Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Even weer een paar vorderingen van het project. Ben ondertussen al wat aan het shoppen geweest, om alles te passen voor het officieel gelast gaat worden. Nieuwe bouten voor de ophanging komen volgende week binnen, want de oude waren al wat weg en gaven teveel speling. Verder heb ik nu nieuwe bodemplaten, alleen zijn deze van een B kwaliteit omdat origineel niet meer te verkrijgen is, dus veel aanpas werk. Plus dat de versteviging achter tussen carrosserie en bodem totaal niet meer te koop is, (laatste foto) dus moet ik zelf maken. Verder zit er onder de beschermlaag van de bodem delen al roest, dus als alles straks gelast is , gaat onderstel naar de zandstraler , en kunnen we het behandelen zo het moet.
|
27 aug 2010 13:17 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Wim, Ziet er weer goed uit, op laatste linkerfoto staan de torsiestaaf rubber en draagarm rubber. De torsiestaaf rubber heb je van rubber hebt genomen. Waarom heb je daar ook niet Urethaan genomen net als je Urethaan draagarm bussen? m.b.t de bodemplaten dat bevreemd me ook waarom deze niet origineel te krijen zijn Die imitatie platen zijn zo dun en passen haast niet. Henk
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
27 aug 2010 13:41 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Heb met verschillende mensen gesproken die IRS hadden, en die vertelden mij, dat dit de beste combinatie was. Zou de arm (urethaan) zeer goed op zijn plaats houden, maar toch de souplesse van het origineel. En aangezien ik geen circuit racer ben. Maar sta altijd open voor andere meningen. De bodemplaten van Kever zijn wel in A kwaliteit te koop, maar passen niet. Dus van T14 dus echt niet meer, heb overal geïnformeerd, maar overal nul gekregen, net als de tussen stukken voor de Ghia, ook nergens meer te vinden. Bodem delen die ik nu heb zijn C kwaliteit. Maar mijn uren kosten gelukkig niks, dus krijg ze wel goed.
|
27 aug 2010 15:02 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
| | | | cabrio wim schreef: Heb met verschillende mensen gesproken die IRS hadden, en die vertelden mij, dat dit de beste combinatie was. Zou de arm (urethaan) zeer goed op zijn plaats houden, maar toch de souplesse van het origineel. En aangezien ik geen circuit racer ben. Maar sta altijd open voor andere meningen. De bodemplaten van Kever zijn wel in A kwaliteit te koop, maar passen niet. Dus van T14 dus echt niet meer, heb overal geïnformeerd, maar overal nul gekregen, net als de tussen stukken voor de Ghia, ook nergens meer te vinden. Bodem delen die ik nu heb zijn C kwaliteit. Maar mijn uren kosten gelukkig niks, dus krijg ze wel goed. | | | | |
181=Karman Ghia=breder als Kever. IMI bodemplaten zijn ook een stuk dunner afgezien van de pisbakken kwaliteit staal. Als je de originele bodem kan repareren (weet dat dat hier niet meer kan) doe dat dan! Nooit urethaan torsieplaatrubbers kopen. Gaat kraken en blijft kraken totdat je er weer rubber in zet. Monteer de rubberen rubbers met talkpoeder. Nooit geen gepiep, gekraakt en gescheurde rubbers meer. Er gaat echt niets boven A-kwaliteit origineel! Zie dat je de Napoleonhoed onderplaat vernieuwd hebt, paste deze wel aan de voorkant of heb je deze ook flink moeten aanpassen? Wat ink niet begrijp is dat de verchroomde rubberhouders goedkoper zijn als de zwarte ..... Rare jongens die Amerikanen..... ik neem aan dat ze gewoon zwart worden. Even een tip: deze platen (moeten de afstandsbussen er niet vanaf?) moeten met hardstalen bouten vastgezet worden in de as. Geen gewone bouten gebruiken want die heb ik afgebroken gezien!
