Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 maart 2025 1:19

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Dubieuze reactie op verkoopadvertentie 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Dubieuze reactie op verkoopadvertentie
911gt2 schreef:
Ach nederlanders zijn niet veel beter hoor!

Integendeel. Nederlanders zijn juist de boosdoeners.

Wat een verhaal. Heb je nog geen mensen gehad die een volkstuintje, uitgewoonde caravan, proletenspeedboot of teakhouten tuinset wilden inruilen? :evil:

06 aug 2010 17:03
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 C4S, 911t/e exen 987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
Yep, oude mercedes en een oude lexus.
Helaas nog geen boten of caravans... :mrgreen:

06 aug 2010 17:11
Profiel
Moderator
PF #57
Pas op: als het van een belg is die ook op porscheforum.be komt, is het geen rare aanbieding, maar een serieuze aanbieding :^:

06 aug 2010 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
991 GT3
Rotterdam
Ik poets dit oude draadje maar weer eens op.
Ik heb mijn 997.2 GT3 te koop aangeboden via de gebruikelijke websites en uiteraard ook op dit forum (viewtopic.php?f=10&t=45390).

Ik kreeg een SMS met de vraag of de auto nog te koop stond. Na een positieve reactie van mijn kant en na aanvullende info gestuurd te hebben, kreeg in onderstaande email van Sophia Louise (moet je effe googelen op haar naam en bij de afbeeldingen kijken.... :mrgreen: )

Thanks for your response. I'm satisfied with the condition of the merchandise and i will like to pay the asking price for it. Can you assure me that it's in good state and that i will not be disappointed with it. I'm ready to pay your asking price and to be honest am from UK but i wanted to buy this for my Son who is schooling in Mongolia, but the issue is i am an oceanographer and i do have a contract to go for which starts tomorrow and am leaving any moment from now.The contract is strictly no call due to the lack of reception on the sea area. But I'm able to access email anytime as we will make use of laptop so my only quickest payment option is PayPal as i can send money via PayPal anytime.Since I'm requesting this transaction to be done via PayPal, i will be responsible for all the PayPal charges on this transaction and if you don't have an account with PayPal, its pretty easy, safe and secured to open one. Just log on to http://www.paypal.com. I hope we can make the purchase as fast as possible? I have a mover that will come for it once payment clears and they will take care of very necessary paper for me. So i look forward to hear from you soon. will like to see more pics.

So i will be paying directly into your PayPal account without any delay. Get back to me with the details below :

Name on account:
PayPal Email address:
Cell Phone No.:
Total Cost of the car:

Or you can send me a PayPal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and if you don't have an account with PayPal, its pretty easy, safe and secured to open one. Just log on to http://www.paypal.com and register with them. I hope we can make the purchase as fast as possible and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company..

Please Advice,
Many Thanks and best regards...
Sophia

na het overmaken van het geld via Paypal en het snel ophalen van de auto wordt de betaling via Paypal weer teruggedraaid. Geen auto meer en geen geld.
pure oplichters. :evil:

02 sep 2015 20:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
:shock: Idd niet netjes, maar het zijn toch pas oplichters als je je auto verkocht hebt en geen geld ontvangen hebt?

Dit kan overigens ook als iemand je per creditcard betaald. Betalingen kunnen dan ongedaan gemaakt worden.

02 sep 2015 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S cabrio, ex 996 4S coupe, ex 997 C2
Hilversum
Kreeg vd week 's nachts een zelfde berichtje per sms (heb nl mn 997 te koop staan). Persoon vroeg mij mailtje te sturen naar da0147@hotmail.com om aan te geven of wagen nog beschikbaar was. Omdat ik het niet vertrouwde niet gedaan maar adres even snel door Google gehaald en dan kom je uit op oplichtingszaken.

Inderdaad geen auto verkopen via Paypal omdat je nooit meer je geld zult krijgen. Paypal neemt in conflicten sowieso de koper in bescherming en niet de verkoper.

Als oceanograaf is zij vast op zoek naar een watergekoelde ;-)

Laatst bijgewerkt door neunelfer op 02 sep 2015 22:58, in totaal 1 keer bewerkt.

02 sep 2015 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Gelderland
Betalen via paypal is niet het probleem. De kopersbescherming is het probleem. Als verkopende partij moet je kunnen aantonen hetgeen geleverd te hebben waarvoor betaald is. Dat lukt je niet. Overschrijvingsbewijs is een mooi iets maar de persoon die betaald heeft is er even niet en haar vriend, man lover of hond komt de auto halen. Internet staat vol met dit soort ellende.. Normaal gesproken is paypal perfect. Zolang je een verzendbewijs hebt kom je een heel eind. Lastig met een auto. :mrgreen:

02 sep 2015 21:12
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Via het PayPal forum, lees je soortgelijke verhalen. Inderdaad, met de verkoop van sommige goederen ben je niet beschermd. Sommige hebben dit ook ervaren met de verkoop van haarloze katten :mrgreen:

https://www.paypal-community.com/t5/Access-and-security/Advice-about-selling-a-car-recieving-payment-via-paypal/td-p/273176?profile.language=en-gb

02 sep 2015 21:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
een voorschot vragen via paypal als gift en niet voor levering van goederen, of kunnen ze de betaling smartengeld ook terugdraaien :mrgreen:

03 sep 2015 3:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Een oceaonografe die een Porsche koopt voor haar schoolgaande zoon in Mongolie :scratch:
Kan me niet voorstellen dat je daar nou lekker kunt rijden met een 911...al zijn de wegen er wel geasfalteerd :-)
Er zit zelfs een Porsche vertegenwoordiging :shock:

03 sep 2015 9:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Johannesburg
South Africa - ex-993 C4 Cabrio. Nu 997.2 Carrera S - PDk Cabrio
Zo mooi, vraag die beste man nou eens hoe het komt dat ie wel kan betalen via paypall, nog steeds kan mailen, maar verder eigenlijk niets kan, omdat ie 'offshore' is.

05 sep 2015 18:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Dit zijn wel leuke verhalen om te lezen, waarin scammers terug worden gepakt;
http://www.419eater.com/html/letters.htm

De mooiste is wel "The Road to the Skeleton Coast".

05 sep 2015 20:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3