoegen aan octaan 95, en je hebt 3 octaan erbij. Dus de benodigde 98.... Maar hier loopt de motor beduidend beter op, en geeft de brandstof weer de benodigde smerende werking. De andere die ze hebben is een multi shot fles ( 500 ml. voor 500 ltr. brandstof) deze geeft 2 octaan erbij.

En voor de oudjes, met zachte klepzittingen is er VSP Plus. Dit is een octaanbooster en loodvervanger in één. Geeft 2 octaan erbij ( 250 ml. flesje op 40 ltr. brandstof.

Hoe lager het octaan aan de pomp des te beter is de smerende werking.
Op de site van Millers oils kan je hier alles over terug vinden.

Succes


29 jul 2010 8:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.