Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:38

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
BMW5 serie importeren, advies gezocht. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Bericht BMW5 serie importeren, advies gezocht.
Goedenavond,
Mijn baas wil een BMW 5 serie importeren uit Duitsland maar hij heeft geen zin in de hele rompslomp die daar aan vast zit.Hij heeft reeds met een aantal bedrijven gesproken die dit traject uit handen nemen maar die lijken behoorlijk aan de prijs te zijn.Mochten jullie goede ervaringen hebben met bepaalde bedrijven dan hoor ik het graag.Betrouwbaarheid, goede service en een redelijke prijs zijn belangrijk.Heeft er iemand wel eens met Autoclick gedaan en hoe is dat bevallen.Ik hoor het graag. Alvast bedankt

05 apr 2010 21:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: BMW5 serie importeren, advies gezocht.
Citaat:
hele rompslomp

Valt nogal mee hoor, even de zoekfunctie gebruiken en je baas kan een hoop centjes besparen (=lees zelf doen) Er zijn diverse forummers die dit traject al hebben doorlopen en hun ervaringen hier gepost hebben.

05 apr 2010 21:42
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
als jouw baas geen zin heeft in de hele "rompslomp", en het zich dus klaarblijkelijk kan veroorloven om zich daar niet in te verdiepen, moet ie niet gaan lopen zeuren over "goedkope" grijze import en lekker een originele geleverde 5 serie bij Bert Story en cornuiten gaan halen, dan heb je geen rompslomp...

05 apr 2010 22:04
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Gebruikt of nieuw?

Indien nieuw, vraag eens bij http://www.carlink.nl , die jongens doen de hele dag niet anders.

Verder indien nieuw is een dealer ook niet gek hoor, bijv. Ben van der Weijden vragen bij Ekris Veenendaal, ik heb daar " mijn" 5-serie gekocht, kreeg een hele aangename korting op een nieuwe, nog volledig zelf samen te stellen auto.

Succes!

05 apr 2010 22:08
Profiel
klik hier....succes :wink:

05 apr 2010 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010
Regio Arnhem
Ik heb twee weken geleden een 997 voor mijn zwager uit Duitsland gehaald, en deze is net op NL kenteken gezet. Als je dit goed voorbereid is het niet moeilijk.
Als je een jong wagen uit Duitsland wilt halen en je keuze hebt gemaakt dan begint het.
1: Bepaal je minimum/maximum budget. Zoek vooral in je directe omgeving een auto en kijk welke opties je belangrijk vind, kijk ook naar km stand en bouwjaar. Dit bepaald namelijk mede de BPM.
2: Zoek via de Duitse sites (dealersites, of mobile.de) en maak een keuze. Zoek het liefst een aantal wagens die redelijk dicht bij elkaar te koop worden aangeboden zodat je deze op 1 dag kunt bezoeken. Denk aan de openingstijden op de zaterdag!!
3: Als je een keuze hebt gemaakt en de koop hebt gedaan dan begint het.

A. Verkoper dient te bezorgen
1) Gelijkvormigheidsattest = Europees Certificaat van Overeenstemming afgekort COC =
(Übereinstimmungsbescheinigung) = Certifacte of Conformity.
2) Origineel Duits inschrijvingsbewijs = Zulassungsbescheinigung Teil 1 + 2 (vroeger Fahrzeugbrief genoemd) Dit is het equivalent van rkentekenbewijs, bestaat uit twee delen (Teil 1 und 2)
3) Keuringsbewijs (Tüv) (indien ouder dan drie jaar)
4) Factuur inclusief Duitse BTW indien aankoop als prive persoon.
Zorg dat de wagen aangekocht is inclusief duitse btw en dat je dit ook kunt bewijzen. (MwSt. ausweisbar)
5) Vraag na / controleer dat de wagen uitgeschreven is in Duitsland!

B. Transporteren naar Nederland
Rij de wagen zelf naar NL met een exportkenteken (Zollkennzeichen), regel dus een kenteken voor 14 dagen of langer (met rode band), dan heb je iets meer tijd om het eea bij de RDW af te handelen. Officieel mag dit niet, maar als je kunt aantonen dat je een afspraak hebt gemaakt bij de RDW/douane dan zal de politie of douane waarschijnlijk geen problemen maken ook al ben je in overtreding.

Vraag aan de verkoper of hij een exportkenteken inclusief verzekering (WA) regelt. Als dit niet lukt dan moet je zelf zorgen voor een verzekeringsbewijs (=Deckungskarte) om vervolgens naar een Duitse "RDW" te gaan (=Zulassungsstelle). Het kantoortje voor de verzekering ligt vaak naast zo een station. Dealers hebben hier ervaring in en vraag dus of zij dit als service kunnen regelen. Let op dit is slechts een WA verzekerings, zorg dus dat je de wagen in NL ook “all risk” verzekerd via chassisnummer.
Indien je toch zelf je exportkenteken regelt dien je dus
i. Verzekering te hebben (Deckungskarte) http://www.deckungskarten.eu
ii. Duitse RDW (Zulassungsstelle) te bezoeken waar je in het bezit dient te zijn van
1. Identiteitskaart
2. Verzekeringsbewijs (Deckungskarte) (Vaak zit het kantoor dus in of naast het pand van de Duitse RDW).
3. Keuringsbewijs (Tüv) indien de wagen 3 jaar of ouder is.
4. Duitse kentekenbewijs deel 1 + 2 (Zulassungsbescheinigung deel 1 + 2)
5. Aankoopfactuur
6. Geld (ongeveer 200 euro totaal voor verzekering plus een 30 dagen kenteken!).
7. Vergewis je dat de vorige eigenaar het voertuig reeds uitgeschreven heeft (Abgemeldet).
Indien hij dus zijn nummerplaten nog niet heeft ingeleverd zal je geen transitplaat ontvangen.
“ Vroeger was dit een apart document (de zgn. Abmeldungschein) mogelijk is dit nog zo in sommige Zullassungsellen. Meestal zetten ze nu een stempel Abgemeldet op uw Fahrzeugbrief of Zulassungsbescheinigung⇨

Nogmaals, Let op wettelijk gezien mag je als Nederlander in NL niet met het Duitse export kenteken rijden. Je hebt diverse opties.
Je kunt bij de RDW formeel ontheffing aanvragen voor een periode van maximaal 14 dagen voor dit export kenteken.
Je kunt ook de wagen ophalen met een transporteur of zelf vervoeren door middel van een autotrailer. (Zorg dat de wagen en trailer verzekerd zijn!!). Als laatste optie kun je een eendagskenteken aanvragen bij de RDW. Uiteraard alles goed verzekeren!!

Aangekomen in Nederland:
U gaat met het voertuig naar een keuringsstation van de RDW. U kunt hiervoor een afspraak maken of u komt zonder afspraak tussen 08.00 en 12.00 uur naar dat keuringsstation. Je belt best op voorhand en maak een afspraak voor een keuring, online een afspraak maken kan ook via bv http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/h ... Roosendaal . Maak allen een afspraak zonder APK keuring (ook al is de wagen ouder dan 4 jaar). De reden is eenvoudig, stel dat er een klein gebrek naar voren komt tijdens de APK keuring dan stopt de hele import procedure! Keuren doe je dus bij voorkeur achteraf bij een bedrijf wat erkend is om APK keuringen te doen. Wil je wel een keuring dan kun je dit tegelijk laten met de import doen bij de RDW. (Zoek een lokatie waar keuringstation RDW en Douane gezamenlijk zitten!!) zie http://www.rdw.nl

Wat heb je nodig bij de RDW:
Je neemt mee, een geldig legitimatiebewijs mee.
Origineel Duits inschrijvingsbewijs = Zulassungsbescheinigung Teil 1 + 2 (voorheen Fahrzeugbrief)
Gelijkvormigheidsattest = Übereinstimmungsbescheinigung
Duits keuringsbewijs (Tüv) (indien wagen ouder dan 3 jaar)

Tijdens het onderzoek worden de gegevens vastgelegd die nodig zijn voor de registratie in Nederland. De procedure is afhankelijk van de herkomst van het voertuig.
Het duitse kenteken wordt ingenomen!

Kosten keuring RDW 2010:
Inschrijving voertuig € 53,00
Inschrijving EU-voertuig + vrijwillige APK € 84,00
Voertuigbewijs deel 1a € 38,00
Tenaamstellingsbewijs deel 1b € 9,25

Na het onderzoek door de RDW en het afrekenen kunt u direct naar de Douane voor de fiscale afhandeling. De douane is gevestigd in het RDW-keuringsstation. Lees meer op de website van de Douane.

D. Ga naar de douane
Let op er is onlangs een wijziging geweest waarbij er werkzaamheden zijn weggenomen van de Douanebeambte en verplaatst naar de Belastingdienst. Als je pech hebt dan tref je een ambtenaar die niet echt wil meewerken. Reken op wachttijden van 4 uur als je dus pech hebt.

Je dient de onderstaande documenten mee te nemen:
a. Aankoopfactuur
b. Origineel Duits inschrijvingsbewijs = Zulassungsbescheinigung Teil 1 + 2 (voorheen Fahrzeugbrief), deze is ingenomen door de RDW maar je krijgt een kopie!
c. Gelijkvormigheidsattest = Übereinstimmungsbescheinigung
d. Duits keuringsbewijs (Tüv) (indien wagen ouder dan 3 jaar)
e. Identiteitskaart van persoon die vermeld staat op factuur
f. Onderbouwing voor BPM aangifte, zie website's als http://www.importautos.nl

De onderbouwing kun je het beste laten doen door al eerder genoemde bedrijven maar als je exact weet welke opties er opzitten en wat deze kosten ten tijde van de aanschaf incl btw en bpm dan kom je een heel eind. Ik zelf heb dit laten doen en op basis van een taxatie scheelde het ongeveer 4 duizend euro BPM ten opzichte van BPM berekening 2010. Dus aangifte doen op basis van taxatiewaarde kan dus veel geld schelen.
Voor deze onderbouwing moet je een tweetal formulieren invullen en afgeven bij de Douane.
Voor meer informatie zie de website van de belastingdienst!

Download hier twee formulieren te weten:
Aangifte BPM http://download.belastingdienst.nl/bela ... 8plfol.pdf
Berekening tbv aangifte BPM http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1b16pl.pdf

Zie ook http://www.belastingdienst.nl/download/807.html

Je moet alle medewerking verlenen aan de controle van je aangifte of opgave.
Na controle van de aangifte stuurt de Belastingdienst u het formulier 'Betaalbericht' per e-mail. Op dit formulier staan onder meer het te betalen bedrag en het betalingskenmerk. Met deze gegevens kunt u de bpm betalen.U kunt de bpm op twee manieren via uw bank betalen: via een ‘reguliere’ elektronische overboeking via een zogenaamde ‘spoedbetaling’. Voor een spoedbetaling rekent uw bank extra kosten. U moet deze kosten zelf betalen. De Belastingdienst verwerkt dagelijks alle spoedbetalingen die voor 15.00 uur zijn bijgeschreven op de rekening van de Belastingdienst. Het duurt ongeveer een 4 werkdagen voordat de Belastingdienst de BPM aangifte heeft verwerkt een deze e-mail stuurt. De RDW verstrekt pas een kentekenbewijs als u het totale bpm-bedrag hebt betaald. De Belastingdienst controleert uw betaling en stuurt de RDW een bericht dat het kentekenbewijs kan worden afgegeven. Dit duurt ook ongeveer 4 werkdagen. Totale duur ongeveer 8 tot 10 werkdagen.

