Auteur |
Bericht |
ASW
718 Spyder
|
 Re: Dodelijk ongeval op het Circuit in Zandvoort!
Net als in mijn motorracetijd ervaar ik dergelijke berichten als bijzonder confronterend. Lol en drama kunnen erg dicht bij elkaar liggen. Tragisch nieuws 
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
29 jul 2010 20:56 |
|
 |
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Is ook mijn ervaring, Marcel.... Ik denk aan een puur technisch probleem, maar dat maakt het voor de nabestaanden niet minder erg. Het onderzoek zal de toedracht wel boven water halen.
Ik wil de nabestaanden dan ook alle sterkte wensen met dit tragische verlies.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
29 jul 2010 21:22 |
|
 |
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
zo zie je maar, helaas weinig marshals op de baan tijdens dit soort evenementen..... als er een baanpost in de buurt bemand zou zijn, bij het ongeval met 1 van mijn wagens een paar maanden terug was er binnen luttele seconden een marshal bij de wagen, ook die wagen stond in brand.
triest, je zou bijna niet meer gaan racen
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
29 jul 2010 21:27 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Kan me je gevoel voorstellen. Vreselijk idee....
Wat is de kans dat dit een gezellig bedrijfsuitje is geweest? Dat doen ze toch veel bij Bleekemoolen?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 jul 2010 21:30 |
|
 |
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Als het gebeurt is het uiteraard voor betrokkenen (nabestaanden) dramatisch en voor mensen die situatie herkennen enorm confronterend..... Maar ja, op een of andere manier trekt het ons, snelheidsduivels, toch aan, de grenzen opzoeken, en het is part of the game... We denken allemaal dat we zulke goede coureurs zijn en het ons niet overkomt, maar het is een loterij.... Volgens de statistieken is er af en toe iemand aan de beurt. En dat kan in relatief onbenullige situaties zijn, een race incentive, een vetcoolrit, een vrijrijden tripje of effe gasse op een lege autobahn.... Sprak hij wijs, die vandaag in zijn leasebenz op een natte A3 ri Dusseldorf de 225 weer aantikte.... 
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
29 jul 2010 23:22 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Voor wie het wil zien, er zijn beelden van de uitgebrande formule ford, de brancard en een zwarte auto die je ook nooit op het circuit wil zien rijden... pfffff heftig hoor. http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article6273629.ece/Dode-bij-ongeval-op-circuit-Zandvoort-%28Update
_________________________________________ Racefun events
|
29 jul 2010 23:41 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
nav Clemens reactie over risico's: het grootste risico loop je niet als je 200+ rijdt op de snelweg maar als je stilstaat langs de kant of achteraan in een file 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
30 jul 2010 8:51 |
|
 |
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
30 jul 2010 14:02 |
|
 |
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Ja verschrikkelijk zeg.Ik heb 2 jaar geleden ook in die formule ford gereden bij bleekemolen. Inderdaad waren de instructeurs terecht erg streng. Ik zat gezien mijn lengte wel helemaal klem in die wagen en goed ingesnoerd. maar wat me wel opviel was, dat we geen brandwerende kleding kregen. Ik denk dat dit in de toekomst wel verplicht gaat worden, hetgeen misschien in dit geval ook niet geholpen zou hebben. Erg triest hoor! Ik wens de familie veel sterkte toe.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
30 jul 2010 16:47 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het slachtoffer is geen onbekende hier in de omgeving. Wel heel triest om op deze manier, op zo'n dag het leven te moeten laten. Als je nu nog met een fikse snelheid crashed maar een auto die spontaan in brand vliegt en je bent niet in staat de gordel los te krijgen..... moet er niet aan denken.
Sterkte aan de familie en bekenden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
04 aug 2010 1:27 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Daar ik om de hoek woon kom ik er regelmatig en zie hoe de meesten er in passen Je zit flink klem en haal het stuur in zo'n situatie maar eens los en dan je riemen Neem daarbij de leeftijd (niet meer zo soepel) helm en paniek, brrrr verschrikkelijk Werkelijk een nachtmerrie
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 aug 2010 7:24 |
|
|