Beste Peter,
Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn.... :
Als ik je beschrijving goed lees denk ik meteen - last van corrosie onder de "glijplaatjes" in de remklauwen. Dit is een bekend euvel bij de 964 remklauwen (ik spreek helaas uit ervaring...).
Je schrijft dat beide zuigertjes wel bewegen, prima dus: reviseren zou ik persoonlijk dan niet doen.
De "glijplaatjes" : Als je de remblokken verwijderd dan zal je zien dat deze zowel boven als onder heen en weer glijden (...) op metalen plaatjes. Onder deze plaatjes komt vaak corrosie (de bekende witte bloemkool-achtige..) voor; hierdoor worden de glijplaatjes naar boven gedrukt waardoor de remblokken blijven hangen.
Je schreef dat een remblokje helemaal op was terwijl de andere nog prima in orde bleek. Je snapt natuurlijk wel dat het glijplaatje onder het versleten remblokje grote kans heeft de dader te zijn.
Die glijplaatjes zijn lastig te vervangen want het schroefje waarmee ze vast zitten in/op de remklauw is natuurlijk ook helemaal vast gecorrodeerd...
Ik heb ze destijds met veel moeite (o.a. met de Dremel..) losgekregen en kunnen vervangen. Voor het gemak moet je de hele remklauw demonteren.
Vraag anders wat RennTech (of een andere specialist) er voor rekent.
Succes,
Dick