Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Verhoging snelheidslimiet in NL
Van Televaag.nl Mooie ontwikkeling, fijn om wat realiteitszin bij de politiek te ontdekken! Net als Italië, daar zijn net wat stukken ook naar 140 km/u gegaan. Ik rijd trouwens elke dag over het eerste aangelegde stuk snelweg met een flexibile snelheid (A1), maar dat is te bizar voor woorden: 99% van de tijd 100 km/u, ook 's avonds en 's nachts. Hadden ze het net zo goed niet hoeven doen. Ik vraag me trouwens wel af of dit ogv beleid is, of dat iemand gewoon z'n werk niet goed doet. Flexibel maximum op meer snelwegen Automobilisten moeten op veel meer verbrede trajecten van het snelwegennet het gaspedaal verder kunnen intrappen. De Tweede Kamer wil dat demissionair minister Eurlings (Verkeer) uitzoekt of de maximumsnelheid op de splinternieuwe wegen niet slechts naar 120, maar zelfs naar 130 of 140 kilometer per uur kan worden verhoogd. Een Kamermeerderheid van VVD, PVV en CDA juicht toe dat de CDA-bewindsman de maximumsnelheid op de tienbaanssnelweg A2 tussen Amsterdam en Utrecht op rustige tijden bijstelt naar 120. Volgens Eurlings begrijpt menig automobilist niet dat hij op bredere en veiliger weggedeelten de voet bij 100 km/u alweer van het gaspedaal moet halen. "Prachtig", zegt het CDA-Kamerlid De Rouwe. "Maar als het hier kan, kan het vast op meer plaatsen." Dat vinden VVD-Kamerlid Aptroot en PVV-Kamerlid Sharpe ook. "Laten we overal in het land de maximumsnelheden tegen het licht houden", zegt Aptroot. De Rouwe wil van Eurlings een overzicht van andere geschikte routes voor het systeem van dynamische snelheden. Aptroot denkt gelijk aan de A16 tussen Dordrecht en Breda en de A4 tussen Leiderdorp en Den Haag. "Mensen houden zich slecht aan de huidige maximumsnelheid omdat die onredelijk is", zegt de VVD'er. Sharpe valt hem bij: "Het is van de dolle dat je op rustige uren op brede wegen slechts 80 mag." De drie partijen zijn voorstander van een studie naar een hogere maximumsnelheid dan 120 km/u. De VVD vindt 130 vlot genoeg, de PVV ziet 140 wel zitten. Christendemocraat De Rouwe: "Wij hebben natuurlijk geen Duitse situatie zonder al te veel op- en afritten. Maar als de minister kans ziet tot een hogere snelheid, dan horen wij dat graag." Ook de ANWB hoopt op meer snelle routes.
|
24 aug 2010 9:30 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Verhoging snelheidslimiet in NL
had het gelezen ja, goede zaak als je het mij vraagt. Ik weet niet wanneer de 120max grens is ingevoerd, maar de auto's van tegenwoordig remmen een stuk beter, betere wegligging etc. Ik vermoed dan overigens wel dat de snelheidsovertredingen boven de max snelheid van 130/140 een stuk omhoog zullen gaan qua boetebedrag. Eigenlijk zou er per auto een speciale max snelheid moeten komen. ford ka: 100 fiat multipla: 0 Porsche 911: 180 audi a6: 160
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
24 aug 2010 14:43 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Het gaat op zich niet zozeer om de afstand met remmen, maar je reactiesnelheid. Als ik elke dag de perikelen op de weg zie, vraag ik me bij heel veel mensen af, waar ze mee bezig zijn. Want met autorijden zelf is het in elk geval niet. Je kent het wel, mensen die zomaar ineens naar links komen, omdat er een auto op een oprit komt. Dat er al iemand links rijdt... Tja... Van die vage "hoekacties" van mensen die nog net de afrit moeten hebben, of "schrikken" van een vrachtwagen, of, of of..... Denk dat voor die mensen 120 ruim te snel is ... Het feit dat je met 120 nog steeds heel veel mensen inhaalt, zegt eigenlijk genoeg toch? (en ja, ik ben ook voor hoor! )
|
24 aug 2010 14:54 |
|
|
MS964
|
Of speciale licenties, net zoals bij racelicentie een club- of EU-licentie. Rijd je goed, dan mag je max 160 km/u.
|
24 aug 2010 15:15 |
|
|
erwin996
M140i
|
Uitstekend voorstel, verhoog de snelheid in heel Nederland maar naar 160km/h. Het zal blijken dat 95% van de bevolking toch 110km/h blijft rijden (zoals de ervaring in Duitsland leert). De mensen die sneller gaan rijden, zijn de snelheidsliefhebbers, die rijden sowieso oplettender. Hoe lager de snelheidslimiet, hoe meer files...
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
24 aug 2010 15:28 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik loop al jaren vooruit op deze wetgeving ... dus kom maar op
_________________________________________ Got coffee?
|
24 aug 2010 15:46 |
|
|
MS964
|
|
24 aug 2010 16:15 |
|
|
cabrio wim
|
Je kunt wel eens gelijk hebben.
|
24 aug 2010 16:46 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
en de milieuonzin zal er ook wel weer bij gesleept worden. Openbaar vervoer heeft geen kans van slagen in mijn ogen. Een beetje zuinige bak rijdt me van weert naar amsterdam en terug voor 15-20 euro, met de trein ben ik het dubbele kwijt, en ik zit naast een stel weet ik veel wat mensen (als je al kunt zitten, want dat is vaak ook nog de vraag, je koopt namelijk een vervoersbewijs!)
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
24 aug 2010 16:49 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Goed streven van GL. Worden de straten leger van kan de snelheid omhoog
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
24 aug 2010 16:50 |
|
|
cabrio wim
|
|
24 aug 2010 16:53 |
|
|
erwin996
M140i
|
Het is toevallig wél de krant die het meest affiniteit heeft met politieke partijen die de maximum snelheid willen verhogen en die verlaging van belastingen voor ogen hebben (waardoor het bezit van een Porsche eerder bereikbaar wordt). Allemaal niet zo vaag dus
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
24 aug 2010 17:05 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Wacht, noemde je de Telegraaf nou een KRANT? (sorry)
|
24 aug 2010 17:11 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ja, de beste krant van Nederland
|
24 aug 2010 17:12 |
|
|
MS964
|
Aandelen in TMG soms? Televaag is gewoon GS-speak, moet je verder niks achter zoeken.
|
24 aug 2010 17:26 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
@Erwin: Jij hebt vandaag al vroeg naar de fles gegrepen
|
24 aug 2010 17:28 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Hebben jullie dan een max.snelheid in Ned. Is me nooit opgevallen
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
24 aug 2010 17:40 |
|
|
JCR
Porsche 964 C4 1989
|
Mag je maar 120 in Nederland ?
_________________________________________ The Dark Knight
|
24 aug 2010 18:40 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Op BNR tuimelde de ene na de andere organisatie al over elkaar heen om hun mening te geven en ja die waren over het algemeen Van meer CO2 uitstoot tot oplopen van verkeersdoden alles werd er bij gesleept
|
24 aug 2010 19:26 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Voor rmij de quote van de week, wat een onzin....
|
24 aug 2010 19:35 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ach hier in de randstad is het 9 van de 10 keer veuls te druk om hard te rijden.
_________________________________________ oud is beter
|
24 aug 2010 19:36 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Ik haal hier in de randstad toch vaak met gemak 180 - 200+ ... en dan doe ik meestal mijn best nog niet (= in 6 doortrekken) Een verhoging naar 140 is zeer realistisch. 150 zoals in Italie heb ik ook geen probleem mee.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
24 aug 2010 20:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ja snachts. a2,a4,a9, allemaal kansloos om hard te rijden. veilig dan. en ik kom swieso zelden boven 180 op de teller, wil m'n papiertje houden.
_________________________________________ oud is beter
|
24 aug 2010 20:08 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Vooral omdat de borden rond de Schiphol-tunnel daar over lange stukken op 90-70 km/u staan en er bijna dagelijks stroken dicht gegooid worden. Houdt het dan nooit op?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
24 aug 2010 20:32 |
|
|