Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Verslavende dingen, die turbo's.... Ik ken het gevoel.
|
09 sep 2010 11:33 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
wat zal ik daar op zeggen
|
09 sep 2010 11:46 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Mwoah...misschien dat Erwin nog wat tips heeft maar het enige nadeel van de 996tt is de kleine tankinhoud
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
09 sep 2010 16:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Gewichtsbesparing! Ik zeg het je!
|
09 sep 2010 17:33 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
zoals een ander uitlaatje bijvoorbeeld....
|
09 sep 2010 18:46 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Zonder dollen, het viel mij op dat de boordcomputer van mijn nieuwe auto tijdens de proefrit aan het begin op 13,5 en aan het eind van de proefrit op 13,7 liter per 100 km stond. Dat zijn waarden die ik met mijn 993tt nog nooit heb gezien, ook niet na 100km snelweg met normale snelheid (gemiddeld over het totaal dan). Dat zou betekenen dat deze inderdaad wel wat zuiniger is, vermoedelijk zeker bij 130/140kmh op de snelweg. Zal voor mij nooit een reden zijn, maar wel leuk mee genomen, maakt de actieradius weer wat plezieriger voor me, toch?
|
09 sep 2010 18:49 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
De mijne gebruikt over langere afstand,bij een snelheid tussen de 140 en 160 gemiddeld 11.1 liter/100km En dat met nu en dan toch fors optrekken
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
09 sep 2010 19:04 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Ik lees op de TJ website bij jouw 996TT: "staat nog op de eerste banden" Die zijn dus 7 á 8 jaar oud.... zou die wel gaan vernieuwen als ik jou was. Bandenleeftijd is nét zo belangrijk als de profieldiepte. Na 5 jaar begint een bandconstructie en de rubbersamenstelling "af te takelen".
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
09 sep 2010 19:30 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
ik vind het ook niet echt een verkoopargument. eerder een serieuze waarschuwing. en als je een zichzelf respecterende porsche specialist bent stuur je een nieuwe eigenaar niet weg met banden van 7 jaar oud...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2010 19:34 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Klopt, banden vielen bij testrit. erg mee, is desalnietemin eerst geplande investering
|
09 sep 2010 20:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Pzero Rosso nemen, die werkt het beste bij de 996TT
|
09 sep 2010 23:09 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Had daar bij mijn 993 wat mindere ervaring mee (maken herrie), maar hoop toch nog wel even te rijden met de huidige banden, aangezien me die 100% meevielen tijdens de testrit. Als ik hem een paar dagen heb kan ik dit beter beoordelen, dus even afwachten. Normaal gesproken kan het gewoon niet of deze banden moeten worden vervangen, maar goed, we'll see!
@arenarood: dergelijk verbruik heb ik echt nog nooit mogen rijden met de TT, misschien even bij constante snelheid op de snelweg, maar niet als gem. verbruik over langere periode.
Uiteindelijk maakt het ook niet echt uit, het is meer interesse in de cijfertjes zelf, dan lage gemiddeldes willen halen ,dat is schijnbaar niet zo aan mij besteed!
|
10 sep 2010 9:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Sportuitlaat nemen, hoor je de banden niet meer... Ik zou dat toch afraden. Het is misschien het feit dat je niet weet hoe goed een 996 turbo kan rijden dat je denkt dat de banden nog best veel grip hebben, maar ze zijn zonder meer over de datum. Voor iets van 1.000 euro heb je een set nieuwe banden. Overigens... mocht je voor de Rosso gaan: neem de N5 achter en niet de N4. Ik heb ze beiden gehad (op vakantie in Italië een ei op de zijwang ontdekt en kon op korte termijn alleen N4 krijgen) en met de N5 reed hij merkbaar beter.
|
10 sep 2010 14:32 |
|
|
911gt2
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
wat zijn de maten van de banden. Want € 1000 moet goedkoper kunnen denk ik. --> niet dus
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
Laatst bijgewerkt door 911gt2 op 10 sep 2010 15:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 sep 2010 15:02 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Aangezien ik mijn auto nog niet op de stoep heb staan, weet ik dit niet precies, maar volgens mij 225/18 voor en 295/18 achter? DS weet dit vast wel....
|
10 sep 2010 15:12 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
marijn, even steverink bellen...topadres en exclusief dealer van pilot sport cup !
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
10 sep 2010 15:32 |
|
|
911gt2
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
hmmm 1000 euro klopt toch wel redelijk
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
10 sep 2010 15:34 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Die 1000 Euro van DS klopt wel zeker incl. montage, dan is het zelfs goedkoop. Tenzij je 285 achter wil, dan kan ik een setje voor ca. 900 Euro voor je regelen. Overigens ben ik bij de 993TT van 295 terug gegaan naar 285 (standaard voor 993TT). In rolomtrek maakt het allemaal niet zoveel uit, de band knijpt nu iets op mijn 11j velg. @ds: was het verschil tussen N4 en N5 niet te wijten aan het feit dat je ineens op nieuwe banden reedt (jou inschattende duurde dat niet zo lang )? Als het zo is wel jammer want N5 was (en is volgens mij) niet leverbaar in 285/30/18. Overigens nog een vraagje over de banden, is het normaal bij de 993TT (en misschien de 996TT) dat de banden aan de binnenkant zoveel harder slijten (1-2 mm verschil), of moet ik langs de specialist. Zie Foto van mijn oude Mich.PS:
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
10 sep 2010 15:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
225/40/18 295/30/18
|
10 sep 2010 17:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Het verschil merkte ik zowel toen ik de N5 in moest ruilen voor een N4 in Italië en v.v. toen de N4 weer aan vervanging toe was. Overigens: wellicht is bij de 285 de N4 wel dezelfde versie als bij de N5, want de codenummers lopen per maatvoering. En dan nog: wat werkt bij maat X hoeft niet ideaal te zijn bij maat Y. Achter slijt bij mij redelijk gelijkmatig (in het midden iets harder, ondanks dat ik al op een lagere druk rijdt dan voorgeschreven). Meer slijtage aan de binnenzijde wijst doorgaans op het feit dat je negatief camber hebt. Je zou kunnen kijken of je met wat minder negatief camber beter af bent. Maar als de auto lekker rijdt zou ik er niet snel iets aan doen. Banden slijten niet altijd gelijkmatig en tenzij het echt heel overdreven is (wat ik bij de foto wel mee vindt vallen) zou ik er niets aan doen.
|
10 sep 2010 17:17 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Bedankt voor de aanvulling. Als ik de auto heb opgehaald, kijken we de banden nog maar even na. Zal wel snel nieuwe worden, als ik het zo bekijk.
|
10 sep 2010 17:59 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Weet je al wanneer je hem "krijgt"?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
10 sep 2010 19:32 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Yep, vrijdag aanstaande. Dus nog even een weekje afzien in de 993...
|
11 sep 2010 0:31 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
235/35ZR19 en 295/30ZR19 past ook...
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
11 sep 2010 9:27 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Zag ik laatst op een foto...
|
11 sep 2010 9:34 |
|
|