Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 6:28

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Premiestijging Avero 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Bericht Premiestijging Avero
Met ingang van 1 juli jongstleden heeft Avero (een van de maatschappijen achter Diks) de premie verhoogd door de BM staffel in te korten. de Maximum no claim is nu nog maar 75% en was 80%.
Kortom een premiestijging van 25% voor mijn binnengestalde 964 cabrio uit 1991.

Hoe kom je daar achter:

Ik sprak mijn andere assurantiepersoon over mijn no claim. Ik had 21 schadevrije jaren. Op mijn Porschepolis stonden er 19. Ik begin juli gebeld met Diks om dat recht te laten zetten. Kreeg de dag voor dat ik met vakantie ging een aangepaste polis waarin de premieverhoging was doorgevoerd. Omdat de polis pas 3 maanden liep moest ik slechts € 130 bijbetalen. Vervolgens gebeld met Diks, omdat het toch niet zo kon zijn dat dit tot een hogere premie zou leiden? Wel dus, niks aan te doen dus volgens Diks.
Op grond van de polisvoorwaarden heb je dan het recht de polis op te zeggen, niet waar?
Heb ik dus dezelfde dag nog gedaan en elders een andere verzekering geregeld (Henk, bedankt nog).
Inmiddels terug van vakantie en het enige wat ik van Diks/Avero krijg is een aanmaning voor de eerder genoemde € 130.
Weer gebeld en gisteren ontving ik een gewijzigde polis waarin de premieverhoging ongedaan is gemaakt. Ik hoef dus niets meer te betalen. De polis kan volgens Diks niet geroyeerd worden omdat de premieverhoging is teruggedraaid. Heb ik nu dus twee verzekeringen.
En betaal twee keer premie. En Diks, die doet ....

Ik heb nu een formele klacht bij Avero ingediend want ik heb geen vertrouwen meer in Diks, en wil gewoon van die polis af. Ik ben er van overtuigd dat dat gaat lukken. Ik hou jullie op de hoogte.

18 aug 2010 16:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Premiestijging Avero
Ook mijn verzekeringspremie is bij Diks [Avero] met 25% verhoogt, krijg net nw polis binnen, gebeld en heeft Diks meteen een andere verzekeraar gezocht die goedkoper is als Avero. Maar nu het volgende, ik ben verzekert op basis All Risk op taxatiewaarde, nu blijkt dat ik gewoon op schadevrije jaren verzekert ben en niet op zoveel procent van taxatiewaarde. En omdat het dagelijks vervoer is [12dkm] is het taxatierapport maar 1 jaar geldig ipv 3 jaar. Dat heb ik nooit geweten en kan het ook niet vinden in de kleine lettertjes. Gevonden..... :bang:

18 aug 2010 17:29
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Er zijn wel meer onder ons die denken verzekerd te zijn tegen taxatiewaarde. Echter als je goed de kleine letters leest is dat deze waarde enkel als leidraad dient bij totaal verlies.

Let er op dat dit niet het geval is bij het sluiten van een polis.

Als tip kun je grotendeels van het volgende uitgaan. Indien er sprake is van een Bonus/malus regeling is de taxatiewaarde meestal niet de waarde die wordt uitgekeerd bij totaalverlies. ( meestal, wellicht zijn er verzekeraars waar dit niet bij is , ik ben ze nog niet tegen gekomen.)

Het nadeel van de messte verzekeringen op basis van taxatie is het geringe aantal km. 10.000 km is vaak de max. ( uitzonderingen daargelaten tegen een hogere premie).

Volgens mij sta je in je recht, eerst de premie verhogen, en vervolgens weer verlagen omdat de klant de polis opzegt. Gewoon op je strepen blijven staan.

tussentijdse premieverhoging geeft recht tot opzeggen. Dat het naderhand weer wordt hersteld is geen reden tot het weer aangaan van de verzekering.

18 aug 2010 22:40
Profiel WWW Facebook 
Jos Targa schreef:
Er zijn wel meer onder ons die denken verzekerd te zijn tegen taxatiewaarde. Echter als je goed de kleine letters leest is dat deze waarde enkel als leidraad dient bij totaal verlies.

Let er op dat dit niet het geval is bij het sluiten van een polis.

Als tip kun je grotendeels van het volgende uitgaan. Indien er sprake is van een Bonus/malus regeling is de taxatiewaarde meestal niet de waarde die wordt uitgekeerd bij totaalverlies. ( meestal, wellicht zijn er verzekeraars waar dit niet bij is , ik ben ze nog niet tegen gekomen.)

Het nadeel van de messte verzekeringen op basis van taxatie is het geringe aantal km. 10.000 km is vaak de max. ( uitzonderingen daargelaten tegen een hogere premie).

Had er vorig jaar speciaal naar gevraagd bij Diks, All Risk op taxatiewaarde en kom er nu achter dat het op bonus/malus was en dat vind ik op z'n zachts gezegd niet netjes, ook dat daardoor m'n taxatierapport maar 1 jaar geldig was en ik nu dus rondrij op dagwaarde terwijl hij nog zei dat het 3 jaar geldig was. Enfin net mijn verzekering opgezegd en over gestapt naar Henk Hartog. Mag weer 12dkm per jaar rijden en ben All Risk op taxatiewaarde, en is m'n taxatierapport weer 3 jaar geldig [vanaf ingangsdatum taxatie] kortom slechte move van Diks....

19 aug 2010 15:08
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Ik betaal een vast bedrag voor WA en een aanvullend bedrag voor het casco gedeelte gebaseerd op een percentage van de taxatiewaarde (wel elke 3 jaar even opnieuw laten taxeren). Max. 6.000 km / auto / jaar.

De portefeuille van mijn (nu dus voormalige) tussenpersoon is onlangs overgenomen door Cinjee Advies te Sliedrecht en heb daar inmiddels uitstekende ervaringen mee (afhandeling van kleine schade aan m'n P) Onderstaand de gegevens:

Postbus 84,
3360 AB Sliedrecht

Bezoekadres hoofdvestiging:
Kubus 152,
3364 DG Sliedrecht
Bezoekadres nevenvestiging:
Trapezium 304,
3364 DL Sliedrecht

T: +31 184 433060
F: +31 184 433061
E-mail: info@cinjeeadvies.nl
www.cinjeeadvies.nl
KVK: 23072951
BTW-nr: NL8068.31.911.B.01

19 aug 2010 16:39
Profiel
Moderator
PF #57
Zo. Kom er maar weer in meneer Diks... Zo blijf je toch een beetje vervelend verrast worden met verzekeringen. Je denkt het goed geregeld te hebben, bespreekt alles met een ter zake kundige tussenpersoon en geeft duidelijk aan wat je wilt. En dan blijk je achteraf onderverzekerd te zijn, of hebben ze je niet gewezen op die eeuwige kleine lettertjes. Ben blij dat er ook tussenpersonen zijn die wel goed advies geven en niet met het excuus komen 'ja, dan kunnen we al onze klanten wel gaan bellen...' :?

19 aug 2010 20:42
Profiel
Urmond
Ik begin steeds meer te begrijpen waarom het sluiten van verzekeringen vaak zo veel werk en tijd met zich mee brengt. Klanten hebben vaak enorm veel vragen. Voor vele, ook voor mij, was verzekeren van een auto altijd gewoon even bellen of op internet kijken. Als hij maar verzekerd was, en vooral, zo goedkoop mogelijk.

Ik zit met mijn eiegn Porsche al jaren goed bij H.Hertog. Premie is goed en een prettig contact met Henk.

( alhoewel moet ik toch eens een berekening maken binnen onze eigen polis :wink: )

19 aug 2010 21:16
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ouwe porsches is natuurlijk ook een typische markt met een hoop gezeur... :oops:

19 aug 2010 21:19
Profiel
Urmond
Philippe,

Helaas zijn de vragenstellers voornamelijk de klanten binnen ons eigen bedrijf. Veel Toyota rijders. Voornamelijk van deze groep komen enorm veel vragen. Bij porscherijders zou dat aannemelijker zijn. Dit is natuurlijk geen allerdaagse auto, en wordt ook meer gekoesterd.

Bij de Porsche rijdersgaat het vaak op vertrouwen 8)

Komt er op neer, dat mocht er zich eens iets vervelends voordoen wat ik niet kan oplossen ik natuurlijk direct van deze aardbodem verdwijn :mrgreen:

19 aug 2010 21:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Goh..da's handig om te lezen. Had een paar weken gelden een offerte aangevraagd bij Diks, en werd van de week door ze gebeld. Was van plan om mijn huidige verzekering bij Turien (via Multisafe in de Bilt), op te zeggen , en over te stappen. Want Multisafe moest je nog eens 120 euro per jaar betalen, om je belangen te behartigen. Heb ze nog nooit nodig gehad !!
Wie heeft er een goed alternatief ? H Hertog ?

19 aug 2010 23:10
Profiel Facebook 
Yep Henk Hartog. Daar betaal je een vast bedrag voor WA en een aanvullend bedrag voor het casco gedeelte gebaseerd op een percentage van de taxatiewaarde (wel elke 3 jaar even opnieuw laten taxeren) op 12dkm per jaar.

Laatst bijgewerkt door bully op 19 aug 2010 23:16, in totaal 1 keer bewerkt.

19 aug 2010 23:14
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ik heb toch echt een andere ervaring met Diks. Ik ging vorige week door mijn toegestane aantal kilometers heen en zat daarmee aan de max :drive: :drive: :drive: Keurig gemeld met de vraag hoe dit op te lossen, want meer kilometers kon dus echt niet meer. "Dat moet ik even uitzoeken, meneer", was het antwoord en een kwartiertje later werd ik inderdaad teruggebeld met een prima oplossing. Geen extra kosten, weer tegen taxatiewaarde verzekerd (ja, ook de kleine lettertjes) en dus weer met een gerust hart op weg. Dat ik bij dit aantal kilometers ieder jaar een nieuw taxatierapport moet hebben is mi alleszins redelijk. En scheelt wellicht gezeur, mocht het nodig zijn...

Natuurlijk zijn er ook andere, wellicht goedkopere verzekeringen, maar 6.000 kilometer rij ik in een dikke twee maanden en daar heb ik dus niks aan.

19 aug 2010 23:16
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
diks keert wel de taxatiewaarde uit bij totaal verlies, maar zou inderdaad jippie zijn als je denkt tegen taxatiewaarde verzekerd te zijn en dan de dagwaarde krijgt uitgekeerd :bang:

19 aug 2010 23:23
Profiel Facebook 
Urmond
Sandman schreef:
Goh..da's handig om te lezen. Had een paar weken gelden een offerte aangevraagd bij Diks, en werd van de week door ze gebeld. Was van plan om mijn huidige verzekering bij Turien (via Multisafe in de Bilt), op te zeggen , en over te stappen. Want Multisafe moest je nog eens 120 euro per jaar betalen, om je belangen te behartigen. Heb ze nog nooit nodig gehad !!

Je hebt een PB :salut:

19 aug 2010 23:43
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
gast schreef:
ik betaal daarvoor wel weer een zogehete "boete" van 20,- per maand o.i.d. die vervalt als ik de 30 bereik.. :|

als of wanneer... :cheesy:

Mick1512 schreef:
Dat ik bij dit aantal kilometers ieder jaar een nieuw taxatierapport moet hebben is mi alleszins redelijk.

Helemaal met je eens. Alleen zou ik het wel prettig vinden dat iemand mij meldt dat mijn taxatierapport niet meer geldig is omdat het verlopen is. Of dat ik mij alarm moet laten keuren. Al maken ze er een standaard melding van bij het afsluiten van mijn verzekering. "Welkom nieuwe klant. Houdt u er rekening mee dat uw taxatierapport waarop de uw verzekering gebaseerd is geldig is tot 23 augustus 2010 en dat u uw auto elk jaar opnieuw moet laten taxeren wilt u aanspraak kunnen maken op de taxatiewaarde? Houdt u er rekening mee dat de SCM goedkeuring van uw klasse 3 alarm (een voorwaarde in uw verzekering) geldig is tot 4 december 2010 en daarna elke 3 jaar vernieuwd moet worden?"

Dat zou ik nou meedenken met je klanten vinden. En niet naderhand roepen als je auto totalloss in de vangrail hangt: "Oh, u dacht dat u elke 3 jaar uw auto opnieuw moest laten taxeren? Nee hoor, elk jaar. U krijgt nu de dagwaarde uitgekeerd. Terwijl u uiteraard afgelopen jaren wel de premie voor uitkering op taxatiewaarde elke maand heeft opgehoest..."

Maar misschien verwacht ik wel te veel... :scratch:

20 aug 2010 8:56
Profiel
Moderator
PF #57
dus toch een soort van prestatiebonus :twisted:

20 aug 2010 9:01
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76
Amsterdam
Sandman schreef:

mr sandman,
ik vond het ook een onzinnige actie van multisafe dus daaarom nu direct via turien verzekerd. tegen dezelfde kosten/voorwaarden.
gewoon bellen en zeggen dat je klaar bent met multisafe. was binnen paar weken geregeld :thumleft:
succes!

20 aug 2010 10:39
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
had ook een verzekering bij Diks voor m'n youngtimer, maar laatst hebben ze de leeftijdsgrens voor youngtimer opgetrokken naar 20 jaar, premie van 5 euro p.m. naar 55 euro p.m.
De service, responstijd en expertise van de personen die ik laatst aan de lijn had was trouwens ook sterk gedaald t.o.v. het verleden....misschien gaat het daar niet zo best...zit nu bij Turien, prima service, prima prijs..

20 aug 2010 13:06
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Horn schreef:
Maar misschien verwacht ik wel te veel... :scratch:

Nee hoor. Zou ik ook doen, als ik tussenpersoon was. Maar helaas blijkt dit niet zo te zijn. Heb ik trouwens nog nooit meegemaakt, ook niet bij andere verzekeraars...
Maar misschien zijn wij daar dan ook wel zelf debet aan. We willen allemaal zo min mogelijk betalen en dan moeten de tussenpersonen behoorlijk op de kosten letten. Ik weet niet hoe scherp de boel wordt gecalculeerd, maar herinneringen sturen aan alle klanten kost al gauw een paar tientjes per klant...

22 aug 2010 11:22
Profiel
mick1512 schreef:
We willen allemaal zo min mogelijk betalen en dan moeten de tussenpersonen behoorlijk op de kosten letten.

Beetje flauwekul Mick. Had Diks vorig jaar gebeld omdat Aegon maar tot 6dkm ging. Diks persoonlijk aan de lijn gehad, vertelde dat ik 12dkm wilde rijden enz. Hij kwam zelf met een xbedrag voor WA en een aanvullend bedrag voor het casco gedeelte gebaseerd op een percentage van de taxatiewaarde [wel elke 3 jaar even opnieuw laten taxeren] En daar ga je dan ook vanuit, een man een man, een woord een woord.

22 aug 2010 13:55
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Dat ben ik met je eens. Dat Diks je verkeerd heeft voorgelicht is natuurlijk niet goed te praten... Ik doelde ook meer op de verzkeringmarkt in algemene zin.
.

22 aug 2010 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Regio Den Haag
Ik ben na het indienen van de klacht nu 6 weken verder, en maar eens gebeld met Achmea. De heer die ik sprak was uitermate meegaand en begreep mij helemaal. Hij had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als ik in die situatie. Dan denk je dat zit goed....
Hij zou actie ondernemen.....
Vind ik 's-avonds een mailtje van Voogd & voogd, blijkt het een gevolmachtigdenpolis te gaan.

We proberen u binnen twee weken te antwoorden maar het kan ook een jaar duren.
Het gaat nu op een gevalletje kanamu lijken, dus ik stof de rechtsbijstandverzekering vast af. :evil:

29 sep 2010 18:59
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Volgens mij is het redelijk simpel:
Op het moment dat ze jou aangeven dat de no claim korting wijzigt van 80% naar 75%, dan doen ze je juridisch een nieuwe aanbieding. Op het moment dat je die niet accepteert en afwijst (dat heb je gedaan) dan is daarmee de kous af.
Als ze je vervolgens een nieuw voorstel doen (bijvoorbeeld om de verhoging dan toch maar niet door te voeren), dan doen ze je juridisch weer een nieuw voorstel en heb je het recht ook dat voorstel te weigeren. De kous was immers al af met het niet accepteren van de aangekondigde verhoging.

Klachten Instituut Verzekeringen zou je hierbij prima moeten kunnen helpen.

05 okt 2010 15:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Regio Den Haag
Bedankt voor je reactie, maar bij dat klachteninstituut kun je pas terecht als je eerst de verzekeraar de kans hebt gegeven het op te lossen....

Je begrijpt dat ik je mening van harte onderschrijf, kennelijk is ook in dit geval gelijk krijgen wat anders dan gelijk hebben.

05 okt 2010 18:22
Profiel
Urmond
Daarbij is het zo met de nieuwe wetgeving dat als je langer dan 1 jaar bij de zelfde verzekraar zit je per maand mag opzeg :salut: gen.

05 okt 2010 21:32
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende