Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:19

Antwoord op onderwerp  [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
LCD / plasma TV's 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: LCD / plasma TV's
Doe ze de groeten :wink:

13 aug 2010 13:18
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Zal ik doen, ken je Michael?

13 aug 2010 14:03
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Nog een dilemma...heb net mijn pijn in mijn hart de Sony ES DVD speler met dubbele laser voor DVD en CD (DVP-S7700) uit het meubel gehaald om plaats te maken voor de S760 Blu ray. Helaas passen ze niet beide op elkaar, geen plaats in de kast (heb al een ikea Billy boekenkast op zijn kant liggen als tv meubel, omdat mijn centre speaker met geen mogelijkheid in een normaal meubel past)

Voor DVD ben ik er wel happy mee, daar de Blu ray DVD's upscaled, dus dat zal allicht een mooier beeld geven. Maar voor audio CD? Ben ik nog niet zo zeker welke speler het mooiste geluid geeft. De 7700 is wel een stuk zwaarder, hoger en dieper en was destijds zo'n beetje het beste wat je kon kopen van Sony. Helaas is het verschil tussen een Blu ray ES speler van Sony en deze S760 echt veel te gek, anders had ik die gekocht.

Wat is jullie mening? Welke speler zal het mooiste geluid op CD geven? Wil best de S7700 erbij houden, maar dan moet ik echt gaan experimenteren hoe ruimte te maken.

13 aug 2010 14:10
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zeg eens eerlijk, ben jij soms de broer van Clemento?

13 aug 2010 14:15
Profiel
Gemert, N-Brabant
Jeroen C3.0 schreef:
Zal ik doen, ken je Michael?

Nee, marc :wink:

13 aug 2010 17:04
Profiel
Moderator
PF #57
Ewout schreef:

Nee, van Mauk. :lol: Jeroen koopt en twijfelt dan. Clemento is meer kijken kijken nie kopen...

13 aug 2010 19:12
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Jeroen C3.0 schreef:
Nog een dilemma...heb net mijn pijn in mijn hart de Sony ES DVD speler met dubbele laser voor DVD en CD (DVP-S7700) uit het meubel gehaald om plaats te maken voor de S760 Blu ray. Helaas passen ze niet beide op elkaar, geen plaats in de kast (heb al een ikea Billy boekenkast op zijn kant liggen als tv meubel, omdat mijn centre speaker met geen mogelijkheid in een normaal meubel past)

Voor DVD ben ik er wel happy mee, daar de Blu ray DVD's upscaled, dus dat zal allicht een mooier beeld geven. Maar voor audio CD? Ben ik nog niet zo zeker welke speler het mooiste geluid geeft. De 7700 is wel een stuk zwaarder, hoger en dieper en was destijds zo'n beetje het beste wat je kon kopen van Sony. Helaas is het verschil tussen een Blu ray ES speler van Sony en deze S760 echt veel te gek, anders had ik die gekocht.

Wat is jullie mening? Welke speler zal het mooiste geluid op CD geven? Wil best de S7700 erbij houden, maar dan moet ik echt gaan experimenteren hoe ruimte te maken.

Gemiddeld is voor CD's is een gewone CD-spelert zonder DVD laser beter dan een combi. Maar jouw 7700 is waarschijnlijk door de dubbele laser beter dan de normale DVD-CD combi. Ik zou zeker de 7700 erbij houden voor optimale CD-kwaliteit.

13 aug 2010 20:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Ehm je hebt ze allebei, lijkt me niet zo moeilijk dan. Beide aansluiten en luisteren, als je t niet hoort lekker de blu-ray voor alles gebruiken.

13 aug 2010 21:31
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Die Sony 7700 is echt een mooi apparaat en klinkt voor audio (CD) ook heel erg goed (nog steeds)
Ik geloof niet dat de S760 dat kan evenaren voor audio ook al zit er weer modernere techniek in. Het loop werk van de 7700 is van een prachtige kwaliteit en mede bepalend voor de uiteindelijke kwaliteit en dat ga je in de S760 niet terug vinden.

Zoals roenkie al schrijft. Luister ze eerst eens beiden aandachtig met verschillende muziek waar je graag naar luistert. Hoor je het kwaliteitsverschil niet dan is de keus snel gemaakt, en anders is het pas een probleem en zal Ikea een grotere versie van Billy moeten maken :mrgreen:

13 aug 2010 23:20
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Die is er al, da's de Bully... :cheesy:

14 aug 2010 2:27
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Of je neemt er een klein model SA-CD-speulert bij, hebbie nog beter!
:wink:

14 aug 2010 8:15
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
horn schreef:
Ewout schreef:

Nee, van Mauk. :lol: Jeroen koopt en twijfelt dan. Clemento is meer kijken kijken nie kopen...

:lol:

Update: Pana plasma P50G20E is werkelijk zeer mooi, dus zeer content. Ben blij dat ik deze wissel gemaakt heb, met dank aan de flexibele opstelling van plasma discounters.

Blu ray met True HD geluid op 5.1 aansluiting na instellen speaker afstanden ook zeer goed/indrukwekkend. Was er meteen wel uit dat deze speler voor mij een goede keuze was, echter adviseerde ze mij in de winkel een andere, deze heb ik echter weer omgeruild zonder de doos open gemaakt te hebben.

CD via blu ray speler: Heb nog niet echt vergelijkend geluisterd, maar ben niet overtuigd. Meen dat de S7700 zeker een warmer/voller geluid produceert. (voor de liefhebbers/kenners, speakers zijn JM Lab Spectral 909.1 (meen jaargang 2000)

Dus wil nu inderdaad de S7700 erbij blijven gebruiken voor CD, speel nog veel CD en S7700 is ook een zeer mooi, degelijk apparaat. Nu op zoek naar een oplossing voor de ruimte.... :scratch:

Laatst bijgewerkt door Jeroen C3.0 op 15 aug 2010 17:14, in totaal 1 keer bewerkt.

14 aug 2010 14:22
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
heel verstandige keuze - heb zelf ook Panasonic plasma na een langdurige zoektocht nu ruim een half jaar in bezit en kijk nog wel eens maar een echt beter beeld ben ik nog niet tegengekomen. Zelfs iemand gaat hem ook kopen, omdat die er zo onder de indruk van is. Hoop dat je hetzelfde gevoel hebt straks :D

14 aug 2010 17:07
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Zo, de S7700 weer in ere hersteld en zijn oude plekje op de DA-50ES terug gegeven voor CD weergave. De S760 blu ray speler staat nu op de billy, naast de plasma. Het is echt bizar, maar heb net kritisch geluisterd en zelfde cd gewisseld tussen S7700 en S760, het verschil tussen de beide spelers is veel groter dan gedacht in het voordeel van de 10 jaar oude S7700. Dat het verschil zo groot zo zijn had ik zelf niet verwacht. De S760 is toch zeker niet een van de goedkoopste spelers. Ga de S760 wel voor DVD weergave gebruiken vanwege de upscale mogelijkheid.

15 aug 2010 17:21
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Weet je het zeker? :wink:

15 aug 2010 20:56
Profiel
Moderator
PF #57
Ik zou die Billy terugbrengen naar Ikea :cheesy:

15 aug 2010 21:40
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
:lol:

Nee, alles prima zo, die blu ray links achter op de kast is geen bezwaar. Ik ben klaar. Alles in een week tijd, valt toch wel mee? Doet CLemento of Mauk me toch niet na! :wink:

15 aug 2010 22:41
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Goede keuze Jeroen. :thumleft:
En mensen staan er vaak versteld van als ze eens echt goed gaan luisteren wat de verschillen zijn. En dan hoeft nieuwere technologie echt niet altijd beter te betekenen.

15 aug 2010 23:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
zo ben ook eindelijk van de toetertv naar een platte gegaan, en wil hem op de muur gaan hangen... nu de vraag, wat is de ideale hoogte? ooghoogte, maar ja, ik zit maar lig ook vaak op de bank.. wat is jullie ervaring/suggestie?

en nee ik ga geen verstelbare beugel hangen...

15 aug 2010 23:42
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
maurice schreef:
Goede keuze Jeroen. :thumleft:
En mensen staan er vaak versteld van als ze eens echt goed gaan luisteren wat de verschillen zijn. En dan hoeft nieuwere technologie echt niet altijd beter te betekenen.

Klopt. Bewijst ook weer eens dat goede spullen lang meegaan, in dit geval 10 jaar en nog steeds naar tevredenheid werkende.

16 aug 2010 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
We hebben sinds kort een 3D TV en 3D blu-ray speler. Ik was een beetje sceptisch over dat 3D maar nu ik een paar films heb gezien ben ik wel enthousiast geworden. Echt supergaaf. We zien er een beetje maf uit met die brillen op maar who cares 8)
We hebben beide van Samsung -> TV: PS50C7700 en Blu-ray: BD-C6800.
Al andere 3D-ervaringen hier? (qua TV thuis dan, niet in de bios of in Disneyland)

04 dec 2010 1:31
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Mijn broer heeft zo'n Panasonic Plasma 3D staan maar ik krijg er zo'n gevoel bij alsof ik in een kijkdoos zit te gluren. Beeld is duidelijk opgebouwd uit lagen. Ik houd het voorlopig nog maar bij mijn gewone Pana Plasma.

04 dec 2010 2:38
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Net een Pana gekocht, 37" kleiner hadden ze niet.

Geweldig beeld, alleen nu heb ik dat een paar keer per avond het geluid even blikkerig is??
Dit alleen als ik digitaal (HD) kijk bij UPC, iemand anders daar ervaring mee?

04 dec 2010 12:22
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Ik heb toevallig wel héle leuke ervaringen in de bios met 3D...
:cry:

04 dec 2010 14:13
Profiel
Gemert, N-Brabant
2010 was het jaar van de 3d displays. Komend jaar wordt het jaar van de 3D projectoren. Komt weer erg leuk speelgoed aan. Als de filmmaatschappijen ook een beetje meewerken, komt het helemaal goed. :cheers:

04 dec 2010 14:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Volgende