Auteur |
Bericht |
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
 Re: Tijd voor een echte auto!
of ..., als je toch voor fout wilt kiezen. (sorry vind bmw 850 al een heeele foute auto aan het worden) http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/z3/6837394/fotoswat hebben we een lol gehad met de M coupe zeg.  (dagje meegehad van de dealert)
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
13 aug 2010 19:32 |
|
 |
RJF
Hyundai Santa Fe, 2.7 986 2001Merksem
|
Bestaat er iets lelijker ? 
|
13 aug 2010 19:56 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Was ook mijn eerste reactie toen ik hem lange tijd geleden langs de straat zag 
|
13 aug 2010 21:38 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik vind die z3 coupe wel mooi maar ik vind ook die nieuwe donkervoort mooi
_________________________________________ remmen is angst
|
13 aug 2010 21:56 |
|
 |
horn
PF #57
|
wie reed er ook weer een zwarte 850 met wit leren bekleding. Oja, Glen Helder. I rest my case. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 aug 2010 22:15 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Goedenavond Casey, en welkom hier.
Wat denkt u zo per jaar kwijt te zijn aan onderhoud en herstelwerkzaamheden?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
13 aug 2010 22:24 |
|
 |
CaseyyesaC
|
Met jullie hulp wil ik me wel aan importeren wagen. Ik heb al een aanbod liggen van een forumlid om zijn boxster over te nemen, ik ben wel benieuwd wat ik voor hetzelfde geld (€19500) uit DLD kan krijgen.
Ik verwacht ongeveer 15.000 km per jaar te rijden met deze auto. Een 'gewone' bmw lijkt me toch niks trouwens, ook niet in cabrio vorm. Die auto's zie je al meer dan genoeg, ik heb liever wat anders.
De Z3 die je aangeeft, Ricardo, vind ik echt spuug lelijk, dat wordt hem niet. Een Z4 is ook wel gaaf, deze zijn een stuk goedkoper als een boxster, die moet ik ook maar eens ergens gaan rijden als dat lukt.
Wat ik verwacht kwijt te zijn per jaar aan de auto, dat is niet makkelijk, heb ik geen ervaring mee. Ik heb hieronder mijn schattingen, correct me if I'am wrong. De afschrijving op een boxster van deze leeftijd is ongeveer €2000 per jaar, verzekering (WA+) €1000, onderhoud weet ik niet, €1500?
Ben gisteren (zaterdag) bij een ocassion bedrijf geweest, kwam er toevallig langs, ook even in een Boxster van 2005 gezeten. De verkoper was volgens mij niet blij met ons, was er samen met een vriend, die dacht waarschijnlijk ook weer een stel van die rotjong die alleen maar auto's komen kijken.
Het interieur van de boxster is wel wat kariger, saaier als van een Z4 maar de stoelen vond ik erg goed en de rijpositie in zijn algemeen ook. Ergens flink wat posts terug zei Master Ken dat ik bij veel auto's moest gaan kijken en er vooral in rijden maar wie laat mij nu in zijn auto rijden? Kan ik daarvoor het beste naar een Porsche Dealer gaan? De verkoper gisteren zei dat Porsche Gelderland erg goed was, geen idee waarop dat gebaseerd was. Ik woon zelf in de buurt van Gorinchem, iemand tips?
|
15 aug 2010 14:36 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Hi Casey, Check dezeJe moet van de kleur houden, maar de staat van de auto ziet er goed uit. Vraagprijs is 18.999, maar daar moet nog wel wat af kunnen. Houd er wel rekening mee dat men in Duitsland niet zo gortig is met afprijzen als men hier in Nederland doet. Ik denk dat je deze auto voor 18.250 - 18.500 mee kan nemen. Volgens Autoweek komt er nog ongeveer EUR 800 - 900 aan BPM bij. Reken EUR 100 voor een 15 daags kenteken + verzekering en EUR 200 aan benzine. Dan kom ik uit op 18500+900+300= 19.700 en daarmee binnen je budget. De afschrijving op deze auto is ontzettend laag, omdat je de auto voor een prijs koopt waar je hem in NL waarschijnlijk niet voor gaat vinden. Mocht je de auto dus willen verkopen, dan heb je een mooie buffer. Qua verzekering kan ik je onna-onna.nl adviseren. Die heeft mijn twee boxsters op WA basis verzekerd voor EUR 300-350 per jaar. Ik was 25 toen ik daar aankwam en had geen schadevrije jaren opgebouwd omdat ik nooit een auto op mijn eigen naam gereden had. Op onderhoud kan je je verkijken. Als er iets mis is (en dat is volgens de dealer nogal snel het geval) kan je soms flink meer kwijt zijn. Het beste is dan ook om in Duitsland een aankoopkeuring te laten doen (reken ik niet mee in de prijs, omdat je dat in NL ook moet doen). Ik hoor veel positieve verhalen over Gelderland. Wellicht dat je daar een proefrit zou kunnen maken. Z4 is heb ik ook gereden, maar komt niet in de buurt van de Boxster S 
|
15 aug 2010 15:03 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Jij mag die van mij wel kopen, maar proefrit maken zit er (helaas) niet in. 
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 aug 2010 15:26 |
|
 |
bully
|
Met 20k lukt het hier ook wel, vooral priveverkopers zakken wel met de prijs. 
|
15 aug 2010 15:26 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
inderdaad, die rode is imho verre van een koopje http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1Deze echter is een stuk interresanter. uit 2002, met 124dkm. 14k meenemen(er kan ALTIJD wat vanaf) komt 2k bpm bij(met tegenbewijs kan het een stuk lager) dus je hebt hem voor ongeveer 16.5k op Nederlandse platen. Daarbij zijn de remmen, banden en dak vernieuwd. EDIT: bij die rode komt trouwens 1400 bpm bij i.p.v de 800-900 die vernoemd werd. (je hebt wss bij de onderste tabel gekeken, maar ben daarbij vergeten de co2 uitstoot in te vullen  )
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
15 aug 2010 15:32 |
|
 |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Heb toevallig afgelopen vrijdag met een Z4 3.0 gereden met automaat. Dat rijdt heel anders dan een Boxster S. De Z4 is meer een cruiser en nodigt je niet uit om te gooien en smijten. Wat hij trouwens wel kan maar om e.o.a. reden ga je daar rustiger mee rijden. Kwalitatief qua afwerking moet ik zeggen dat de Z4 vele malen beter is afgewerkt dan een Boxster (S). Betere materialen etc.
_________________________________________ Last Rat standing
|
15 aug 2010 15:41 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Het geluid van BMWs 6-in-lijn is ook niet verkeerd, maar het gevoel van de Boxer motor achter mijn stoel is iets waar de Z4 gewoon niet aan kan tippen  Voordeel van die rode is puur de KM stand, Navi en Xenon. Voordeel van de Z4 is dat je 'more bang for your buck' krijgt, maar je schrijft er mijns inziens sneller op af (en het is geen Porsche  )
|
15 aug 2010 16:34 |
|
 |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
|
+1 Sandelow
|
15 aug 2010 17:11 |
|
 |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
denk wel dat als je een Z4 koopt van een jaar of 5 oud er niet zoveel heel veel meer op afschrijft % tov de nieuwwaarde, dit soort auto Audi TT, Mercedes SLK, Z4 dalen in het begin als een baksteen naar de 20K en dalen dan relatief minder snel.
|
15 aug 2010 17:40 |
|
 |
CaseyyesaC
|
Boxsters blijven wel hard doorgaan onder de 20K?
Die auto die je aangeeft Sandelow ziet er goed uit qua opties, km en prijs. De kleur weet ik nog zo net niet. Wat ik wel zo zie is dat deze auto hier meer dan 600 km vandaan is, wat ruim 5 en half uur rijden is hier vandaan, best lang.
|
15 aug 2010 18:46 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Casey, dat zie je volledig verkeerd  Het leukste van het importeren uit Duitsland is dat je hem terug mag rijden over de Autobahn. 5 en een half uur ongestoord je auto leren kennen op wegen waar alles kan 
|
15 aug 2010 18:56 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
dan ga je er wel vanuit dat de 1e meteen de juiste is. Het is geen pretje om 10uur te rijden en thuis te komen zonder nieuwe auto
|
15 aug 2010 19:00 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Op de foto's lijkt de lijn van het kofferdeksel niet helemaal te kloppen, maar dat kan ook gewoon door een slechte foto komen. @ralf (tik automatisch met ph  ) Die rode is gewoon een indicatie van wat mogelijk is. Vanwege de lage km stand en de opties zou ik hem wel niet zomaar links laten liggen. Daarnaast zou ik eerst eens met de beste man over de prijs onderhandelen alvorens in de auto te stappen, want 10 uur rijden zonder resultaat is geen pretje. Wellicht dat je een AKK op afstand zou kunnen doen, dan scheelt het een hoop rijd werk. @Jochem, eens, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik nooit de originele mogelijke optielijst gezien heb. Wellicht op verzoek leverbaar met het 'oude' stuur?
|
15 aug 2010 19:13 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Kofferdekstel viel me ook al op ja, kan ook gewoon afstelling zijn, kan echter ook indicatie van slecht herstelde schade zijn, wie zal het zeggen. die rode is inderdaad geen slechte koop, maar voor dat geld zou ik sowieso een meer courante kleur en een model met 260pk zoeken.
Zijn er overigens nog updates te krijgen voor die navigatie uit de boxster van 2000?
|
15 aug 2010 19:28 |
|
 |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Dan zou ik even 944{asd} een PB sturen. Ik heb met hem een aantal keer contact gehad over een setje updates. Niet veel later heb ik de mijne verkocht, dus heb het uiteindelijk niet gekocht. @Casey, Check ook deze eens: 1Mooi geel, ook niet lelijkRode Voering?deze is niet slecht (!)Gewoon weer wat meer mogelijkheden 
|
15 aug 2010 19:38 |
|
 |
RJF
Hyundai Santa Fe, 2.7 986 2001Merksem
|
Die S aan die prijs met redelijke km's ... Sorry to spoil the fun but there is no free lunch... Die staat er dan al 2 maand op blijkbaar. Kan gewoon niet OK zijn, punt.
|
15 aug 2010 19:40 |
|
 |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
|
Jeetje die 850 CI(bij autoleitner) is wel een gave bak zeg. Lijkt wel een vliegtuig die cockpit. Toen ik de 964C4 reed dacht ik erover om zo'n foute(in de mooie zin) 850 te nemen. Privé kan het wel een kostenpost zijn.
|
15 aug 2010 19:41 |
|
 |
bully
|
Niet weer he  tuurlijk is er gratis lunch, beetje zoeken. 
|
15 aug 2010 22:21 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
en die free lunch is net 2k gratiser geworden  (ik bedenkt gewoon nieuwe woorden hier  )
|
15 aug 2010 22:35 |
|
|