Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Als hij een beetje gas gaat geven niet
_________________________________________ Got coffee?
|
20 aug 2010 19:30 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Goed, het hele "verhaal" in foto's nog een keer... Met een hoop tips ging ik weg bij Renntech, dus netjes met de schroevendraaier die afdekplaat uit de auto gehaald. De moeren waarmee de uitlaat vast zat, waren snel los, echter de pijpen waar hij op aangesloten was daarentegen, zaten ERG vast geroest (ik ben niks gewend he) Uiteindelijk was er dan (na de tip van Joost/Renntech voor de kruipolie, doh!) eindelijk beweging in te krijgen, en nadat hij eraf was, kan je door de auto kijken! De oude uitlaat had wel wat gaatjes, weet niet of dat wel mag eigenlijk zo, maar goed, hij gaat er toch af En nu staat hij dus lekker op de bok, morgen weer verder, even informatie inwinnen hoe het slimst de nieuwe erop te zetten. Of en hoe ik de pijpen en aansluitingen nog schoon moet maken! Heb er alle vertrouwen in, dat dat goed gaat komen! (hij is wel dik uit dit standpunt!)
|
20 aug 2010 19:55 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Dat zijn geen gaten, de eindpijpjes zijn er gewoon even aangehecht met een lasapparaat En omdat er te zwaar lasapparaat (qua vermogen) is gebruikt zijn er ook wat gaten (zie rechter pijpje) in gebrand. Daarna heeft men maar gekozen om het linker pijpje met een paar hechtlasjes vast te zetten. Horen die pijpjes (net als bij een Kever) met klemmen vast te zitten
|
20 aug 2010 20:59 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Zou goed kunnen, standaard wordt hij geleverd met-zonder de pijpjes. Die horen dan te lopen naar de echte uitlaten, die door de bumpers heen kwamen.
De vervangende heeft (zoals je ziet) wel helemaal vaste pijpjes, dus die wordt vast mooier/beter/meer! (haha).... Morgen verder
|
21 aug 2010 0:10 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Kijk valt toch reuze mee zo'n uitlaat verwisselen Gaat langzamerhand wel ergens op lijken zo. En niet schrikken van de rook als je hem weer start, die kruipolie moet ergens heen Maareh je durft wel door de auto alleen op twee oprijbokjes te zetten zonder assteunen. Nou weet ik dat een 356 geen heel zware auto is maar ik heb nog eens een jag gehad die ik er op had geparkeerd en de volgende ochtend toen in in de garage kwam waren die bokjes van pakweg 40 cm gereduceerd in niet meer dan 5 cm hoogte. Toen snapte ik ineens waarom er een sticker op zat "alleen gebruiken in combinatie met assteunen"
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
21 aug 2010 0:23 |
|
|
Gijs356
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
WILLEM!!! Zou jij toch met je "achtergrond" moeten weten Pascal, je oude uitlaat is standaard, echter waar de vorige eigenaar zijn bak en braad kunsten heeft vertoond, gaat bij een standaard uitlaat er 1 pijp met een een bocht naar rechts en vervolgens met een volgende bocht door de chromen bumper rozet. andere pijp idem En zoals je ziet: Klemmetjes, geen las
|
21 aug 2010 11:22 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Ja, hallo, sorry hoor....... maar het is alweer even geleden dat ik een uitlaat van een Kever in m'n handen heb gehad. Maar ik heb toch gelijk of niet Ja dus
|
21 aug 2010 13:34 |
|
|
Gijs356
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
@Willem: &offtopic: Er zit nog ergens in Hilversum een km teller in een 356 die van jou is......
|
21 aug 2010 16:17 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Dat zei ik toch Gijs . Met-zonder Anyway, een tripje naar de onderdelenshop later, uitlaatkit, zit hij eronder. Ging soepel over de pijpen, aandraaien en klaar. Ziet er wel erg stoer uit, al moet ik wel uit gaan kijken met steile/hoge drempels . Geluid is was zwaarder dan eerst, maar wel lekkerder . Meer boxer nu, raar maar waar @Maurice: mijn 356 weegt in zijn geheel, wat jouw jag op 1 as had, en dan heb je nog speling. Deze bokken konden het goed hebben. Whoei, volgend project kilometerteller en de toerenteller weer naar het midden
|
21 aug 2010 17:05 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Goeie investering geweest dus En inderdaad, zoals ik al aangaf moest de jag het doen met 1860 kg leeg gewicht. Met de voorkant op de bokjes en dus dat loodzware gietijzeren blok in de waagschaal was net ff te veel
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
21 aug 2010 18:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Zoek de verschillen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 aug 2010 18:37 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Dat mag jij doen, de volgende keer als ik bij jou op de oprit sta (hehehe)
|
21 aug 2010 18:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
ik vind het stoer dat je dat zelf hebt gedaan. en ik vind het er goed uitzien.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 aug 2010 18:46 |
|
|
Gijs356
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
|
21 aug 2010 19:50 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Gaaf, ben ook met zo'n uitlaat bezig ....................
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
21 aug 2010 21:37 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Ook 356 gekocht?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
22 aug 2010 8:52 |
|
|
cabrio wim
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Zie je wel dat je het kan. 2 linkse handen hoeven altijd niet onhandig te zijn.
|
22 aug 2010 9:45 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
|
22 aug 2010 11:43 |
|
|
cabrio wim
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Die kleur blut orange is toch mooier als dat gewone rood.
|
22 aug 2010 11:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
.. zit de kentekenplaat minder scheef
|
22 aug 2010 12:42 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Ziet er gaaf uit, die nieuwe uitlaat! Erg stoere look zo.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
22 aug 2010 12:57 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Jep (maar nog steeds geen verlichting, toch eens ophalen van de week )
|
22 aug 2010 13:24 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Dit kontje schreeuwd naar een ovale Carrera eindpijp. Ik zeg de twee pijpjes naar elkaar toe en een ovale stortkoker oplassen. Ga je de streepjes (houden in niemansland op) nog verder door laten lopen in de onderzijde van de schermen? Voor je kentekenverlichting zijn er tegenwoordig heel aardige RVS busjes te koop met daarin led's. In de motorwereld wordt er veel gebruik van gemaakt. Ook zeer gewild bij de "old school" hotrod boys. Verder helemaal top deze Coupe!
|
22 aug 2010 21:47 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
Zodra Jeroen weer een keer tijd en zin heeft, ga ik hem inderdaad door laten lopen. Komen er ook wat extra stickers op .... Ovale pijp, nog even niet, vind deze op dit moment ERRUG stoer (hehe).... Nog tips waar ik die busjes kan vinden? Zit zelf te denken aan een RVS "dakje" van EMPI
|
22 aug 2010 22:00 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: 356 BT5 -> Racer conversie
klik Dat betekent -dus- wel schroefgaten boren in je kentekenplaat. Aangezien je dat niet wilt is zo'n empi-dakje een goed alternatief.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
22 aug 2010 22:40 |
|
|