|
27 aug 2010 21:52 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Bodemplaten van originele Ghia waren echt niet meer te redden, gehele buitenrand inclusief bodem was zo wat weggerot. Maar deze gaan we qua versteviging aanpassen, maar dat later. De onderplaat heb ik weer origineel A kwaliteit gevonden, dus paste perfect zonder aanpassing, nooit geweten dat die Napoleonhoed genoemd werd. En de bouten van de ophanging (10st) heb ik ook origineel bestel, maar had ik al vermeld. Dus als ik het goed begrijp is de keuze van mijn rubbers goed zo. Werd ook aanbevolen door iedereen om bij de torsi de originele te behouden.
|
27 aug 2010 22:18 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Goed dat je ook de bouten nieuw hebt besteld. Deze hebben een treksterkte van 10.9. Vaak zijn ze ook te verroest om de code op de kop nog te kunnen lezen. Veel thuisrestaurateurs grijpen bij de restauratie van een VW onderstel in de bak van de bouwmarkten en gebruiken dan bouten met een treksterkte van 8.8. De torsie afdekplaat, veerplaatbouten, draagarmbout, voorasbouten en remankerplaaten zitten allemaal vast met 10.9 bouten. Ook de versnellingsbak steun zit met dikke 10.9 bouten (zijn nieuw niet meer te krijgen) vast.
|
28 aug 2010 8:22 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
|
14 sep 2010 13:50 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Oeps ...... die schermrand "restauratie" waar al weer de gaten zijn ingevallen Verder lijkt het, op de gebruikelijke punten na, nog wel mee te vallen voorzover op de foto's is te zien. Goed te zien ook wat de warmte in zo'n achterscherm doet als er een matige thuislasser aan de gang is geweest! Motto is en blijft dan ook: als je het kan doe het dan, doe het niet als je het niet kan, denk niet te snel dat je het kan.
|
14 sep 2010 14:08 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
en als je het kan maar niet te snel ,ook dan lukt het wel
|
14 sep 2010 14:09 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
'k heb erger prutswerk gezien is er plaatwerk te krijgen, of wordt het zelf kloppen?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 sep 2010 16:12 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Dan doe je het dus omdat je het langzaam kan. En dan denk je dus dat je het niet te snel kan!
|
14 sep 2010 16:17 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Er zijn nog nieuwe randen te koop, maar weet nog niet wat we gaan doen. Allereerst gaan alle schermen eraf voor onderliggende goed te kunnen lassen. En ik weet nu al dat de kassen iets breder moeten als normaal, dus zal het er wel op neer komen dat we deze zelf moeten gaan maken. Hebben trouwens achter een Engels wiel, en pneumatische hamer geïnformeerd, want voor het komende werk buiten de Karmann straks geregeld nodig, maar die prijs 7000 euro.
|
14 sep 2010 17:51 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Altijd al eens mee willen spelen, maar idd te duur voor mijn hobby-gepruts Al eens gekeken naar de zelfbouw kits? Mijn favoriete plaatwerker heeft z'n engels wiel ook zelf gebouwd. Alleen de "wielen" heeft 'ie gekocht
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 sep 2010 18:07 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Ik heb naar de grote staan te kijken: http://www.tools.vocor.nl/N_frame.html? ... _17-1.htmlVerkopen ook de losse wielen voor als je een beetje zelf kan lassen.
|
14 sep 2010 19:10 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Wij gaan een beetje voor het professionele wiel. Wil niet zeggen dat die andere niet goed zijn, maar heb ze in het echt gezien, en dan zie je het verschil. Ook de kwaliteit van de wielen.
|
14 sep 2010 19:58 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Kan je die dingen niet in goede gebruikte staat vinden? Uit failissementsboedel, internet, etc.?
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
14 sep 2010 21:08 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Als je carrosseriebouwer bent en iedere dag plaatjes staat te rollen dan kan ik me voorstellen dat je deze aanschaft ..... Bij een Engels wiel is het van belang dat er massa is zodat je het frame niet steeds weg/ omduwd, dat er een goede verstelling is van het eliptische onderwiel en dat de wielen en lagers van goede kwaliteit zijn. Ook met het andere wiel is (niet dagelijks en na wat oefening)goede resultaten te bereiken. De pneumatische planishing hammer is mooi maar dat kan met het handje ook he. Oude Engelse wielen zijn eigenlijk een jaar of 40 uit de carrosseriewerkplaatsen verdwenen en zijn destijds naar de oud ijzerboer verdwenen als gevolg van de arbeidskosten. Vervangen was goedkoper dan zelf maken. Dus een oude, degelijke zal je moeilijk vinden ben ik bang. Heb er vroeger mee gewerkt en ben al tijden weer op zoek ... Overigens de Italianen klopten de delen gewoon op de leren zak of houtblok en met het tasje. De Engelsen hebben deze vorm van uitrollen bedacht. Vandaar Engels wiel. Kijk eens op youtube .... daar staat ook een filmpje van een man die op zijn knie plaat uitrolt om verbrede Karmann Ghia schermen te maken. Metaal is net papier, als je weet wat energie doet als je het er in stopt dan ben je een heel eind!
