Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:26

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Boxster slaapt 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
PB
Bericht Boxster slaapt
Hallo,

De porsche boxster heb ik al 6 weken niet meer gebruikt en dacht vanmiddag dat hij er ook maar weer eens uit moest. Nu weet ik dat de afstandbediening niet meer reageert als je hem langer dan 5 dagen niet meer gebruikt (slaapstand). Het probleem is echter dat hij ook na het starten niet meer op de afstandbediening wil reageren. Valt hier wat aan te doen of is er iets stuk?

Alvast bedankt !!

groeten
Freerk

06 jan 2006 18:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.7 2006
Bericht 
Ontgrendel manueel met de sleutel de chaufeurdeur, maar laat de deur dicht. Duw dan op de ontgrendelknop in de sleutel.

06 jan 2006 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
PB
Bericht 
Bedankt voor de reactie, alleen heb dit ook al geprobeerd maar dat werkt niet. Als iemand anders nog een tip heeft ?

07 jan 2006 15:02
Profiel
PorscheForum Rakker
987
Belgie
Bericht 
Onder de bestuurderstoel is de stuurdoos v.h.systeem geplaatst,daar zit een zekering op.Even na zien of de zekering niet is doorgebrand,indien niet zal de afstandbediening wel defect zijn.Nieuwe aanschaffen en of oude laten controleren-programeren door iemand die in het bezit is van P.I.W.I.S tester.Opgelet steeds ALLE beschikbare sleutels aanbieden.Groetjes.

07 jan 2006 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht 
Het portier aan de portierszijde met de sleutel openen en daarna de wagen starten of het contacslot bedienen, zo wordt de afstandsbediening opnieuw geactiveerd. Anders zou ik gewoon eerst een nieuw batterijtje in de afstandsbediening proberen.

07 jan 2006 19:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
geen idee
maar in het vervolg misschien een druppellader gebruiken .
Ben je dan zekers of bijna zekers dat hem het doet.
8)

07 jan 2006 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Misschien een beetje voor de hand liggend; maar is het batterijtje van de handzender nog wel OK ?

07 jan 2006 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
PB
Bericht 
Zal inderdaad een druppellader in het vervolg gaan gebruiken, maar ja ben ik nu weer te laat mee :( .

Maar volgens mij ligt het niet aan de zenders want hier heb ik er twee van en beide reageren in een keer niet meer. Zal ook nog eens even op onderzoek onder de bestuurdersstoel om te kijken of daar iets mis is.

Ik heb ook veel meer aan dit forum dan aan de gebruiksaanwijzing van porsche :D thanks !!.

08 jan 2006 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
987
Belgie
Bericht 
Beste F.W. De stoel moet inderdaad worden uitgebouwd. Het kastje zit vast met een soort draai-kliksysteem,de zekering is een plug-in die zich boven of onderaan het kastje bevind.Hopelijk bent u er iets mee.Groetjes

08 jan 2006 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Heb het dit weekend ook getest (2 wk stil gestaan), Boxster heeft inderdaad als volgt gereageerd:

Deur met de sleutel openen en daarna de wagen starten. De afstandsbediening werkte daarna gewoon weer.

Je kan de sleutels/afstandbediening ook opnieuw calibreren op de auto, (zie instructieboekje). Wellicht dat dat helpt. Brand het lampje in de sleutel?

Grtz. Max

10 jan 2006 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
PB
Bericht 
Beste Max,

Alle lampjes branden wel gewoon alleen is volgens mij de code uit het stuurapparaat van de auto geraakt door een te lage spanning. Het opnieuw calibreren heb ik geprobeerd door de sleutel in contact te doen en op knopje van sleutel te drukken, dit werkt ook niet. Volgens mij zit er niks anders op dan de sleutels en de auto van nieuwe codes te voorzien bij de dealer.

12 jan 2006 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Ik zou in dat geval inderdaad even langs de dealer rijden.
Of eerst even bellen.

Succes & laat even weten hoe een en ander opgelsot wordt!

Max

13 jan 2006 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht Re: Boxster slaapt
FW schreef:
. Nu weet ik dat de afstandbediening niet meer reageert als je hem langer dan 5 dagen niet meer gebruikt (slaapstand).

:shock: Alleen bij de Boxster dan zeker :?: Een[mijn]993 zeker niet :idea:

13 jan 2006 13:11
Profiel
Forum Admin
Cayenne
ome piet schreef:
FW schreef:
. Nu weet ik dat de afstandbediening niet meer reageert als je hem langer dan 5 dagen niet meer gebruikt (slaapstand).

:shock: Alleen bij de Boxster dan zeker :?: Een[mijn]993 zeker niet :idea:

996-997-CGT-KJN-Schnappie idem.

13 jan 2006 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
PB
Bericht 
Beste Max,

Heb de acculader er op aangesloten en rustig 3 dagen laten staan. En ja hoor zonder de sleutel ook maar in het contact te doen reageert de auto weer op de ontvanger. :)

Probleem dus vanzelf weer opgelost :idea:

18 jan 2006 11:22
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
dat zou dus betekenen dat de accu te weinig stroom gaf om de auto op de afstandsbediening te laten reageren.
maar je zei dat je je auto wel met de sleutel kon openen en kon starten. lijkt me dat dat meer stroom trekt.

vreemd. :roll:

18 jan 2006 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Limburg
Beste Freerk,

Ik heb hetzelfde probleem (reageert niet op afstandsbediening, ondanks dat lampjes wel branden).
Hoe het bij jou is opgelost snap ik niet, heb je daarna nog iets gedaan?

Groet,
Patrick

31 jul 2010 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Weet niet of freerk nog gaat reageren, zijn laatste bezoek aan het forum was in maart 2009 :roll:

01 aug 2010 0:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster
Als ik het goed begrijp is er dus een slaapstand bij de afstandsbediening van de Porsche Boxster. Ik heb nu een week de auto niet geopend. Vanmorgen reageerde hij niet op de afstandsbediening. Ik steek de sleutel in het slot en het alarm begint te loeien. Kan iemand mij helpen en vertellen wat het nu precies is wat ik moet doen om te zorgen dat ik weer mijn auto in kom zonder dat het alarm afgaat?

Alvast bedankt.

01 aug 2010 15:32
Profiel
3.2S
010
Na 5 dagen gaat tie in de slaapstand. Met de sleutel de deur openen en meteen starten. Als je het snel genoeg doet, dan gaat het alarm niet af. :wink:

01 aug 2010 19:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Niet te vermijden dat het alarm afgaat, is bij mij ook

Met sleutel openen, in contact steken en klaar...daarna werkt de afstandsbediening weer...

01 aug 2010 19:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster
Bedankt. Ik ga het morgen proberen. Ik denk dat de buren het op dit tijdstip niet meer zullen waarderen.

01 aug 2010 22:25
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
en zelf ff oordopjes in doen, dan komt alles goed..(tip: in een garage is het extra leuk, dan suist het geluid nog lekker door in je hoofd..) :wink:

02 aug 2010 9:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster
Hij doet het weer naar behoren. Bedankt.

02 aug 2010 22:15
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
barolo schreef:
Na 5 dagen gaat tie in de slaapstand. Met de sleutel de deur openen en meteen starten. Als je het snel genoeg doet, dan gaat het alarm niet af. :wink:

Met de sleutel in het slot de deur ontgrendelen en weer vergrendelen. Daarna zoals gewoonlijk met de handzender openen, dan gaat het alarm niet af. :idea:

02 aug 2010 22:34
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende