Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:24

Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Zeer trage computer, wat te doen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht Re: Zeer trage computer, wat te doen?
En hij start nog binnen 1 minuut op :?: :scratch:

17 aug 2010 13:42
Profiel WWW
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
mezelf schreef:
EDIT: Combofix werkt bij mij wel (goed resultaat ook :thumleft: ), alleen niet lekker door alle pop-ups van de firewall en Windhoos.... 2 keer reboot en 500x klikken :evil:

en daarna de diverse tools herinstalleren :evil: :evil: :evil:

Laatst bijgewerkt door esgigt op 18 aug 2010 15:01, in totaal 1 keer bewerkt.

17 aug 2010 15:13
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Precies, kan makkelijk, alleen het ontbreken van een virusscanner vind ik wat minder slim. Op dit moment is een PC met Windows 7 die aan het internet hangt gemiddeld binnen 11 minuten met één vorm van een virus besmet.
Ik heb hier een aantal systemen Windows XP staan die al 5 of 6 jaar zonder herinstallatie draaien.
Daarnaast heb ik een systeem staan met
Grootste probleem zit hem niet in het MS operating systeem maar in de software producenten. Veel software vervuilt het systeem met drivers en libraries die vaak zelfs onnodig meerdere keren geladen worden. Bij deïnstallatie worden dan ook nog eens niet alle drivers en registry entries opgeruimd waardoor Windows tot in lengte der dagen drivers en libraries opstart die door het systeem niet meer gebruikt worden.
Voor het uitproberen van software heb ik dan ook een apart systeempje staan. Kan ik lustig op los installeren en deïnstaleren. Dat is overigens wel een systeem dat regelmatig opgeschoond moet worden. Gelukkig is het virtueel dus dat is met één druk op de knop gebeurd.

17 aug 2010 16:44
Profiel WWW
3.2S
010
Ik heb het over een laptop, die continue aan het internet hangt en waar regelmatig software op wordt geinstalleerd. Die is na een jaar niet meer vooruit te branden. Dat geldt ook voor zakelijke laptops. :wink:

17 aug 2010 16:54
Profiel WWW
Groningen
barolo schreef:
En hij start nog binnen 1 minuut op :?: :scratch:

Yep. In zo'n 32 seconden heb ik het bureaublad op het scherm (reeds bruikbaar), 10 seconden later zijn ook alle programma's in het geheugen geladen.

esgigt schreef:

.... gaat alleen stand-alone goed. 8)

Altijd een mini-netwerkje gehad... Zolang je weet wat er op die andere computer(s) gebeurt hoeft dat niet veel te veranderen. Bij grotere organisaties, op het werk, da's andere koek.

Citaat:
Combofix werkt bij mij wel (goed resultaat ook :thumleft: ), alleen niet lekker door alle pop-ups van de firewall en Windhoos.... 2 keer reboot en 500x klikken :evil:

Klopt, last resort. ;)
Heb het laatst gebruikt bij een vriendin toen alle andere antivirussoftware automatisch buiten werking werd gesteld door een pittige trojan plus rootkit (renamen en verplaatsen opstartbestanden v/d antivirussoftware bood ook geen soelaas).

Laatst bijgewerkt door Jort op 17 aug 2010 17:28, in totaal 2 keer bewerkt.

17 aug 2010 17:15
Profiel
Groningen
maurice schreef:
Precies, kan makkelijk, alleen het ontbreken van een virusscanner vind ik wat minder slim. Op dit moment is een PC met Windows 7 die aan het internet hangt gemiddeld binnen 11 minuten met één vorm van een virus besmet.

Ik draai nog ouderwets XP en gooi er regelmatig een volledige Trendmicro scan overheen (vroeger online, tegenwoordig kan dat ook zonder toegang tot internet), vrijwel altijd zonder hits. Idem voor het doorlopen van de registers. In het verleden wel antivirussoftware gehad maar die heb ik voor mij nooit op meerwaarde kunnen betrappen. Integendeel (resources vreters).

17 aug 2010 17:21
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Ook ik ben dit jaar ook over op de Apple.......heeft voordelen maar ook nadelen...

Na aanschaf van een Iphone nu een macbook 17" op de zaak erbij...makkelijk aan een windows server kunnen knopen...nog makkeleijker dan een windows werkstation..

wel (originele ) office software op de Mac gezet, en outlook doet het goed met de exchangeserver...ff wennen maar toch, office for Mac is de best verkochte software voor Mac....rare wereld.....

Ben nu (op aanraden van Pascal) me aan het orienteren met Parrales voor Mac...om windows aplicaties op een Mac te kunnen draaien, vooral maatwerk is bijna altijd windows..

De mogelijkheid om via eem mac windows te draaien doe ik nu via bootcamp, wat in iedere nieuwe mac zit...vooral mijn zoon zit in bootcamp met XP op mijn mac te gamen...en volgens hem gaat dat beter dan op een normale windows machine..

let wel Grafisch zijn de Macs superieur...

Verder in mijn vakantie in het walhalla voor de Apple fans geweest.

Afbeelding

...wat een drukte.....rijen en nog is rijen voor een Ipad....heb er in een andere vestiging van Apple 1 gescoord...en jawel tuurlijk een hebbedingtje maar wel een leuke.

Oja on topic..Hans...slecht startende PC wellicht DME relais :D hielp ook bij de 968 gisteren.

21 aug 2010 7:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Ik heb hier ook nog een windows bak staan, een vaste PC die ik voor het downloaden etc. gebruik. Deze heb ik in 2003 gekocht tijdens een actie van de Aldi. Idd. een Medion.

In al die tijd (pc is nu 7 jaar oud) geen problemen gehad. Een keer geheugen bijgeprikt en ja, toch af en toe opnieuw moeten installeren omdat pc traag wordt.

Wat ik al aangaf, heb een Macbook en een Dell notebook. Voor mij moet een laptop te gebruiken zijn voor internet, wat tekstverwerken en af en toe wat filmpjes kijken. Dan is het lekker dat een computer meteen is opgestart. Dit gaat perfect met een Macbook. De Dell gaat na suspend vaak niet meer aan, vaak herstarten. Opstarten duurt 5 tot 8 minuten. Deze notebook is 1,5 jaar oud, dual core intel met 3gb intern geheugen.

Ik ben niet alleen maar negatief over MS producten, maar mijn mening is, dat voor snel computergebruik een Mac ideaal is.

21 aug 2010 9:13
Profiel
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
John schreef:
Ook ik ben dit jaar ook over op de Apple.......heeft voordelen maar ook nadelen...

Na aanschaf van een Iphone nu een macbook 17" op de zaak erbij...makkelijk aan een windows server kunnen knopen...nog makkeleijker dan een windows werkstation..

Ben nu (op aanraden van Pascal) me aan het orienteren met Parrales voor Mac...om windows aplicaties op een Mac te kunnen draaien, vooral maatwerk is bijna altijd windows..

De mogelijkheid om via eem mac windows te draaien doe ik nu via bootcamp, wat in iedere nieuwe mac zit...vooral mijn zoon zit in bootcamp met XP op mijn mac te gamen...en volgens hem gaat dat beter dan op een normale windows machine..

Ik heb een jaar geleden de overstap gemaakt van Windows XP en Sony Clie TH55 (palmOS) naar MacBook Pro en iPhone.

Omdat ik een financieel programma in Windows moet draaien en de Citrix server op mijn werk voor remote destijds Mac niet ondersteunde, heb ik Parallels geinstalleerd.

Werkt uitstekend. Geen enkel probleem gehad tot nu toe. Je switcht in no time van Mac naar Windows zonder opnieuw op te hoeven starten :shock:
Een virusscanner (ja dat moet dan ook...) is inclusief (Kaperski) en start dan automatisch op .Je moet wel nog een Windows versie erbij aanschaffen.
Parallels bevat nl geen Windows.
Het is alleen de facilitator om meerdere OS-en naast elkaar te kunnen draaien tegelijkertijd.
Dus wanneer je ook nog eens Linux etc naast Snow Leopard wilt draaien, dan kan dat ook....... :D

21 aug 2010 10:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3