Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:46

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 173 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik. 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Boxster.
Ik wist het wel. :mrgreen:

13 sep 2010 23:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Doe dat nou niet ;)

13 sep 2010 23:35
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
paSCal schreef:
Arriebar schreef:
Horn; wat mij eigenlijk "triggerde" was de opmerking "Geeft meer aan dat mensen lange tenen hebben, niks meer kunnen hebben en bij het minste of geringste het bijltje erbij neergooien".
Je deed het welliswaar weer af met een kwinkslag (respect daar voor) en misschien was het hartstikke grappig bedoeld maar als "neutrale observant" kwam het op mij niet zo over.

Arjan, MS964 en horn kennen elkaar al heel lang, dus vandaar dat hij deze opmerking (terecht) naast zich neer kon leggen, gezien de poster het ook grappig bedoelde.
Overigens heeft MS van mij een ban gehad voor een heel uur, en in die tijd heeft hij lekker zijn huis kunnen stofzuigen en opruimen ;) (en heb ik die optie ook eens uit kunnen proberen ;), wat uiteraard ook weer een oude-jongens-krenten-brood grapje onderling was!)

Ik kan me voorstellen dat jij als "neutrale observant" zijn opmerking wellicht grof vond, maar geloof me, DIE was zeker niet zo bedoelt :cheesy:

Tja, zo zie je maar he, zo'n forum he? Opmerkingen worden soms dus duidelijk anders gelezen dan ze zijn bedoeld. Daarvoor zijn onder meer de emoticons uitgevonden: heb je het :mrgreen: teken niet gezien onderaan mijn tekst? :roll: Maar idd, was een gevalletje ouwe-jongens-krentenbrood. Wel een giller dat mijn tekst jouw verleidde tot je eerste post! :lol:

14 sep 2010 0:02
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
... is je BAN nu al verlopen :?: :evil:

14 sep 2010 0:05
Profiel WWW Facebook 
Arriebar, je hebt gelijk, het wordt hier idd steeds ongezelliger! :shock: :ass:

14 sep 2010 0:09
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
:mrgreen: ...

14 sep 2010 0:13
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Marcello964 schreef:
ik reageer normaal ook niet zo vaak, maar ik heb het idee dat nu Horn zij mod vlag heeft neergelegd hij nog actiever is dan normaal.

:wink: Die indruk kreeg ik ook al. Goed om te zien dat die ouwe Chinees hier zijn wijze woorden blijft spuien.

Het forum is qua sfeer idd wat veranderd, niet te vermijden met zo'n aanwas van mensen. "Ouwe jongens krentenbrood" en incrowd grapjes zijn bijna onvermijdelijk bij mensen die elkaar inmiddels vele honderden cq duizenden posten meemaken, maar mag en hoort niet al te storend te zijn bij de anderen.

Ben er toch van overtuigd dat, wanneer je hier als Porsche-enthousiast op een prettige manier voor 't eerst komt, je meestal :wink: een leuk welkom krijgt. Lees wat je interesseert en sla vooral over wat je kan roesten, doe ik ook.

Oja, welkom Arjan! Goeie post.

14 sep 2010 1:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik hobbel al weer een poosje mee in mijn kappersautootje. :mrgreen: Ik heb misschien niet zo vreselijk veel posts maar wel aardig wat forum ervaring. Niet alleen hier maar ook als admin op minimaal 3 andere fora.

De conclusies zijn redelijk simpel te stellen. ;)
  • Het beheer doet het nooit goed! (in de ogen van sommigen, meestal de gebruikers met de grootste monden die zich "Gods" geschenk voor het bewuste forum vinden).
  • Veel nieuwe gebruikers beginnen in hun enthousiasme meteen te posten zonder zich in te lezen en missen daardoor onwetend de inside grappen, voelen zich beledigd etc etc.
  • Oude rotten hebben elk ventieldopjes advies al eens gegeven worden "forum moe" en verwijzen naar de zoek functie...

Als dit rondje gereden is staat er een Arriebar op die iedereen even laat relativeren, met een beetje mazzel gaat het dan weer drie maanden goed. Daarna wordt het weer the same old same old tot de volgende Arriebar opstaat....

Soms is een forum zo maar een afspiegeling van de echte grote boze buiten wereld. :mrgreen:

Het grootste nadeel is als door dit soort "geneuzel" een waardevolle forum kracht de brui er aan geeft omdat hij of zij net even één keer teveel op zijn of haar ziel getrapt is...

Just my two cents....

14 sep 2010 1:34
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Sorry hoor, maar ik vind het wel een beetje gezeur.....
Als ik er niet tegen kan, zou ik hier niet te vinden zijn....

Helemaal omdat je het forum al een tijdje volgt zou je toch beter moeten weten....

En wat nu dan? Wat hoop je nu te bereiken?

14 sep 2010 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
JP-S schreef:
@jochem

De volgende Porsche misschien beter hier aanmelden voor vredelievend commentaar:

http://harekrishnanetwork.ning.com/forum

Kom op zeg! Wat verwacht je dan in een forum over auto's? Allemaal lieve mannen die jouw Porsche het meest bijzondere exemplaar ter wereld vinden? Winkelwagen, tractor; lache toch?!

