Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:29



Antwoord op onderwerp  [ 367 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende
356 BT5 -> Racer conversie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Als hij een beetje gas gaat geven niet :wink:
_________________________________________
Got coffee?


20 aug 2010 19:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Goed, het hele "verhaal" in foto's nog een keer...

Met een hoop tips ging ik weg bij Renntech, dus netjes met de schroevendraaier die afdekplaat uit de auto gehaald.
Afbeelding

De moeren waarmee de uitlaat vast zat, waren snel los, echter de pijpen waar hij op aangesloten was daarentegen, zaten ERG vast geroest (ik ben niks gewend he)

Afbeelding

Uiteindelijk was er dan (na de tip van Joost/Renntech voor de kruipolie, doh!) eindelijk beweging in te krijgen, en nadat hij eraf was, kan je door de auto kijken!

Afbeelding

De oude uitlaat had wel wat gaatjes, weet niet of dat wel mag eigenlijk zo, maar goed, hij gaat er toch af ;)

Afbeelding

En nu staat hij dus lekker op de bok, morgen weer verder, even informatie inwinnen hoe het slimst de nieuwe erop te zetten. Of en hoe ik de pijpen en aansluitingen nog schoon moet maken! Heb er alle vertrouwen in, dat dat goed gaat komen!

Afbeelding Afbeelding
(hij is wel dik uit dit standpunt!)


20 aug 2010 19:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Citaat:
De oude uitlaat had wel wat gaatjes


Dat zijn geen gaten, de eindpijpjes zijn er gewoon even aangehecht met een lasapparaat :shock: En omdat er te zwaar lasapparaat (qua vermogen) is gebruikt zijn er ook wat gaten (zie rechter pijpje) in gebrand. Daarna heeft men maar gekozen om het linker pijpje met een paar hechtlasjes vast te zetten.

Horen die pijpjes (net als bij een Kever) met klemmen vast te zitten :?:


20 aug 2010 20:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Zou goed kunnen, standaard wordt hij geleverd met-zonder de pijpjes. Die horen dan te lopen naar de echte uitlaten, die door de bumpers heen kwamen.

De vervangende heeft (zoals je ziet) wel helemaal vaste pijpjes, dus die wordt vast mooier/beter/meer! (haha).... Morgen verder


21 aug 2010 0:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Kijk valt toch reuze mee zo'n uitlaat verwisselen :wink:
Gaat langzamerhand wel ergens op lijken zo. En niet schrikken van de rook als je hem weer start, die kruipolie moet ergens heen :mrgreen:

Maareh je durft wel door de auto alleen op twee oprijbokjes te zetten zonder assteunen. Nou weet ik dat een 356 geen heel zware auto is maar ik heb nog eens een jag gehad die ik er op had geparkeerd en de volgende ochtend toen in in de garage kwam waren die bokjes van pakweg 40 cm gereduceerd in niet meer dan 5 cm hoogte. Toen snapte ik ineens waarom er een sticker op zat "alleen gebruiken in combinatie met assteunen" 8)
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


21 aug 2010 0:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Citaat:
Horen die pijpjes (net als bij een Kever) met klemmen vast te zitten

WILLEM!!! Zou jij toch met je "achtergrond" moeten weten :D

Pascal, je oude uitlaat is standaard, echter waar de vorige eigenaar zijn bak en braad kunsten heeft vertoond, gaat bij een standaard uitlaat er 1 pijp met een een bocht naar rechts en vervolgens met een volgende bocht door de chromen bumper rozet. andere pijp idem
En zoals je ziet: Klemmetjes, geen las
Afbeelding


21 aug 2010 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Citaat:
WILLEM!!! Zou jij toch met je "achtergrond" moeten weten


Ja, hallo, sorry hoor....... :mrgreen: maar het is alweer even geleden dat ik een uitlaat van een Kever in m'n handen heb gehad. :oops:

Maar ik heb toch gelijk of niet :?: :scratch:

Afbeelding

Ja dus :!:


21 aug 2010 13:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
@Willem: :salut: &offtopic: Er zit nog ergens in Hilversum een km teller in een 356 die van jou is......


21 aug 2010 16:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Dat zei ik toch Gijs ;). Met-zonder ;)

Anyway, een tripje naar de onderdelenshop later, uitlaatkit, zit hij eronder. Ging soepel over de pijpen, aandraaien en klaar.

Ziet er wel erg stoer uit, al moet ik wel uit gaan kijken met steile/hoge drempels ;). Geluid is was zwaarder dan eerst, maar wel lekkerder ;). Meer boxer nu, raar maar waar ;)

@Maurice: mijn 356 weegt in zijn geheel, wat jouw jag op 1 as had, en dan heb je nog speling. Deze bokken konden het goed hebben.

Whoei, volgend project kilometerteller en de toerenteller weer naar het midden ;)

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding


21 aug 2010 17:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Goeie investering geweest dus :wink:
En inderdaad, zoals ik al aangaf moest de jag het doen met 1860 kg leeg gewicht. Met de voorkant op de bokjes en dus dat loodzware gietijzeren blok in de waagschaal was net ff te veel :mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


21 aug 2010 18:22
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
paSCal schreef:
Afbeelding

Zoek de verschillen... :^:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 aug 2010 18:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Dat mag jij doen, de volgende keer als ik bij jou op de oprit sta :cheesy: (hehehe)


21 aug 2010 18:42
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
ik vind het stoer dat je dat zelf hebt gedaan. en ik vind het er goed uitzien. :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 aug 2010 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
:thumleft:


21 aug 2010 19:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Gaaf, ben ook met zo'n uitlaat bezig .................... :wink:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


21 aug 2010 21:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Ook 356 gekocht? :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


22 aug 2010 8:52
Profiel
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
paSCal schreef:
Jij kent mij duidelijk niet Wim ;).... Echt, zo links als mijn handen zijn ;)...


Zie je wel dat je het kan. :cheers:
2 linkse handen hoeven altijd niet onhandig te zijn. :thumleft:


22 aug 2010 9:45
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Nog even de "voor" en "na" plaatjes....

Afbeelding :arrow: Afbeelding


22 aug 2010 11:43
Profiel Facebook 
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Die kleur blut orange is toch mooier als dat gewone rood. :mrgreen:


22 aug 2010 11:56
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
paSCal schreef:
Nog even de "voor" en "na" plaatjes....


.. zit de kentekenplaat minder scheef :?: :cheesy:


22 aug 2010 12:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Ziet er gaaf uit, die nieuwe uitlaat! Erg stoere look zo.
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


22 aug 2010 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Olaf schreef:
paSCal schreef:
Nog even de "voor" en "na" plaatjes....
.. zit de kentekenplaat minder scheef :?: :cheesy:
Jep ;) (maar nog steeds geen verlichting, toch eens ophalen van de week ;) )


22 aug 2010 13:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Dit kontje schreeuwd naar een ovale Carrera eindpijp. Ik zeg de twee pijpjes naar elkaar toe en een ovale stortkoker oplassen. Ga je de streepjes (houden in niemansland op) nog verder door laten lopen in de onderzijde van de schermen? Voor je kentekenverlichting zijn er tegenwoordig heel aardige RVS busjes te koop met daarin led's. In de motorwereld wordt er veel gebruik van gemaakt. Ook zeer gewild bij de "old school" hotrod boys. Verder helemaal top deze Coupe!


22 aug 2010 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Zodra Jeroen weer een keer tijd en zin heeft, ga ik hem inderdaad door laten lopen. Komen er ook wat extra stickers op ;)....

Ovale pijp, nog even niet, vind deze op dit moment ERRUG stoer (hehe)....

Nog tips waar ik die busjes kan vinden? Zit zelf te denken aan een RVS "dakje" van EMPI ;)


22 aug 2010 22:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: 356 BT5 -> Racer conversie
klik
:wink:

Dat betekent -dus- wel schroefgaten boren in je kentekenplaat. Aangezien je dat niet wilt is zo'n empi-dakje een goed alternatief.
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


22 aug 2010 22:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 367 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.