Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2025 9:26

Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Re: 987 bij Motron 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht Re: 987 bij Motron
Hij staat gewoon in hun actuele overzicht. EN als ze zeggen, die laten wij geen proefrit maken, dan denken ze:"dit zijn geen serieuze kopers". :wink:
http://www.motron.nl/MotronAutoOverzicht.aspx

22 aug 2010 20:42
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Dat waag ik te betwijfelen. Die inschattingsfout maken ze wel vaker...

22 aug 2010 22:25
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Ook tevreden Motron klant. Zit op elke auto ook 3 maanden garantie (van ventieldopje tot b.v. revisie) . Wij hebben wel beide keren een proefrit gemaakt. We hebben wel eerst gebeldt dat we zouden komen.

De Boxster ziet er op de foto's zeer mooi uit. :thumleft:

23 aug 2010 13:18
Profiel
PorscheForum Rakker
993 targa
Heb biij Motron ook al eens een proefrit gemaakt zonder te kopen, geen probleem.

Begreep wel dat in het verleden bij een proefrit er wel eens een van de dijk is gestuiterd met flink wat schade. Tja dat maakt voorzichtig.

23 aug 2010 16:26
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht Re: 987 bij Motron ... maar dan over proefritten...
Ik moet wel weer lachen om die proefrit discussie. Als ondernemer snap ik Motron namelijk wel.
De tijden zijn veranderd en er wordt behoorlijk geshopt en de gemiddelde koper is steeds veeleisender (en mondiger geworden)!
Op zich geen probleem, maar de ondernemer past zich ook aan, aan die nieuwe mentaliteit. :wink:
Tsja, en als je dan "als klant je zin niet krijgt" dan pletter je het lekker anoniem, achter een nickname, op een openbaar forum. :?

IK er wel begrip voor op kan brengen als zij wat meer "zekerheid" willen hebben of je echt een serieuze koper bent.
Anders loop je tegenwoordig wel het risico dat je elke dag de auto weer uit de showroom kan rijden, met alle mogelijke gevolgen van dien (zie ooit de proefrit story bij Theo Jansen) en het lijkt mij ook geen lekker idee als potentiële koper dat er in die auto al 35 testritjes mee zijn gemaakt!
Als je daarnaast na elke proefrit de auto weer kan gaan poetsen, voordat hij terug gaat de showroom in dan is dat ook een aardige kostenpost! :idea:

Ik ben wel benieuwd of iedereen die dit proefrit"beleid" belachelijk vindt, zij wel iedereen laten rijden die langskomt en zegt interesse te hebben in hun Porsche als die in de verkoop staat! Of staat er dan in de advertentie: geen testrijders, avonturiers of andere coureurs....... :wink:

BTW: ik ben inderdaad een Motron klant en inmiddels al aardig wat auto's zonder proefrit gekocht! :wink:

23 aug 2010 17:23
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Risico van het vak. Dan moet je lekker Kia's of Smarts gaan verkopen.

23 aug 2010 17:24
Profiel
Moderator
PF #57
Rob Herfst schreef:
Ik ben wel benieuwd of iedereen die dit proefrit"beleid" belachelijk vindt, zij wel iedereen laten rijden die langskomt en zegt interesse te hebben in hun Porsche als die in de verkoop staat!

Ja. Ik heb niet de illusie dat ik een auto verkoop als iemand er geen proefrit in mag maken. En nee. Ik zou zelf geen dergelijke auto kopen zonder er een stuk in gereden te hebben. Ik vind het overigens hun goed recht om iemand geen proefrit toe te staan. Het is nl. hun auto. Dus ook hun beslissing. Maar dan zou het vervolgens mijn beslissing zijn om een deurtje verder te gaan.

23 aug 2010 17:26
Profiel
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
@Rob Herfst: +1

Een beetje verkoper weet wat voor vlees hij in de kuip heeft. En een porsche koop je niet zonder een proefrit te hebben gemaakt. Als ik een auto koop heb ik de deal prijstechnisch / inruiltechnisch vaak rond voordat ik een proefrit maak. En dat is dan op basis van dat de auto gewoon 100% goed rijdt (evt aangevuld met AKK). Als de proefrit tegenvalt blijft de auto staan of begint de onderhandeling opnieuw....simple as that...

Kan me dus goed voorstellen dat je de sleutels in de kast laat hangen als iemand in zeer prille orientatie om een proefrit vraagt

23 aug 2010 17:45
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Helemaal eens met Rob en de aanvulling van Jay911.
In de high-end audio hadden we ook regelmatig 'klanten' die kwamen bedelen om de mooiste state-of-art apparatuur voor een weekendje op proef. En inderdaad, een ervaren verkoper voelt vaak wel goed aan hoe serieus een klant is. Iemand die met dit soort producten zich orienteert gaat 90% van de gevallen gedegen tewerk en zal ook niet zijn eerste bezoek om een proefrit vragen.

23 aug 2010 17:55
Profiel WWW
‘64 Kever
Jay911 schreef:
Een beetje verkoper weet wat voor vlees hij in de kuip heeft. En een porsche koop je niet zonder een proefrit te hebben gemaakt.

Ah, heb ik toch een denkfout gemaakt met mijn 356 ;).... Daar heb ik namelijk Erwin in laten rijden, en toen hij hem goed (genoeg) vond, heb ik hem gekocht ;). Overigens was toen de "prijs-deal" al wel rond inderdaad!

Maareh, snap het inderdaad ook wel, echter, het is wel moeilijk volgens mij. Immers, je hebt tegenwoordig genoeg mensen "in de spijkerbroek" die genoeg geld hebben om die dure wagen bij je te kopen. Hoe weet je dan wie wel en wie niet he.... (dat zal die 'beetje verkoper' wel zijn)...

Ach, ik ken het verhaal aan de niet-Porsche kant, ook bij normale dealers is het zo. Heb het bij de VW gehad (2x zelfs) en bij de BMW garage juist net niet (terwijl je andersom zou verwachten)... Ach... ;)

23 aug 2010 18:36
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Jay911 schreef:
En een porsche koop je niet zonder een proefrit te hebben gemaakt.

Van de 7 heb ik er in 4 geen proefrit gemaakt :idea: :wink:

23 aug 2010 18:39
Profiel WWW Facebook 
Daarom doet Theo J het al jaren zo goed, die snapt het.....

23 aug 2010 18:39
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
THE MUD schreef:
Ach ze willen zelfs geen 996 verkopen :roll: .

M'n pa mocht geen proefrit maken in een 996 tenzij hij het geld op tafel had liggen.........prima gaan we toch bij PCG shoppen?

En heeft je PA nog een 996 gekocht..... :!: :?:

23 aug 2010 18:49
Profiel
M140i
Soms weet je als klant gewoon niet hoe een bepaalde auto rijdt en of de rijervaring je bevalt. Toen ik op zoek was naar een Audi A8, omdat ik dat qua design zo'n mooie auto vond, had ik geen idee hoe het reed en geen idee of ik een 2.8 wilde of een 6.0. Ik wilde dat gewoon helemaal ervaren en ik wilde ervaren wat het verschil was tussen een 2.8, 3.7, 4.2, S8 en 6.0, en of ik het faceliftmodel moest hebben of juist het pre-faceliftmodel. Ik heb dus met alle modellen proefgereden. Ik was wél serieus geinteresseerd in een A8, maar wist nog niet precies welke. De bedrijven die welwillend waren en mij lieten proefrijden, daarvan weet ik de namen nog allemaal. Overigens ben ik geen enkel bedrijf tegengekomen dat mij geen auto meegaf, ook al was er van serieuze onderhandelingen vantevoren nooit sprake. Ik herinner mij in het bijzonder het bedrijf dat, toen ik (welbewust) kortaf vroeg "ik zag die A8 2.8 quattro staan, daar wil ik wel even in proefrijden", even aarzelde maar vrijwel direct zei "hier heb je de sleutels" (nogmaals dank, Toyota Louwman Den Haag :thumleft: ). Ik denk dat ze wel direct merkten dat ik in feite heel serieus was.

Alleen maar positieve ervaringen dus met dealerbedrijven die een A8 meegaven voor een proefrit. Nu was ik dan ook serieus geinteresseerd om op korte termijn een A8 te kopen, maar ook bij auto-enthousiasten die nog even moeten sparen, kun je goodwill kweken door alvast even te laten proefrijden. Vlak voor mijn afstuderen wilde ik op die manier proefrijden in een 9-5 Aero, leek me een erg fijne auto. Dus ik vroeg om een proefrit, met het argument dat mijn ouders een nieuwe 9-5 zochten (dat was ook zo) en dat ik hen adviseerde (ook dat was zo). Bovendien was ik zelf een Saab-enthousiast. Het antwoord van de Saab-dealer was kort: "nee, dat kunnen we nu niet doen" (de Aero stond gewoon buiten). Toen ik even doorvroeg "het is dus echt onmogelijk om hier een proefrit te maken?" kreeg ik uiteindelijk de auto mee, mét begeleider :roll: Twee jaar later kocht ik een nieuwe Saab 9-3. Bij een andere dealer (natuurlijk). En vier jaar later kocht ik een gebruikte A8 die de nieuwprijs van een 9-5 Aero te boven ging. Het had misschien een Saab kunnen zijn, als ik een betere proefritervaring had gehad. Maar uiteindelijk is het geen probleem. Het was hun auto dus hun beslissing. En het was ook mijn beslissing om hun deur voortaan maar voorbij te lopen :drive: (+1 voor horn :res: )

23 aug 2010 18:50
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Rob Herfst: - - - - - - 1

iedereen zijn mening natuurlijk. Maar je kan niet bij iedereen in het koppie kijken. Kijk ff naar ons rol model en ons forum geheugen. Die had ik dus never nooit geweigerd een proefrit te maken.

En het is maar goed ook dat de consument mondiger is. Hiermee zou je dus een conclusie kunnen trekken dat men zich al verdiept heeft in porsche land en een bewuste keuze maakt voor een betreffende porsche.

Kans dat daar door de aanschaf eerder doorgaat is dan ook weer groter.

23 aug 2010 19:03
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Is een beetje EN-EN.

Een proefrit om voor de gein eens te kijken hoe zo'n ding rijdt; daar zou ik als verkoper ook niet op zitten te wachten.
Een klant die met een 964 voor de deur komt, overweegt in te ruilen en het verschil tussen een 987 en een 993 eens wil voelen is al weer anders.

Een proefrit zou je eigenlijk moeten doen als je zover bent dat wanneer de proefrit goed bevalt, dat je de auto dan ook koopt of doorgaat voor de AKK. Zo heb ik het met 3 911-jes gedaan (de derde heb ik uiteindelijk gekocht bij Hans Bos). Ik moet toegeven dat ik ooit (in 1984) een keer een lange proefrit met een BMW motorfiets heb gemaakt, en hem uiteindelijk liet staan op de hoge kilometerstand. Dat is inderdaad flauw, dat had ik vooraf ook kunnen bedenken.

Commercieel werk is mensen werk, een beetje ondernemer heeft denk ik best wel gevoel of een klant serieus in de markt is of niet. Al zit daar altijd een marge naar beide kanten op waarin je een foute inschatting kunt maken.

Als ik een showroom vol schone gepoetste Porsches zou hebben staan, dan zou ik ook die inschatting maken voordat ik een auto naar buiten rijdt. Soms laat je dan misschien een serieuze koper lopen, maar je voorkomt ongetwijfeld nog meer pretrijders.

23 aug 2010 19:30
Profiel
PorscheForum Rakker
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold boxster
cuijk
ik heb inmiddels mijn 5e porsche gekocht zonder proefrit of akk

en daarvoor heb ik ook nooit proefritten gemaakt
wel bekijk ik een auto met andere ogen als een doorsnee koper
maar dat komt doordat ik schadehersteller ben :wink:
986
http://spaces.msn.com/john944s2

23 aug 2010 19:44
Profiel WWW
Moderator
PF #57
porscheboy schreef:
ik heb inmiddels mijn 5e porsche gekocht zonder proefrit of akk
en daarvoor heb ik ook nooit proefritten gemaakt

"wie betaalt bepaalt..." :idea:

23 aug 2010 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Of het verhaal van mijn broer (werkzaam in de autohandel):
Vraagt een klant om een Audi A5 een weekend mee te mogen krijgen... Omdat het een serieuze klant leek, de auto toch maar meegegeven. Op maandagmorgen de auto teruggekregen zonder de dealerstickers en met een hele hoop kilometers extra! :bang:

De serieuze klant hebben ze nadien niet meer teruggezien... Alhoewel hij wel een weekend lang bij zijn vrienden de blits heeft kunnen maken met 'zijn' wagen.

23 aug 2010 19:46
Profiel
Moderator
PF #57
ik vind een proefrit van een weekend ook wel iets dat je niet doet bij een onbekende. een uurtje rijden tot daar aan toe. als je het gevoel hebt dat iemand serieus op zoek is. maar een weekend een nieuwe auto meegeven? zou ik ook niet snel doen, tenzij een bekende klant.

23 aug 2010 19:50
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Blijft denk ik toch een inschatting of je met serieuze klant te maken hebt. Ik had met de aankoop van mijn 964 een andere ervaring bij Motron. Ik had ze een keer gebeld dat ik me aan het orienteren was. Ze nodigden me toen uit om een keer een kop koffie te komen drinken. Leuk gesprek en door hen ook veel vragen en ook antwoorden op mijn vragen, kortom alle tijd en ze hielpen mij mijn idee van het ik nou echt wilde scherper te krijgen. Toen had ik elders een 3.2 gezien en bij hen een AKK laten doen. Ik vond dat wat te spartaans, ze boden mij spontaan aan om in die 1,5 uur van de AKK een rondje te gaan doen met een 964, niet degene die ik uiteindelijk gekocht heb. Het was nl. een coupe ik had mijn voorkeur voor een Targa al wel scherp. Maar ze lieten me er in rijden om het verschil tussen een 3.2 en een 964 te laten ervaren. Die 3.2 werd het ook niet om dat het een lijstje van 7k opleverde. Wel een nieuwe afspraak gemaakt om met een witte 964 targa die ze blinkend in de showroom hadden staan voor een week later. Die stond de week erop keurig klaar. Samen met vriendin rond gereden, haar ook laten rijden en toen terug. Rustig bak koffie en vragen over wat ik er van vond. Geen druk of snelle deal, maar alle tijd. En toen met goede onderhandelingen wel een deal gemaakt. Dus zo kan het daar dus ook.

23 aug 2010 20:27
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
bully schreef:

Ja, en daarom takelt 'ie zo af en toe een van zijn Porsches uit de plomp. :mrgreen:

23 aug 2010 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
MS964 schreef:
bully schreef:

Ja, en daarom takelt 'ie zo af en toe een van zijn Porsches uit de plomp. :mrgreen:

Ja maar het werkt wel. ik zou nooit een P kopen zonder erin gereden te hebben (of iemand erin te laten rijden die veel verstand van zaken heeft) Theo liet mij verschil uitproberen tussen 996 en 993 en 964 en dat vond ik top. kon daarna goede keuze maken (niet bij hem trouwens, en nam hij me niet eens kwalijk)

23 aug 2010 21:02
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Mijn allereerste ervaring in een Porsche was bij PCA. Ik kwam daar op een zaterdagmiddag binnen (uiteraard in iets van een spijkerbroek of ander casual kloffie) en was wel geïnteresseerd in de Boxster, ookal kon ik die op dat moment helemaal niet betalen. Ik kwam binnenrijden met een A4 cabrio en zou vervolgens nog iets van 15K bij moeten leggen voor een 986 2.7. Als 25-jarige starter misschien net iets teveel van het goede.
Brutaal als ik was vroeg ik na een gesprek van een aantal minuten of ik een stukje rijden mocht. Ik schatte mijn kansen 50/50 in, en dan ben ik nog optimistisch.
Desalniettemin en volledig tegen mijn verwachting in, liet de jonge verkoper die nog steeds in dienst is van PCA mij een proefrit maken in de Boxster. Uiteraard even aan mijn vriendin laten zien en haar ook een stukje laten rijden en ook zij was meteen verkocht.
Bij terugkomst stond er een enorme grijns op mijn gezicht en moest ook de verkoper erg lachen. Ik heb de auto toen niet gekocht, maar nadat ik 6 maanden later mijn eerste Boxster uit Duitsland gehaald had stond hij daar wel in onderhoud.

Zo zie je maar, ookal koop je de auto niet direct, een proefrit is in dit geval wel de start van een goede relatie.

23 aug 2010 22:17
Profiel
Moderator
PF #57
gast schreef:
Leuk voor hem, jammer voor jou met je centen die je teveel betaald voor dezelfde service die elders goedkoper kan......

Een beter voorbeeld van 'wie betaalt bepaalt' kan ik amper bedenken... :idea: Ik zat ook nooit bij het goedkoopste adres, maar wel ergens waar ik een erg goed en vertrouwd gevoel had. Niet dat ik af en toe geen vergelijking maakte, maar prijs alleen is - voor mij - nooit zaligmakend.

23 aug 2010 22:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende