Auteur |
Bericht |
CaseyyesaC
|
 Tijd voor een echte auto!
Ladies and Gents,
Ik ben ondertussen al een tijdje vaste bezoeker van de website (passief dan wel, heb inhoudelijk niet veel toe te voegen), en nu serieus aan het rondkijken voor een Boxster.
Er zijn een drie-tal auto's waar ik mijn keuze uit heb willen maken, een BMW 850 C(S)I, een BMW M3 E46 en de Porsche Boxster 986/987.
De 850 valt af omdat deze in Nederland bijna niet te krijgen is en met al die computers er in ben ik bang voor toch wel hoge onderhoudskosten. Wel mooiste BMW ooit, dat wel.
De M3 3.2 heeft veel meer vermogen als de boxster en ziet er ook erg lekker uit, ik heb alleen het idee dat ik liever een dergelijke auto koop als ik wat ouder ben en een praktischere auto handiger is (ben 22 jaar).
Dan de Boxster met de twee modellen, de 986 met de 2.5 of 2.7. Wat ik lees op het forum is dat de er bij de 2.5 een hogere kans is op technische problemen als bij de 2.7 en dat het extra vermogen ook welkom is. Nu heb ik nog niet zelf achter het stuur gezeten in een auto met meer dan 160 pk en één die achterwiel aangedreven is. Ik wil wel zeker een slipcursus en rijvaardigheidstraining gaan volgen als ik daar tijd voor heb, waneer dat is weet ik nu nog niet. De keuze tussen deze twee staat nog niet vast. Een S model zou gaaf zijn maar ik verwacht geen goede in mijn prijsklasse te vinden.
Nu heb ik al heel wat auto's zien staan op internet die in mijn doelgroep vallen; Prijs tussen €17.000 en €20.000 Kilometers onder de 130.000 (psychologische grens denk ik) TC en PSM is een pré vanwege mijn geringe rij-ervaring tot nu toe Hardtop heeft de voorkeur omdat het mijn vaste auto wordt voor privé. Ik hoop dat jullie me ook willen helpen om een goede keus hier in te maken, met tips ed. Ik zal hier auto's plaatsen die me interessant lijken of misschien dat een forum-lid een geschikte auto voor me heeft staan?
Bedankt!
Laatst bijgewerkt door CaseyyesaC op 13 aug 2010 15:22, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 aug 2010 13:02 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
 Re: Tijd voor een echte auto!
allereerst prima smaak van auto's (zelfs de 8 serie, erg leuk). Mijn advies....... veel auto's gaan bekijken en vooral er in rijden. Daarna een AKK...... vervolgens veel prettige kilometers. Succes met je zoektocht.
|
13 aug 2010 13:13 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
ga voor 1 van de bmw's 
|
13 aug 2010 13:16 |
|
 |
bully
|
En gaan voor de S. Voor 20k is er best wel een te vinden die aan je wensen voldoet, zeker als je niets hebt in te ruilen kom je een heel eind vandaag de dag, cash is king 
|
13 aug 2010 13:17 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
|
13 aug 2010 13:19 |
|
 |
Wimpie77
|
Topic titel is "Tijd voor een echte auto!" dus geef ik Richard groot gelijk!
_________________________________________ * * *
|
13 aug 2010 13:28 |
|
 |
Ewout
|
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zou toch liever een Boxster S hebben dan een BMW 
|
13 aug 2010 13:32 |
|
 |
911gt2
997.2 C4S, 911t/e
exen
987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
|
........+ 1
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
13 aug 2010 13:47 |
|
 |
erwin996
M140i
|
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
13 aug 2010 13:50 |
|
 |
Wimpie77
|
Geen gebrek aan foto's! En hij is gewassen...
_________________________________________ * * *
|
13 aug 2010 14:01 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Een 987 voor 20K ga je niet vinden en als je hem vind wil je hem niet hebben.
M3 zou ik niet aan beginnen ivm periodieke kosten.
Blijft over: de 986
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om aan de top van je range een Boxster S te vinden die binnen je budget past. Ik zou beginnen om in Duitsland te kijken. Gezien het feit dat je een S uit ongeveer 2000-2002 gaat vinden is de BPM namelijk bijna niets.
Ik zou je dringend adviseren er Porsche approved garantie bij te bedingen, die heeft mij meerdere malen gered. (heb zelf de 986 2.7 en de 3.2 gereden).
Groet,
Ralph
|
13 aug 2010 15:05 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
die 850 is dat te "betalen" verzekering en benzine kosten of word de wintersport met zo'n auto 3x zo duur,
maw rijd dat 1 op 5 of 5 op 1
_________________________________________ remmen is angst
|
13 aug 2010 15:12 |
|
 |
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Ervaring: 1 op 6 op de snelweg...in het durp of zware rechtervoet richting 1 op 4
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
13 aug 2010 15:23 |
|
 |
CaseyyesaC
|
Bedankt voor de (al dan niet nuttige) respons tot nu toe! Ik heb een foutje gemaakt in mijn OP, er staat 986/987, daarmee bedoel ik de 2.5 en 2.7 model, heb het even aangepast. een 987 ligt inderdaad uit het budget. Winkelen in Duitsland heb ik ook over gedacht, daar heb ik dan wel hulp bij nodig door een bedrijfje of iets die dat doet. Zelf bij een particulier gaan daar is niet verstandig heb ik gelezen. Weet iemand zo ongeveer de kosten die een import bedrijf rekent voor een auto uit DLD? Een S zou wel heel gaaf zijn. Wat bedoel je met de periodieke kosten voor een M3 Sandelow? Zijn ze erg onderhoudsgevoelig? De 850 die Erwin aangeeft vind ik een hele mooie auto, de kosten die bij een dergelijke auto komen zijn (naar ik verwacht) erg hoog zoals ook hierboven aangegeven. Ik denk dat een boxster het op dat gebied een stuk beter doet.
|
13 aug 2010 15:28 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Hi Casey,
Een collega van me rijdt een M5 van een jaar of 8 oud. Hij heeft mij destijds afgeraden een M3 te kopen in verband met het onderhoud.
Voor wat betreft Duitsland, ik heb meerdere auto's uit Duitsland geïmporteerd en ben door schade en schande wijs geworden dat je het beste gewoon met dealergarantie kopen kan. (Zeker omdat je ze al met korting ten opzichte van de Nederlandse prijs koopt is het makkelijk om een deel van deze korting in garantie te investeren) Echter, het voordeel van Porsche is dat je die garantie ook soms bij particuliere auto's tegenkomt.
Ik zou je zelf kunnen helpen bij het importeren van een auto, mocht je interesse hebben, laat het me weten.
Gr.
Ralph
|
13 aug 2010 15:40 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
en indien je liever niet in zee gaat met iemand wiens naam op ph eindigt, wil ik je ook best wel helpen Importeren is peace of cake, en is nog een leuke ervaring ook  (staat op mobile een zwarte 986 s met rode kap met 124dkm voor 15k, hou je nog geld over voor herstelwerkzaamheden e.d)
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
13 aug 2010 15:55 |
|
 |
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Lekker een bmw kopen en geen porsche Maaarrrr, ik zou gaan zoeken naar een mooie 3 serie met een fijne zescylinder, bijv een 330. Veel handiger en praktischer als dailydriver. Loopt als een tierelier. Ben wel bevooroordeeld, mijn eerste auto was een 323 alpine E21.  Wat een lol gehad met dat ding. Tussendoor een 205 GTI, daarna snel terug naar een 3 serie E30, een 318, maar dat beviel niet, meteen doorgegaan naar een 325. De porsche's kwamen pas later.
|
13 aug 2010 17:11 |
|
 |
Rodger that!
Veghel
|
WELKOM BmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmW 
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
13 aug 2010 17:14 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Het hangt allemaal een beetje af van het aantal kilometers dat je per jaar rijden wilt. Ik rijd gemiddeld 30.000 in een Boxster die 1:10 rijdt en dat valt me reuze mee. Sure, een Peugeot 206 rijdt zuiniger, maar als je iedere dag 2 uur in de auto zit, dan kan je maar beter zorgen dat het een leuke auto is  . Als alternatief zou je ook naar een Lotus Elise kunnen kijken: weegt niets en rijdt zeer zuinig.
|
13 aug 2010 17:18 |
|
 |
Ewout
|
Ik durf het weer bijna niet te zeggen, maar ik vind een Boxster een stuk mooier dan een Elise 
|
13 aug 2010 17:20 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Ik net weer andersom, hoewel ik die vergelijking niet echt zou maken. Een boxster is gewoon totaal mijn smaak niet, terwijl ik de elise een mooie auto vind.
|
13 aug 2010 18:19 |
|
 |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Elise.... plastic badkuip.... over kappersauto's gesproken 
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
13 aug 2010 18:22 |
|
 |
horn
PF #57
|
Elise, gave bak. Maar om daar nou twee uur per dag in te sturen...  Ik zou er eerst eens een uurtje in gaan rijden. En dan je ogen dicht doen en je bedenken hoe dat rijdt als daily driver...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 aug 2010 18:34 |
|
 |
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
even wat anders, om de focus te beinvloeden .. http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/7014458/techniekeen e46, lekker betrouwbaar. Onderhoud is binnen de perken te houden. doe er lekker een hard top bij voor de winter. Behoorlijke doos vermogen. heb je ook iets leuks.
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
13 aug 2010 19:01 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Of een BMW z4. Kost niets, althans bijna niets en geeft wel een roadster gevoel. Haalt het niet bij een Boxster S (trust me, I know), maar is zachter voor de portemonnaie.
|
13 aug 2010 19:12 |
|
|