Ik vind het allemaal reuze meevallen met die sfeer. Als je over de schreef gaat grijpt de moderator wel in; perfect toch?

Zonder meteen op de man te spelen. Dit is dus volgens mij precies hetgene wat de TS bedoelt. je hebt twee posts in dit topic en ze zijn beide nogal negatief van ondertoon.

Het moet op jouw manier en anders ga je maar weg. :roll:

mensen zijn verschillend realiseer ik me, dus hoewel ik jouw reactie makkelijk kan relatieveren kan het voor de TS compleet anders liggen. Misschien is het raadzaam voor iedereen eens een keer terug te lezen wat hij of zij post voordat met ook daadwerkelijk op de 'ok' knop ramt.

Ik ken het sentiment maar al te goed idd, Boxsters zijn Boktorren 944's zijn geen echte Porsches. Sterker nog hier wordt vooral de 964 verheerlijkt. Om even wat tegenwicht te geven ik vind dat dus de lelijkste 911 nee wacht lelijkste Porsche ooit. Maar daar zul je me buiten deze post nooit over horen!

Waarom? Simpel ieder heeft 1. een eigen smaak en 2. het is een Porsche en zoals al aangegeven in dit topic is dat juist hetgene wat ons bind!

Ik probeer wel vaak eerlijk te zijn. Niet iedereen hoeft altijd alleen maar ja mooi en leuk te roepen. je mening mag ok kritisch zijn. maar verpak dat dan op een manier zodat dat voor iedereen acceptabel is!

Dat het Forum technisch inhoudelijk niet heel goed is ben ik me terdege van bewust. Daarom ben ik ook zo blij dat er voor de 944 ook nog een technisch forum is waar je binnen een uur een antwoord hebt op de vraag welk onderdeelnummer hoort bij de bevestiging van het achterklepsluitmechanisme (is dat 1 woord? )

Anyway, wat ik in veel woorden wil zeggen; probeer een beetje respect :res: voor elkaar te hebben en denk eens na hoe je opmerking geïnterpeteerd zou kunnen worden door de ontvanger er van. dat zou een hoop schelen.

Cynisme en sarcasme is bijzonder moeilijk in tekst over te brengen! :salut:

14 sep 2010 10:47
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
sorry ik kon het niet laten :shock: :mrgreen: :wink:

Afbeelding

ik zet het er effe bij : GEINTJUHHHHHHHHHHHHH :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

14 sep 2010 11:01
Profiel WWW Facebook 
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
X

(Mijn originele post is weg gehaald !!!)

Laatst bijgewerkt door Erick op 14 sep 2010 13:58, in totaal 3 keer bewerkt.

14 sep 2010 11:09
Profiel Twitter 
3.2S
010
Beste Arjan,
Ik vind het een beetje vreemde introductie van jezelf. Je onderwerp is overigens wel actueel en komt ook regelmatig terug.
De sfeer is overigens best wel goed en er is veel inhoudelijke info over onderhoud, kosten (waar kan het goedkoper), techniek en vooral evenementen. Daarnaast ook veel onzin onderwerpen, die meestal wel grappig zijn en soms ook niet.

Alle PFers hebben allemaal iets met het merk Porsche. De groep mensen die hier zich hier ophouden zijn nogal verschillend. Er zitten scholieren op zonder rijbewijs, er zitten scholieren op met rijbewijs die doen alsof hun chauffeur hun iedere dag naar hun werk brengt en die anderen proberen te overtuigen dat zij alle kennis in huis hebben. Er zitten mensen met echt verstand van zaken en er zitten mensen die schoppen tegen de waterkokers of schoppen tegen luchtkoelers of schoppen overal tegen.

De soep wordt meestal niet zo heet gegeten als die opgediend wordt. Arjan van harte welkom en laat jij je vooral van je positieve kant zien.

14 sep 2010 11:24
Profiel WWW
Moderator
PF #57
oja, en je hebt mensen die schoppen tegen apple iphones... :cheesy:

Afbeelding

14 sep 2010 11:54
Profiel
Barolo hulde +1

14 sep 2010 12:22
Profiel
Citaat:
Tja, zo zie je maar he, zo'n forum he? Opmerkingen worden soms dus duidelijk anders gelezen dan ze zijn bedoeld.
:thumleft: En dat zal altijd zo blijven, zoveel mensen zoveel wensen. :wink: Dat wil niet zeggen dat ik het niet eens was met je BAN MS996turbo :mrgreen:

14 sep 2010 12:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Citaat:
Cynisme en sarcasme is bijzonder moeilijk in tekst over te brengen!

Volgens mij zijn er genoeg hier die daar (soms juist) te goed in zijn. En ga je je eens aanmelden op het Audi forum met een vraag. Dan krijg je (Heb je de zoekfunctie al gezien?). Het is hier net de maatschappij.

Maar even zonder gekheid. Laten we s.v.p. hier nu ook niet de Balkenende norm gaan hanteren. Dan wordt het inderdaad een poppenhuisforum.

14 sep 2010 12:47
Profiel
bully schreef:
Citaat:
Tja, zo zie je maar he, zo'n forum he? Opmerkingen worden soms dus duidelijk anders gelezen dan ze zijn bedoeld.
:thumleft: En dat zal altijd zo blijven, zoveel mensen zoveel wensen. :wink: Dat wil niet zeggen dat ik het niet eens was met je BAN MS996turbo :mrgreen:

Mijn vrouw was er ook blij mee. (bedoel ik niet dubbelzinnig trouwens, om eventuele misverstanden - en een nieuwe ban :mrgreen: - voor te zijn)

14 sep 2010 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (A-series)
Assendelft
Ik lees dit forum ter lering ende vermaeck, en kom aardig aan me trekken.

Waarvoor dank!

Groeten,
Peter

14 sep 2010 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Hallo iedereen,
In het begin had ik ook schrik voor hier iets te posten ,onmiddellijk werd er verwezen naar heb je de zoekfunctie gebruikt of enkel dat type van wagen of dit of dat is goed .
Dit is een forum waar ik een vraag wil stellen wil mee lezen en iedereen op en respectvolle manier wil behandelen .Begrijp ook dat bepaalde woorden of uitdrukkingen gergroeid zijn door forumgangers uit het eerste uur die mekaar al kennen van het begin .
Maar sommige antwoorden zijn stupid . Het Belgische forum heeft veel te weinig post maar er wordt ook minder afgezeverd .
AUB keer terug naar de essentie van een forum elke post van een forumlid is een antwoord waard ,zoek een antwoord op de vraag of een oplossing ,zoniet reageer niet of stop de topic of leidt het af .
Cafepraat hoort thuis in een cafe ,bij mijn weten kan je hier nog geen bier bestellen.
Zelf ben ik niet zo technisch onderlegd ,zou het heel tof vinden als ik een technische vraag stel om op een begrijpelijke manier een antwoord te krijgen van de vele forumgangers die echt nog begaan zijn met dit forum .Horn geef het niet op

15 sep 2010 0:48
Profiel
Moderator
PF #57
funny schreef:
AUB keer terug naar de essentie van een forum elke post van een forumlid is een antwoord waard ,zoek een antwoord op de vraag of een oplossing ,zoniet reageer niet of stop de topic of leidt het af .
Cafepraat hoort thuis in een cafe ,bij mijn weten kan je hier nog geen bier bestellen.

Dit is nooit de essentie van het NL forum geweest. Als het hier alleen maar over Porsches ging en over niks anders (skip de borrelpraat), is het over een maand net zo doods als het belgische forum.

Een forum wordt gemaakt door haar bezoekers. Mensen verschijnen en mensen verdwijnen. Je kan het een beetje sturen en bijschaven, maar ook niet meer dan dat. Mensen die zich niet (meer) thuis voelen gaan weg. Daar komen anderen voor terug.
Het is zelfregulerend. Topics als dit zetten mensen (soms) aan het denken en zorgen ervoor dat er weer drie weken wat rust is. Daarna gaat het door zoals het is. En als de meerderheid zich er echt aan ergert worden de veroorzakers met digitale pek en veren overgoten en verdwijnen of binden in. Het lijkt idd soms wel de echte wereld.

15 sep 2010 7:08
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Zoals Barolo al zegt!!

Je moet er echter wel rekening mee houden dat je minimaal 4 jaar een porsche in bezit moet hebben en 40 jaar of ouder moet zijn om te kunnen spreken over "porsche ervaring" (en daarmee onvermijdelijk de kennis die dat met zich meebrengt) en "levenservaring" (daarmee wordt je tot een soort goddelijke status verheven)

Ikzelf val in geen van de categorieën scholieren, maar ga nu toch maar eens aan de studie :mrgreen: (maar eerst een kop chocomelk bij mama)

15 sep 2010 8:55
Profiel Facebook 
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Ralf ,vriend je bent 20 :scratch: .je valt ook nog onder de voortgezette onderhoudsplicht van je ouders ,dat is niet voor niets :popcorn:
ga mee de kroeg in gaan we daar lekker babbelen ,en niet dit topic vervuilen

Laatst bijgewerkt door Richard op 15 sep 2010 9:13, in totaal 1 keer bewerkt.

15 sep 2010 9:10
Profiel WWW Facebook 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
:mrgreen: (genieten he)

15 sep 2010 9:33
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Voor zover ik het kan beoordelen worden de echte afzeik uitspraken in een voorstel topic pas geuit bij leden die dat echt over zich afroepen (deze bijvoorbeeld). In andere topics vraag ik me af en toe ook wel eens af , of het op deze manier moet. En kan me voorstellen dat het bij sommige afschrikkend werkt. Zelf probeer ik op het forum iets minder hard , lomp en direct te zijn dan in real life , dit mede omdat face to face zich iemand beter kan verdedigen.

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

15 sep 2010 12:05
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 173 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende