Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:51



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
996? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 996?
Hallo allemaal,

Ik ben Stefan en heb me vandaag aangemeld hier. Rij motor, maar om de één of andere reden heb ik ineens in mijn hoofd gekregen dat ik een Porsche wil hebben. Ik ben al plek aan het maken in mijn garage...

Het moet een cabrio worden en vanwege de prijs en het feit dat ik 'm 's zomers vrijwel dagelijks wil gebruiken èn ik twee kinderen heb die af en toe achterin willen dacht ik aan een 996. Ik woon in Zweden (prachtige zomers), dus importeren kan zonder BPM en is bijna de enige optie, want de prijzen zijn hier nogal aan de hoge kant in vgl met bijvoorbeeld Duitsland.

Heb inmiddels een hoop gelezen over de 996 en maak me toch wel ernstig zorgen over de motorblokken die stuk gaan. Is een 996 (3.4) met reeds vervangen motor een beter alternatief of is zo'n vervangen blok precies hetzelfde en heb je dus dezelfde kans dat 'ie stuk gaat? Kan ik me beter richten op een 996 met 3.6 blok?

Groet,

Stefan


07 aug 2010 18:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: 996?
Welkom!

Zekerheid heb je met geen enkele gebruikte auto van ca. 7-10 jaar oud dus ga voor de mooiste en best onderhouden combi..

Zou ook eens met een 993 cabrio en 964 cabrio gaan rijden, ook prima dagelijks te doen. De echte mannen rijden zels dagelijks (of weekends :mrgreen: ) in een 3.2 (cabrio) :wink:

Veel plezier met de zoektocht !
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


07 aug 2010 18:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: 996?
deze vraag komt vaker terug (heb hem zelf ook wel eens gehad)
Dus met de zoekfunctie kun je een hoop vinden.

Plofkans is inderdaad het "hoogste" bij 3.4 996. Wordt al naar gelang de auto jonger is minder. Ik doe geen uitspraken over % kans. Hoe jonger de 996 hoe minder kans omdat ze wat updates aan het blok gedaan hebben. Turbo en gt modellen hebben andere motor dus in principe geen plof.

Vervangen motor zou (afhankelijk van wanneer) wel al updates moeten hebben dit zou je aan de hand van het motor type nummer (m96 / m97 etc) moeten kunnen achterhalen lijkt me.

Overigens meen ik me te herinneren dat als een motor 120.000km heeft gelopen en nog niet vroegtijdig toe aan een revisie is, dan ook niet meer gaat gevoelige IMS Lager...

hoop dat je hier wat aan hebt; anders zoekfunctie en/of internet googlen maar bedenk: alleen mensen met problemen laten zich horen op het internet!!
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


08 aug 2010 0:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996?
Heb inderdaad al heel wat hierover gevonden op dit forum.

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat vooral de negatieve reacties op fora komen te staan; tevreden mensen plaatsen dit meestal niet! Dus wellicht lijkt het probleem daardoor erger dan het is..
Dat van die 120000 km had ik nog niet gevonden. (Zal je er niet op vastpinnen 8) )

Ik ga op mijn gemak met de zoektocht verder, maar richt me denk ik voornamelijk op de 3.6 of een 3.4 met ruilblok.

Groet,

Stefan


08 aug 2010 9:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996?
lijkt dus op de speed six van TVR
ze gevoelige IMS Lager allemaal voor de 20.000km of helemaal niet
heeft overigens bij de tvr te maken met de eigenaar
goede startup en cooldown, onderhoud en goede olie
niet stationair laten draaien en voordat de auto 60 gr olie temp heeft niet boven de 2k rpm
dit past eigenlijk bij elke auto
golfjes gedrag sloopt meer dan "mindere" bouwwijze
ym2c
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


08 aug 2010 9:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: 996?
StefanV schreef:
...Ik ga op mijn gemak met de zoektocht verder, maar richt me denk ik voornamelijk op de 3.6 of een 3.4 met ruilblok.


Ik denk dat je je dan wel heel erg beperkt. Een ATM (ruilmotor) geeft namelijk weer net zoveel (of net zo weinig) kans op een plofmotor (alleen heeft het ruilblok minder gelopen en is deze dus nieuwer waardoor het risico beperkter wordt).

Daarnaast rijden er heel veel 3.4 en 3.6-jes zonder ATM rond (je hoort natuurlijk alleen maar de plofverhalen op internet).. Wel is het bij mijn weten zo dat het plofrisico voornamelijk bij de 3.4 ligt (de 3.6 heeft er minder last van). Indien je gaat voor een tiptronic, is het risico nog weer minder (het zijn voornamelijk de handbakken -die je handmatig fijn in het rood kunt jassen- die een plofrisico hebben). Dat van die 120K kilometer grens heb ik ook vaker gehoord, na de 120K zou iedere 3.4/3.6 (die dus niet vroegtijdig toe aan een revisie is) net zoveel kans hebben op gevoelige IMS Lager als iedere andere motor.

Ergo, ik zou me richten op een 3.6 met een kloppende historie (en als je extra zekerheid wilt, wereldwijde Porsche garantie). De 3.6-jes zijn uiteraard duurder dan de 3.4-jes, maar je bent dan gelijk af van de MkI koplampen, je krijgt 20pk extra en je hebt een dashboardkastje. Ik zou dan niet speciaal op zoek gaan naar eentje met een ATM.

Succes!


08 aug 2010 9:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: 996?
rens914 schreef:
... voordat de auto 60 gr olie temp heeft niet boven de 2k rpm
dit past eigenlijk bij elke auto

Past meer bij Engelse kwaliteit :?: :D

Serieus: niet boven de 4.000 is een prima grens :idea:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


08 aug 2010 10:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: 996?
Een grote geruststelling is dat ze vrijwel allemaal niet vroegtijdig toe aan een revisie zijn, op een enkeling na :!:
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


08 aug 2010 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 996?
Kan me je bezorgdheid voorstellen. Bij deze mooie 996 cabrio is dat probleem al opgelost:

viewtopic.php?f=10&t=28304

Succes
_________________________________________
"I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.


08 aug 2010 12:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 996?
Zoek in ieder geval een auto met een kloppende historie. Koopjes bestaan zeker bij de 996 niet. Alles wat scherp geprijsd is blijkt qua onderhoud of achter te lopen of door een 'niet' Porsche werkplaats (PC of specialist) gedaan te zijn.
Let even goed op bij de cabrio trouwens. Je schrijft dat je ook je kinderen mee wilt nemen. De rugleuningen van de cabrio staan namenlijk niet schuin naar achteren maar naar voren. Niet echt heel comfortabel dus en komt omdat men de hele kapconstructie ergens kwijt moest.
Veel succes met de zoektocht.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


12 aug 2010 9:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: 996?
ver boven de 200 schreef:
Een grote geruststelling is dat ze vrijwel allemaal niet vroegtijdig toe aan een revisie zijn, op een enkeling na :!:


Haphap --->Tja, wat is een enkeling... :roll: Ik denk dat het wat meer is dan een enkeling, en de zorg dus gerechtvaardigd is. De kans dat je de Lotto wint
is een stuk kleiner. :wink:


12 aug 2010 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Bericht Re: 996?
Ik heb een 996 carrera 2 Cabrio en motorisch is deze perfect. ik heb hem 2 keer laten keuren. 1 keer door de Dekra en 1 x door Porsche centrum Groningen en beide keren top (dus advies om altijd even te laten keuren voor aankoop) verder me lang ingelezen voor aankoop en m.n. de echte kenners (bijv. Theo Janssen. gerenormeerd Porschehandelaar uit de Wijk) geven ook aan dat dit een onzin verhaal is en dat je inderdaad alleen maar ongelukkige verhalen op internet e.d. ziet. Hij geeft aan dat zijn onderhoudsinkomsten vanaf de 996 drastisch zijn teruggevallen aangzien ze praktisch niks mankeren en weinig mankementen vertonen. dus gewoon doen (wil perfect met 2 kids weet ik uit ervaring) maar zeker laten keuren bij een Porschecentrum voor aankoop!

Gr. Krimson
_________________________________________
Everything is gone be okay in the end and if it's not okay. It's not the end!


12 aug 2010 12:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: 996?
Krimson schreef:
m.n. de echte kenners (bijv. Theo Janssen. gerenormeerd Porschehandelaar uit de Wijk) geven ook aan dat dit een onzin verhaal is en dat je inderdaad alleen maar ongelukkige verhalen op internet e.d. ziet.


Niet alleen op internet hoor je ongelukkige verhalen. Zo af en toe zie je een 996 met defecte motor staan bij Porsche specialisten, zoals laatst een 996 targa met gekantelde zuiger (of zo iets) bij Theo Jansen :pale:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


12 aug 2010 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: 996?
Maakt het alleen maar spannender om er mee te rijden...! Gaat ie vandaag gevoelige IMS Lager of niet? Nee, toch niet, ben weer thuis gekomen....

Kunnen we hier 'ns mee ophouden? Slap gehouwehoer over iets wat kan gebeuren... kan nog wel meer bedenken, maar houdt je toch niet tegen om te genieten? :drive:


12 aug 2010 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
11-je
Bericht Re: 996?
Het aantal huwelijken dat ploft ligt boven de 50 %.
Trouwen is dus gevaarlijker dan een 996 kopen en dat durven de meesten ook aan.

Met andere woorden laat je niet bang maken,
blijf wel scherp en altijd AKK-tje.

Hoewel ik met beide geen ervaring heb kan je er van uitgaan dat scheiden duurder is dan een ruil motor. :mrgreen:


12 aug 2010 13:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.