Auteur |
Bericht |
Niels
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Ik begrijp wat je bedoelt. Succes met zoeken en hoop je snel te zien rijden.
|
13 aug 2010 20:08 |
|
|
tijn
993 ex
2.4 T targa ex
2.0T 1968utrecht
|
Re: 911 2.0 of 2.2
ja dat hoopte ik ook.... na te zijn wezen kijken bij die mooie witte, eigenaar Joop gebeld dat ik even met de auto langs Lammertink Porsche wilde voor laatste check-up; is meneer daar niet van gediend.....? Koop niet door gegaan en op vreemde manier uit elkaar gegaan... nu maar weer verder zoeken... wie heeft er nog een mooie coupe of targa? PS: kent iemand de zwarte targa die te koop staat bij European collectables in Asch??
|
23 aug 2010 19:55 |
|
|
bully
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Weet het niet zeker maar volgens mij heeft die ook bij andere porschehandelaren gestaan.
|
23 aug 2010 20:10 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Jammer, is echt een mooie 2.2 Targa. Kon je niet ergens anders een AKK laten doen??
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
24 aug 2010 16:23 |
|
|
912
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Je bent gek.... (bij wijze van spreken dan)
Als je echt in de markt bent voor een klassieke Targa moet je nog een keer nadenken over die witte targa...
Enerzijds is de prijs al goed, wellicht kan het nog beter (?? prijsindicatie) De wagen ziet er goed uit.
De verrassingen die een klassieke Porsche daarna kunnen opleveren zijn of direct te zien bij een goede beschouwingen door een kenner ter plekke, of komen helemaal niet aan het licht bij een AKK (ja, mijnheer wij kunnen niet IN de motor/bak kijken)
Daarnaast: alles mechanisch is te repareren, maar een (origineel) goed interieur, veel lastiger en vaak even prijzig... Goede lak, niet te vervangen zonder hoge kosten, etc...
Samenvatting: een klassieke 911 is veel en veel meer dan alleen een technische keuring...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
24 aug 2010 16:55 |
|
|
tijn
993 ex
2.4 T targa ex
2.0T 1968utrecht
|
Re: 911 2.0 of 2.2
misschien wel, maar Porsche centrum Twente was dichtbij. Werd mij duidelijk gemaakt dat de auto naar geen enkele keuring gebracht mocht worden (ik mocht er nl niet in rijden??? ) en hij was " in zijn vertrouwen geschaad" door het feit dat ik er goed naar wilde laten kijken.... Lijkt mij bij een restauratie/revisie van +/- 15 jaar geleden logisch om een kenner (wat ik dus nog niet ben) naar te laten kijken. Door zijn reactie heeft deze auto voor mij afgedaan en ik ga op zoek naar een andere. Voor degene die deze witte nu wel wil bekijken; mooie auto, wel een roestplekje, dus check goed voor meerdere!!!!! Stel hem alleen geen keuring voor.. Ik vraag me trouwens af of hij hem nog wel wilde verkopen (quote: het is mijn auto en ik bepaal wat ermee gebeurt....)
|
24 aug 2010 17:46 |
|
|
Niels
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Nu snap ik dat het de beste man/vrouw aan het hart gaat zo'n mooie auto te verkopen Ik denk wel dat de vraag AKK geen vreemde is. Met alle respect is het met een auto van die leeftijd voor die prijs geen wijze zaak het niet te doen (zoals ik) Gevalletje jammer dus. Nu zijn er ook weer niet zo weinig gemaakt dat er niet meerdere te koop zijn, dus suc6 met zoeken. Er is er ook een te koop op klassieke 911/912 club.
|
24 aug 2010 19:30 |
|
|
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Goed gedaan Tijn. Deze auto gewoon laten lopen. Wanneer je een trotse eigenaar bent, dan laat je hem met genoegen keuren. Heb je iets te verbergen daarentegen...
Neem de tijd om er veel te zien en zeker nooit een pre 73 klassieker kopen zonder AKK. Wanneer je spreekt met leden van de klassieke 911-912 club dan zullen ze je dat immer aanraden. De drama verhalen zijn bekend. Met name carrosserie oppassen. Pas " gerestaureerd" en een jaar later overal de plekken. Het is bekend.
Omdat ik destijds ook een klassieke P zocht, stad en land afgereisd op zoek naar een goeie. Tijd genomen.Groot verschil. Ook in rijden. Een goed gerestaureerde T of T/E kan meer vermogen leveren dan een slechte S of E.
Een AKK kost geen vermogen. Bovendien leer je er zelf ook veel van wanneer je het model nog niet goed kent. Ik heb zelf meerdere laten keuren alvorens de knoop door te hakken. Je zult versteld staan wat een specialist kan ontdekken en zien.
Gewoon goed rondkijken. Succes! Geen haast!
|
24 aug 2010 19:37 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Zoals Niels al opperde, een zwarte 2.4 T targa uit '73 van een clublid. 29.5K euro. Niet gek. Origineel italiaanse auto, matching numbers, nieuwe banden en keuringen toegestaan. Kijk even op http://content.us.porsche-clubs.porsche.com/PorscheClubs/klassieke-porsche-911-en-912-club/pc_main.nsf/web/E2FF5344F528A2B1C1257787003E497B#pagetopEn voor de goede orde, pas gerestaureerd hoeft niet persee te betekenen dat het foute boel is. Kan ook prima gedaan zijn. Maar een AKK zou ik wel altijd laten doen. Bij een klassieker is het wel verstandig dit niet bij elke specialist te laten doen, maar eentje die aantoonbaar ervaring heeft met klassiekers!
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
24 aug 2010 19:41 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 911 2.0 of 2.2
mjah. hij was origineel donderblauw nee, prachtige auto. die longhoods zijn yummie. prijzen wat gezakt?
_________________________________________ oud is beter
|
24 aug 2010 19:47 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Helaas wel iets ja, maar gaan gelukkig ook snel weer omhoog als de economie aantrekt. Nog steeds een goede investering
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
24 aug 2010 19:49 |
|
|
Niels
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Als ik mijn taxatie moet geloven had ik er beter meer kunnen kopen dan aandelen
|
24 aug 2010 20:00 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Qua taxatie wel ja. Marktprijzen is wat anders. Maar als ik 6 jaar geleden wist wat ik nu weet had ik er toen ook een tiental ingeslagen
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
24 aug 2010 20:08 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Die hadden dan vaak de "engelse" spiegel gemonteerd toch? Dus dan zat hij te ver naar voor! Zie het verschil bij (in elk geval) een SC tussen de linker en de rechter spiegel qua locatie op de deur. Voor wat betreft taxatie en echte "verkoopwaarde", dat ligt ook een beetje aan de taxateur. Ik ken er verschillende, en de een taxeert heel hoog, de ander "realistisch".... Ik heb liever een realistische waarde
|
25 aug 2010 11:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Als dat je benchmark is... je had zelfs beter een zak snoep kunnen kopen ipv aandelen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 aug 2010 11:18 |
|
|
Gijs356
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Klopt! Was ook enkel voor de bijrijder. De bestuurder had niks aan die spiegel omdat je qua locatie niet "naar achter" kon kijken door dat ding
|
25 aug 2010 12:10 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Precies wat ik bedoelde Gijs, maar goed, een 2.0 of 2.2 dus.... Staat ook hoog op mijn lijstje hier, maarja, ruimte he (en centjes, dat ook wel ja)
|
25 aug 2010 12:49 |
|
|
Niels
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Mee eens, heb ik ook gedaan. Geen zin om jezelf voor de gek te houden, niet? Dan nog een verschil, ligt eraan waar je mee begint in mijn geval.
|
25 aug 2010 12:54 |
|
|
tijn
993 ex
2.4 T targa ex
2.0T 1968utrecht
|
Re: 911 2.0 of 2.2
op deze topic mag een slotje, want heb gister mijn auto opgehaald. In een notendop; nog wat verschillende auto's wezen bekijken, waaronder de genoemde zwarte die op de klassieke 91-club site stond. Na uitvoerige AKK bij Erpa hier toch vanaf gezien en met de hier opgedane kennis andere auto bekeken .. en gekocht. Uiteindelijk een mooie 2.4 T targa die niet geheel origineel is, maar dat geeft nog wat uitdagingen voor in de toekomst (o.a. juiste maat fuchs, mijlenteller (origineel amerikaans) omzetten, juiste versnellingsbak erin.. dat soort projectjes) Heb er een houten OMPstuurtje in laten zetten, maar ben nog niet overtuigd van mijn eigen keuze... ook nog een project dus Voor de zekerheid ook alvast een Momi-prototipo aangeschaft en origineel heb ik ook altijd nog. lukt me alleen niet om foto's te uploaden .. ga dat later nog eens proberen in ieder geval iedereen hier die tips hebben gegeven en hebben meegedacht; hartelijk dank... hoop jullie ook eens in je (klassieke) 911 tegen te komen gr Martijn
|
23 jan 2011 13:23 |
|
|
bully
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Gefeliciteerd Martijn foto plaatsen klikkenopdeoranjelettershe...succes
|
23 jan 2011 13:29 |
|
|
Niels
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Van harte gefeliciteerd, ben benieuwd
|
23 jan 2011 15:14 |
|
|
Hette
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Zeker een mooie auto Martijn ga je een hoop plezier aan beleven!
|
23 jan 2011 19:52 |
|
|
tijn
993 ex
2.4 T targa ex
2.0T 1968utrecht
|
Re: 911 2.0 of 2.2
eindelijk ff gelukt: @Hette; weet jij nog iemand in de buurt die de kaartbakken in de deuren goed kan herstellen? (vallen open bij dichtdoen deur en komen dan klem te zitten) gr martijn
|
25 jan 2011 22:52 |
|
|
Niels
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Mooi ding, gefeliciteerd.
Je kunt kaartebakken met een stevig elastisch koord van zeilwinkel vastzetten op het deurpaneel (als dit je probleem is). Wellciht wat picaatjes in een nieuw topicje?
|
25 jan 2011 22:59 |
|
|
bully
|
Re: 911 2.0 of 2.2
Mooie bak Martijn
|
25 jan 2011 23:07 |
|
|