Auteur |
Bericht |
Glas_Boxster
|
Sound update Boxster
Ik heb een hele tijd lopen nadenken hoe ik het beste mijn muziek kwaliteit in de boxster kan upgraden. Meerdere mensen gevraagd en die kwamen met advies, om nog 2 extra speakers te plaatsen in de deuren. Ik heb dit anders aangepakt. Ik heb de 2 speakers onder de ramen vervangen door 10" speakers van het merk focal. Om het af te maken heb ik een kleine subwoofer van focal onder de stoel geplaatst. Geluid is nu heerlijk zuiver en toch een fijne lage tonen. Als er interesse is voor foto's zal ik deze plaatsen. (Nu ik toch bezig ben weet iemand waar ik (goedkoop) mijn oranje knipperlichten glaasjes aan de zijkant kan vervangen voor witte?)
Groetjes
|
14 aug 2010 14:38 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
Re: Sound update Boxster
Knipperlichtglaasjes: gewoon bij de dealer toch....die dingen kunnen echt niet zo duur zijn.....de koplampen daarentegen.............
|
14 aug 2010 15:42 |
|
|
2000turbo
Boxster GTS 981
Ex. 986 Boxster S tiptronicAlmelo
|
Ben wel benieuwd naar de sub onder de stoel.
Kun je foto's plaatsen?
CTR
|
15 aug 2010 13:09 |
|
|
HennieC2Targa
Ex.Carrera 3.2 Ex. 964 Targa C2
Ex.Boxster S Zwart
Porsche Macan Wit.Culemborg
|
Hier nog een mogelijkheid om je sound te upgraden, er zat al een sound pakket in de boxster! Dit was dus een uitbreiding! Zoals aangegeven in overige techniek , een klein audioproject voor een Boxster tot bj.2002. Na een tip van medeformers, heb ik via Ebay een Rear speaker kit gekocht in de USA. Na twee weken de set ontvangen, totaal een halve dag gestoeid met de store box en de bekabeling ( handleiding is bijgesloten ). Voor iemand met een beetje technisch inzicht is het goed te doen Zelf heb ik als audiofiel ook nog wat dempingsmateriaal toegepast ( pritex) zie foto`s Het resultaat is dat het geluid/ muziek veel voller klinkt, dus wat mij betrekft de moeite waard, om deze upgrade toe te passen
Audio groet, Hennie
_________________________________________ Live and let Live
|
18 aug 2010 16:25 |
|
|
fastfisico
Porsche BoxsterRijen
|
Weet iemand of de bedrading van de deurspeakers (Boxster 1997) ook standaard in de kabelboom zit?
Ik heb een uitvoering zonder deurspeaker, maar wil deze (aftermarket) gaan inbouwen. Ik heb alleen geen idee of er ruimte genoeg voor is en de bedrading voorzien is vanuit de fabriek.
Kan het natuurlijk het deurpaneel eraf halen, maar ik vraag liever eerst hier op het forum of iemand het weet voordat ik ga demonteren.
_________________________________________ Stoer = Meer vliegen op je zijraam dan op je voorruit
|
22 aug 2010 22:01 |
|
|
RetroMan
997 4S
ex Boxster 3.2 S
|
Dat heb ik ook gedaan. Deze: http://www.pelicanparts.com/techarticle ... eakers.htmGoed en leuk om te doen. En JA, het is een verbetering, maar ik vermoed (en daar gaat mijn vraag over) wel de minst mogelijke verbetering. Wat is er aan de hand? De speakertjes zelf, alsmede de zeer beperkte ruimte waarin ze worden gemonteerd, zorgen er voor dat een geluid wordt geproduceerd wat nog het best te omschrijven valt als dat van een transistorradiootje. Hoge en middentonen zijn wel aanwezig (daaruit komt de verbetering, het geluid wordt ruimtelijk) maar relatief zacht; en laag is goeddeels afwezig en zo niet, sterk vervormd. Ondertussen praten we in 2011 over techniek uit 2001 (en misschien wel eerder, het zijn echt basic speakers) en mijn vraag is dan ook: Bestaat er niet een speaker die qua afmetingen in dat compartiment past, maar die een extreem veel betere geluidskwaliteit geeft? Iets a la 'acoustimass' waar Bose ooit grote aantallen speakers "slechts ter grootte van een pak melk!" mee wist te slijten? Wie?
|
26 apr 2011 19:21 |
|
|
Glas_Boxster
|
Ik heb zelf de 2 speakers (onder het raam) aangepast door "focal" 10" speakers (beste wat er is).. En daarbij subwoofer van het merk "focal" onder de stoel geplaatst. 2.1 Setje klinkt geweldig!
|
27 apr 2011 22:56 |
|
|
RetroMan
997 4S
ex Boxster 3.2 S
|
H: om het forum overzichtelijk te houden, onnodige volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd.
Leuk voor je, als antwoord op mijn vraag echter nogal irrelevant.
|\/|
|
28 apr 2011 19:17 |
|
|
Glas_Boxster
|
H: om het forum overzichtelijk te houden, onnodige volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd.Leuk voor mij, ik dacht mischien ook leuk voor jou omdat het 1000 x makkelijker is dan kleine speakers zoeken die toch minimaal geluid geven. Als je het doet doe het dan ook goed.. (met speakers kleiner als 10" is het bijna onmogelijk om veel of zuiver geluid eruit te halen.) Succes met je zoektoch, leuk voor je dat je wat te doen hebt.
|
28 apr 2011 22:36 |
|
|
RetroMan
997 4S
ex Boxster 3.2 S
|
LOL, klik op de URL die ik eerder heb gepost en zie dat de vraag over de achterspeakers gaat, in plaats van de deurspeakers.... Leuk!:-)
|
30 apr 2011 9:02 |
|
|
mich987
Ondernemer, CrossmediaproducentAssen
|
Hi Glas_Boxster, Heb je dat Focal subje in een 986 of 987 geplaatst? De kleine 'under seat' subjes die ik tot nu toe heb geprobeert passen allemaal net niet onder de stoel van een 987 namelijk. Als deze wel past, heb je dan een type nr voor me? Alvast bedankt! Groet, Michel
_________________________________________ www.bluemedia.nl
|
24 jul 2012 17:25 |
|
|