Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:47

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Veertje afgebroken deuropener 986S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Bericht Veertje afgebroken deuropener 986S
Hi allemaal,

Stap ik net uit mijn auto, breekt er iets bij het openen van de deur. Nu veert de deuropener niet terug in zijn oorspronkelijke positie. Na wat onderzoek op het Internet blijkt dit een veel voorkomend kwaaltje:

Het is de spring tensioner (999 522 015 00), een veertje dat soms af kan breken.

Dit is een plaatje van een reeds afgebroken veer:
Afbeelding

Nu is mijn vraag, is dat makkelijk te repareren door alleen de deur bekleding eraf te schroeven? Weet iemand waar dit veertje zich bevindt? (in de deurbekleding of achter het schuim binnen de deur)

Cheers!
Paulie

23 jul 2010 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 986
Elst
Bericht Re: Veertje afgebroken deuropener 986S
ik heb net toevallig mijn beide deurpanelen vervangen voor leren exemplaren en zag deze veren zitten.

Je kunt eenvoudig de panelen losmaken en dan zie je de veren zitten op het deur paneel, je kunt deze eenvoudig los maken..

Weet niet welk bouwjaar je hebt maar in ieder geval weet ik dat vroege boxsters (97) andere veren hebben dan na 2000.. bij van Kessel in Deurne kun je de veren krijgen voor weinig ..

Succes.

Laatst bijgewerkt door sliderr op 29 jul 2010 23:49, in totaal 2 keer bewerkt.

29 jul 2010 18:42
Profiel ICQ 
Moderator
PF #57
sliderr schreef:
bij van Kessel in nuenen

He, wat leuk. Nuenen, daar ben ik opgegroeid. Van Kessel is kennelijk daarheen verhuisd vanuit Deurne... :cheesy:

29 jul 2010 19:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Randstad
Geweldig, ik ben namelijk op vakantie, lees weinig middelen, maar dit valt wel mee. Thanks!!

30 jul 2010 19:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman S
Laakdal
Paulie, je kan aan het veertje aan de kant waar het afgebroken is gewoon opnieuw voorzichtig een haakje omplooien met een tangetje en het terug monteren als noodoplossing. de klink gaat dan een beetje straffer gaan, maar alles werkt terug zoals het moet.

deurpaneel demonteren is niet zo moeilijk, maar zie wel dat je alle schroeven los hebt voor je begint te trekken. ook die achter het manchetje aan de deurhendel.
Het veertje zit op de achterkant van het zojuist gedemonteerde paneel zelf, verborgen in een zwart beschermhoesje, tussen de klink en het midden van de deur ongeveer.

30 jul 2010 20:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Doet mij denken aan mijn recent aangeschafte Siemens Microwave. Daar brak zo'n zelfde veer. Voor 6 euro zo'n veer besteld en vervangen was een fluitje van een cent. :wink:
Afbeelding

31 jul 2010 14:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Randstad
Nou, net gebeld en bij de locale Porsche Centrum Warschau onderdeel besteld. Omgerekend komt het op 4 euro. Even afwachten en ik ga aan de slag ;-)

Trouwens hier in Warschau zie ik veel Panamera's rijden, alle die ik gezien had, waren de 4S versies :-)

@barollo: Ik dacht dat zo'n veer nooit hoort af te breken, althans niet bij een Microwave :mrgreen:

31 jul 2010 14:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492

31 jul 2010 14:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Randstad
Even ter afsluiting, het veertje was inderdaad een klusje van niks. De bekleding eruit en vervolgens het veertje eruit trekken en nieuwe erop. Het veertje zit aan de achterkant van de bekleding.

10 aug 2010 17:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Sr. Technisch Applicatiebeheerder IT
Lelystad
Dat is grappig, heb net voor het eerst de hand geslagen aan mijn 996. Veertje was inderdaad afgebroken, en had ' m al gevonden bij pelicanparts.com voordat ik het forum had geraadpleegd. Dom van mij natuurlijk, voortaan eerst maar even hier rondneuzen.
Wat een stom onderdeeltje, dat dat zomaar af kan breken. Als je hiervoor naar de garage moet ben je gelijk weer een berg geld kwijt.
Morgen even naar mijn garage bellen of ze het op voorraad hebben, anders even langs Porsche Amsterdam (ook geen straf). En vervolgens proberen het geheel weer netjes in elkaar te knutselen ...
Vond het wel spannend vandaag, maar nu is het hek van de dam. Alles zit zo mooi en degelijk in elkaar, dat je zelf een heel eind kunt komen.

Erik Drees

19 aug 2013 17:28
Profiel Facebook  Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]