Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:04

Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
993 of 996: wat is wijsheid? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: 993 of 996: wat is wijsheid?
Misschien gaan de 996 prijzen wel weer stijgen als rijdende exemplaren zeldzaam beginnen te worden

20 aug 2010 16:25
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Helemaal mee eens.....
alleen dat hoe ouder hoe goedkoper..... :scratch:

20 aug 2010 16:34
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Goede 996 -en zijn toch niet zo duur :?: :!: . Voor het geld hoef je het niet te laten.
Ik denk eerder dat de meesten graag grappen maken over de 996 omdat sommige bezitters hiervan direkt reageren alsof ze door een wesp gestoken zijn. :wink:

Van achteren vind ik een 996 een mooie auto alleen die koplampen.... :mrgreen:

20 aug 2010 16:44
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Een 996 heeft tov zijn voorgangers een krachtiger motor, een betere wegligging en is van achteren een mooie auto :!: Zo goed? :wink:

20 aug 2010 16:55
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Heel goed Ewout. Je wil niet dat gast langskomt om je betreffende een en ander even persoonlijk bij te praten. :pale: :mrgreen:

20 aug 2010 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Volgens Marks S => Zeg niet dat de 993 nu al dezelfde weg opgaat maar is inderdaad veel meer een liefhebbersmarkt. Het aantal goede "oudere" 911's neemt ook alleen maar af
helemaal mee eens volg inmiddels 16 jaar de prijzen van de 911 en blijf me verbazen over de waardevastheid van goede luchtkoelers en de dramatische val van de opvolger. Wel blijft het een feit als je een daily driver zoekt je beter wat meer kan betalen voor wat comfort, overigens je bijtelling kan nooit meer zijn dan je werkelijke kosten, check met je accountant:idea:

20 aug 2010 17:25
Profiel
wolf schreef:
Heel goed Ewout. Je wil niet dat gast langskomt om je betreffende een en ander even persoonlijk bij te praten. :pale: :mrgreen:

Pure capitulatie.... :mrgreen:

20 aug 2010 17:31
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Zo Rolandd, zijn we er al uit? Persoonlijk ben ik van de alte Luft maar bij 30K km het jaar zou ik helemaal geen Porker kopen. Het moet een feestje blijven om in te stappen.

20 aug 2010 18:27
Profiel
M140i
wolf schreef:
bij 30K km het jaar zou ik helemaal geen Porker kopen. Het moet een feestje blijven om in te stappen.

Dat blijft het hoor, ook bij 30k km per jaar :ba:

20 aug 2010 18:37
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
good for you 8)

20 aug 2010 18:47
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ik ben niet zo dogmatisch gast. Ik hou van oud en jij van nieuw c'est ca. En je mag best chronisch tegen me aanzeiken maar probeer het een beetje geestig te doen, ok?

20 aug 2010 19:05
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Met deze km's per jaar moet je een 996 kopen (tiptronic) aangezien deze qua onderhoud en comfort gewoon beter is. koop eentje met ca. 80 - 100dkm dan heb je voor schappelijke prijs een 996 en heb je relatief weinig afschrijving. daarnaast koop je dan meteen een luchtgekoelde P. maar ga dan ook gewoon voor de 3.2 carrera van ca. 1986.

Dus gewoon beide kopen en voila! probleem opgelost!

Geen dank! :cheers:

20 aug 2010 19:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Ik zou als ik in jouw schoenen stond eens bij deze gaan kijken: viewtopic.php?f=10&t=28784

Motor + bak bij de dealer vervangen en zo te lezen een goed onderhouden exemplaar. Kleur niet ieders smaak maar met een set andere velgen eronder denk ik dat je er een hele fraaie wagen van kunt maken.

Als ie echt zo goed is als in de advertentie verteld wordt is het een koopje.

20 aug 2010 19:22
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Je kan ook voor een 996 cabrio gaan.....(met hardtop) Heb je er meerdere seizoenen plezier van en schrijft ook minder af...

Ik vind de kleur blauw trouwens wel mooi. niet zo standaard

20 aug 2010 19:28
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Eric schreef:
Ik zou als ik in jouw schoenen stond eens bij deze gaan kijken: viewtopic.php?f=10&t=28784

Motor + bak bij de dealer vervangen en zo te lezen een goed onderhouden exemplaar. Kleur niet ieders smaak maar met een set andere velgen eronder denk ik dat je er een hele fraaie wagen van kunt maken.

Als ie echt zo goed is als in de advertentie verteld wordt is het een koopje.

Daar zat ik ook al aan te denken. Voor die prijs heb je een heel erg leuke koop en hou je zat geld in je zak om er eventueel over een paar jaar een opstap te maken naar een 996 4s of misschien zelfs een 997. Op die 996 schrijf je denk ik ZEER weinig af

20 aug 2010 19:43
Profiel Facebook 
gast schreef:
wolf schreef:
Het moet een feestje blijven om in te stappen.

en dat kan heel goed met een Porsche

Daarom is deze klikhier interessant. Weinig afschrijving na een paar jaar daar de kmstand lekker laag is. :wink:

20 aug 2010 23:37
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik weet het niet, ze zijn wel gebouwd om plezier van te hebben.
Met een km stand van 70K kun je normaal gesproken nog een hele tijd rijden voor hij aan een revisie toe is, en daarna kan hij nog eens dat aantal km's rijden.
Ik zag hier laatst ergens een 996GT2 voorbij komen met als ik mij goed herrinner 89 km op de teller in 7 jaar. Dat is pas zonde van zo'n auto.

21 aug 2010 7:17
Profiel
PorscheForum Rakker
provincie utrecht
@Ewout

moet je bij Hessing kijken

http://hessing.awdvoorraad.nl/s5b8c0da9 ... tml?page=0

>10 occassions met nog geen 100km op de teller :!:

staat toevallig ook een P bij

http://hessing.awdvoorraad.nl/s5b8c0da9 ... id=2484774

niet mijn smaak, maar ik heb er al een :mrgreen:

21 aug 2010 14:40
Profiel
gast schreef:
maar toch zonde langs de andere kant voor zo'n mooie auto imho.

Waarom, lekker 3 jaar rijden en weer verkopen of inruilen :wink: Wat zal je afschrijven? 3-4 k per jaar plus onderhoud?

21 aug 2010 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
911 991.2 Carrera 2018 Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013 Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012 Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998 Ex. Boxster 2.5 1997
Leerdam
thomas993 schreef:
overigens je bijtelling kan nooit meer zijn dan je werkelijke kosten, check met je accountant:idea:

Eh, watte???

21 aug 2010 23:30
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Mijn accountant zegt hetzelfde, dus dat is geen broodje aap.
Ik heb de mijne ook "op de zaak".
Dit geldt volgens mij overigens alleen voor auto's ouder dan 15 jaar :wink:

22 aug 2010 7:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
..... schreef:
wil graag een 911 gaan rijden voor dagelijks gebruik. Dit betekent dat ik rond 30.000 km per jaar rijd. Een 993 uit 1995 kan ik zakelijk rijden, met bijtelling over de waarde in het economisch verkeer, waardoor ik alle kosten in de zaak kan nemen.
Een 996 moet ik privé rijden, omdat anders de bijtelling te hoog is. Ik heb niet direct een voorkeur voor een 993 of voor een 996. Ik wil dus voornamelijk kiezen op basis van prijs. De aanschafprijs is vergelijkbaar, dus de lopende kosten zijn voor mij belangrijk.
Kan iemand mij vertellen of rijden met een 993 duurder is dan met een 996? Heeft een 993 meer onderhoud nodig of juist niet? Schrijft een 996 meer af?

Een Porsche koop je omdat je al jaren lang helemaal gek bent van het geluid van de motor, het waanzinnige model, het merk en zijn indrukwekkende geschiedenis, Je leest alles over zijn indrukwekkende wegligging en weet uit boeken alles over zijn techniek en prestaties. Je ligt zwetend te woelen omdat je nog nooit een 911 gereden hebt en zo graag wilt weten hoe het voelt om met een auto te knallen waarmee je zo verschrikkelijk hard over een landweggetje kunt gaan, je hebt al jaren geoefend met je opgevoerde kever of Kadett en wilt nu gewoon meer. Die 911 moet er gewoon komen, koste wat het kost....

Tja, tijden veranderen.

Zodra je economisch moet afwegen welke Porsche je het beste kunt kopen, koop je een Porsche niet meer om redenen die er werkelijk toe doen....

.

22 aug 2010 9:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Gevalletje van klok en klepel bij jullie adviseurs, vrees ik, Thomas en Ewout.

Indien het voordeel van het privegebruik meer dan 25% van de catalogusprijs
(cq. 35% van de economische waarde) is, dienen de werkelijke kosten bijgeteld te worden.