U moet zelf kentekenplaten voor de personenauto, bestelauto of motor laten maken.

Het is een heel verhaal geworden maar het is echt goed te doen. Belangrijk is te weten wat de wagen nieuw kosten en wat de opties kosten. Als je dit weet dan kom je er wel uit.

Groet,

Ricky

06 apr 2010 0:55
Profiel
Moderator
PF #57
ricky911 schreef:
Het is een heel verhaal geworden maar het is echt goed te doen.

Het is een heel verhaal, dat overigens hier al helemaal staat... :wink:

06 apr 2010 6:44
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Heren, alvast bedankt voor jullie tips.Het import verhaal zal zeker voor mezelf nog wel een keer van pas komen.Hoop toch in de toekomst nog eens een keer op een "upgrade" richting een 997s cabrio.Voorlopig nog ff sparen:-)

06 apr 2010 13:36
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
ik zou eens contact opnemen met Martin Zanders: www.auto-e-motion.nl

06 apr 2010 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
http://www.ekris.nl/occasions.html

M'n baas is niet echt een man van geduld.Hij heeft behoorlijk snel de knop doorgehakt.Ik weet niet of de link werkt maar het is de zilverkleurige 525i (Ekris)touring geworden met 48954 km op de teller.Auto ziet er naar mijn mening goed uit, zitten ook wat leuke opties op.Ik denk dat de prijs/kwaliteit goed is?Wat is jullie mening?Overigens bedankt voor jullie hulp en reacties

07 apr 2010 14:13
Profiel
Moderator
PF #57
mooie bak. zelfde auto, zelfde specs in duitsland - vraagprijs 9K minder :cheesy: maar wel van een particulier en hij heeft hem nu bij Ekris, hopelijk probleemloos.

07 apr 2010 15:36
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
kijk even bij www.dusseldorpbmw.nl :wink:

07 apr 2010 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Deze is natuurlijk incl BPM, Bij die duitse komt ook nog wel 7k bpm bij.Of zie ik dat verkeerd?Deze is ook redelijk vol, 18 inch, panorama dak, tv functie etc etc.Was bovendien een vraagprijs :D En natuurlijk 2 jaar garantie.Is denk ik een redelijk goede koop.

07 apr 2010 16:17
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Toch bij Ekris.... :thumleft:

Veenendaal of andere vestiging?

07 apr 2010 17:35
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Ekris is goede tent, ooit een 535d m-sport van daar gehad, prima service :thumleft:

07 apr 2010 20:53
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Daar verschillen de meningen dan over...

Maar on topic: ik denk dat je baas een goede deal heeft! :thumleft:

07 apr 2010 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
964 targa (mei 1991)
Scheveningen
Dit is helemalel niet lastig. TUV keuring laten doen, als die goed is niets aan de hand in NL bij RDW. Naar Duitsland rijden, auto overschrijven, export kenteken erop voor 1 maand en naar NL rijden. Dan naar RDW, keuren, BPM betalen en that's it. Stelt echt niets voor.

GJ

07 apr 2010 23:02
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Niet mee eens. Best nog een gedoe, moet je willen. Maar goed, 'de baas' heeft zijn BMW, dus probleem opgelost.

08 apr 2010 0:12
Profiel
Moderator
PF #57
Gert-Jan schreef:
Stelt echt niets voor.

