Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:36

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Rijen
Bericht Even voorstellen
Hallo mede Porsche liefhebbers,

Sinds een maandje bezitter van een Porsche Boxster (ja ja ja, zo'n waterkoker voor kappers... :ass: )

Heb in het verre verleden een 944 2.5 en een 944 turbo in het bezit gehad. Geregeld in diverse "elfjes" gereden (had vroeger een werkgever met de zelfde hobby :lol: ), meestal rond het "eiffel" gebied in duitsland, waar de lekkere stuurweggetjes liggen.

Op een dag, dat zal net na de introductie van de Boxster zijn geweest, hebben we er 1 gehuurd (in Duitsland, actieprijs :cheers: ). De eerste kilometers vielen tegen, te weinig power en sound naar mijn zin. Echter na verloop van tijd op de bochtige weggetjes in het Eiffel gebied, kreeg ik het erg naar mijn zin in die kappersbak. Heerlijk speels weggedrag, mooi dwars kunnen gaan met een stuk minder risico om achterstevoren op een boom geparkeerd te staan zoals met de 911. Kan natuurlijk ook aan mijn rij-capaciteiten liggen :oops: maar ik durf wel te roepen dat 70% van de Porsche rijders niet het maximale uit hun auto (kunnen) halen :res: .
Maar het genieten van de Porsche is voor een ieder op z'n eigen manier en dat is niet alleen maar hard rijden.
Owww sorry, ik dwaal een beetje af: Bovenstaande is dus de reden van mijn aanschaf van de Boxster na een serie van BMW's TT's e.d.

Neemt niet weg dat ik blijf dromen van een 993s of een 993 turbo :thumleft:

Voorlopig maar even de Boxster :lol:

Oja, ik ben benieuwd of "mijn" 944 turbo nog rond rijdt. Het is een donkerblauwe met kenteken: NP-XV-18. Ik geloof dat ik nog wat documentatie van de auto heb. Dus de eigenaar mag zich melden

Tjuus

PS: moet nog even uitzoeken hoe de foto's moeten worden ge-upload, dus deze volgen nog.

Groet en veel rijplezier,

Ingvar "fastfisico"

bijdeze:

album/album_pic.php?pic_id=48577
album/album_pic.php?pic_id=48579
album/album_pic.php?pic_id=48578

Laatst bijgewerkt door fastfisico op 13 aug 2010 22:46, in totaal 1 keer bewerkt.

13 aug 2010 22:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Even voorstellen
Welkom fastfisico
klikhier....

13 aug 2010 22:24
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
welkom :salut:

13 aug 2010 22:49
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Van harte welkom.
enne ff als Boxster rijders onder elkaar, ben een beetje voorzichtig met schrijven over de stuurmanscapaciteiten van 911 rijders. Dat is een heel gevoelig onderwerp en je roept een lawine van kommentaar over je af.

14 aug 2010 1:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Rijen
sarsrich schreef:
Van harte welkom.
enne ff als Boxster rijders onder elkaar, ben een beetje voorzichtig met schrijven over de stuurmanscapaciteiten van 911 rijders. Dat is een heel gevoelig onderwerp en je roept een lawine van kommentaar over je af.

Bedankt voor de leuke reacties.

Om misverstanden te voorkomen: Niets negatiefs over de stuurmanscapaciteiten van 911 rijders, integendeel! Het is alleen dat een 911 een moeilijkere auto is op de limiet, de snelheid ligt al snel een stuk hoger dan bij een boxster, waardoor de stuurmanskunsten ook beter moeten zijn :drive: .

Heb zo ook een weekendje mogen stoeien in een Ferrari F355, waanzinnige auto. Super geluid, super wegligging... totdat het redelijk hard begon te regenen. Zat toen met geknepen billen om de auto iets sneller dan het andere verkeer te laten rijden. Dan is de grens erg snel dichtbij en aangezien ik geen Alonso heet en de auto na 1 dag ook niet door en door ken, maar een stuk voorzichtiger gedaan :oops: .

Het eerste wat ik gedaan heb nadat ik de boxster had opgehaald is de "snorkel" een enkeltje naar de onderdelenkist op zolder gegeven. Wat een verschil is dat zeg :shock: !

Verder wil ik nog OBC laten activeren (voor de buitentemperatuur in het display) en ben ik nog opzoek naar een set gebruikte (80%) 17" winterbanden (kan ze maar alvast in huis hebben :wink:) en staan een setje litronics en een hardtop nog op mijn verlanglijstje. Ik ga morgen (zaterdag) voor de winterbanden en de OBC maar eens informeren bij Rennsport in Breda.

Voorts heb ik al veel op het forum gelezen afgelopen maand (als bezoeker :oops: ). Ik heb een hoop informatie mogen ontdekken over de boxster, ook over de plofmotoren. Daar was ik in het begin niet gerust op, maar heb tegen mijzelf gezegd: of gewoon lekker genieten van de auto of wegdoen! Continue luisteren naar rammels of in de spiegel loeren naar rookpluimpjes heb ik ook geen zin in.

14 aug 2010 3:16
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Welkom!

Lekker genieten....heb zelf inmiddels mijn tweede Boxster, gewoon ff warm laten worden voordat je vol gas gaat!
Genieten maar... :drive:

14 aug 2010 11:02
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
welkom hier, leuk verhaal :thumleft:

14 aug 2010 11:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Welkom. waterkokers zijn gewoon top! heb dan zelf wel geen boxter maar wel een waterkoker. En leuk dat ie is!!!!!!!! :drive:

Geniet ervan en plofmotoren....... bangmakerij. i.d.d. gewoon goed warmdraaien en dan pas gassen!

14 aug 2010 21:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]