|
14 sep 2010 22:31 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Gisteren avond nog alles even in de ets primer gezet, en kunnen we in de hobby uren de beplating gaan uitboren. Want alles gaat eraf.
|
15 sep 2010 9:01 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Vandaag nog een mooie score gedaan, klokken winkel uit een 912. Is allemaal nagekeken en getest, plus garantie.
|
18 sep 2010 18:06 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Mooi klokkenspel Wim
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
19 sep 2010 17:24 |
|
|
Marnix GSR
993tt +
VW Kever 1303 GSR (originele fabrieksrally), Lowlight Ghia,
ex-964 Jubi 826
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Hoi Wim, Als je nog wat info nodig hebt rondom het bouwen van een 914-blok voor in kever/karmann...laat maar weten. Ikzelf heb in mijn 1303 een 2.0 914, omgebouwd naar 911-koeling, 44-er Webers, snelle nokkenas, etc. Daarnaast 928S4 remmen rondom. Kijk eens op mijn website voor meer info: http://www.gsrenner.nlWil eigenlijk geen reclame maken, zeker niet voor familie, maar ben in dubio (dus moderator ga je gang als dit te ver mocht gaan). Goedbedoelde tip: als je nog kever-onderdelen zoekt kun je wellicht eens informeren bij mijn zwager: André van Wijlen: http://www.kevers.nl of http://www.wolfsburcht.nl (heus museum voor luchtgekoelde VW's). Veel succes met dit prachtige project. Groeten, Marnix
_________________________________________ Twin Turbo: double the fun!
|
22 sep 2010 22:31 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Marnix, bedankt voor de info, en staan al bij de favorieten. Mooi werk trouwens op de site.
|
22 sep 2010 23:01 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Planning is enigszins gewijzigt. Heb vandaag een getuned T4 2.0 blok gekocht, compleet draaiend met 15000 km na de bouw. Deze motor is gebouwd door Volksrepair en nadien opgebouwd met Porsche dynamo en koeling, is voorzien van Dellorto 44 carbs, en een vermogen van +/- 150 PK. Ik ga alleen nog de kleppen deksel vervangen voor Alu deksel. Voor de rest is hij naar mijn zin. Enige wat ik misschien nog wil aanschaffen is een programmeerbare ontsteking, zou nog eens 15 pk volgens hun bijkomen, maar ga mij daar eerst goed in verdiepen. Of is er iemand die daar ervaring met heeft. Verder heb ik een Porsche 901 bak gescoord, deze word pas geadviseerd met +100pk, omdat ander top in 4de hoger is als in 5de versnelling, dus denk dat ik nu de goede combinatie heb voor onze Karmann Ghia. Moet hier alleen het chassis aanpassen vanwege de onder schakeling, en een nieuw neus stuk kopen voor de 901 bak vanwege aansluiting KM teller, omdat deze ander niet aan te sluiten is vanwege plaatsgebrek. Dus chassis komt er na ingreep zo uit te zien. Moet ook nog de ophang beugel van de Porsche bak verlengen, anders moet ik een andere kopen, maar met deze komt motor en bak 3cm verder naar achter te liggen, dus gaan we zelf maken. En zo ziet blokje er straks uit.
Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 30 sep 2010 19:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 sep 2010 19:16 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Dat gaat de goed kant op! 150 PK zou genoeg moeten zijn denk ik
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 sep 2010 19:18 |
|
|
bully
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Gaaf blok Wim
|
30 sep 2010 19:23 |
|
|