Auteur |
Bericht |
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Stel dat ik op de ring schade maakt, voor wat voor kosten kom ik dan te staan -eigen porsche snap ik, -vangrail ook nog wel , - maar zijn er meer kosten die ze op mij kunnen verhalen ????????
misschien weet iemand er meer over
|
01 sep 2010 22:02 |
|
|
Mazdarati
Heeft ooit een Porsche ingehaald.
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Sleep en takelkosten ook, kosten van de weg schoonmaken ook geloof ik. Weet ik niet. Op bijvoorbeeld www.ring-world.nl kan je waarschijnlijk nog wel meer informatie vinden! En anders www.nurburgring.nl . Gewoon eventjes googlen Of er kosten zijnvoor het sluiten van de weg weet ik dan weer niet,...
|
01 sep 2010 22:16 |
|
|
jwstuijv
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
hangt een beetje van het ongeval af, het verhalen van de schade hebben ze daar tot universitaire studie gemaakt, zo'n beetje alles wat er eventueel op jou aan schade verhaald kan worden wordt verhaald. denk bijvoorbeeld aan een olie/koelvloeistof spoor wat je trekt nadat je over en curb bent gereden en daarna weer de baan op gaat, iedereen die zich op jouw spoor te pletter rijdt, inclusief die dode motorrijders wordt tot in detail op jou verhaald. en ja daar hoort ook de derving aan inkomsten bij voor het sluiten van de baan, ik dacht dat ze daar al iets van 3000 EUR per uur baansluiting voor rekenen. verder hebben ze inmiddels hele mooie maschines om de baan weer van zand, olie, benzine, koelvloeistof etc. te ontdoen nadat jij dat er op hebt achtergelaten, daardoor is de baansluiting korter echter voor het opruimen krijg je een dikke rekening. kortom zorg dat je een goede verzekering hebt afgesloten die dit allemaal voor je dekt, iedereen die bij centraal beheer is verzekerd en op de ring wil rijden: CB dekt schade op de ring expliciet niet! nog een goed bedoeld advies: gebeurt je iets onderweg waarvan je niet helemaal zeker bent of het allemaal wel ok is: direct stoppen, auto op een veilige plek zetten (gras) zelf achter de vangrail en direct naar de ringbeheerder bellen. op die manier wordt je alleen aangesproken voor de schade die jij hebt veroorzaakt en niet ook die van een ander.
|
01 sep 2010 22:44 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
De ring is toch (deels?) openbare weg? Dan kunnen ze je toch nooit voor elk grindje dat je verplaatst claimen? En dan dekt elke verzekering toch gewoon eventuele schade? Lijkt me voor circuitdelen idd. een ander verhaal...
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
01 sep 2010 23:25 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Enkele jaren geleden heb ik een schuivertje gemaakt met mijn 993 C4. Gelukkig alleen tegen een berg opgeknald, dus verder geen schade aan de baan. De factuur van eur 11k werd overigens netjes betaald door mijn verzekering. Maar man, wat een spannende weken waren dat....zal de verzekering betalen of niet.....ik snap je vraag heel goed. En denk eraan dat die baan moeilijk is, dus als je een beetje overmoedig bent.....
|
02 sep 2010 7:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
de ring heeft de status van tolweg dacht ik. schade geeft een hele dikke rekening en een hoop correspondentie met je verzekeraar...
_________________________________________ oud is beter
|
02 sep 2010 8:44 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Ik meen dat er een tijdje geleden hier of ergens anders voorbij kwam dat diverse Nederlandse verzekeraars dekkig op de ring uit hun polissen haalden. Of beeld ik dit mij in (of is het weer terug gedraaid)? Recent wel een verzekeringspolis gelezen waarop staat dat bij race activiteiten op een openbare weg, anders dan toerritten die geen race-karakter hebben, er geen dekking is (misschien in iets andere woorden, maar dit was wat werd verwoord in de polis).
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
02 sep 2010 10:06 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Ik denk dat we veel creatief kunnen redeneren over wat zou moeten en zo. Ook de redenering dat het een tolweg zou zijn is een leuke.
Toch vrees ik, om de vraag maar kort te beantwoorden, dat het goed gaat zolang het goed gaat. Maar dat je goed de Sjaak bent als het fout gaat.
Volgens mij rijden de meesten voor eigen risico, in de zin dat men buiten dekking van de polis rijdt. MAAR dat betekent niet dat je niet aansprakelijk gesteld kan worden door anderen. Iemand die zn GT3 of 599 aan flarden rijdt en meent dat dat wel eens door jou zou kunnen komen, die kan het je best lastig maken. Je verzekeraar neemt de discussie niet van je over, ook de schade niet als je de zaak verliest. Je bent dan dus zelf goed de banaan (pisang) als het echt tegenzit.
Kans is misschien niet groot (dat geldt wel voor meer dingen, zo heb ik toch een brandverzekering voor mn huis).
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
02 sep 2010 10:43 |
|
|
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
ik vindt dat ik hier een goed punt heb ,de reactie zijn erg verschillend ik heb mijn verzekering gebeld en die keert dus niet uit(knmv verzekingen ) ik begrijp dus dat je erg moet oppassen en zeker niet te gek doen !!!!!
|
02 sep 2010 11:28 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
als ik een verzekeringsmij was en iemand belde mij of ik schade op de nurburgring zou vergoeden, zou ik ook blind 'nee' roepen... Wat ik bedoel - hebben ze het ook uitgesloten in hun voorwaarden? En zoja, op welke gronden dan?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 sep 2010 11:33 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
er zijn daar meerdere schades per dag. als de verzekeringen niet zouden dekken waren ze allang failliet.
_________________________________________ oud is beter
|
02 sep 2010 11:40 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
BLA,BLA,BLA... gewoon GAAAN!!! Drive It Like U Stole It.
_________________________________________ Racefun events
|
02 sep 2010 11:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
|
02 sep 2010 12:01 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
takelwagen alleen al is verdomd duur (200euro dacht ik) dus de rest gaat ook wel niet om te lachen zijn ik zou gewoon kijken naar wat je verzekering ervan zegt en niet te overmoedig zijn (ook al heb je een porsche )
|
02 sep 2010 13:22 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Ik kan uit de polisvoorwaarden niet opmaken dat het niet gedekt zou zijn, maar ik ga het ze niet (of dus niet) expliciet vragen.
Wel eens gevraag mbt een rijvaardigheidscursus. antw. Zolang er geen wedstrijdelement is (of bv tijdwaarneming) is het gedekt.
|
02 sep 2010 15:12 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Er zijn (steeds meer) verzekeraars die het expliciet uitsluiten. Dat doen ze niet voor niets... in beginsel is het nl. wel gedekt.
In NL is dus (zo lees ik hier) CB begonnen met uitsluiting van de Ring, mij zijn alleen gevallen bekend van verzekeraars in Duitsland (inmiddels vrijwel allemaal begrijp ik) en in het VK (ook vrijwel allemaal begrijp ik).
Maar als er één schaap over de dam is... Dus ik vind het wel zuur dat in NL men er ook mee begint.
Blijft staan dat een flinke klapper op de Ring je relatie met je verzekeraar danig onder druk kan zetten.
|
02 sep 2010 15:22 |
|
|
mike targa
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3apeldoorn
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
ik heb het wel gevraagd ,en uitgelegd dat het dus geen race is ,,er werd even wat heen en weer gevraagd en er werd gezegt door de team leider dat het niet gedekt wordt maar wel weet ik dat de mevrouw in kwestie die ik aan de lijn had geen idee heeft wat de ring inhoud (en heel goed geprobeerd uit teleggen maar te vergeefs ) ze snapt het gewoon niet ik weet wel in de motor wereld heb je rijvaardigheids trainingen en die zijn volledig gedekt omdat het geen wedstrijd is,, maar een training die op de openbare weg ongelukken verminderd omdat de mensen hun machine beter leren kennen
|
02 sep 2010 15:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Het lijkt mij op zich niet raadzaam om vooroverleg hierover te hebben...
Er is er niet één die gaat verklaren dat het wel gedekt is. Beetje een kwestie van "ja heb je...".
|
02 sep 2010 16:20 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Ben 1 keer meegeweest naar de ring met een stok of 10 forummers, en kwam na 1 rondje rijden tot de conclusie dat ik hier nog niet de nodige ervaring voor had, ben gestopt om mijzelf en andere rijders niet in gevaar te brengen! Krijg nu eerst nog een paar privélessen van een groot coureur hier op het forum Moraal van het verhaal: rijden naar je kunnen, en van racen kunnen er brokken komen, dus maak dat je wat achter de hand hebt mocht de verzekering niet betalen!
|
02 sep 2010 16:33 |
|
|
911gt2
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Volgens mij zijn er ook verzekeraars die juist 1 dag racen (of 1 dag ring rijden) wel verzekeren. Kost je dan 150 euro of zo, maar goed dan weet je in ieder geval dat het gedekt is!
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
03 sep 2010 19:21 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Als ex-senior schadebehandelaar kan ik hier wel wat over gaan zitten roepen, maar om een uitputtend antwoord te geven, moet ik wel een héééél lang verhaal gaan typen...
In a nutshell komt het neer op het volgende:
* WA-schade (schade die je aan een derde toebrengt met je motorrijtuig -dus ook op de 'Nordschleife- en ook aan de vangrail of andere auto's) is gewoon op elke WAM-polis gedekt, moet door de verzekeraar betaald worden en biedt geen verhaalsrecht op de polishouder (met andere woorden: die schade moet betaald worden door de verzekeraar en die kan het schadebedrag niet op de veroorzaker verhalen). Wel zal de schade consequenties voor de bonus/malus (of 'no claim') hebben en de verzekeraar kan zelfs je polis na een dergelijke schade opzeggen ('royeren').
* Of casco-schade (schade aan het eigen voertuig) gedekt is, hangt helemaal af van hoe het in de polisvoorwaarden staat omschreven. Polisvoorwaarden moeten duidelijk zijn: als een 'schade-evenement' (zo heet een schadegebeurtenis in schade-vakjargon) niet expliciet uitgesloten wordt, kan/mag de verzekeraar geen uitkering weigeren. Als hetgeen je gaat doen met de auto onder een van de uitsluitingen kán vallen (lees dus goed hoe een en ander in de polisvoorwaarden wordt omschreven), is het belangrijk of het voor een leek ook als zodanig ervaren/uitgelegd kan/moet worden en dat hij wel moet begrijpen dat de uitsluiting zoals deze in de polisvoorwaarden is opgenomen van toepassing is. Uitspraken van de Raad van Toezicht (een soort verzekeringsrechtbank; die inmiddels trouwens anders heet) laat zien dat in geval van gerechtvaardigde twijfel de polisvoorwaarden altijd in het voordeel van de verzekerde moeten worden uitgelegd. Houd er wel rekening mee dat er inmiddels een uitspraak is die de Nürburgring níet als 'normale weg' kwalificeert, maar als 'circuit ingericht om hard over te rijden' waardoor het eerder onder een in de casco-voorwaarden omschreven uitsluiting kan vallen dan voorheen...
Mocht je een ongelukje op de Nürburgring overkomen, schrijf dat dan in ieder geval gewoon op het schadeformulier en tracht niet 'te verzwijgen' dat de schade op de Ring heeft plaatsgevonden. Noem de Nordschleife op je schadeformulier dus niet 'provinciale weg' of 'openbare weg' (ook al is het dat wel, maar het niet vermelden van de bijzondere omstandigheid van de Ring wordt gezien als 'verzwijging' en kan er -dus- toe leiden dat er geen casco-uitkering hoeft plaats te vinden).
Zie:
Rechtbank Den Haag 02-09-2009 uitsluiting vanwege verzwijging en vanwege rijden op Nürburgring 4.19. De rechtbank is van oordeel dat de reconventionele vordering ook op deze grondslag slaagt. Uit de door Unigarant in het geding gebrachte stukken blijkt zonder meer dat de Nordschleife-Nürburgring een voormalig Formule 1 circuit is, waarop men tegen betaling de stuurmanskunsten kan testen. Dat het circuit thans niet meer voor wedstrijden als Formule 1 circuit in gebruik is doet aan het karakter van circuit niet af. Ook het feit dat de Nordschleife-Nürburgring formeel een openbare weg is waar dezelfde regels gelden als op normale Duitse snelwegen is niet van belang. Doorslaggevend is dat de Nordschleife aangelegd is om te dienen als circuit en als zodanig, anders dan een normale openbare weg, niet is ontworpen om zo veilig mogelijk te zijn maar juist om zo uitdagend mogelijk te zijn. Op de Nordschleife-Nürburgring worden bovendien, zoals op een circuit gebruikelijk is, rondes gereden. Het gaat niet om een openbare weg in de gebruikelijke zin van het woord die door het normale verkeer benut wordt om van de ene bestemming naar de andere te komen.
4.20. De rechtbank is in het licht van het bovenstaande van oordeel dat [A.] bij de melding van de schade op het aanrijdingsformulier had moeten vermelden dat het (eenzijdige) ongeval had plaatsgevonden op de Nordschleife-Nürburgring. Hij heeft dat echter nagelaten en vermeldde slechts: "reed in Eiffelgebergte, de weg liep naar beneden slingerend. provinc. weg". Dit brengt mee dat hij de verzekeringsuitkering te kwader trouw heeft aangenomen en dat de gevorderde wettelijke rente derhalve, zoals door Unigarant ter comparitie betoogd, op de voet van artikel 6:205 BW toewijsbaar vanaf de dag volgende op die van de betaling. LJN BJ6417
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
03 sep 2010 21:59 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
oeps goede bruikbare informatie Speedy
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 sep 2010 23:15 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
| | | | Speedy356 schreef: Mocht je een ongelukje op de Nürburgring overkomen, schrijf dat dan in ieder geval gewoon op het schadeformulier en tracht niet 'te verzwijgen' dat de schade op de Ring heeft plaatsgevonden. Noem de Nordschleife op je schadeformulier dus niet 'provinciale weg' of 'openbare weg' (ook al is het dat wel, maar het niet vermelden van de bijzondere omstandigheid van de Ring wordt gezien als 'verzwijging' en kan er -dus- toe leiden dat er geen casco-uitkering hoeft plaats te vinden).
Zie:
Rechtbank Den Haag 02-09-2009 uitsluiting vanwege verzwijging en vanwege rijden op Nürburgring 4.19. De rechtbank is van oordeel dat de reconventionele vordering ook op deze grondslag slaagt. Uit de door Unigarant in het geding gebrachte stukken blijkt zonder meer dat de Nordschleife-Nürburgring een voormalig Formule 1 circuit is, waarop men tegen betaling de stuurmanskunsten kan testen. Dat het circuit thans niet meer voor wedstrijden als Formule 1 circuit in gebruik is doet aan het karakter van circuit niet af. Ook het feit dat de Nordschleife-Nürburgring formeel een openbare weg is waar dezelfde regels gelden als op normale Duitse snelwegen is niet van belang. Doorslaggevend is dat de Nordschleife aangelegd is om te dienen als circuit en als zodanig, anders dan een normale openbare weg, niet is ontworpen om zo veilig mogelijk te zijn maar juist om zo uitdagend mogelijk te zijn. Op de Nordschleife-Nürburgring worden bovendien, zoals op een circuit gebruikelijk is, rondes gereden. Het gaat niet om een openbare weg in de gebruikelijke zin van het woord die door het normale verkeer benut wordt om van de ene bestemming naar de andere te komen.
4.20. De rechtbank is in het licht van het bovenstaande van oordeel dat [A.] bij de melding van de schade op het aanrijdingsformulier had moeten vermelden dat het (eenzijdige) ongeval had plaatsgevonden op de Nordschleife-Nürburgring. Hij heeft dat echter nagelaten en vermeldde slechts: "reed in Eiffelgebergte, de weg liep naar beneden slingerend. provinc. weg". Dit brengt mee dat hij de verzekeringsuitkering te kwader trouw heeft aangenomen en dat de gevorderde wettelijke rente derhalve, zoals door Unigarant ter comparitie betoogd, op de voet van artikel 6:205 BW toewijsbaar vanaf de dag volgende op die van de betaling. LJN BJ6417 | | | | |
Ik zou het alleen opschrijven als je uit de polisvoorwaarden duidelijk kunt afleiden dat de verzekeringsuitkering wel eens een probleem zou kunnen worden (voor zover je überhaupt al een claim indient...). Dat leek hier het geval. De polisvoorwaarden zeiden namelijk het volgende: "Van de verzekering is uitgesloten schade: (...) Wedstrijden/snelheidsritten Ontstaan tijdens verblijf op racebanen, circuits e.d. en tijdens het voorbreiden en/of deelnemen aan wedstrijden en snelheidsritten en/of -proeven, tenzij het gaat om puzzelritten die geheel binnen Nederland plaatsvinden, die niet langer dan 24 uur duren en waarbij het snelheidselement niet overheerst."Het lijdt weinig twijfel dat de Nordschleife een racebaan of circuit o.i.d. is (ook al is het dan wellicht officieel een openbare weg). Het is een afgesloten baan waar je rondjes rijdt, waar je eerst onder een slagboom door moet, waar de lucht doordesemd is met olie en benzine, waar de ene na de andere auto met piepende banden door de bocht vliegt. Het lijkt me zeer duidelijk dat de betreffende verzekeraar (Unigarant) dít bedoelde met "racebaan, circuit e.d.". Al met al een begrijpelijke uitspraak van de Rechtbank. http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... rdschleifeAls er geen uitzondering zoals die van Unigarant (hier boven genoemd) in de polisvoorwaarden staat, hoef je niet altijd te benadrukken dat het voorval plaats vond op de Nurburgring. Iets met slapende honden die direct beginnen te blaffen als ze wakker worden.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
03 sep 2010 23:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Het is maar een rechtbank uitspraak en wel een waar veel op af te dingen valt.
Om te beginnen: al vanaf de opening is de Nordschleife meer dagen in gebruik als openbare tolweg dan als circuit.
TF zijn NIET bedoeld om stuurmanskunsten te testen. Het mag, maar dat is niet het doel. Er is ook een hoop wat tegen de stelling spreekt. Denk aan deels wel snelheidsbeperkingen, verkeersregels zijn van toepassing, je mag NIET rijden met een niet voor het verkeer toegelaten auto (wat op normale circuits wel mag)...
Er worden helemaal geen volle rondes gereden (itt normale circuits). Sterker nog: ik kan de Nordschleife gewoon gebruiken om van Nürburg naar Breidscheid te geraken en van Breidscheid naar Nüburg.
Dat de openbare weg ontworpen is om zo veilig mogelijk te zijn klopt niet. Net zo min als het idee dat daar bij de Ring geen aandacht aan is besteed (sterker nog: de wegen rondom de Ring zijn eerder onveiliger) om zo uitdagend mogelijk te zijn.
Dat de openbare weg uitsluitend is bedoeld om van A naar B te geraken is overigens ook een bijzondere stelling. Ik maak geregeld plezierritjes en dan rij ik strikt genomen ook een ronde, want ik begin en eindig gewoon bij mijn woning.
Kwa karakter houdt de Ring zonder meer ergens het midden tussen een openbare weg en een circuit. Het is geen van beiden enerzijds en beiden anderzijds.
Maar dat alles is niet eens de kern (wel voor de rechtbank kennelijk, maar juridisch is dat glad ijs...):
Op zich ben je verplicht om alles te melden wat van belang kan zijn voor de beoordeling van jouw recht op uitkering van de schade, maar het typische is nu juist dat als op basis van de polisvoorwaarden de Ring en het rijden op de Ring gewoon onder de dekking valt het eigenlijk een vrij irrelevante melding is. Kom ik nog op het eind op terug.
Het komt mij een beetje over als een rechter die zich mee laat slepen in het beeld dat het om een tijdsverdrijf gaat welke niet onder de dekking zou horen te vallen, terwijl het er weldegelijk onder valt tenzij uitgesloten.
Het gewicht wat wordt toegekend aan het doel van de weg bij aanleggen is zeer discutabel. Dan zou ik aan rally's mee kunnen doen en gedekt zijn (even de uitsluiting die iedereen wel heeft terzijde schuiven...) omdat die nu eenmaal worden verreden over wegen die zijn aangelegd om te dienen als openbare weg. Maar nee, dat geldt gewoon wat ik daar aan het doen ben (snelheidscompetitie).
Openbare weg is datgene wat als openbare weg dient. Ongeacht om welke reden het is aangelegd. Het is gewoon een weg die als zodanig is aangewezen. Dat is iig een uitleg die redelijkerwijs kan worden gevolgd (en de rechtbank constateert ook dat het formeel een openbare weg is). Dat de rechtbank kwader trouw aan neemt (!) acht ik onjuist.
Maar goed, wie weet is er HB aangetekend...
Ik kom nog terug op het verzwijgen. Stel ik krijg een ongeval op de Dennenlaan in Bilthoven. Ik vul in: "reed in Bilthoven". Op zich "verzwijg" ik dan de straatnaam. Zou mij dat worden aangerekend? Nee toch... Niet van belang bij de beoordeling, althans... niet zodanig dat daarmee te kwader trouw een verzekeringsuitkering zal worden aangenomen (want niet relevant of het op de Dennenlaan in Bilthoven is gebeurt, of de Beatrixweg in Soest).
|
04 sep 2010 0:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Wat als je op de neurburgring schade maakt????
Eens met jouw denkrichting (zie ook mijn post hierboven), maar niet met jouw uitleg van de uitsluiting. Het kenmerk is nl. niet het WAAR, maar het WAT. Te weten: wedstrijden (nee), snelheidsritten (kun je over twisten... maar te ruim lezen en je kan er verdomd veel onder laten vallen). Met name ook omdat het typische van ritten waar deze uitzondering voor geschreven is de verkeersregels niet meer gelden en werkelijk iedereen bezig is met snelheid. De Ring wordt ook bezocht voor mensen die er gewoon willen rijden om het te zien. Met bijbehorende snelheid.
|
04 sep 2010 0:17 |
|
|