Auteur |
Bericht |
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Re: Koelvloeistof verlies ?
Stickers nu ook van de M.A.N Shit voor je.
_________________________________________ Nie janken.
|
15 aug 2010 21:02 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Lees nu pas dat je afscheid hebt genomen Als het gemis te erg wordt moet maar even een PB-tje sturen Dan gaan we even een stukje toeren
|
16 aug 2010 18:35 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Zou ook kunnen , maar ik bedoelde...voordat er weer wat anders voor de deur staat
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
16 aug 2010 18:45 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Vervelend voor je Jeroen! Vertel eens wat meer (als je dat tenminste wilt). 70% kans, wat bedoel je daarmee? Het is dus niet helemaal zeker? Desondanks toch al afstand gedaan van je P. Was dit ook bij diegene die de 70% heeft geconstateerd? Zat er smurrie onder de dop van de koelvloeistof en van de olie? Een andere motor niet overwogen?
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
16 aug 2010 21:03 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Inderdaad sneu Jeroen. Net op het moment dat je bezig bent met wat nieuws komen dit soort dingen heel ongelegen.
Had je al even privé ook gevraagd maar zoals Rob al schrijft wel interessant om wat meer achtergrond info te krijgen als je die zelf hebt en wilt delen.
5 liter koelvloeistof raak je niet ongezien kwijt, zelfs niet door een scheur in de cylinderwand want dan moet er toch wel wat stoom uit de uitlaten blijven komen. Expansievat zal het zeker niet zijn want dan had je wel een flinke plas onder de auto gehad. Ik zou eerder de radiateurs verdenken. Merk je weinig van, geen vloeistof onder de auto. Het enige is dat je het ruikt als de auto goed warm is en stil staat. Kennis van me met een 996 heeft zo'n geintje ook gehad. Verloor per 30 km rijden een liter koelvloeistof en het was niet te achterhalen waar het bleef. Ook hij vreesde voor de motor (lekke kop of iets dergelijks). Hebben ze met UV kleurstof uiteindelijk vastgesteld dat het door de linker radiator werd verdampt.
In ieder geval veel succes en ik ben erg benieuwd wat de nieuwe aanwinst wordt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 aug 2010 23:32 |
|
|
erwin996
M140i
|
Jammer Jeroen Waarom heb je 'm weggedaan, is het niet meer te repareren en moet er een nieuwe (ruil)motor in?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
17 aug 2010 0:13 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Neem aan dat hij ook niet zomaar met statistieken als 70% op de proppen komt. vervelend dat er mogelijk weer een 996 plof heeft gedaan.
misschien om een-en-ander in perspectief te plaatsen. 5L koelvloeistof weg op 10km, 10 min rijden is idioot veel. 5L koelvloeistof weg op 1 maand rijden, 1000km is nog steeds heel erg veel. Maar vergroot verdenking op scheur cilinderwand etc. Lekkende koelvloeistof via cilinderkop/scheur soms te herkennen via witte heel licht blauw achtige rook uit uitlaat. Bij ernstig lekken kan je vermogensverlies voelen, maar vaak niet.
Succes met de zoektocht!
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
17 aug 2010 10:53 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Bij een scheur in de cylinder ook hoor, uiteindelijk verdwijnt de koelvloeistof op dezelfde manier als bij een lekke kop. Vandaag toevallig een 997 bekeken met scheur in de cylinder (gevolg van slechte ontluchting van het koelsysteem). Je kon het bij een lopende motor zien en ruiken dat er koelvloeistof via de uitlaten werd uitgestoten. Naar zeggen verloor de auto 1 liter per 200 km.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
17 aug 2010 16:33 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Jammer Jeroen. Ik hoop dat het geen impulsieve reactie is geweest en wie weet een impuls naar de door jouw begeerde snellere versie
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
17 aug 2010 18:23 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
17 aug 2010 22:49 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik ken het verhaal niet, heb er ook niet over gepb't maar ik zou toch wel 100% willen weten dat het een gescheurde cilinder is, voor ik afstand van mijn auto zou doen. Maar wellicht is dit niet meer de laatste stand van zaken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 aug 2010 22:57 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Even afwachten tot Jeroen hier zelf of via de PB reageert zou ik zeggen.
Mijn gevoel was overigens ook dat ik de auto niet weg zou doen zonder 100% zekerheid te hebben dat het een gescheurde cylinder is. Misschien slecht gedacht maar commercieel natuurlijk aantrekkelijk om iemand tot de aanschaf van iets nieuws te krijgen. Zoals mijn opa altijd zei, 'als de horlogemaker zegt dat het niet meer gerepareerd kan worden moet ik dat maar geloven, ik snap al die tandwieltjes en veren niet'
Vind het persoonlijk wel erg sneu voor Jeroen wat er ook mis mag zijn met de auto.
|
17 aug 2010 23:44 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Lees het ook nu pas, balen man! Maar goed: le roi est mort, vive le roi!
|
17 aug 2010 23:52 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Er zat olie bij de koelvloeistof , en vice versa . Onder de doppen van beide reservoirs zat een lichtbruine smurrie . En niet zo'n beetje ook . Het koelvloeistofpeil daalde en het oliepeil ging omhoog . Om erachter te komen wat het 100% is , moet het blok eruit , en bij een revisatiebedrijf worden afgeperst . Dit zou rond de 3000 euro kosten . Dan ligt ook de motor eruit , en MOET de reparatie bijna wel volgen . En 70 % kans dat het rond de 17000 euro gaat kosten . En omdat ik al niet zo gelukkig ben wat betreft motorschade's , heb ik besloten om dit niet te doen bij een auto die na een reraratie van 17000 euro nog 18000 euro waard is .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
18 aug 2010 18:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Klinkt als een zeer pijnlijke edoch zeer verstandige beslissing. Sterkte met de verwerking van deze ellende en hoop dat er tzt alsnog een 911 turbo - je droomturbo - komt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 aug 2010 18:39 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Jeroen wat een nare toestand. Het lijkt mij vreselijk om zo van je Porsche af te moeten komen. Hopelijk komt het in de toekomst weer goed. En helaas weer een geplofte 996 erbij.
_________________________________________ Last Rat standing
|
18 aug 2010 19:30 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
denk dat je dat verkeerd leest en jeroen er geen 18 000 voor heeft gekregen ,
|
18 aug 2010 19:34 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Helder verhaal Jeroen. Als er inderdaad smurrie onder de beiden doppen te vinden is dan is het duidelijk waar het water blijft. Is er wel serieus naar de warmtewisselaar/olieafscheider gekeken? Want wanneer je koelvloeistof verliest bij een gescheurde cylinder komt het in het verbrandingsproces terecht en niet direct in het carter. Met een defecte warmtewisselaar/olieafscheider krijg je precies het effect wat jij hebt gehad. En als een scheur in de kop of cylinder zodanig zou zijn dat de er ook koelvloeistof tijdens stilstand de cylinder inloopt dan ben je met de eerste startronde één cylinder definitief kwijt door het hydraulisch effect en had de motor nu niet meer gelopen. Jammer dat we het waarschijnlijk nooit 100% zeker zullen weten.
Wel heel veel sterkte en ik hoop dat we mekaar snel weer ergens tegenkomen en ik je nieuwe aanwinst kan bekijken.
|
18 aug 2010 22:53 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Het heeft inderdaad alle schijn van een gevoelige IMS Lager helaas! De prijzen die jij noemt zijn voor een nieuwe motor bij de dealer. Er zijn wel meer mogelijkheden, maar wel belangrijk om er even de tijd voor te nemen (maar daar is het volgens mij helaas te laat voor). Het MH-Peize traject was wellicht een optie geweest, laatst hier iemand op het forum zijn motor een deelrevisie laten geven voor 6,5K. Of deze optie: rebuild 3.4 engine (of een 3.6; wel iets lastiger bij een 1998-iger) Als je dan alleen de in -en uitbouw (6 uur) erbij pakt, plus wat pakkingen en vloeistoffen was je denk ik echt wel fors lager dan 17K was uitgekomen. Of dat wel een optie voor je was geweest .....geen idee! Ik wens je veel succes om dit achter je te laten!
|
18 aug 2010 23:15 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
En dan nog steeds voor een ruilmotor via Porsche zelf. Een echt nieuwe motor 3.4 of 3.6 moet op dit moment ruim € 31.000 opleveren. dat zijn inderdaad de kenmerken van een gevoelige IMS Lager. Olie blijft helder en koelwater vervuild.
|
19 aug 2010 7:15 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
EN zo is het!
|
19 aug 2010 20:47 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Jeroen twijfelde nog tussen twee raspaarden We moeten hem even een beetje helpen de juiste keuze te maken.
|
19 aug 2010 22:35 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
De tweede dus....
|
19 aug 2010 23:27 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ik stem voor een Ferrari 456
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
20 aug 2010 0:01 |
|
|