Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2025 12:00

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
GT3 gekocht? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht Re: GT3 gekocht?
:thumleft: mooi!!! 8)

28 jul 2010 23:47
Profiel Twitter 
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Afbeelding

:mrgreen:

29 jul 2010 20:09
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
718 Spyder
mark951 schreef:
Zit dus een cup filter op, een Mantey sportuitlaat en Techart pedalen, is geleverd zonder oordoppen.

:thumleft: Congratz en enjoy :!: :drive:

29 jul 2010 20:44
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Turbo 1985 951, 911 GT3 MK1 2000
almere
Even een update en misschein nog wat informatie voor andere forum leden die eens een auto willen importeren.

Vrijdag 30 juli naar de RDW in Nieuwegein gereden. Was daar om 07:15 en was de derde auto. Om 8 uur gingen ze open en om 08:30 werd ik opgeroepen. had alleen een kentekenregistratie aangevraagd en geen APK omdat je dan bij afkeur van APK voor een kleinigheidje weer terugmoet naar de RDW. De auto werd even bekeken evenals de papieren en om 08:45 mocht ik 100 Euro betalen voor de kentekenregistratie, daarna door naar het volgende loket voor de BPM aangifte, hiervoor had ik via de site van autotelex http://www.autotelex.nl/ de papieren al in orde gemaakt zodat ik om 08:50 weer naar huis kon.
4 Augustus zat er nog niets bij de post dus maar eens de RDW gebeld, nee meneer we hebben nog geen bericht ontvangen van de belastingsdienst dat u de BPM heeft betaald. Belastingdienst gebeld: u aanvraag moet eerst worden onderzocht, maar ik zie dat die is goedgekeurd u ontvangt over 2 dagen een e-mail met de factuur. :shock:
Toen de factuur kwam direct met spoed betaald en de volgende dag de belastingdienst gebeld of ze al doorgegeven hadden aan de RDW dat ik betaald had, er werd hard gelachen een spoedbetaling verwerken duurt 3 werkdagen. Zouden ze daar nooit van de betaalmodules gehoord hebben die webwinkels gebruiken?
Maar vandaag is het dan eindelijk zover het kenteken is afgegeven, morgen platen laten maken, daar kun je teminste op blijven wachten APK erop er rijden maar.
Voor de mensen die willen weten hoe het openlucht filter met manthey uitlaat klinkt alvast een klein voorproefje.
http://www.youtube.com/watch?v=mF4pCdsvBd8

Laatst bijgewerkt door mark951 op 10 aug 2010 21:13, in totaal 1 keer bewerkt.

10 aug 2010 20:55
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
dito ervaring :cry:

wow - mooi geluid man! gefeliciteerd. En nou maar genieten!!!

10 aug 2010 20:59
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
I like it. De belastingdienst zijn net als 99% van de andere ambtenaren incompetente harries maar dat gaat waarschijnlijk nooit veranderen....

10 aug 2010 21:07
Profiel
Moderator
PF #57
gast schreef:
je bankpas ook mee moeten nemen om de BPM meteen af te tikken

Deed ik vorige keer ook. Binnen 3 dagen alle papieren binnen. Kan tegenwoordig niet meer. Je levert je bpm berekening in (hoefde ik twee jaar geleden ook nog niet te maken) en je gaat weer. Eind van de dag worden ze allemaal opgehaald door de belastingdienst. die gaan jouw formulier verwerken en sturen je een email met betalingsinstructies. gewone betaling duurt 4 dagen, spoedbetaling duurt nog 3 dagen... (ander rekeningnummer).

En daarna gewoon wachten tot je papieren komen. Ik na betaling nog 5 werkdagen. :evil:

10 aug 2010 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
almere
Even voor de duidelijkheid, je kunt de BPM niet meteen aftikken. Ik had dit graag gedaan maar per november 2009 is dit niet meer mogelijk.
Ook niet als je eerst APK laat keuren dat staat er los van.
Bij particulieren wordt het kentekenbewijs pas aangemaakt als de BPM is betaald en die kun je dus NIET direct betalen. Vandaar mijn ervaring voor op dit forum. Procedure is voor een particulier niet te bekorten.

Was daar ook een handelaar die voor import kwam maar nog een belastingschuld had openstaan die kon dus geen auto's meer importeren totdat zijn belastingschuld was voldaan.

10 aug 2010 21:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Mark, beter laat dan nooit: Van Harte met je nieuwe aanwinst. Brullen, man. Wil hem zeker een keer horen aankomen (en dan bekijken). De TC lijkt een prima moment :wink:
Weet nog heel goed dat je op weg naar Stuttgart bij die Duitse Tankstelle dat AMS blad uit het lectuurrek rukte met die blauwe GT3 op de voorkant... :cheers:
Heel veel plezier... Ciao!

10 aug 2010 21:57
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
almere
Erik, bedankt met je geheugen is niets mis, klopt helemaal van die tankstelle.
Tot bij de TC

10 aug 2010 22:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Super mooi! Proficiat. Ga je vast héééél veeeeel plezier aan beleven !

12 aug 2010 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
mark951 schreef:
Even voor de duidelijkheid, je kunt de BPM niet meteen aftikken. Ik had dit graag gedaan maar per november 2009 is dit niet meer mogelijk.
Ook niet als je eerst APK laat keuren dat staat er los van.
Bij particulieren wordt het kentekenbewijs pas aangemaakt als de BPM is betaald en die kun je dus NIET direct betalen. Vandaar mijn ervaring voor op dit forum. Procedure is voor een particulier niet te bekorten.

Was daar ook een handelaar die voor import kwam maar nog een belastingschuld had openstaan die kon dus geen auto's meer importeren totdat zijn belastingschuld was voldaan.

Zelfde ervaring en kleine aanvulling;
Met BPM aangifte valt niet meer te sjoemelen. Je moet zelf (via autotelex) de BPM aangifte in orde maken. Alle opties -af fabriek- moeten opgegeven bij berekening. De belasting vraagt vervolgens de -af fabriek- opties op bij Porsche (obv chassisnummer). Klopt dit niet krijg je aangifte retour en mag je het nog eens proberen. Zelf als er opties af fabriek uit chassisgegevens komen die naderhand zijn verwijderd mag je hierover BPM betalen.

De BPM zakken worden goed gevuld :scratch:

Overigens kun je de BPM betalen via een spoedbetaling (is apart rekeningnummer dat op BPM factuur staat). Bizar genoeg heeft de RDW hier geen boodschap aan. Die wacht rustig 5-7 dagen met afgifte kenteken :bang: :bang:

Over de GT3; wat een vette bak met dito geluid!!!
Veel veilige kilometers :drive:

12 aug 2010 12:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Wat doe je met je 951?

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

26 aug 2010 22:29
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Steffie schreef:
Alle opties -af fabriek- moeten opgegeven bij berekening. De belasting vraagt vervolgens de -af fabriek- opties op bij Porsche (obv chassisnummer). Klopt dit niet krijg je aangifte retour en mag je het nog eens proberen. Zelf als er opties af fabriek uit chassisgegevens komen die naderhand zijn verwijderd mag je hierover BPM betalen.

Had ik ook gehoord. Heb toch - echt per ongeluk - twee dingen fout gedaan (lees: vergeten op te geven). Aangifte is zo overgenomen als ik hem ingevuld had :? :shock:

26 aug 2010 22:32
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Steffie schreef:
Zelf als er opties af fabriek uit chassisgegevens komen die naderhand zijn verwijderd mag je hierover BPM betalen.

Dat lijkt mij een standpunt van de BD. Een onhoudbaar standpunt. Gaat lijnrecht in tegen Europese jurisprudentie ter zake.

27 aug 2010 8:50
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Mij ook. Als je die redenatie van de BD doortrekt dan is het einde zoek.

27 aug 2010 12:12
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Eens. Maar 'don't shoot the messenger'.

Dit is wat de het douanekantoor aangeeft cq het douanepersoneel als instructie heeft meegekregen.

Een ander punt is dat wanneer je deze discussie aangaat, het verrekte lang kan duren voordat je de gele plaatjes op je auto kan schroeven.

27 aug 2010 12:25
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Daarom moet je ook gewoon exportplaten nemen in Duitsland. Ben je niet zo afhankelijk van de BD en overigens: als zij hun standpunt innemen kun je ook betalen en binnen 6 weken bezwaar en vervolgens beroep.

31 aug 2010 14:01
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
leander schreef:
Wat doe je met je 951?

mark951 schreef:
De 951 neemt mijn vrouw over, heeft ze bij een meeting niet meer naarst me te zitten en te roepen dat we niet op de nurburgring rijden, maar kan ze haar eigen tempo bepalen.

31 aug 2010 14:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3