Hallo mede Porsche liefhebbers,
Sinds een maandje bezitter van een Porsche Boxster (ja ja ja, zo'n waterkoker voor kappers...
)
Heb in het verre verleden een 944 2.5 en een 944 turbo in het bezit gehad. Geregeld in diverse "elfjes" gereden (had vroeger een werkgever met de zelfde hobby
), meestal rond het "eiffel" gebied in duitsland, waar de lekkere stuurweggetjes liggen.
Op een dag, dat zal net na de introductie van de Boxster zijn geweest, hebben we er 1 gehuurd (in Duitsland, actieprijs
). De eerste kilometers vielen tegen, te weinig power en sound naar mijn zin. Echter na verloop van tijd op de bochtige weggetjes in het Eiffel gebied, kreeg ik het erg naar mijn zin in die kappersbak. Heerlijk speels weggedrag, mooi dwars kunnen gaan met een stuk minder risico om achterstevoren op een boom geparkeerd te staan zoals met de 911. Kan natuurlijk ook aan mijn rij-capaciteiten liggen
maar ik durf wel te roepen dat 70% van de Porsche rijders niet het maximale uit hun auto (kunnen) halen
.
Maar het genieten van de Porsche is voor een ieder op z'n eigen manier en dat is niet alleen maar hard rijden.
Owww sorry, ik dwaal een beetje af: Bovenstaande is dus de reden van mijn aanschaf van de Boxster na een serie van BMW's TT's e.d.
Neemt niet weg dat ik blijf dromen van een 993s of een 993 turbo
Voorlopig maar even de Boxster
Oja, ik ben benieuwd of "mijn" 944 turbo nog rond rijdt. Het is een donkerblauwe met kenteken: NP-XV-18. Ik geloof dat ik nog wat documentatie van de auto heb. Dus de eigenaar mag zich melden
Tjuus
PS: moet nog even uitzoeken hoe de foto's moeten worden ge-upload, dus deze volgen nog.
Groet en veel rijplezier,
Ingvar "fastfisico"
bijdeze:
album/album_pic.php?pic_id=48577album/album_pic.php?pic_id=48579album/album_pic.php?pic_id=48578