Waar een stuk autoband toe kan leiden...
Een aantal weken geleden had ik de pech een stuk loopvlak van een vrachtautoband met m'n 3.2 tegen te komen op de A2. 't Ding wapperde onder m'n voorligger vandaan en je raadt 't al: vol tegen de voorkant van m'n mooie Porsche! Gevolg: Voorspoiler, mistlamp, koplampring en voorspatbord beschadigd... Eigenaar band spoorloos
Nu zit er in mijn woonplaats een groot Porschefanaat die deel uitmaakt van het PGRT (PaulGeerisRacingTeam), genaamd Erik den Dekker en ook eigenaar is van een autoschadebedrijf. Hij leek me dé aangewezen persoon om zich om mijn 911 te bekommeren.
Zo gedacht, zo gedaan. Nu had ik nog wel wat andere kleine schades, dus meteen maar doorpakken! Een week of 2 later was 'ie klaar en vol goede moed haalde ik mijn 3.2 op.
Helaas... zelfs m'n vrouw die werkelijk niets met auto's heeft (maar wel een scherp oog) zag vanuit haar auto precies welke delen waren gespoten. Achteraf logisch, want verse lak naast 23 jaar oude, dat kun je nu eenmaal niet naadloos op elkaar laten aansluiten. Domper...
Erik pakte 't goed op. "Laat maar staan, ik ga 't voor je oplossen", was de enig juiste reactie van hem. En hij heeft woord gehouden. 3 weken later was -uitgezonderd 't dak- de complete carrosserie gespoten en vervolgens gepolijst. Het resultaat is letterlijk oogverblindend mooi!
Natuurlijk moest er geld bij. Maar gelukkig heeft Erik zelf ook een aanzienlijke duit in 't zakje gedaan, waardoor de schade voor mij te overzien was. Goed te ervaren dat er nog bedrijven zijn die nakomen wat ze beloven en naast hun hoofd óók hun hart gebruiken.
Foto's volgen, een reportage van Dr. Knauf ook!