Soms wel, soms niet. En als je ziet wat de baas gekocht heeft en wat een vergelijkbare van een dealer in Duitsland zou kosten, zou ik de moeite in dit geval ook niet doen. :idea:

08 apr 2010 7:13
Profiel
PorscheForum Rakker
996 cabrio mk2 zw/zw
Ouderkerk aan de Amstel
Het is grappig hoe van het een het ander komt.Ik heb dit hele import zoek verhaal aan een vriend van mij verteld en die zat al een tijd naar een 3 serie cabrio te kijken.(ik krijg ze maar niet in ons geliefde merk).Hij heeft nu een erg mooie auto bij een particulier in DLD gezien.Hij gaat waarschijnlijk dit weekend nog kijken.Ik heb m de prachtige lijst van Ricky 911 kado gedaan.Nogmaals dank hiervoor.Een paar vragen.Onder het kopje"Verkoper dient te verzorgen" staat oa Factuur inclusief BTW, is dat nodig/hoe werkt dat.Toen ik mijn auto op marktplaats verkocht heb ik voor de koper geen factuur gegeven, laat staan BTW vermelding.De eerste Duitse koper heeft toch BTW betaald?Ik snap niet zo goed wat ik met dat BTW verhaal aanmoet.Zijn er verder nog valkuilen waar ik voor moet oppassen(geen geld vooraf naar Nigiria overmaken),Dan hoor ik het graag.tks

09 apr 2010 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
De faktuur is van belang zodat de belastingdienst kan controleren dat er geen btw fraude gepleegd wordt. Het komt voor dat met een auto in DLD ex BTW koopt als intracommunautaire aanschaf en vervolgens als marge auto (dus in feite zonder BTW) verkoopt. Daarom moet je bij import je aankoopfaktuur aan de meneer van de belastingen laten zien.

09 apr 2010 15:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Beetje late reactie misschien, maar een vriend van mij heeft een Porsche geimporteerd mbv abc import.nl. Heel goede ervaringen.

04 jul 2010 0:14
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Juist een hele snelle reactie.

Laatst bezocht: 04 jul 2010 0:14
Totaal aantal berichten: 1

:mrgreen:

04 jul 2010 9:47
Profiel
Van Televaag.nl: (Ik hoop de uitspraak zelf te pakken te krijgen om even door te nemen. Iemand?)

Bpm op ingevoerde auto lager

AMSTERDAM - Nederlanders zijn voortaan goedkoper uit bij de aanschaf van een geïmporteerde auto. De Belastingdienst moet toestaan dat de luxebelasting bpm zo voordelig mogelijk uitvalt voor de consument. Dit heeft het gerechtshof in Arnhem bepaald.

Volgens de stichting BPM Claim Nederland betekent de uitspraak dat consumenten, handelaren en importeurs gemiddeld zo'n 500 euro goedkoper uit zijn als zij een gebruikte auto uit het buitenland invoeren.

De stichting voerde de afgelopen jaren procedures tegen de fiscus over ongeveer 1000 ingevoerde auto's. Vorig jaar bepaalde de Hoge Raad al dat voor het berekenen van de bpm niet de verkoopprijs, maar de inkoopprijs centraal moet staan. Dit scheelt al snel honderden euro's op een tweedehands auto die iemand bijvoorbeeld in Duitsland koopt en daarna hier registreert.

Maar autohandelaren vonden dat zij nog steeds te duur uit waren, doordat de fiscus voor het vaststellen van de inkoopprijs alleen de eigen Auto Telex toeliet. Terwijl het systeem van de autobranche zelf, Xray, vaak tot een lagere waarde voor dezelfde auto komt.

Het hof vindt dat de fiscus Xray niet mag weigeren. Volgens BPM Claim worden er jaarlijks ongeveer 100.000 auto's uit het buitenland geïmporteerd. Het zou dus gaan om een bedrag van 50 miljoen euro dat de fiscus jaarlijks te veel opstrijkt. De Belastingdienst kan nog wel in cassatie.

12 aug 2010 9:22
Profiel
Mogelijk dat je 'teveel' betaalde BPM kunt terugvorderen, zie bpmclaim.nl. Ik ga dit 's uitzoeken, vorig jaar november heb ik een aardig bedrag aan BPM afgetikt. :twisted:

12 aug 2010 9:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende