Auteur |
Bericht |
Pascal
‘64 Kever
|
Motor slaat niet aan!
HELP!
Mijn 911 wil niet meer starten... Dat wil zeggen, als ik start, dan draait hij wel rond, maar hij slaat niet aan.
We hebben wat zitten kijken, de bougies vonken in elk geval wel (keer of 2-3 per seconde?).... Wat zou de oorzaak kunnen zijn:
1. Lege/nagenoeg lege accu?
2. Geen brandstof? (Klasse-2 alarm?)
3. ????
Wie weet hoe ik controleer of de brandstof DOOR de brandstofpomp komt?
Het gaat uiteraard over mijn eigen SC, 1983...
|
24 jan 2004 18:11 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Als 'ie wel vonkt, is het in ieder geval niet je alarm (alarm schakelt de ontsteking uit)
Accu is het ook niet... als die leeg is draait 'ie de motor ook niet
Dan blijft dus inderdaad de brandstof toevoer over...
Als je 'em een poosje start, ruik je dan benzine uit de uitlaat?
De brandstofpomp hangt onder de auto, ongeveer rechts van je gaspedaal.
Zet alle blowers/verwarming en andere herrie-makers uit.
Contact uit - contact aan (maar niet starten)
Als het goed is kun je de brandstof pomp dan horen zoemen...
gr.
Jeroen
|
24 jan 2004 19:07 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmm, prettig om te horen dat het in elk geval niet mijn alarm is...
Owkee, niet dat ik het al getest heb, maar ALS ik hem nu niet hoor...
Wat is dan de volgende stap? Kreeg van Erwin (Renntech) het volgende stuk al door:
-
Kijken of benzinepomp werkt.
Eventueel benzinepomprelais eruit en (even uit mijn hoofd) 30 met 87
doorverbinden. De benzinepomp moet nu werken als je de goede verbinding hebt gemaakt.
Werkt hij niet , onder de auto spanning en massa meten bij benzinepomp voor bij de tank.
Als de pomp werkt, luchtfilter deksel afnemen en met de hand de stuwschijf iets optillen met de nog doorverbonden benzinepomprelais.
De stuwschijf is in het luchtfilterhuis te voelen en alleen met een spiegel
te zien. Als je de stuwschijf iets optild moet je weerstand voelen en horen
dat de 6 injectors gaan inspuiten.
-
Stomme vraag, maar HOE kom ik bij de benzinepomp? Auto opkrikken en eronder als ik het goed begrijp? En hoe herken ik dat ding?
Of heeft er iemand zin/tijd om even naar Breda te komen?
|
24 jan 2004 20:10 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Wat dacht je ervan om de verkopert eens te bellen en HEM de problemen op te laten lossen?
gr.
Jeroen
|
25 jan 2004 0:49 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hmmm, Carlo, geen garantie op "goedkope" auto's
|
25 jan 2004 12:05 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Onzin! Iedereen die iets verkoopt (bedrijfsmatig) zit wettelijk aan een garantie vast... Of 'ie het nou leuk vindt of niet
gr.
Jeroen
|
25 jan 2004 15:19 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Tenzij schriftelijk anders overeen gekomen?
(maw. in koopovereenkomst staat "geen garantie" ?)
|
25 jan 2004 17:34 |
|
|
horn
PF #57
|
Tenzij anders aangegeven aan de gedeponeerde voorwaarden...
Pas op; pitbull garantie kan wettelijk geoorloofd zijn. Dit geldt wettelijk niet als het geleverde produkt op het moment van overdracht niet aan de afspraken/gestelde voorwaarden etc. voldoet.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jan 2004 17:34 |
|
|
John
Cayenne
|
Carlo en garantie, jaja op de wasbeurt zeker.
Komt wel goed Pascal gewoon ff spooler stop zetten en opnieuw proberen, werkt bij mij wel met problemen
|
25 jan 2004 17:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Vrij naar Jeroen zelf:
"Kom je om garantie, is Carlo op vakantie"
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jan 2004 17:49 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Goed, updates:
Als ik het contact omdraai, hoor ik uit de kofferruimte niets, echter uit de motorruimte komt een hoge piep...
Het lijkt dus inderdaad de brandstofpomp te zijn die niets doet...
Dan: HOE kom ik daar?
En nog zoiets: zou het niet een zekering kunnen zijn?
Groeten, een wellicht knutselende Pascal!
|
25 jan 2004 21:46 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Idd eerst even nakijken alsook het relais ...
|
25 jan 2004 23:14 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
*kuch*.... Waar zit dat relais? *kuch*... Erwin (Renntech) mailde het me ook al, maarja....
Zal er eens IN gaan liggen, de kofferbak dus....
Overigens, de accu is nog prima, dwz. we hebben hem opgeladen en nu draait de startmotor weer vrolijk rond...
Wellicht nog een stomme vraag, maar het is toch niet schadelijk voor de motor? Dat starten zonder benzine?
|
26 jan 2004 11:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Stomme vragen bestaan niet .......
Starten zonder benzine kan minder kwaad dan starten zonder olie
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
26 jan 2004 11:08 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Relais zitten bij je zekeringen (normaal toch) bij een SC weet ik he tniet percies ... sorryyy
Idd Olaf ... stomme vragen bestaan niet ... alleen domme antwoorden ...
|
27 jan 2004 6:52 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
whiiiiiiiiiiiiiiiiii, Olaf is net langs geweest...
En goed nieuws: HIJ SLAAT WEER AAN!
Echter, hij slaat ook direct weer af (lees: hij blijft niet lopen)...
Wat hebben we gedaan:
Relais van de benzinepomp eruit en 30->87 doorverbonden.
Nu slaat hij dus wel aan, maar direct weer af...
Overigens is het relais zelf niet stuk (getest met de elektrische ramen)...
Maarja, iemand nog verdere tips? Waar nu verder te gaan?
|
27 jan 2004 23:18 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Kijk effe hier, dan krijg je een beetje een idee hoe het K-Jetronic van de SC werkt
http://members.rennlist.com/jimwms/CIS/CIShome.html
(voor de duidelijkheid, het K-Jetronic injectie systeem wordt op engelstalige sites meestal CIS genoemd)
Niet jippie bedoeld, maar je lijkt me niet het persoon dat dit probleem kan localiseren / oplossen
Dus stop met tobben, en sleep je auto effe naar een garage in de buurt die effe e.e.a. na kan lopen. Het injectie systeem van de SC is intussen niks bijzonders meer een de meeste garages kunnen er dus wel mee uit de voeten.
(K-jetronic zit oa ook op VW's, Mercedesen en Volvo's)
gr.
Jeroen
|
28 jan 2004 0:55 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Was dat aanslaan 1 malig of doet ie dat telkens weer opnieuw als je die doorverbind ???
|
28 jan 2004 6:35 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Continu... Elke keer dus... Elke keer lijkt hij te gaan lopen, maar slaat dan weer af...
Jeroen, hmmm, klinkt eng, er zit een VW om de hoek, maar vind het eng om die in mijn 911 te laten knutselen... En zal de URL eens gaan bekijken...
|
28 jan 2004 9:59 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Het idee dat JIJ er aan gaat knutselen vindt ik veel enger
Bovendien hebben ze daar het gereedschap om e.e.a. effe door te meten / testen
succes
gr.
Jeroen
|
28 jan 2004 14:41 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nog een kleine update, Erwin had nog wat tips, als dat niet gaat helpen, en ik kan geen monteur aan huis vinden, dan gaat ie zaterdag naar een automonteur
Hopen dat die hem gemaakt krijgt, en dat ie dan dinsdag 's-avonds naar Chris kan, voor het warme-start-probleem en uitlijnen, dat ik hem donderdag weer op kan halen (ofzo)...
|
29 jan 2004 21:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Is het warme-start-probleem niet tegelijk verholpen
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 jan 2004 21:59 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Denk idd ook dat het probleem samenhangt ... ik hoop het allezinds voor PaSCal
|
30 jan 2004 8:23 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Volgens Erwin (Renntech) had het waarschijnlijk niet veel met elkaar te maken, alhoewel hij tegen het einde van het gesprek wel wat begon te twijfelen Het was lastig dat ik niet naast de auto zat, maar daarom wil ik hem ook even wegbrengen naderhand naar een specialist, zodat ie weer toppie is
De kans dat dit voor de 8e is, is echter niet groot
|
30 jan 2004 8:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
OK wie heeft er eventueel nog een plaatsje over op de 8ste ? want we willen toch niet dat de "sliert"porsches onderbroken wordt door een Seat oid
maw ..... wie gaat z'n vrouw vertellen dat ze helaas thuis moet blijven
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
30 jan 2004 10:20 |
|
|