Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:25

Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porscheforum BE (artikel Porschescene Live) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Cayman / 964RS / 2.4T coupé ölklappe / 2.2T coupé
Strijen
Bericht Porscheforum BE (artikel Porschescene Live)
Vandaag het nieuwe magazine in de brievenbus ontvangen. Daarin staat een artikel over het belgische porscheforum. Het Nederlandse forum komt hierin niet zo best vanaf. Op sommige punten ben ik het er wel mee eens maar het belgische forum word behoorlijk geprezen. Nu heb ik daar is op gekeken maar er staat zo goed als niks op. Ligt dit aan mij of was het artikel wat aan de vroege kant?

04 aug 2010 13:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Porscheforum BE (artikel porschesecne Live)
post eens wat punten

04 aug 2010 13:57
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Beter: scan/fotografeer het artikel even. Ben ZEER benieuwd!

04 aug 2010 14:02
Profiel
Moderator
PF #57
Ik heb mijn verkopers verboden om bij een klant ooit negatief over een concurrent te praten. vind ik een absoluut zwaktebod.

heb het stuk niet gelezen, geen idee wie ze gesproken hebben, maar het zegt meer over hem/haar/hen dan over het nederlandse porscheforum wat mij betreft. en daar we niet commercieel zijn en er ons brood niet mee hoeven te verdienen, maakt het me niet zoveel uit wat ze over het nederlandse porscheforum schrijven. Overigens zou ik een negatief verhaal over pf.nl in Porsche Scene Live wel opvallend vinden, daar ik begreep dat er een paar mensen die hier frequent komen meewerken met Porsche Scene Live. :?

04 aug 2010 14:06
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Inderdaad zeer opvallend, ben nu toch wel benieuwd! Waar gaat eigenlijk over, een porscheblad dat de verschillende fora gaat beoordelen (als ik het goed begrijp), da's hun eigen doelgroep!
Eerst maar even lezen...

04 aug 2010 14:15
Profiel
Moderator
PF #57
Ik lees meer dat het gaat over een interview met 'het belgische forum' waarbij het nl forum er niet zo goed vanaf komt dan dat het een rating zou betreffen. Laten we eerst het artikel even afwachten voor we gaan reageren... en dan nog... :mrgreen:

04 aug 2010 14:18
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
+1.. we wachten rustig af.. :popcorn:

04 aug 2010 14:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 986 '99 zwart, zwart
Zwolle
Over het algemeen vind ik dit forum waardevol en leuk om te volgen. Af en toe vind ik de reacties jammer in de trant van: is al besproken zie draadje zus en zo. Dit weerhoud me ervan om wat te posten omdat ik vermoed dat er vast ergens een draadje is waar 1 en ander onegveer is besproken. Is dit organisatorisch echt van belang? 1 andere tip voor de webbouwer/techneut: Google sitesearch is een erg goede manier om een website te doorzoeken en test is of dat wat is om op dit forum te implementeren.
probeer het zelf op http://www.google.com/sitesearch/

04 aug 2010 14:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Ik kreeg hem net ook in de bus en heb het stukje direct even gelezen. Hieronder even het laatste stukje overgetikt waar het gaat over PF.nl

Verschillen
Hoewel er veel overeenkomsten zijn tussen het Belgische en het Nederlandse Porscheforum, zijn volgens de Belgen ook zeker de nodige verschillen te ontdekken. 'In Nederland wordt het forum nogal eens in tweeën gedeeld tussen de waterkokers en de luchtgekoelden, een 996 wordt niet serieus genomen terwijl het toch eigenlijk 'e'en van de betere 911's en het is ook merkbaar dat meer en meer mensen hun 'ouwe meuk' aan de kant zetten om dan toch maar die 996 of 997 te kopen. Een Boxster is in Nederland een kappersauto. Op het Belgische forum is een 996 een 996 en een Boxster een Boxster. Er wordt een vraag gesteld, er wordt dan wel eens een kwinkslag aan gegeven, maar er wordt op de kern van de zaak doorgegaan. To the point dus eigenlijk, terwijl je bij de Nederlanders al snel enkele baldzijden verder bent alvorens je nog eens iets leest wat met de vraag te maken had. Het is wel gezellig hoor, maar vaak naast de kwestie.'

LUAP schreef:
Vandaag het nieuwe magazine in de brievenbus ontvangen. Daarin staat een artikel over het belgische porscheforum. Het Nederlandse forum komt hierin niet zo best vanaf. Op sommige punten ben ik het er wel mee eens maar het belgische forum word behoorlijk geprezen. Nu heb ik daar is op gekeken maar er staat zo goed als niks op. Ligt dit aan mij of was het artikel wat aan de vroege kant?

Ja, wellicht :P. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er nog nooit op had gekeken....

Tsja....ik denk dat het niet echt aan PF.nl ligt in dit geval, meer aan het oog waarmee er vanuit PF.be naar .nl gekeken wordt. Tuurlijk zit er wel een kleine kern van waarheid in, maar zo negatief kan ik het nu ook weer niet vinden.

Laatst bijgewerkt door Mark Nauta op 04 aug 2010 14:50, in totaal 1 keer bewerkt.

04 aug 2010 14:49
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
:popcorn:

04 aug 2010 14:49
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
humor die belgen

04 aug 2010 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Het verschil is dus:
1. dat het hier gezellig is;
2. Belgen geen sarcasme begrijpen!

:popcorn:

04 aug 2010 14:59
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
"een 996 wordt niet serieus genomen terwijl het toch eigenlijk 'e'en van de betere 911's" :scratch:

Laatst bijgewerkt door porschehenk op 04 aug 2010 15:02, in totaal 1 keer bewerkt.

04 aug 2010 15:01
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
't is hier gewoon een virtuele kroeg. vivaforum voor mannen. geen probleem mee bijdeweg.

04 aug 2010 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
wolf schreef:
't is hier gewoon een virtuele kroeg. vivaforum voor mannen. geen probleem mee bijdeweg.

+1. Mooie omschrijving ;)

04 aug 2010 15:02
996 3.6 - 2002
Gent - België
Pfff, storm in een glas water.
Als ik de twee forums zou willen vergelijken, zou ik niet direct denken aan een 996 en Boxster... :?

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

04 aug 2010 15:05
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Citaat:
Het Nederlandse forum komt hierin niet zo best vanaf.

Als ik het gequote stukje van Mark lees, vind ik dat wel meevallen. Sterker nog, ik vind dat ze wel gelijk hebben. Ook hier ontstaan op zijn tijd discussies of de grappen over waterkokers, kappersauto's, olieboten etc wel leuk zijn. Daar is al genoeg over geschreven ( :wink: @ PieterPorsche) en dat zal in de toekomst nog wel vaker gebeuren.

Een forum wordt gemaakt door de bezoekers. Het forumteam kan dat niet echt sturen. We kunnen ingrijpen/aanpassen waar nodig. Maar zoveel mensen, zoveel wensen. Waar de ene zich ergert aan het feit dat het zelden echt technisch is hier, amuseren anderen zich met kwinkslagen, sarcasme of ironie en slechte grappen. Nogmaals, ik geloof dat dat amper te sturen is. Wie het leuk vindt blijft, wie het niet leuk vindt gaat. Of geeft hier aan waarom hij het niet leuk (meer) vindt. En dat is soms food for thought. Soms niet. "Vader dronk een glas, vader deed een plas en alles bleef zoals het was..." Je kan het helaas op een openbaar forum niet iedereen naar de zin maken. Wat ik in ieder geval leuk vind hier is dat het levendig is. Er gebeurt wat en veel mensen komen langs om wat te schrijven. En wat ik hoor nog veel meer mensen om alleen maar mee te lezen. Als ik op het volvoforum één keer in de drie dagen inlog en zie dat er 7 nieuwe posts zijn, ben ik blij dat dat hier niet het geval is.

Ieder z'n meug.

@ PieterPorsche - de reden dat ikzelf vaak vroeg in een topic aangeef dat er al meer over geschreven is, is voornamelijk dat de topicstarter/vragensteller dan sneller antwoord op zijn vraag heeft dan te gaan zitten wachten op iemand die weer hetzelfde antwoord wil gaan typen. Verder irriteert het me ook wel dat iemand hier een account aanmaakt en een eerste post schrijft "Hallo. Ik heb een Porsje gekocht. Waar kan ik die verzekeren?" En dan zeg ik inderdaad :bang: 'Gebruik eerst eens de zoekfunctie. Welkom trouwens...'

04 aug 2010 15:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: Porscheforum BE (artikel Porschescene Live)
Mij valt het juist op dat er zoveel Belgen op het Nederlandse forum zitten. Of zijn dat (belastingtechnische) Belgen? Vind het eigenlijk wel leuk die opmerkingen over kappers en waterkokers en ouwe meuk. En dan zal het topic "maak de zin af" wel helemaal niet in België gewaardeerd worden.

04 aug 2010 15:49
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
in nederland ook niet hoor :twisted:

04 aug 2010 15:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Inderdaad en dat maakt het leuk.

04 aug 2010 16:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Ik zou een stuk minder vaak op t forum te vinden zijn wanneer er alleen technische onderwerpen aan bod zouden komen. Hij gaat gewoon niet vaak stuk en banden vervangen o.i.d. doe ik ook niet elke week. De overige topics die ik volg (F1, voetbal etc.) hebben voor mij dus wel een meerwaarde en zorgen er voor dat ik een aantal keren per week toch ff lees wat er allemaal geschreven is. Het gebrek aan techniek vind ik ook wel meevallen, ik heb iig nog nooit meegemaakt dat er 0 nuttige reacties kwamen op een vraag die ik stelde, dat er soms met een knipoog gereageerd wordt is voor mij geen bezwaar.

Die Belgen zijn gewoon jaloers :wink: :popcorn:

04 aug 2010 16:06
Profiel
soepkip 986 schreef:
Inderdaad en dat maakt het leuk.

:mrgreen:

04 aug 2010 16:15
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Goed, waar waren we gebleven? Terug naar de gevoelige IMS Lager en kappersauto's! :mrgreen:

04 aug 2010 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
MS964 schreef:
Goed, waar waren we gebleven? Terug naar de gevoelige IMS Lager en kappersauto's! :mrgreen:

Nou, sla dan gewoon de Porsche Scene nog eens open en lees mijn artikel op pagina 8 even :P ;). Oh ja, de coverfoto komt ook uit mijn camera ;).

04 aug 2010 16:23
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Had je je camera weer eens uitgeleend Mark? :^:

04 aug 2010 16:29
Profiel Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende