Auteur |
Bericht |
bully
|
Re: LCD / plasma TV's
Ben jij ook al zo oud
|
28 jul 2010 14:11 |
|
|
PieterPorsche
Porsche Boxster 986 '99 zwart, zwartZwolle
|
@roenkie Dit is dezelfde tv maar dan zonder 3d voor een betere prijs. Vond de 3d ervaring van Sony iets mooier maar de Samsung met zijn rvs omlijsting en chromen voet ziet er beter uit (zoals een duurdere Loewe). http://samsung.hardware.nl/UE46C6710USXXN
|
28 jul 2010 14:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Beste Jowi, een 'beemer' is engels voor BMW en eigenlijk gebruikt voor BMW motorfietsen. Een 'bimmer' is het correcte slang voor een BMW auto. Een beamer komt van beam = straal waarmee een projector projecteert. Vandaar dat beamer in de rest van de wereld synoniem staat voor een projector en als alternatief voor projector ook als zodanig is geaccepteerd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jul 2010 18:06 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Maar die heb ik niet op de plank staan
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
28 jul 2010 18:08 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Mooi linkje naar een ander forum, met super veel info over de 3d modellen die op dit moment worden aangeboden. Koplopers op dit moment zijn Samsung, Sony en Panasonic. Veel leesplezier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=98852.0
|
28 jul 2010 19:55 |
|
|
Master Ken
|
Overigens vandaag bij Ibood een zeer simpele projector te koop. Maar wel een leuke gadget www.ibood.nl
|
29 jul 2010 7:47 |
|
|
jowi
|
Ik zal er aan denken volgende keer als ik mijn diaproj... eeh 'diabeamer' opzet. Inclusief magische beeldstralen en begin nu niet over 'lichtstralen', licht is geen straling (oh jee krijgen we hier weer een discussie over, om dat voor te zijn, licht is zowel een deeltje als een golf. Geen 'straal'). Verder wordt er geen fysiek beeld 'overgebeamd' van het apparaat naar het doek. Je ziet domweg een (natuurkundig verantwoorde) PROJECTIE van het beeld. Oh en doe jezelf een plezier, volgende keer als je naar de bioscoop gaat, vraag dan aan de operator wat voor 'beamer' hij daar heeft staan Maar goed, ik weet wel dat ik helemaal gelijk heb, maar weet ook dat het algemeen aanvaard is, oh gruwel, om die dingen 'beamers' te noemen. Maar als jullie het niet erg vinden, doe IK daar niet aan mee Maar ik zal er verder wel over ophouden
|
29 jul 2010 9:56 |
|
|
Ruudje
|
het is toch komkommertijd... Je hebt gezocht op het woord: beamer. bea·mer [bie:mer] de; m -s apparaat waarmee beelden uit een computer kunnen worden geprojecteerd Je hebt gezocht op het woord: projector. pro·jec·tor de; m -s, -toren toestel om een afbeelding vergroot op een scherm weer te geven
|
29 jul 2010 10:14 |
|
|
horn
PF #57
|
het ging mij nou juist om het wijdverbreide misverstand dat een beamer een BMW zou zijn...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 jul 2010 10:19 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
zojuist m'n nieuwe tv gaan bestellen, samsung 55" , led , plus bijhorende home cinema van samsung
(m'n woonkamer is 8 x 8.5 m, dus zeker niet te groot...)
_________________________________________ When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
|
29 jul 2010 15:39 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik overweeg een overjarige Sony 52" voor een scherpe prijs te kopen. Hoef geen 3D en wil perse een Sony, ben nogal Sony minded heb koop de laatste jaren alleen maar Sony, van ES installatie tot Sony VIAO laptop.
Ik overweeg te kopen:
Sony KDL-52Z5500 Bravia
Een topmodel van vorig jaar voor de helft van de RSP 2009, € 1300,-
Volgens mij wel een leuke tv, DNLA, 200 hz etc. Lijkt me een mooie prijs voor een goede tv, of mis ik iets?
Maar nu komt het, wil ook graag een BLu-ray van Sony, wat is wijsheid, gaan voor een duurder model als de
Sony BDP-S760
of een PS3, ook Sony, ook Blu ray en op de koop toe een spelcomputer.
Moet eerlijk zeggen dat de spelcomp. een leuke bijkomende zaak is, koop de BR voor de films, niet voor de spelletjes.
Wat is de beste keuze op gebied van blu-ray?
Is de S760 veel beter, of maakt het niet zoveel uit?
Graag jullie advies.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
06 aug 2010 14:36 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik heb deze TV vorig jaar aangeschaft en ben er erg tevreden over. Ik heb er destijds ook gelijk een digitaal TV abo en een blu ray speler bijgenomen. Type Blu ray weet ik nu even niet uit mijn hoofd, maar er staan genoeg reviews op het internet lijkt me.
Ik zeg doen!
|
06 aug 2010 14:45 |
|
|
PieterPorsche
Porsche Boxster 986 '99 zwart, zwartZwolle
|
bij oude modellen goed opletten of de spes zoals contrastratio etc. nog passen bij de huidgie marktwaarde van vergelijkbare modellen die nu te koop zijn. Ik ben nogal fan van die slanke Samsung led tv's met die rvs voet. Designtechnisch is er op dit moment voor mij geen mooiere tv (wellicht een enkele loewe of B&O daar gelaten)
|
06 aug 2010 14:48 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Dynamische contrastratio is 100000: 1 weet ik nog uit mijn hoofd. Volgens mij is dat nog steeds niet verkeerd. Met TV's is het net als met PC's, als je er mee weg loopt uit de winkel staat er morgen een beter model. Het is echter niet zo dat hij met deze TV een compleet achterhaald apparaat koopt. Ik vind 1300 euro voor deze TV een goede deal. Ik was zelf van plan de mijne nog wel een jaar of acht te houden, voordat ik weer een nieuwe aanschaf.
|
06 aug 2010 15:00 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Prima prijs voor die TV , PS-3 wordt bij ons ook gebruikt als Blu-Ray speler omdat hij zowel qua beeld als geluid goed presteert (minstens even goed als middenklasse spelers van Sony). Als je die controller niks vind om je Blu-Rays te bedienen kun je er voor een euro of 30 altijd nog een losse afstandsbediening bij kopen
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
06 aug 2010 21:23 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Of een draadloos toetsenbord,kun je internetten op je tv via de wifi
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
06 aug 2010 22:04 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
OK mannen, dank je! Dus conclusie, tv doen, blu ray nog niet helemaal duidelijk. Denk dat ik toch gewoon voor een speler ga, daar ik niet zo'n gamer ben, geen tijd voor.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 aug 2010 1:30 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
Ik woon in het gebied waar Caiway de kabel verzorgd en die gaan per 10-10-10 alleen maar digitaal uitzenden. Dus geen analoog meer, de keuken en slaapkamer kijken we nog analoog.
Nu zit ik bij de INGbank en daar krijg je op je spaarrekening rentepunten. Voor die rentepunten kan je ook tv's uitzoeken met de nodige bijbetaling. Ze hebben nu twee Samsung tv te weten; Samsung 32" LED TV (UE32C6800) en de Samsung 40" LED TV (UE40C6800)
Iemand ervaring met deze tv's en ook niet geheel onbelangrijk werkt de CI-module ook goed?
_________________________________________ Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.
|
07 aug 2010 10:04 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Iets oudere generaties is op zich niet zo veel mis mee. De laatste jaren wordt in Azie per 4 maanden een nieuwere (betere) generatie geintroduceerd dus dat is toch niet bij te houden. Soms ook niet zo erg om een iets oudere generatie te kiezen omdat je dan ook de ervaringen van gebruikers gedurende langere tijd kunt terugvinden. Zo werd de Panasonic VT20 serie dank zij de perfecte zwartwaarden eerst als het beste scherm dat je kon kopen beschreven, nu blijkt dat deze serie een veroudering kent waardoor de zwartwaarden langzaam terug lopen naar grijs. Contrastratio zegt niet alles. Ik vind zelf ook de nieuwe Samsung LED tv's er bijzonder mooi uitzien. Het beeld is op het eerste gezicht geweldig. Toch zijn de contrasten nog niet optimaal en te hard hetgeen een gevolg van de LCD techniek is. Afgelopen week een uurtje voor de LED en Plasma variant van Samsung gehangen en eens rustig een film gekeken en dan komt de plasma toch nog steeds als het betere scherm om langdurig naar te kijken uit de bus. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de AMOLED techniek die nu gaat komen. Het eerste scherm van LG (15 inch slechts) ziet er wel veelbelovend uit ook al moeten er nog wat ontwikkelingen volgen voor we een volwaardig scherm hebben. Kortom ik ga nu eens rustig de Samsung, Panasonic en Sony plasma varianten met elkaar vergelijken. Gewoon rustig de tijd nemen net als met het kopen van een Porsche is het devies.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 aug 2010 10:05 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Kleine correctie er is nog niemand die kan melden dat de panasonic de 50VT20 en deze ook in het bezit heeft dat de zwart terug loopt. de zeikerds (die je hier op het forum ook hebt) nemen het aan, omdat het bij een oudere type het geval wel zo zou zijn. Ik heb zelf de panasonic 50VT20 en er al redelijk veel film uren op zitten, maar nog niets kunnen constateren.
Daarbij vraag ik me af, waarbij de meeste een hoop geld uitgeven voor een tv, hoe veel van deze mensen de tv ook laten calibreren??? En dus ook daadwerkelijk gebruik maken van de capaciteiten van de tv.
|
07 aug 2010 11:07 |
|
|
horn
PF #57
|
daar ik het tweede niet doe, heb ik besloten om het eerste ook maar niet te doen. dus niet heel veel geld aan een tv uit te geven. 50% van de tijd wordt er door de kinderen naar gekeken, 40% van de tijd door totmbo en de resterende 10% neem ik voor mijn rekening. hoe gek ik ook ben op knopjes, gadgets, functies en nieuwigheden - deze heb ik maar overgeslagen... nu de lifecycles van producten steeds korter worden is het steeds minder leuk om een innovator of early adopter te zijn...
|
07 aug 2010 11:14 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Die stelling ben ik het wel mee eens. Velen kopen een tv op basis van de specificaties, vermeldingen op fora, etc etc. Maar een fatsoenlijke ISF calibratie hebben is nooit gedaan tewijl men wel een juiste beoordeling aan de betreffende schermen denkt te moeten hangen op de diverse fora. Overigens is het zo dat je deze ISF calibratie ook om bv het jaar dient te herhalen ivm verlopende toleranties in het scherm. Met eenmalig instellen heb je dus zeg maar het eerste jaar alleen plezier. Zeker voor Plasma en CRT beamers geld dit.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 aug 2010 14:40 |
|
|
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
Weet iemand waarom dat apart calibreren nog steeds moet wanneer dat zo belangrijk is?
De LCD schermen die gebruikt worden voor medische diagnostische doeleinden hebben al jaren een autocalibratie omdat een slechte calibratie funest kan zijn, en je ook niet weet wanneer eea gaat verlopen. Is zoiets nog niet beschikbaar voor de huidige tv schermen?
|
08 aug 2010 16:08 |
|
|
Master Ken
|
Nee, medische monitoren zijn heel anders. Calibratie overigens voor een consumenten model is erg interessant. Maar deze moet je echt niet elk jaar laten doen hoor.
|
08 aug 2010 19:11 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Zo, gisteren tv aangesloten. Blu ray nog in de doos vanwege twijfel of dat wel de juiste speler is voor mij.
Conclusie: beeld met digitenne is ronduit slecht, maar dat wist ik eigenlijk al, dus moet upgraden naar digitaal. Enige nadeel, volgens mij heeft upc geen digi op mijn postcode. Alternatief: Schotel? Canal+, graag jullie input/advies.
Blu-ray: Gisteren speciaal naar Naarden gereden naar plasmadiscounter, die tent van Tom C. wilde graag advies over e.e.a. Echter na 45 min wachten op mijn beurt met reserveringsnummer toch maar snel alles ingeladen en afgetaaid. HEb nu de S470, maar denk toch dat ik om ga ruilen voor de S760, vanwege betere machine. Gaat mij hoofdzakelijk om prestaties ogv beeld en geluid. Graag jullie advies.
The size of their toys!
|
09 aug 2010 14:59 |
|
|