Auteur |
Bericht |
Henk
PF # 136
|
Re: jongensdromen kunnen uitkomen
Graag gedaan, heb dan inderdaad jouw post niet helemaal goed gelezen. Overigens ben ik TOT de 996 voorstander van handgeschakeld maar in geval van 996 en nieuwer, vind ik, met Tiptronic/PDK toch de fijnere auto.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 aug 2010 14:26 |
|
|
brabantpower
Ben op zoek naar een 996, 993, 987 of cayman
|
Graag gedaan, heb dan inderdaad jouw post niet helemaal goed gelezen. Overigens ben ik TOT de 996 voorstander van handgeschakeld maar in geval van 996 en nieuwer, vind ik, met Tiptronic/PDK toch de fijnere auto.
ik heb zelf nog niet het plezier mogen ervaren van het rijden in een porsche, dus mijn keuze voor de handgeschakelde versie is er puur 1 op wat ik op het internet gelezen heb. daar wordt toch vaak gezegd dat de tiptronic in de tijd van de jaren 2000 nog niet echt super was, maar een testrit zal mij mogelijk kunnen overtuigen. zal als ik weer in nld ben eens in beide versies een testrit maken.
_________________________________________ Die Porsche gaat er zeker komen
|
20 aug 2010 14:46 |
|
|
horn
PF #57
|
tja, waarvoor niet super? voor circuitgebruik of voor dagelijks weggebruik. op internet vind je echt heel veel onzin (hoef je hier niet eens ver voor te zoeken )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 aug 2010 14:54 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
mijn 964 uit 1990 was ook een tiptronic en ik vond het heerlijk rijden. Als je budget iets hoger was zou ik voor deze gaan http://link.marktplaats.nl/341702407een 996 4s voor 35k is te vinden, er stond er onlangs een op marktplaats voor 35k(ook USA import), maar je zit tegen het randje aan. 996 mk2 vind je al voor rond de 30k, maar persoonlijk vind ik de gewone 996 maar saai, de 4s daarentegen weer erg dik. (misschien als je de audi goed weet te verkopen?) watvoor a4 is het trouwens?
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
20 aug 2010 16:39 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Wat dacht je hiervan: Duitse 996 4S <100K met Porsche GarantieMoet je mee kunnen nemen voor 30.000 tot 31.000 en er komt hier in NL ongeveer 4500 BPM bij. De aanwezige garantie geldt ook in Nederland en maakt het erg makkelijk om de auto met zekerheid te kopen. Succes!
|
21 aug 2010 15:01 |
|
|
bully
|
Is dat nou ook een gevoelige IMS Lager geweest?......
|
21 aug 2010 15:04 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Het lijkt erop dat hij een revisie gehad heeft. Hele motor eruit gehaald, schoongemaakt en er weer ingezet.
|
21 aug 2010 15:20 |
|
|
brabantpower
|
optisch mooie 996 4S uit duitsland, er zijn wel punten waar ik vragen bij heb:
- blikschade in 2004 - porschegarantie nog 1 maand geldig (geeft porsche geen 10 jaar) - verder heb ik geen ervaring met import uit duitsland, kan iemand me hier wat over verduidelijken, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
verder lijkt het me zeker wel interessant als je in duitsland een mooie 4S kunt aanschaffen die binnen mijn budget valt.
|
21 aug 2010 18:09 |
|
|
horn
PF #57
|
blikschade idd. wat nog meer geraakt? KEUREN!!! Import is een eitje. Zoekfunctie en je bent een volleerd importeur.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 aug 2010 18:39 |
|
|
bully
|
Veel succes. Zou eerst eens nagaan of dat haalbaar is.
|
21 aug 2010 18:55 |
|
|
brabantpower
|
@bully
ik zorg eerst dat ik mijn audi verkocht heb voordat ik de 996 aanschaf, maar ik ben graag zo goed mogelijk voorbereid als de tijd daar is. ik heb hier inderdaad een handige handleiding over de import van een 996 uit duitsland gevonden. kan iemand me wat vertellen over garanties? in nederland kennen we de porsche approved garantie, maar kennen ze die ook bij onze oosterburen en is die dan ook in nederland geldig? import uit duitsland wordt al een steeds interessantere optie.
|
21 aug 2010 19:08 |
|
|
bully
|
zoeken porsche approved klik.....
|
21 aug 2010 19:21 |
|
|
brabantpower
|
Aan de ene kant zie ik me al helemaal mijn droom verwezenlijken, aan de andere kant ben ik ook wel een beetje huiverig. Ik ben namelijk zo'n beetje het hele forum door aan het spitten en de verhalen over de betrouwbaarheid van de motor zijn niet altijd even goed, zoals ik al las is het meeste op te vangen met het aanschaffen van de 3.6L en het afdingen van de Porsche approved garantie. Verder is het niet raadzaam een us import te kopen, maar een duitse is een goede optie. Tiptronic of zelf schakelen is vanaf de 996 vooral een persoonlijke keuze en heeft niets te maken met de kwaliteit van de versnellingsbak. Ook lees ik dat er veel voorstanders zijn van de 993 tegenover de 996 (ja inderdaad, die koplampen op de 996 zijn niet het meest geslaagde van dit model). 35000 - 36000 Is wellicht een te laag budget om lekker rond te kunnen kijken voor een 4S, wel is het budget toereikend om een mooie 996 met garantie aan te kunnen schaffen. Verder hoor ik veel positieve verhalen over pcg. Plofmotor vaak bij 50000km en ligt ook vooral hoe er met de Porsche gereden wordt. Bedankt dus alvast voor de vele info, zoals het er nu voor staat zal ik me wat meer gaan verdiepen in het komende aanbod bij pcg en het aanbod bij onze oosterburen. Verder hou ik me natuurlijk aanbevolen als iemand een goede tip heeft.
|
23 aug 2010 13:50 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Ik zou die 4S uit Dld niet zomaar afschrijven. Het feit dat hij gewoon door de 111 punten check heen komt er er ook garantie op zit stelt mij in ieder geval gerust ten aanzien van de geleden blikschade.
In Dld wordt de 111 punten check namelijk ook uitgevoerd als je de garantie wil verlengen, althans, in ieder geval bij de dealer waar ik het destijds wilde doen.
|
23 aug 2010 14:00 |
|
|
brabantpower
|
@sandelow
Indien mogelijk zal ik zeker gaan voor een goed exemplaar van de 4S, dan wel zoals je al aangaf met een garantie van Porsche die in Nederland gewoon doorloopt. Aangezien ik momenteel nog een maand in het buitenland verblijf, zal ik dan pas over kunnen gaan op bezichtigingen en een testrit. Maar ik zal dit exemplaar zeker in de gaten houden. Als er hier mensen op het forum zijn die goede ervaringen hebben met een duitse garage waar zij hun Porsche hebben aangeschaft hoor ik het graag.
|
23 aug 2010 14:28 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
zou die 993 van joost kopen..
maar eerst heel veel succes met de verkoop van de a4..wacht dat eerst maar eens af zou ik zeggen..Cash Is King
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
23 aug 2010 14:59 |
|
|
brabantpower
|
@ $teef
kun je even een link geven naar de 993
|
23 aug 2010 15:15 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Gewoon een mooie late 993 S zoeken, zéér waardevast en dito betrouwbaar En dan heb ik het niet eens over de "looks"
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
23 aug 2010 15:18 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
|
23 aug 2010 16:15 |
|
|
brabantpower
|
Bedankt voor de link, inderdaad mooie 993. Niet echt het type velg wat ik gekozen zou hebben en ik zou binnenin dan ook bijv het orinele stuur hebben laten zitten ipv een 3spaaks 996 stuur. Ik zou de auto dan zo origineel mogelijk houden.
Daarbij denk ik ook dat een wat nieuwer model Porsche beter bij mij past. Qua investering zal de 993 misschien de verstandigere keuze zijn, maar de onderhoudskosten baren me toch ook zorgen. veel mensen hier op het forum zeggen toch dat dat het geval is bij de 993. De 996 3.6L heeft denk ik toch mijn voorkeur, voor mij zijn de enige minpunten de plofmotor (dit hoop ik zoveel mogelijk op te vangen met de tweede generatie motor) en de vorm van de koplampen. Daarentegen ben ik wel weer te spreken over de mooi gewelfde vorm van de 996, het interieur (vooral de versie met de witte klokken) en de mogelijkheid een 996 aan te schaffen met de porsche approved garantie. (is deze eigenlijk nieuw leven in te blazen als de Porsche hier niet over beschikt?)
|
23 aug 2010 17:45 |
|
|