Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:25

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Aanschaf Boxster S (2005 model), paar vragen 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Aanschaf Boxster S (2005 model), paar vragen
porscheboy schreef:
i en dingen die op te lossen zijn

Die lange dingen is simpel op te lossen met een cabrio. Maar hoe je die achterwielaandrijving in de winter op wil lossen? :lol: Winterbanden wil wel al een beetje helpen. Ach, en hoeveel mensen rijden er year round in een BMW? Ook achterwielaandrijver... :idea:

23 aug 2010 17:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 3.2 S GT silver/cocoa
Noord Brabant
De Boxster S is perfect als dagelijks vervoer, stap er veel liever in dan in mijn zakelijk a4 (nieuw type)

Kosten qua onderhoud valt allemaal best wel mee, gewoon kopen in Dld bj de Porsche dealer. Dan heb je een volle voor de prijs van een kale NL.

En gewoon met garantie :ba:

Ik ben trouwens 1.90cm en heb nog ruimte over, kofferbak is ruim voldoende voor dagelijks en vakantiegebruik.

Succes als je vragen hebt over de 987, stuur maar een pb

Leon

23 aug 2010 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Boxster S is echt een superauto, heb een 986 gehad, maar heb ik uiteindelijk weggedaan omdat ik niet echt heel lekker in zat. Stoelen net te klein - ben 1,91, maar ik weet dat de 987 daarin is verbeterd, pedalen zijn verder weg o.i.d.. Zelf hebben we een bijna nieuwe TT roadster, staat ook buiten af en toe de kap met groene zeep behandelen ivm groene aanslag.

23 aug 2010 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Gewoon lekker een Boxster S kopen.

Mijn ouders zijn er nu toevallig mee aan het toeren door het spaanse binnenland, twee weken lang en hebben geen enkel probleem met bagage.

De kap kan rustig buiten staan in de zomer, en in de winter is een hardtop (ongeveer 2K) een goede charmante oplossing.

Ik zou zeggen gewoon doen. Eindeloos rijplezier gegarandeerd :drive:

24 aug 2010 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Hier was ik naar aan het kijken...zie ook de reacties daarna...tip voor jou?

24 aug 2010 21:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Bedankt tot zo ver :)

Ik ben er wel uit dat het een Boxster gaat worden en geen 911. Ik houd van nieuwe techniek en vind het dashboard van de oudere 911 (in het budget) veel minder mooi dan dat van de Boxster/Cayman. Ok, de 911 wordt vaak gezien als de ultieme Porsche, maar ik ga vooral voor het meeste rijplezier voor mijn geld en ik denk dat uit de Boxster te kunnen halen.

Als ik me weer wat verder ga verdiepen zie ik dat de modellen na juli 2006 een kleine update hebben gekregen, o.a. een 3.4l. motor ipv 3.2l.

Ik heb gelezen dat de 3.4l. wat meer trekkracht onderin heeft en je dit echt merkt. Wat zijn jullie ervaringen?

En doe ik er goed aan om voor de tiptronic s te gaan? Lijkt me heerlijk cruisen. Ik zie alleen wel dat de prestaties omlaag gaan (0,7 s. verschil in 0-100 t.o.v. de handbak). Ik ben absoluut geen stoplichtracer, dus maakt me dat weinig uit. Ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de tiptronic s en of dit een goede keuze is.

(Ik heb al een testrit afgesproken met een dealer, maar wil toch vooraf zoveel mogelijk kennis vergaren om een goede keuze te maken :))

25 aug 2010 15:55
Profiel
Moderator
PF #57
als daily driver zou ik tiptronic nemen. als funauto een schakel. Heb nooit Boxster gereden, maar wel 964 schakel en tip, als funauto's voor erbij. Haalde niet genoeg plezier uit de tiptronic. Rij dagelijks een Audi automaat - heerlijk. 2e/3e auto wil ik voortaan schakelen. Maar zoveel mensen, zoveel wensen. Alleen is zelf ervaren met een proefrit lastig. Ik heb op de audi ook de mogelijkheid handmatig op en terug te schakelen. Gebruik het echt nooit.... Tijdens proefritten wel, in de praktijk dus never.

25 aug 2010 16:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
horn schreef:
Ik heb op de audi ook de mogelijkheid handmatig op en terug te schakelen. Gebruik het echt nooit....

Ik heb op de 996 ook tiptronic en de mogelijkheid om handmatig op en terug te schakelen gebruik ik continu. De bak staat eigenlijk nooit in de automaatstand maar altijd in de manual stand. Ik houd niet van dat snelle opschakelen in de automaatstand en heb liever zelf in de hand wanneer de bak schakelt :roll: Desalniettemin vind ik een tiptronic veel fijner dan een handbak, omdat je niet hoeft te koppelen. Desondanks zou ik op een GT2 of GT3 alleen maar een handbak willen (zo er al een automaat leverbaar zou zijn).

25 aug 2010 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Mctijn schreef:

En doe ik er goed aan om voor de tiptronic s te gaan? Lijkt me heerlijk cruisen. Ik zie alleen wel dat de prestaties omlaag gaan (0,7 s. verschil in 0-100 t.o.v. de handbak). Ik ben absoluut geen stoplichtracer, dus maakt me dat weinig uit. Ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de tiptronic s en of dit een goede keuze is.

Ik moet de eerste nog tegenkomen die sneller schakelt dan een tiptronic. In de praktijk moet je verdomd goed kunnen schakelen om het bij te houden.

Ik vind het prima rijden! Kan sportief, maar ook gewoon relaxed gereden worden!

25 aug 2010 18:37
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
+1..maar beste tip is toch om gewoon met beide te gaan rijden, dan kom je er vanzelf achter...

26 aug 2010 9:55
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
horn schreef:
als daily driver zou ik tiptronic nemen. als funauto een schakel. Heb nooit Boxster gereden, maar wel 964 schakel en tip, als funauto's voor erbij. Haalde niet genoeg plezier uit de tiptronic. Rij dagelijks een Audi automaat - heerlijk. 2e/3e auto wil ik voortaan schakelen. Maar zoveel mensen, zoveel wensen. Alleen is zelf ervaren met een proefrit lastig. Ik heb op de audi ook de mogelijkheid handmatig op en terug te schakelen. Gebruik het echt nooit.... Tijdens proefritten wel, in de praktijk dus never.

Ik gebruik het ook echt alleen als ik achter een auto zit die ik in wil halen en ik maar een klein gaatje heb om doorheen te schieten. Manuele stand naar de 2 of 3, en dan wachten op het juiste moment, anders blijft ie in zn 5 hangen, en kickdown duurt toch ook een seconde of iets

26 aug 2010 11:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Tiptronic is zeker aan te bevelen. Bij dagelijks gebruik denk ik ook aan dagelijkse file-ellende ... :bang:
Dan is het ontbreken van een koppelingspedaal ook heel fijn voor het strekken van je linkerbeen (ben zelf ook 190 cm en heb tiptronic gereden) :cheers:
Opossing voor lange voorwerpen kan ook een dakdrager zijn .. :thumleft:
In ieder geval, wat je ook kiest BOXSTER is een echte Porsche waar je veel plezier aan zult beleven. :drive:

26 aug 2010 18:11
Profiel
Moderator
PF #57
911gt2 schreef:
Ik moet de eerste nog tegenkomen die sneller schakelt dan een tiptronic. In de praktijk moet je verdomd goed kunnen schakelen om het bij te houden.

Zal vast wel aan de tiptronic bak liggen. De eerste tiptronic, nl die van de 964, kan ik met handmatig schakelen echt verslaan.

Overigens - vergelijk de 0-100 cijfers maar van de tip en de handbak. als je niet sneller kan schakelen dan een tip - waarom zijn de acceleratietijden van een tip dan vaak langzamer? :scratch: Maar zelf ondervinden is de beste methode, alleen is een proefrit daarvoor meestal niet lang genoeg. Ik begon me ook pas na een maand te beseffen dat ik niet echt gelukkig was met mijn tip...

26 aug 2010 18:58
Profiel
3.2S
010
Klopt. De PDK is de eerste die sneller schakelt en die is pas recent leverbaar. Voor het echte rijden zou ik de handbak nemen en voor relax cruisen de automaat. Ik heb in beide Boxsters gereden en vind de beleving van een handbak een wereld van verschil tov de automaat. Het advies is al een paar keer gegeven. Allebei proberen en je eigen conclusie trekken. :idea:

26 aug 2010 19:24
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Na nog wat onderzoek kom ik tot de conclusie dat het weinig uitmaakt of je voor de 3,2l of 3,4l gaat. Het verschil is amper te merken, maar de prijzen (ook doordat het model pas vanaf juli 2006 te koop was) zijn 5000/7000 euro hoger.

Belangrijker is de keuze tussen een handbak en tiptronic. Ik heb volgende week een testrit in een handbak, dus moet nog ergens een tiptronic regelen :)

Even de feiten....

Ik begrijp dat wanneer je handmatig schakelt je sneller op de 100 zit.

Maar bij een tiptronic kun je op het stuur handmatig schakelen. Is het dan niet mogelijk om net zo snel op de 100 te zitten dan bij een handbak? Of is handmatig schakelen bij een tiptronic bak nog steeds trager dan bij een handbak?

26 aug 2010 23:16
Profiel
M140i
Mctijn schreef:
Maar bij een tiptronic kun je op het stuur handmatig schakelen. Is het dan niet mogelijk om net zo snel op de 100 te zitten dan bij een handbak? Of is handmatig schakelen bij een tiptronic bak nog steeds trager dan bij een handbak?

Ik zou me niet zo druk maken om de 0-100 tijd. Bedenk liever welke auto je fijner vindt rijden.

26 aug 2010 23:50
Profiel
PorscheForum Rookie
erwin996 schreef:
Mctijn schreef:

Ik zou me niet zo druk maken om de 0-100 tijd. Bedenk liever welke auto je fijner vindt rijden.

0-100 interesseert me ook niet zoveel. Ik vraag dit, omdat ik wil weten of er dus vertraging zit in het handmatig schakelen van een tiptronic s? Of dat dit net zo instant gaat als een handbak.
Ik zoek de reden waarom veel mensen een afkeer hebben tegen de tiptronic bak :)

27 aug 2010 8:43
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Omdat het niet "cool" is om in een sportwagen met een automaat te rijden, dan wil je zelf de tandwielen wisselen en voelen hoe ze in elkaar grijpen bij het schakelen.

Ik heb zelf een A4 cabrio multitronic gereden (niet echt te vergelijken met een Porsche uiteraard, maar hey, it's a start), dat was echt een snelwegcruiser, daar is een tiptronic echt prima. In een Boxster vind ik de handbak echter veel leuker, ookal ben ik niet sneller dan de tiptronic met schakelen.

27 aug 2010 8:46
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Nu voel ik me toch ook aangesproken als tiptronic rijder....

In de praktijk ondervindt ik geen enkele hinder van de automaat, de tiptronic heeft weliswaar maar 5 versnellingen, maar meedere schakelprogramma's, afhankelijk van het gebruik van het gaspedaal. De stand van het gaspedaal bepaald bij welk toerental wordt overgeschakeld. Je kan er dus echt heel sportief mee rijden....maar ook relaxed.

Het handmatig schakelen met de flippers aan het stuur gaat echt perfect. Ik merk dat ik de flippers vooral gebruik bij een snelle inhaalactie. De kick-down komt toch iets trager op.

Je rijdt weg in z'n twee, z'n een moet je handmatig selecteren of zoveel gas geven dat hij de kick-down functie gebruikt. Ook in z'n twee kom je vlot weg...

Het snel optrekken doe ik nauwelijks, tenzij ik de komende paar honderd meters voor me vrij heb en als eerste aan de stoplichten sta...het gaat zo snel -in een paar secondes naar de honderd- dat je echt wel een lege weg voor je moet hebben. In de dagelijkse praktijk gebruik je dit echt niet, of het moet zijn bij een lange oprit of iets dergelijks...maar dan rijden er vaak ook weer van die *&^$ die je proberen bij te houden/in te halen dat het weer gevaarlijk wordt.. :bang: echt meer iets voor een verlaten industrieterrein op zondagochtend...

Nog iets: de moter/bak moet warm worden, merk dat de Boxster hiervoor 15 km nodig heeft, dan 'glijdt ie' en 'snort ie' tevreden :drive:

Kom maar met de reacties....!! Ha haa!

Kortom: in het dagelijkse gebruik echt geen nadeel..!

27 aug 2010 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Jip, no worries, mijn opmerking over "cool" was cynisch bedoeld. Je moet rijden wat je zelf het lekkerst vindt. De ene keer zal dat een tip zijn en de andere keer een handbak.

Het enige dat je volgens mij structureel tegen een tiptronic in kan brengen is dat ze gevoeliger zijn voor defecten dan een handbak (mits je goed kan schakelen). Maar ik weet niet zeker of dat ook voor Porsche geldt. Iemand ervaring?

27 aug 2010 10:07
Profiel
M140i
De tiptronic van Porsche staat bij mijn weten bekend als bombproof.

27 aug 2010 15:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2