|
Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Auteur |
Bericht |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Mijn ongezouten mening is dat het een typisch gevalletje is van een 12 jaar oude auto kopen en dan denken dat hij zgan is. Helaas, dat gaat niet op. Ik denk dat de dealer de auto in een zo goed mogelijke staat probeert te brengen. De ophangingsdelen zijn nu misschien 50 % dat vinden ze te weinig, voor de verkoop van de wagen was dat dan wel weer goed genoeg (het is immers geen nieuwe wagen). Je kunt gewoon besluiten ze te laten zitten, dat zal wel minder goed rijden. Wanneer nu echt blijkt dat de ophanging volkomen gaar is dan zou ik naar de verkopende partij gaan.
Banden en remschijf slijtage moet je niet over zeuren, dat doe je zelf.
|
13 sep 2010 22:32 |
|
|
Marcello964
RS4 cabrio
Ex Porsche 996 Turbo, uit '01
Ex Porsche 964, uit '90Aalsmeer
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
een originele dealer vraagt toch een veel hoger uurloon, dan een specialist? daar zit al een stuk winst, verder zijn diverse onderdelen wellicht 2ehands te vinden, bi de renntechs/alpro's etc. ook daar denk ik dat je wat winst kan halen.
Verder hoe ouder een auto hoe minder interessant het is/wordt om het bij een dealer te laten onderhouden. Rijd normaal een Touareg voor dagelijks gebruik, als je ziet wat je daar nu nog voor terugkrijgt is het zonde om deze bij de dealer te onderhouden, maar omdat dat nu netter staat in de boekjes doe je het bijna automatisch. Terwijl ik bv mijn remmen bv elders laat vervangen met originele inderdelen en een uurloon betaal van 35 euro ipv 125. Banden dito verhaal, online bestellen en door een bandenspecialist er onder hangen. Ken zelfs verhalen van BMW dealers die de vraag van onderhoud niet aankunnen en deze dan bij een BMW specialist onderbrengen maar wel de normale prijzen doorberekenen, terwijl ze de auto niet eens aangeraakt hebben.
In ieder geval een 2nd opinion, baat het niet schaad het niet. toch.
_________________________________________ 2fast4u
|
13 sep 2010 22:36 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Als zich dat beperkt tot ca 5K, de komende 2 jaar, blijft hij on-budget. Maar jij doelt vast en zeker op de ''tijdbom'' achterin
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
13 sep 2010 22:52 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Ik vind het geen overdreven lijstje, de kosten die ermee gemoeid zijn, tsja.... De draagarmen zorgen voor ong. de helft van de rekening, zonder dat zou ik't er voor doen Ik heb bij mijn auto na de aanschaf de voorste draagarmen ook moeten laten vervangen, nu 40K verder en ze zitten er nog steeds onder dus dat zal je niet jaarlijks hebben....en daarmee zit je onder de door jezelf gestelde grens van €5K Nu even een tegenvaller waar je doorheen moet bijten om nog veel plezier (hopelijk) te hebben van een perfecte 996 Als de draagarmen nugeen APK problemen opleveren dan nog even doorrijden en met wat extra sturen de bochtjes de bochtjes nemen en even financieel bijkomen om ze daarna te vervangen ? suc6
|
13 sep 2010 22:53 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
@paulb: de draagarmen zijn volgens de dealer helaas wel een probleem voor de APK.
Dank allen voor jullie inzichten!
|
13 sep 2010 22:59 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
@ Erwin: Vind het persoonlijk wel veel een half jaar nadat de garantie is afgelopen. Ondanks dat de bedragen wellicht netjes bij de handelingen en te vervangen onderdelen passen (wat alweer een onzekerheid wegneemt). Blijft bij mij dus de vraag hangen: Hadden zij dit niet eerder aan kunnen/moeten zien komen? Natuurlijk weet je niet hoe een auto een jaar lang gebruikt wordt, maar een half jaar na garantie vind ik dit best veel aan dingen die moeten gebeuren.
Ik trek geen enkel Porsche Centrum in twijfel, maar ventileer enkel mijn eigen mening en stel een vervolgvraag (hopelijk -deels- in naam van viaa)
Daarnaast kan ik mij voorstellen dat niet iedere dealer/specialist/garage met dezelfde meetlat meet. Dat wil niet per se zeggen dat de ene beter is dan de ander. Maar de een let wat meer op bepaalde onderdelen, waar de ander minder aandacht aan besteed bijvoorbeeld.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
13 sep 2010 23:18 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Dit vind ik een van de meest hout snijdende opmerkingen die er tot nu toe gemaakt is. Volgens de 'conformiteitseis' mag je aannemen dat je, wanneer je een auto bij een dealer koopt, deze naar behoren functioneert. Het feit dat de auto een half jaar na het verlopen van de garantie niet door de APK komt vanwege de draagarmen zou aan kunnen geven dat de auto niet conform het label 'auto' geleverd is. Het is inderdaad wel een lange periode, maar daar zou je eens naar kunnen kijken. Check deze link: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/ki ... 053520.pdfHet wordt een beetje een juridisch verhaal zo, daar is Devils Son beter in thuis, dus wellicht dat hij je nog van wat argumenten kan voorzien. Desalniettemin zou ik eerst terug gaan naar PCT om de zaak daar aan te kaarten en te kijken waar ze zelf mee komen voordat je hier op deze manier op ingaat. Succes!
|
13 sep 2010 23:22 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Over de conformiteitseis heb ik eens een stukje geschreven op een ander forum, zie hieronder. Dit stukje schreef ik overigens naar aanleiding van een reactie op dat forum dat de conformiteitseis per definitie zou inhouden dat een auto minimaal een half jaar probleemloos zou moeten functioneren, ook al was er géén garantie verleend. Dat is onzin. Het conformiteitsvereiste is een leerstuk waar veel afhangt van de omstandigheden. De prijs van de auto is één aspect. Hoe meer je voor een auto betaalt (relatief), hoe meer je van de auto mag verwachten. Verder is van belang hoe de verkoper van de auto zich over de auto heeft uitgelaten. Als hij bij de verkoop zei "deze auto verkeert in perfecte technische staat, het is één van de mooiste 996'en die ik ooit heb gezien", dan mag je als koper méér verwachten dan wanneer de verkoper zei "tja, het blijft een 12 jaar oude auto, je weet nooit wat er aan stuk gaat". Verder mag je méér van een auto verwachten als er 'garantie' op de auto gegeven wordt door de verkoper. Als de verkoper nadrukkelijk geen garantie wil verlenen op de auto (wat veelal tot uitdrukking komt in een lagere prijs), dan mag je als consument gewoon minder verwachten van een auto. | | | | erwin996 schreef: Afgezien van commerciële belangen die een verkoper van tweedehandsauto's kan hebben om een klant tegemoet te komen, geldt juridisch dat er géén vaste regel is dat er op een tweedehands auto altijd een half jaar "wettelijke garantie" zit. Een afspraak tussen koper en verkoper dat er géén garantie wordt verleend, is absoluut relevant.
De volgende analyse is wellicht illustratief.
1. De afgeleverde zaak moet "aan de overeenkomst beantwoorden", art. 7:17 BW.
2. Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet hoefde te betwijfelen.
3. Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart.
4. De wettelijke "garantie" die uit nr. 3 hierboven is af te leiden, staat niet vast indien een afwijking zich binnen zes maanden openbaart. Er wordt in zo'n geval slechts vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst beantwoordde. De verkoper kan tegenbewijs leveren en beargumenteren dat de zaak wel degelijk aan de overeenkomst beantwoordde.
5. De verkoper hoeft niet te bewijzen dat het gebrek er bij de aflevering niet was. De verkoper moet slechts bewijzen dat de zaak bij aflevering "aan de overeenkomst beantwoordde".
6. Wie een tweedehands zaak verkoopt, daarbij naar waarheid vermeldt dat hij de eigenschappen daarvan niet kent en daarvoor niet kan instaan, beperkt daarmee eventuele aansprakelijkheid.
7. In het algemeen geldt dat mededelingen die de verkoper bij de verkoop deed, van belang zijn om te bepalen of een zaak aan de overeenkomst beantwoordt. Zie nr. 2 hierboven. Mededelingen van de verkoper ("ik geef geen enkele garantie op dit product" ) alsmede een lage(re) prijs kunnen tot de conclusie leiden dat de koper de aanwezigheid van eigenschappen die voor een normaal gebruik nodig zijn (bij een auto een goed functionerende motor) reeds bij de aankoop moest betwijfelen, althans rekening moest houden met een defect aan essentiële onderdelen. De hoogte van de prijs beïnvloedt de verwachtingen (vgl. Castermans & Krans 2007 (Tekst & Commentaar BW), art. 7:17 BW, aant. 3).
8. Gepubliceerde jurisprudentie over conformiteit bij koop van tweedehandsauto's is er niet bijzonder veel.
9. In Hof Leeuwarden 21 december 2004 (LJN AS6288) mocht de koper van de auto volgens het Hof verwachten dat binnen zes maanden geen ernstige motorschade (t.w.v. 6.000 gulden) zou optreden. Echter, het werd door het Hof relevant geacht dat de verkoper zich bij de koop expliciet had verplicht om de motor goed lopend te maken. Tevens achtte het Hof relevant dat de verkoper BOVAG garantie voor de duur van zes maanden had verleend. Met andere woorden: als een verkoper van een tweedehandsauto nadrukkelijk géén garantie geeft, dan zal een rechter hiermee rekening houden.
10. Een andere uitspraak betreft Hoge Raad 15 april 1994, NJ 1995, 614. In deze uitspraak ging het om een 22 jaar oude Citroen DS Break met doorgerotte kokerbalken. Gebruik van de auto zou een gevaar voor de verkeersveiligheid opleveren, aldus de Hoge Raad. Was dit direct voldoende voor de Hoge Raad om te concluderen dat de auto niet aan de overeenkomst beantwoordde? Nee, bij de koop van een 22 jaar oude auto kan de auto wel degelijk "aan de overeenkomst beantwoorden" zelfs als de auto verkeersonveilig is. De Hoge Raad stelde in dit specifieke geval namelijk dat de auto niet aan de overeenkomst zou beantwoorden (wat er toe zou leiden dat de verkoper "garantie" zou moeten verlenen) als zou komen vast te staan dat de verkoper zich met betrekking tot de technische staat van de auto had uitgelaten op een wijze als door de koper in de procedure was gesteld, te weten dat:
"de auto "tadellos" was, ook qua chassis en carrosserie in "showroomconditie" resp. "100% technische conditie" verkeerde, dat één en ander "keihard " was, dat "er niet aan gerommeld was" resp. "dat de auto in originele staat verkeerde" en "de mooiste (was) die ik ooit heb gezien"."
11. Het is dus zéér relevant om te weten dat een verkoper nadrukkelijk géén garantie heeft gegeven (aannemend dat hij niet heeft gezegd "het is de mooiste auto die ik ooit heb gezien" ) en dat de koper daarmee heeft ingestemd.
12. Concluderend: een tweedehands auto hoeft niet perse een half jaar probleemloos te rijden. Een algemeen geformuleerde stelling dat iedere koper van een tweedehands auto een half jaar "wettelijke garantie" heeft is een fabel. Beslissend zijn de omstandigheden van het geval en de mededelingen van de verkoper. Hiertoe behoren ook afspraken om géén garantie te verlenen.
| | | | |
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
Laatst bijgewerkt door erwin996 op 13 sep 2010 23:56, in totaal 2 keer bewerkt.
|
13 sep 2010 23:43 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Ik zie ook niet zoveel vreemds. Ik kan helaas alleen duidelijk een antwoord geven als ik ook jouw opsomming erbij neem, net zoals Renntech dat al heeft gedaan. Blijkbaar waren er op de huidige stand/leeftijd een een aantal preventieve en correctieve werkzaamheden nodig en valt dat precies samen.
[*]nieuwe remblokken en schijven, achter nieuwe banden. Vatten we sportief op, valt onder gewone gebruik/slijtage, kosten: 1350 euro op de banden had je al ca.40% kunnen besparen als je naar een goede bandenboer was gegaan, deze slijtage is idd normaal en had je aan kunnen zien komen
[*]radiator rechtsvoor vervangen na lekkage. Kan gebeuren, zal wel een steentje doorgegaan zijn, kosten: 1200 euro Buiten het commentaar van Renntech kan het idd gewoon pech zijn, weinig te wijten aan slecht onderhoud voordien, je kiest hier wel voor een PC, zo'n radiator is voor ca 200 Euro aan te schaffen en persoonlijk zou ik dit niet door een PC laten doen Een klein overzicht van de kosten (vergeef me voor de leken aanduidingen):
[*] klein onderhoud: 415 euro Niet vreemd [*] remvloeistof vervangen: 199 euro Volgens preventief schema neem ik aan, dus normaal en te verwachten bij aankoop [*] nieuwe brandstoffilter: 128 euro Volgens preventief schema neem ik aan, dus normaal en te verwachten bij aankoop, ben je weer 80.000km van af
[*] geperforeerde remschijf gaatjes uitboren: 62 euro Niets vreemds aan [*] "parafan-bak" (geen idee hoe ik het schrijf) probleem: 75 euro Niets vreemds aan
[*] wiellagers voor: 524 euro Slijtage deel, lagers hebben nou eenmaal een bepaalde standtijd, toeval dat dat nu tegelijk met alle ander zaken valt
[*] speling in stabilisator stang achter: 40 euro Slijtage deel, hebben nou eenmaal een bepaalde standtijd, toeval dat dat nu tegelijk met alle ander zaken valt [*] speling in draagarm constructies rondom !!: +/- 3000 euro Ook slijtage deel afhankelijk van belasting, klimaat en leeftijd. Dit vind ik het enige opmerkelijke. Dat ze nu rondom versleten zouden zijn en vorig jaar nog allemaal goed waren (nog binnen de norm vielen). maar het kan. wel duur onderdeel zie opmerking Renntech [*] kleine olielekkage tussen vers.bak en motor: hoeft nog niet aangepakt te worden; bekend probleem bij deze auto [*] banden voor moeten vervangen worden (ik twijfel eraan): 528 euro ook hier kun je kosten besparen door naar goede bandenboer te gaan [*] radiator fan relais kapot: 170 euro Kan gebeuren, klinkt duur voor een relais
[*] apk: 11 euro RDW registratiekosten [*] er zit weer/nog een storing in de lambda-sonde's, TC/ABS lampjes gaan soms aan. Zoals renntech aangaf: Kan heel goed 'weer' zijn i.p.v. nog. Totaal, inclusief arbeidskosten: 6650 euro.
Neem in overweging dat: [*] Ik de auto nog geen jaar heb gehad; [*] ik voor +/- 10.000 euro aan kosten ga hebben (deel slijtage, grootste deel na half jaar garantie). Hoe kom je aan dit bedrag, wat mankeerd er nog meer aan dan bovengenoemde?? Jaarlijkse onderhoudskosten komen zo wel op 15.000 euro uit buiten de slijtage om. Dit is statistiek die de plank mist, ten eerste zie ik die 15.000 Euro niet, ten tweede kun je nu ook misschien twee jaar met rijden met elk jaar 800 Euro aan onderhoud. Al met al denk ik: 1.dat je gewoon een auto hebt gekocht die net ca. 15000 kmvoor het groot onderhoud zat. dit had jezelf moeten overwegen en is de dealer niet aan te rekenen. Ik neem aan dat de kmst bekend was. 2. je daarbij een beetje pech hebt dat alles nu samen valt. 3. Je als je op de kosten wilt letten je beter niet naar de PC kunt gaan. 4. Je je moet beseffen dat Porsche rijden heel duur KAN zijn, zeker als je geen mazzel hebt en alles laat doen en niets zelf kan. 5. het is onzin te denken dat een verkopende partij zaken die op 75-80% van de levensduur zijn, in de garantie gaan vervangen, m.a.w. iets wat 5 jaar meegaat ga je niet na 4 jaar vervangen. Daarbij kan je dan ook nog de pech hebben dat het toch na 4 jaar al defect raakt. Mensen vergeten vaak dat opgegeven levensduren en voor kenners MTBF-en gebaseerd zijn op statsitieken en uitgaan van gemiddelden. Zo geeft Phillips op dat een lamp bijvoorbeeld 12000 uur meegaat, maar daar bij valt bijvoorbeeld 3% voortijdig uit en gaan sommigen 15000 uur mee. Voor auto onderdelen is door de omstandigheden dit veel moeilijker te bepalen en is de onzekerheid veel hoger. Je precies houden aan het voorgeschreven preventief schema geeft dus geen garantie op het voorkomen van storingen.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
13 sep 2010 23:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Mijn mening: Als je het belangrjjk vind dat je Porsche helemaal 100% is alles laten uitvoeren volgens Possche-norm .. dus bij 'n PC. Als je alleen de echte belangrijke zaken volgens Porschenorm wilt hebben overleg met 'n zelfstandig Porsche-specialist Als het je allemaal niet zo kan interesseren ... APK laten doen bij 'n Kwikfit of andere "snelle" zaak ... die hebben MI geen verstand van Porsches - en de kans dat je P daar makkelijker door de APK komt is zeer groot .. Succes
|
14 sep 2010 0:12 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Bedankt mannen voor jullie raad en mentale bijstand In het bijzonder Renntech voor z'n technische feedback (toch jammer dat jullie zo in het hoge noorden zitten ) en Erwin voor het juridische inzicht! Plan de campagne: - morgen even langs bij PCG om de issues door te nemen. Kijken of wellicht nu even het minimale kan worden gedaan om hem door de APK te laten komen; - daarna kijken of PCT mee wil denken. Vind het vervelend om de auto in dat geval bij PCG weg te halen maar so be it; - mochten bovenstaande punten niets bevredigends opleveren dan kijk ik even of ik hem bij de kwik-fit door de APK krijg en ga ik tijdens m'n vakantie on alle rust eens nadenken wat ik ermee aanmoet (laten maken door dealer of specialist). "Ze" komt toch alleen maar in het weekend buiten thanks! Viaa
|
14 sep 2010 1:02 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Ik zou het nog even omdraaien als ik jou was, eerst naar PCT en dan naar PCG. Wat PCG gedaan heeft is prima, zij hebben geconstateerd dat je auto een aantal gebreken heeft. Je moet PCT alleen wel de kans geven om hier zelf een en ander aan op te lossen als je vind dat zij het niet goed gedaan hebben bij de verkoop van de auto.
Succes!
|
14 sep 2010 7:26 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Zoals ik het lees heeft hij de auto particlier van een werknemer van PSCT gekocht. PSCT staat hier dan toch buiten?!
Slikken, repareren en weer genieten.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
14 sep 2010 7:38 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Volgens mij niet, want een particulier kan toch geen 6 maanden garantie geven , maar misschien dat TS daar even wat duidelijkheid over kan geven.
|
14 sep 2010 7:47 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
- De auto is bij PCT gekocht en niet particulier. - Uiteraard kijk ik eerst even wat PCT voor me kan doen voordat ik iets bij PCG laat doen.
Thx!
|
14 sep 2010 8:10 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Het is waarschijnlijk je DD. Bij een specialist mag je verwachten 5K onderhoud per jaar. Ik denk dat de officiële dealer daar zo'n 20% boven zit. Dan kom je op 6K onderhoud per jaar uit. Je moet dit wel middelen. Dus het ene jaar is het wat meer dan het andere jaar. Die draagarmen, daar zijn er waarschijnlijk 2 stuks van vervangen. Die kosten 1000 per stuk. Met een specialist kan jij betere afspraken maken door aan te geven wanneer iets vervangen moet worden en als het vervangen moet worden, dan zou je voor een gereviseerde draagarm kunnen kiezen. Een dealer gaat ook veel sneller tot vervanging over. Met een specialist kan jij hier betere afspraken mee maken. Dat geldt ook voor de prijs en type band. Verder denk ik je wil graag in een P rijden, tja dat gaat je dan ook geld kosten.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
14 sep 2010 9:04 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Man, succes ermee! Ik vind het echt een hoop geld! Sterker, als ik met zoiets geconfronteerd zou worden zou ik 'm verkopen en nooit meer een andere durven kopen. Iets overdreven misschien, maar toch.
|
14 sep 2010 9:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Dan is het maar goed dat je Porsche garantie hebt...
|
14 sep 2010 9:39 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Even snel een update (dat verdienen jullie uiteraard na alle hulp ). Zojuist PCG aan de telefoon gehad, alles nog eventjes doorgenomen. In short: [*] draagarm constructies rondom versleten in 1 jaar tijd is zeker geen normale slijtage. Daar had bij de vorige APK keuring op z'n minst al een indicatie voor moeten zijn. Mijn broer is APK keur meester en monteur geweest en heeft dit in ieder geval ook nog nooit meegemaakt. [*] idem voor wiellagers voorzijde, na 17.000 km horen die niet ineens op te zijn. Ondanks dat er blijkbaar weinig over te zeggen is. Soms gaan ze 80.000 km mee, soms 3 ton. [*] banden voorzijde zijn scheef afgesleten en daarom afgekeurd; [*] TC/ABS storing in toerental sensor links- en rechter voorzijde (foutcode 5205). Hiervoor is die al twee keer terug geweest naar de dealer. Ineens zie ik een "verband" tussen al deze problemen. De versleten wiellagers zouden in iedergeval de oorzaak kunnen zijn van slijtage aan banden en toerental sensor probleem. De kosten om hem door de APK te trekken: ~ 2200 euro. Zo maar eens PCT bellen...to be continued
Laatst bijgewerkt door viaa op 14 sep 2010 10:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 sep 2010 10:06 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Nog maar een paar maanden...
|
14 sep 2010 10:08 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
zou er een nieuwe apk op gooien en ditchen die hap, ga vooral niet al die reparaties laten uitvoeren die PCG voorstaat.. dat geld krijg je nooit en te nimmer terug bij verkoop!
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
14 sep 2010 10:10 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
@brian: maar ik geniet van m'n auto...buiten deze euvels ben ik ervan overtuigd gewoon een mooie & nette 996 van PCT gekocht te hebben. Uitgangspunt is vooralsnog niet dat ik er vanaf wil
|
14 sep 2010 10:11 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
tja in dat geval netjes betalen.. als je je ervan bewust bent dat je dat reparatiebedrag nooit bij eventuele verkoop terug ziet (ja ook jij gaat uiteindelijk die auto een keer verkopen ) be my guest.. wens je er oprecht veel suc6 mee..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
14 sep 2010 10:23 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
@brian: er is vast nog wel een middenweg tussen "domweg" betalen en hem weg doen
|
14 sep 2010 10:30 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Je schreef eerst toch over lambda sondes? Dat gaat over uitlaatgas/motor, dit is dus heel wat anders. Relatie tussen de 3 zaken zie ik zeker niet, behalve dat ze alle bij de voorwielen zitten. Banden slijten verkeerd door uitlijning niet door versleten lagers. Overigens slijten ze vaak eerder aan de binnenzijde. Sensoren hebben alleen een functie voor ABS (TC).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 sep 2010 11:02 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Tilt! |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|