Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 9:45

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Interieurverlichting 993 werkt niet goed 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht Interieurverlichting 993 werkt niet goed
De interieurverlichting in mijn 993 werkt niet naar behoren , denk ik, want bij het openen van de deuren gaan ze niet branden. Echter , indien bij het instappen het alarm wordt uitgezet (dus vrijwel altijd) , dan branden de interieurlampjes wel. Ik heb ontdekt dat ze ook aangaan bij het opendoen van het kofferdeksel :shock: . Heeft iemand een idee wat hier loos is? Ik denk zelf dat het te maken heeft met het installeren van een klasse III alarm.

27 maart 2005 21:54
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Ik zal vast wel weer te simpel denken :oops: , maar je zou haast denken dat het de deurschakelaartjes zijn, want de rest doet het dus wel.

27 maart 2005 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
John4S schreef:
Ik zal vast wel weer te simpel denken :oops: , maar je zou haast denken dat het de deurschakelaartjes zijn, want de rest doet het dus wel.

Het lijkt mij stug dat de schakelaartjes zowel links als rechts kapot zouden zijn , maar misschien denk ik wel te ingewikkeld! :wink:

27 maart 2005 22:28
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
John's idee :arrow: goedkoop en waarschijnlijk de dader. Bij mij ook. Even losmaken, schoonmaken, terugplaatsen. Zoniet, vervangen - ook niet te duur. Verlichting werkt dus, al gecheckt of ze wel aangaan als je de bijrijder deur opendoet? Dan is het nl. alleen het drukschakelaartje aan de bestuurderskant (die logischerwijs ook meer te lijden heeft :wink: ) :idea:

27 maart 2005 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Bovendien , hoort de interieurverlichting te gaan branden als je de kofferdeksel opendoet ? Zie ik iig de zin niet van in.

27 maart 2005 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
horn schreef:
John's idee :arrow: goedkoop en waarschijnlijk de dader. Bij mij ook. Even losmaken, schoonmaken, terugplaatsen. Zoniet, vervangen - ook niet te duur. Verlichting werkt dus, al gecheckt of ze wel aangaan als je de bijrijder deur opendoet? Dan is het nl. alleen het drukschakelaartje aan de bestuurderskant (die logischerwijs ook meer te lijden heeft :wink: ) :idea:

Bedankt voor het meedenken . Ik heb natuurlijk beide portieren al gecheckt : geen sjoege.

27 maart 2005 22:34
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Deurschakelaar lijkt ook mij een logische oorzaak (corrosie) en de gekoppelde interieurverlichting kan het gevolg zijn van het alarm: openen van deur of klep = stroom op het systeem :arrow: alarmtrigger. :idea:

27 maart 2005 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Butzi,

Bij mijn 993 gaat ook de binnenverlichting branden wanneer de kofferklep opengaat!
Ook blijft de verlichting wat langer branden bij gesloten deuren en gaat hij hij branden wanneer je met de afstandbediening de deuren opent (het lijkt wel een BMW )
Het extra lampje boven het contactslot is wel handig.
Bij mij is ooit de kofferklep opengegaan onder het rijden! kijk dus nog regelmatig of de klep wel goed dicht zit, maar nu zou de binnenverlichting gaan branden.

28 maart 2005 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
molen934 schreef:
Butzi,

Bij mijn 993 gaat ook de binnenverlichting branden wanneer de kofferklep opengaat!
Ook blijft de verlichting wat langer branden bij gesloten deuren en gaat hij hij branden wanneer je met de afstandbediening de deuren opent (het lijkt wel een BMW )

Dat is dus precies zoals bij mij. Ik neem aan dat bij jou de interieurverlichting wel reageert op het openen van de portieren , dan zal het bij mij idd wel gaan om 2 defecte portierschakelaartjes, zoals hierboven al werd verondersteld.

28 maart 2005 12:34
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Hoop het wel voor je, dat is niet zo duur.
Mijn Porsche staat regelmatig lang stil en dan werkt de binnenverlichting ook niet, wat oxidatie bij de schakelaar.
Draai hem er ook wel eens uit en maak hem schoon, succes.

28 maart 2005 12:53
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Heb je zelf al de lampjes boven je deuren al eens ingedrukt?
Ze zijn nl. in te stellen.
Zul je waarschijnlijk wel al gecheckt hebben?
Maar heb ik ook gehad.

28 maart 2005 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Heb ik idd gecheckt , dank je, RS-R!

28 maart 2005 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Beste Butzi,

Lees nét de post (heb ook last van het probleem);
Is het bij jou opgelost ? Waren het de schakelaars ?

11 dec 2005 0:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Beste Molen934;

Je spreekt over een lampje boven het contactslot..... Is dat origineel of huisvlijt ? Bij mijn 993 (1996) zit dat lampje er niet...

11 dec 2005 0:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Vergane glorie: 993 2S Vesuvio
Zwijndrecht
Bericht 
Epicurus schreef:
Beste Molen934;

Je spreekt over een lampje boven het contactslot..... Is dat origineel of huisvlijt ? Bij mijn 993 (1996) zit dat lampje er niet...

Ohoh......, daar gaan we weer! :idea: :?

Lees even het draadje:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=5306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=contactslot

Of leg het ze nog even uit, Molen :lol: :lol:

Afbeelding

Mauk

11 dec 2005 10:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dank Mauk ! :D

11 dec 2005 13:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]