Zie hier op de site van de Belastingdienst
De belastingdienst schreef:
Hoe wordt de bijtelling berekend?
De bijtelling is het voordeel dat u hebt van het privégebruik van de auto van de werkgever. Uw werkgever berekent het voordeel van het privégebruik over de catalogusprijs van de auto. Het voordeel is ten minste 25% van deze catalogusprijs. Als het voordeel van het privégebruik meer is dan 25% van de catalogusprijs, dan moet de werkgever uitgaan van het werkelijke voordeel.

thomas993 schreef:
overigens je bijtelling kan nooit meer zijn dan je werkelijke kosten, check met je accountant :idea:

Ewout schreef:
Mijn accountant zegt hetzelfde, dus dat is geen broodje aap.
Ik heb de mijne ook "op de zaak".
Dit geldt volgens mij overigens alleen voor auto's ouder dan 15 jaar :wink:

22 aug 2010 9:43
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Beste Paulus wat jij stelt is andersom als de werkelijke kosten hoger zijn. Overigens de verlaagde bijtelling, is alleen van toepassing op ondernemers voor winstberekening; voor de BTW afdracht, moet wel 12/20 of 25% zijn afhankelijk vd bijtellingscategorie :!:, complexe materie, dus e.e.a. onder voorbehoud, als je een naheffingsaanslag krijgt van een enkele tienduizenden ben ik niet thuis :mrgreen:

voor ondernemers geldt eenzelfde regeling, alleen wordt de bijtelling hier in mindering gebracht op de aftrek van kosten van de auto op de fiscale winst. Zijn de werkelijke kosten van de auto (inclusief afschrijving) lager dan de bijtelling, dan mag de ondernemer de bijtelling van de auto beperken tot het totaal van de werkelijke kosten van de auto. Voor de BTW geldt een correctie op de vooraftrek van BTW wegens privé-gebruik auto ad 12% * 25% * de cataloguswaarde incl. BTW en BPM.

Overigens ik sluit me geheel aan met Erwin een Porsche hoor je meer te kopen met je hart als met je rekenmachine, je raakt enthousiast van een bepaald model, zie de discussie tussen gast en Wolf die zullen het wel nooit eens worden. Wat ik overigens wel begrijp, zelf heb ik, zowel een oudere (930) als nieuw gehad (997), nu 993 - middle of the road, ben weegschaal kan moeilijk kiezen.

22 aug 2010 10:54
Profiel
M140i
Renntech schreef:
Een Porsche koop je omdat je al jaren lang helemaal gek bent van het geluid van de motor, het waanzinnige model, het merk en zijn indrukwekkende geschiedenis, Je leest alles over zijn indrukwekkende wegligging en weet uit boeken alles over zijn techniek en prestaties. Je ligt zwetend te woelen omdat je nog nooit een 911 gereden hebt en zo graag wilt weten hoe het voelt om met een auto te knallen waarmee je zo verschrikkelijk hard over een landweggetje kunt gaan, je hebt al jaren geoefend met je opgevoerde kever of Kadett en wilt nu gewoon meer. Die 911 moet er gewoon komen, koste wat het kost....

Tja, tijden veranderen.

Zodra je economisch moet afwegen welke Porsche je het beste kunt kopen, koop je een Porsche niet meer om redenen die er werkelijk toe doen....
.

Ik vind het nogal suggestief, alsof de topicstarter geen Porsche liefhebber is omdat hij de kosten van de auto belangrijk vindt bij het maken van een keuze. Misschien zijn zijn belangrijkste aankoopoverwegingen wel dat hij al jaren lang helemaal gek is van het geluid van de motor, het waanzinnige model, het merk en zijn indrukwekkende geschiedenis. Wellicht heeft hij alles gelezen over de indrukwekkende wegligging en weet hij uit boeken alles over zijn techniek en prestaties. Maar met al deze punten komt hij er uiteindelijk toch niet uit of het een 993 moet worden of een 996. Hij vindt misschien het design van de 993 nét iets mooier, maar aan de andere kant spreekt bijvoorbeeld de wegligging van de 996 hem nét iets meer aan. Kortom, in zijn liefhebberij kan hij gewoon geen keuze maken. Waarom zouden dan de kosten niet relevant mogen zijn? Op grond van alle andere (emotionele) overwegingen is het immers een ex aequo. Zeker als het een daily driver is, is het kostenaspect niet te verwaarlozen. Overigens, je kunt je afvragen of iemand die zijn Porsche inzet als daily driver met 30.000km per jaar niet juist een groot hart heeft voor Porsche. Hoeveel 'echte' Porsche enthousiasten moeten er immers niet aan dénken om hun Porsche iedere dag in te zetten omdat dan de maandelijkse kosten veel te hoog zouden worden? Dergelijke echte liefhebbers hebben als daily driver dan bijvoorbeeld een Honda Civic Hybrid, of een Nissan Qashqai diesel :roll: Dat zijn de échte liefhebbers Afbeelding :wink:

Laatst bijgewerkt door erwin996 op 23 aug 2010 10:29, in totaal 1 keer bewerkt.

22 aug 2010 12:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende