Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:07

Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Van Alfa naar Porsche? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Lotus Elise
Bericht Re: Van Alfa naar Porsche?
Grappig om te lezen dat een overstap van Alfa naar Porsche niet ongebruikelijk is. Ik bezit momenteel een Alfa GT 3.2 V6 wat een hele sportieve, comfortabele, enigszins betaalbare (en mi mooie) auto is maar mis toch het "hardcore" sportwagengevoel.
Na jaren dagdromen (en het vergaren van voldoende budget) ben ik sinds kort serieus aan het oriënteren voor een 911. Aangezien ik nog nimmer een 911 heb gereden en me dus baseer op diverse boeken, artikelen en fora wordt het waarschijnlijk een 964 C2 (of misschien een mooie 3.2 Carrera). Een 993 is uiteraard ook erg interessant maar bugettair (voor mij) even niet haalbaar.

Anyways, het PorscheForum is een fantastisch medium om meer te weten te komen over de do's en dont's rondom de aanschaf/gebruik van een 911! :res:

29 jul 2010 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Goede keus; ook hier een "spijtoptant" :mrgreen:. Heb zelf (met veel plezier) een aantal Alfa's gehad, waaronder laatstelijk (als hobbyauto) een Spider V6. Heerljike auto (om op tempo te toeren) met geniaal motorgeluid.

Geboorte eerste koter gaf me een excuus om naar Porsche over te stappen, achterbankje :wink: (eveneens 964 C2, cabrio, dat wel). Behoorlijk verschil, en het is maar net waar je naar op zoek bent. 911 is stuk bruter en idd meer hardcore wat zo te horen is wat je zoekt.

29 jul 2010 13:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht van alfa nar Porsche
Ik ben na 30 jaar Alfa overgestapt naar Porsche. De Alfa Dealer had toevallig een boxster staan. De proefrit in de nieuwe spider van ruim 1600 kg was een afknapper. Omdat hij mijn klassieke spider en bertone en mijn GTV inruilde was de koop snel geregeld. Tot op heden geen spijt gehad. Je merkt toch de Duitse degelijkheid, en niet te vergeten het vermogen. Echt genieten van een nieuwe ervaring. Ben inmiddels aan het orienteren op een 964 voor erbij , want dat vind ik de mooiste Porsche met klassieke uitstraling. Ben wel bezorgd over wat ik er allemaal over lees op het forum. Het is wel uitkijken geblazen.

29 jul 2010 16:42
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: van alfa nar Porsche
uitkijken bij oude(re) auto's is altijd het devies. als jij een GTV, een bertone en een Spider hebt gereden, zal je dat vast al geweten hebben vóórdat je op dit forum kwam. :idea:

29 jul 2010 16:52
Profiel
PorscheForum Rookie
De station gaat waarschijnlijk als eerste weg. Het begin is er....

Nu even wachten tot er zich een volgende koper aandient voor de andere Alfa's en ik kan waty serieuzer op zoek. Nu alleen de vraag klassiek of modern (964)?

01 aug 2010 20:56
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
DHR schreef:
Nu alleen de vraag klassiek of modern (964)?

Dat hangt o.a. af van hoe/waarvoor je de 911 wilt gebruiken. Voor "dagelijks" gebruik is vanaf de 964 beter geschikt. Als "hobby" voor erbij is een klassieke ook prima geschikt. Stallingsruimte is in dat geval ook belangrijk(er).

O ja, hier stond eerder een 164 V6, '89 Spider, 155 en 156 op de oprit :ba: :mrgreen: .

02 aug 2010 11:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Wordt echt een hobby auto, die bij zin en gelegenheid gebruikt gaat worden. Stalling heb ik straks weer aan huis, dus dat is geen probleem. Eigenlijk vind ik klassieke auto's het leukst, dus mijn voorlopige voorkeur gaat uit naar een zo vroeg mogelijk exemplaar. Mag dan uiteraard wat werkl aanzitten, zolang dit maar acceptabel is en het een rijdbare auto is die geen totale restauratie behoeft. Hierin is de keuze een stuk beperkter dan bijvoorbeeld en 964. Maar we hebben geen haast!

Leuk om te horen dat er eigenlijk best wel een hoop Alfa rijders/bezitters zijn hier op het Forum!

Mvg, Dennis

03 aug 2010 0:17
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Je had zondag op ALARM in Zoetemeer aardig je bolides op de markt kunnen zetten. Zag ze er niet bij staan.... :D

03 aug 2010 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
van het weekend mijn 147 GTA verkocht aan wim prins, met pijn uit het hart 270 pk kwijt..........nu de boxster als DD, maar er komt zeker weer een alfa...

04 aug 2010 10:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
josboxster schreef:
t.........nu de boxster als DD, maar er komt zeker weer een alfa...

Wat heb je op het oog? Of gaat het misschien worden?

04 aug 2010 13:02
Profiel
Hier komt ook een Alfa. :mrgreen:

Zijn er al volop aan bezig, en moet echt een nieuwe worden. :ba:

Afbeelding Afbeelding

04 aug 2010 18:31
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Welkom, na 8 jaar 156's te hebben gereden rij ik nu zakelijk een bijtellingsvriendelijke 964. prima beslissing geweest. Overigens zou ik er wel weer een Giulia (bertone) voor de fun bij willen. Maar tsjonge wat is het meerendeel gaar!

04 aug 2010 18:43
Profiel
Hebben alleen de oudere Alfa's geen last van hoor.
Denk dat de meeste auto's van 25 jaar en ouder wel last van die verschijnselen hebben. :idea:

04 aug 2010 19:08
PorscheForum Rookie
Mooie plaatjes van Cabrio Wim. Succes met de verdere restauratie. ben zeker benieuwd naar het eindresultaat!

Afgelopen weekend niet naar de ALARM meeting geweest, had het te druk met de werkzaamheden. Tevens de bevestiging dat er er niet aan toe kom om de Alfa allemaal zelf af te maken en dat ik ze beter kan verkopen. In dat geval wil ik iets terughebben, wat in ieder geval direct te gebruiken is.

Mochten er nog liefhebbers zijn voor mijn Alfa's om naast de Porsche te hebben.....

Mvg, Dennis

08 aug 2010 0:29
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
DHR schreef:

...Mochten er nog liefhebbers zijn voor mijn Alfa's om naast de Porsche te hebben.....

Mvg, Dennis

Wat heb je precies in de aanbieding? :drive:

08 aug 2010 11:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Citaat:
Wat heb je precies in de aanbieding?

Zie eerder bericht in dit topic. M.u.v de station want deze is vandaag verkocht en krijgt een ander paspoort.

Mvg, Dennis

10 aug 2010 0:36
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Tja juiste keus . ik heb ook een alfa gehad en als laatste een prachtige triumph Tr 6.
Tja alles weggedaan voor de porsche 964 en tot op heden nog geen spijt.

10 aug 2010 17:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Er staat op MP al een tijdje een zwarte goedkope 964 C2 te koop met bijna 3 ton op de teller. Iemand bekend met deze kilometervreter?

24 aug 2010 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche carrera 911 3,2l '87
Maastricht
Hallo Dennis,

Ik zou me zeer zeker goed informeren over welke Porsche je neemt.
Zelf heb ik een zwarte 3,2 liter uit 1987 en ben er meer dan tevreden mee, kijk maar in mijn album :drive:
Heb ook toentdertijd getwijfeld aan de 964.
Maar waar ik achter ben gekomen is:
*dat de onderhoudsbeurten van de 964 hoger liggen dan van de 3,2.
*Gevoelliger dan 3,2 door meer electronica!!
*sneller olielekkage aan motor en bovendien duurder om te repareren dan 3,2
*Minder puur om te rijden (door electronica) dan 3,2
*3,2l is niet minder snel!
*3,2l heeft echt een spartaanse rijeigenschap

Ik zeg neem de 3,2l mee in overweging, maar ga niet over 1 nacht ijs.
Altijd AKK laten doen :thumleft:

Suc6 ermee :P

Tuurlijk zullen er ook plussen zijn t.o.v. 3,2.

03 sep 2010 4:59
Profiel
Moderator
PF #57
@ Raymond - afhankelijk van je perceptie is je lijstje jouw waarheid, maar niet onwaar. maar wel erg persoonlijk. Dat spartaanse wordt ook een beetje een cult uitspraak. Met een huifkar de snelweg op - dat is spartaans. er rijden hier diverse mensen met een 3.2 als daily driver, dat hou je echt niet vol als het echt spartaans is...
Heb 4 964's gehad. Nooit last van olielekkage, nooit electronische problemen. De beurten zijn idd duurder, maar als je het omrekent (beetje afhankelijk van je kilometers die je rijdt) valt dat allemaal wel mee. Verder is een 3.2 duidelijk minder snel dan een 964 (0-100 in 6,3 ipv 5,5 sec) dus hoewel je lijstje dus niet onwaar is (puur en spartaans is persoonlijk) zou ik om al die redenen een 964 niet laten staan als ik die liever zou hebben dan een 3.2. Ik ben het wel met je eens dat je ook naar een 3.2 moet kijken omdat het gewoon een gave auto is en absoluut een mooie 911.

03 sep 2010 7:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Dank voor jullie reacties. Een 3.2 is ook een optie, maar persoonlijk vind ik een 964 mooier, waardoor he"t niet een auto is waar ik direct naar zou gaan zoeken. Ik kom regelmatig leuke auto's tegen en indien het een mooie en voor mijn doel geschikte 3.2 is, dan kan het zo maar zijn dat ik erg enthousiast wordt. Neemt niet weg dat ik eerst nog even wat moet "opruimen" alvorens ik weer wat ga terugkopen. De Giulia Station is inmiddels vertrokken en heb serieuze mensen voor de andere Alfa's en veel van mijn verzamelde onderdelen.

Is er iemand bekend met de zwarte 964 C2 uit '90 -272.000KM (Altijd 's zomers bereden en gefotografeerd in de sneeuw!?) die voor heel weinig wordt aangeboden op MP? Is wat mij betreft een serieuze optie, hoewel er wel wat (optische & technische) op- en aanmerkingen aan zitten. Als iemand de auto kent, heeft bekeken en/of er ook wat over weet te vertellen, dan hoor ik het graag. Het is voor mij niet direct om de hoek om even te gaan kijken, dus heb de huidige eigenaar slechts kort telefonisch gesproken. Hij had mijn inziens een mooi verhaal, maar dat heb ik (en anderen) wel vaker meegemaakt........

Ik hoor het graag! Mvg, Dennis

09 sep 2010 23:59
Profiel
Moderator
PF #57
viewtopic.php?p=771935#p771935 :idea:

die sneeuw 964 is hier recentelijk voorbij gekomen. viewtopic.php?p=763798#p763798 :salut:

10 sep 2010 0:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Er zijn inmiddels wat Alfa verkocht, er zijn weer wat Alfa's bijgekocht en er is een 964 bijgekomen. Een nieuw project. Een C2 uit 1991, zwart/zwart combinatie en de nodige ervaring! Ga er de komende tijd gewoon even lekker in rijden en daarna verbeteren en volledig naar mijn zin maken.

13 maart 2011 14:13
Profiel
Foto's?..... :wink:

13 maart 2011 14:22
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
...van de Alfa's

:wink:

13 maart 2011 14:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende