Auteur |
Bericht |
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
tja in dat geval netjes betalen.. als je je ervan bewust bent dat je dat reparatiebedrag nooit bij eventuele verkoop terug ziet (ja ook jij gaat uiteindelijk die auto een keer verkopen ) be my guest.. wens je er oprecht veel suc6 mee..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
14 sep 2010 10:23 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
@brian: er is vast nog wel een middenweg tussen "domweg" betalen en hem weg doen
|
14 sep 2010 10:30 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Je schreef eerst toch over lambda sondes? Dat gaat over uitlaatgas/motor, dit is dus heel wat anders. Relatie tussen de 3 zaken zie ik zeker niet, behalve dat ze alle bij de voorwielen zitten. Banden slijten verkeerd door uitlijning niet door versleten lagers. Overigens slijten ze vaak eerder aan de binnenzijde. Sensoren hebben alleen een functie voor ABS (TC).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 sep 2010 11:02 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
@Paul II: mea culpa, ik ben een leek voor wat betreft auto-techniek. Het waren blijkbaar de toerental sensoren die de ABS/TC waarschuwingslampjes deed oplichten. Dealer geeft zelf aan dat er een kans is dat die storing zichzelf oplost door het vervangen van de wiellagers. Een slijtage van de banden (binnenzijde) i.s.m. het wiellager issue zie ik zelf ook niet direct
|
14 sep 2010 11:11 |
|
|
964HP
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Je had het eerst over alleen al € 3000,- voor versleten draagarmen (APK afkeurpunt volgens PC) en ruim € 500,- aan scheef afgesleten voorbanden (APK afkeerpunt volgens PC). Indien PC nu bereid is dit voor € 2200 te doen heb je al een leuk stedentripje verdiend;-) In alle ernst, ga eens kijken met je broer wat er met de auto aan de hand is. Zet hem op de brug bij het PC en laat de keurmeester aldaar aanwijzen welke ophangingsdelen precies versleten zijn. Meestal zijn het de rubbers in de zgn 'coffin arms' (draagarmen die met een beetje fantasie de vorm van een doodskist hebben). Powerflex maakt een setje vervangingsrubbers voor ca. 60 euro per draagarm, 911 Porsche world heeft onlangs een 'DIY how to' rondom het plaatsen van deze rubbers gepubliceerd. Heb je geen zin om zelf met rubbers te klooien dan zijn complete aftermarket coffin arms misschien een goede optie voor je. Deze kosten 60% van Porsche delen, die ook niet door Porsche zelf worden gemaakt;-) Kijk eens op: http://www.design911.co.uk/fu/pt385_389 ... Arms/#3960Een onafhankelijk specialist, of zelfs een buurt-garagist met liefde voor sportauto's zet deze er zo voor je op. Achteraf de uitlijning bij een specialist (vb Prins techniek) laten checken/instellen. Op bovenstaande manier kun je op verantwoorde wijze een FIKS bedrag besparen op een kostenpost die nu 3000,- lijkt te zijn. Indien je scheef afgesleten banden voldoende restprofiel hebben kun je ze laten trimmen, Profile biedt o.a. deze service. Voor nieuwe banden kijken op autobandenmarkt.nl , let op dat je banden met N codering (Porsche) selecteert. Succes.
|
14 sep 2010 11:24 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
@964HP: dank voor de informatie,daar kan ik wat mee Die 2200 voor de APK is als volgt onder te verdelen: - alleen vervangen draagarmen achterzijde(inderdaad ingescheurde rubbertjes) - nieuwe wiellagers voorzijde - nieuwe voorbanden - uitlijnen Wat ik ook niet helemaal snap is dat het vervangen van de draagarmen achter maar 890 euro kost. Rondom was het immers > 3000 euro. Ik vermoed, maar dat zal ik navragen, dat dat komt omdat er aan de voorzijde veerpootlagers/schokbreker stangen vervangen zouden worden.
|
14 sep 2010 11:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Je kan toch nog verlengen?
|
14 sep 2010 11:57 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Nee, kan volgens mij niet meer. Te oud. Hij is van 2001.
|
14 sep 2010 12:20 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Meteen te koop zetten en er een terug kopen waarbij het nog wel kan
|
14 sep 2010 12:26 |
|
|
964HP
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
| | | | viaa schreef: @964HP: dank voor de informatie,daar kan ik wat mee Die 2200 voor de APK is als volgt onder te verdelen: - alleen vervangen draagarmen achterzijde(inderdaad ingescheurde rubbertjes) - nieuwe wiellagers voorzijde - nieuwe voorbanden - uitlijnen Wat ik ook niet helemaal snap is dat het vervangen van de draagarmen achter maar 890 euro kost. Rondom was het immers > 3000 euro. Ik vermoed, maar dat zal ik navragen, dat dat komt omdat er aan de voorzijde veerpootlagers/schokbreker stangen vervangen zouden worden. | | | | |
Wiellagers hetzelfde verhaal, kosten € 55 per stuk: http://www.design911.co.uk/fu/pt385_908 ... -and-Kits/Het voordeel van een PC is dat ze ervaring hebben (als je een klus 4x gedaan hebt doe je het 2x sneller dan de eerste keer...geen grappen aub ) en custom gereedschap. Ondanks dat zijn ze ruim € 400 aan uren kwijt voor 2 voorlagers???? Ook voor het uitlijnen vragen ze € 200,- . Dat kan makkelijk voor de helft bij simpelweg uitlijnen, uitlijnen+uitwegen is een ander verhaal. Motto: niet bekrimpen op de conditie van je Porsche, wel op het geld dat je uitgeeft om hem in deze conditie te houden!
|
14 sep 2010 12:51 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Dan zou ik voor afloop nog even er naar laten kijken... wie weet kan er dan nog iets onder de garantie vallen...
|
14 sep 2010 12:55 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
en kun je nog een laatste keer genieten van een soepele leen KJN..
|
14 sep 2010 13:11 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Hmm, ik krijg altijd een VW Golf mee. Wat gaat hier niet goed? (Wel een nieuw type, of een Scirocco, dat dan weer wel)
|
14 sep 2010 13:15 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
De volgende keer je trainingsbroek en je petje thuislaten?
|
14 sep 2010 13:21 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
of juist aandoen/meenemen (wie weet is dat wel de doelgroep..)
|
14 sep 2010 13:22 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
In Amsterdam wel ja.
|
14 sep 2010 13:41 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Sorry dat ik even advocaat van de duivel speel maar: Een APK is een moment opname waarbij alleen gekeken wordt of het onderdeel op dát moment binnen de grens valt of niet. Het is geen conditiemeting welke je meer kunt verwachten bij een AKK. In de korte tijd die er voor staat en voor de kosten van de APK kun je ook niet veel meer verwachten dan bijv. is er te veel speling of niet. Hou er ook rekening mee dat veel onderdelen een niet lineair slijtage verloop hebben, als er iets misgaat in een lager kan het eneens heel snel gaan. Verder is het op zich ook niet zo vreemd om ineens links+rechts aan te pakken, het kan best zjn dat de ene kant er echt aan toe is en dat de andere kant tekenen van vergaande slijtage vertoond. In dat geval is het goedkoper om ineens alles aan te pakken ipv nu één kant en volgend jaar de andere kant. Denk alleen al aan logistieke kosten, het iedere keer uitlijnen, het verschaffen van een leenauto etc. etc. Als je niet zelf kan sleutelen zou ik gewoon naar een goede specialist gaan en bespreken wat echt noodzakelijk.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
14 sep 2010 13:53 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Neemt niet weg indien je een Porsche koopt bij een PCentrum bepaalde technische aspecten op hun laatste benen mogen lopen. Dat is geen service en riekt naar "das haben wir nicht gewusst". Zijn handelaars praktijken
_________________________________________ Timeless objects
|
14 sep 2010 15:23 |
|
|
bully
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Zo denk ik er ook over.....
|
14 sep 2010 15:24 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Hij moet toch gewoon langs zijn verkopende Porsche centrum gaan. En desnoods halen zij de auto op bij PCG op de ambulance. Dan heb je ook geen APK issue. Dus bespreken met de verkoper en die de problemen laten oplossen waarbij je natuurlijk wel normale slijtage zelf gaat betalen. Kan mij niet voorstellen dat er geen coulance zal worden betracht. En ja die draagarmen kunnen zeker net het laatste zetje hebben gehad in die 17.000 km.
_________________________________________ Last Rat standing
|
14 sep 2010 15:42 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
+1, 17 k, doe ik 4 jaar over met 2 porkers... ken pct ook als pietje precies dus zou het daar ook bespreken, eerst onderling bespreken / oplossen dus. Dit soort kwesties zou ik nooit zo neerzetten zonder eerst even goed met wat partijen gesproken te hebben, maar dat is een heel ander verhaal..
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
14 sep 2010 17:07 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
+1
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
14 sep 2010 17:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
hoezo? hij valt toch niemand aan? slechts constateringen en een vraag of dit normale bedragen zijn? Sterker nog - hij is erg voorzichtig naar de betrokken PC's.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 sep 2010 17:36 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Ik zet het "zo" wel neer op dit forum omdat ik als auto-technische-leek alle hulp kan gebruiken. Bovendien heb ik puur de feiten opgeschreven en heb ik bij het proberen uiten van mijn gevoel alle begrip opgebracht voor de dealers. Als je mijn posts goed doorleest kunnen jullie dat vast bevestigen. Overigens is er schot in de zaak. PCT is inderdaad bereid uit coulance een flinke korting te geven op zowel het onderhoud als de draagarmen. Ik heb besloten daarop in te gaan. Case closed dus
|
14 sep 2010 17:40 |
|
|
bully
|
Re: Zo dan, das schrikken! Jullie mening graag :-)
Lekker Viaa
|
14 sep 2010 17:46 |
|
|