Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:21

Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
De Porsche als Schietschijf 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht De Porsche als Schietschijf
Een tijdje geleden vind ik een verfrommeld geeltje in mijn brievenbus. In een envelopje en zonder postzegel; dus persoonlijk afgeleverd.

Nadere bestudering van het geeltje (bijna niet te lezen) leerde dat ik rechts zou hebben ingehaald op een zaterdagmiddag op de A2. Nu haal ik uit principe nooit rechts in, dus was ik nogal verbaasd. Mijn vrouw zag de datum van de overtreding en vertelde me dat wij op die datum, en ruimschoots rondom het tijdstip van de overtreding, op een kinderfeestje in de buurt waren. De porsche stond op de oprit en de auto van mijn schoonmoeder stond erachter. Zij pastte namelijk op mijn jongste kind.

Ik een vriendelijk briefje gestuurd aan de officier dat hier om bovenstaande redenen waarschijnlijk een vergissing was gemaakt. De officier antwoordde dat ik officieel bezwaar moest maken. Ook dat heb ik gedaan en een beroep gedaan op het wobben; graag wat bewijsmateriaal overleggen mijnheer de agent!

Krijg ik vandaag van d verbalisant een uitgebreide verklaring. Overigens gisteren opgemaakt, terwijl de bekeuring van begin april stamt. Goed geheugen trouwens!

Paar quotes uit de verklaring:

"ik was prive en in burger gekleed en verplaatste mij in mijn eigen prive personenauto... ...samen met mijn vriendin en zoontje."

"Ik vroeg mijn vriendin het kenteken meteen op te schrijven."

"Ik heb altijd een pen en schrijfblokje bij mijn versnellingspook liggen om zulke verkeersexcessen op te kunnen schrijven"

"staandehouding was niet mogelijk omdat ik mij prive in burger bevond."

Bijgesloten een verklaring van zijn amts-eed.

Jongens: 100% zeker dat ik het niet was en ook mijn auto niet. Gaat me dus niet om de 160 euro maar om de gang van zaken. Wat kan ik nu inbrengen? Dit is toch pure machtsmisbreuk?

Dit is nu al de tweede keer. Vorige keer werd ik uit de file gevist met de opmerking dat ik 170 reed! Ook geen enkel bewijs; vond oom agent gewoon. Toen ik nog BMW reed maakte ik dit soort ongijn niet mee!

Wat vinden jullie hier nu van en wat zouden jullie doen in mijn geval?

22 sep 2010 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: De Porsche als Schietschijf
Zoals je hierboven al aangeeft ben je zeker van de zaak. En heb je voldoende getuigen. Ook de agent in burger (of zijn vrouw) kan een schrijffout maken.

22 sep 2010 20:34
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Even aan de verbalisant de kleur vragen van de auto :?:

22 sep 2010 20:41
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Vraag is of je kunt getuigen dat je auto ook daadwerkelijk op de oprit stond. Op flitsservice staan meer van dit soort grappen en het blijft een lastige zaak waar je een lange adem voor moet hebben. LAF is de sleutel in dit soort zaken: Leugen + Ambtseed = Feit.

@kleur: volgens mij is dit een Muldertje en kunnen ze (dus) zo'n beetje alles veranderen mocht blijken dat dit niet klopt.

22 sep 2010 20:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
JP-S schreef:
Nu haal ik uit principe nooit rechts in, dus was ik nogal verbaasd.

Doe ik normaal ook nooit, maar betrap me erop dat het toch wel vaak voorkomt :twisted:

Met die vele linksrijders wordt er ook gewoon veel rechts ingehaald. Lijkt mij logisch. Ik heb zo vaak dat iemand op een driebaans (bijna lege) snelweg volledig links rijdt met een gangetje van 100 en het vertikt om een baantje op te schuiven. Langer dan 10 sec. hou ik het dan niet vol. :mrgreen: En overigens de mensen achter mij ook niet. :wink:

Vind het dus heel knap dat jij dat nooit doet. Overigens kan ik je juridisch niet verder helpen. Je hebt dus eigenlijk niet zoveel aan mijn post. :mrgreen:

22 sep 2010 20:44
Profiel
PorscheForum Rakker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
WillemB schreef:
Even aan de verbalisant de kleur vragen van de auto :?:

kenteken in tikken op internet en je ziet zo welke kleur de auto is?

dus lijkt mij niet te helpen? :scratch:

22 sep 2010 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Tis inderdaad een muldertje dus, op de 160 euri na, geen gevolgen. Ik wil het me echter niet laten overkomen. Volgende keer beweert hij dat ik bank heb overvallen.

Kan je je vrouw trouwens een kenteken laten noteren. Wie zegt mij dat ze uberhaupt kan schrijven? Enne bloknootje bij de hand; waarom dan geen fototoestel? Kan hij tenminste ook iets overleggen. Hij heeft dus echt helemaal niets! Ja, een grote fantasie. Gewoon keihard liegen, onvoorstelbaar.

22 sep 2010 20:54
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Heb je een bevriende advocaat?

22 sep 2010 21:03
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
11-je
Uitgaande van jou verhaal denk ik eerder aan identiteits fraude.
Komt helaas nog regelmatig voor dat er auto's met gestolen of gedupliceerde kenteken platen rond rijden.

22 sep 2010 21:17
Profiel
Moderator
PF #57
gewoon een aantal mensen met naam noemen die kunnen getuigen dat je je op dat tijdstip elders bevond. heb hetzelfde ooit gehad met een overtreding dat ik in A'dam op de trambaan zou hebben gereden terwijl ik in Veenendaal in vergadering zat. Drie mensen met wie ik in bespreking zat gaven aan te willen getuigen dat ik op dat moment elders was. Nooit meer wat van gehoord.

22 sep 2010 21:25
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Je zou ook die vrouw als getuige kunnen laten horen. Tenslotte zou zij het kenteken genoteerd hebben op aanwijzing van haar man. Hoe is dat gebeurd? Heeft hij het kenteken geroepen en heeft zij toen het papier en de pen gepakt of heeft hij eerst een voorwaarschuwing gegeven en het kenteken doorgegeven toen ze er klaar voor was.
Daarmee controleer meteen het verhaal van de agent en kun je een inschatting maken of er iemand anders met jouw platen (of die er op lijken) rond rijdt. 8)
In ieder geval geen genoegen nemen met de verklaring van de verbalisant (lijkt mij namelijk nogal aan de magere kant voor wettig en overtuigend). Een Porsche is niet een auto die hij iedere dag opschrijft, dus hij moet zich wel meer dan alleen het kenteken kunnen herinneren (gezien zijn goede geheugen ...).
Succes ermee! :popcorn:

22 sep 2010 23:26
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Mijn vader heeft dit ook gehad. Boete in Rotterdam voor geen voorrang verlenen aan mensen op een zebrapad.

a) was hij al 5 jr niet in R'dam geweest
b) rijdt hij heel rustig, is een heer in het verkeer en verleent hij zelfs voorrang wanneer het niet hoeft :mrgreen:
c) waren ze aantoonbaar op weg naar DL op die datum

In beroep gedaan, verbalisant meldde schriftelijk dat hij een BMW met het bewuste kenteken, kleur x, de overtreding heeft zien maken. (Het vermoeden bestaat dat de kleur later in het RDW-register is nagekeken om het te kunnen vermelden). Beroep afgewezen, uiteindelijk voor laten komen, net voordat het voorkwam is het geseponeerd. Dit is de korte versie, maar hij heeft enorm lopen bellen, brieven schrijven, proberen tankbonnetjes uit DL te traceren en dus heel veel frustratie opgeleverd. Levert me jaren later nog tirades over de rechtsstaat op, en over 'schuldig tenzij anders bewezen'. :wink:

Succes hiermee! Dit komt regelmatig voor!

23 sep 2010 9:27
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Het zou nog een vergissing/verschrijving kunnen zijn.

Maar doordat het PV/de boete (geel briefje?) persoonlijk wordt thuisbezorgd klinkt dit wel wat meer naar een gerichte actie met inderdaad achteraf gefabriceerde 'bewijzen'. Te toevallig dat hij net bij jou in de wijk woont ook nog. Wat 's mans motieven zijn, zul je waarschijnlijk niet op de zitting achterkomen, als de betreffende verbalisant al uberhaupt hoeft te verschijnen.
Standaard voorbeeld van een LAFje. Je verliest het, maar voor de kosmische balans zou ik de man in de rechtbank graag even zijn leugens zien herhalen. Kost het je ook nog een halve snipperdag, maar dat is dan maar zo.

Heeft je kind zijn dochtertje soms in de zandbak haar schepje afgepakt ofzo?

23 sep 2010 9:59
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Een sterke arm der wet wordt je niet zomaar...... rukkers..!!

23 sep 2010 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Meneer de agent woont gewoon bij jou in de straat en wil eigenlijk ook een p maar dat kan i niet betalen en het mag niet van dat rot wijf van hem ,dus gaat hij maar een beetje lopen sarre.

23 sep 2010 10:34
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Dit verhaal riekt. Het is buitengewoon ongebruikelijk dat geeltje thuisbezorgd worden. De agent woont kennelijk bij jou in de buurt en er zou wel eens iets anders kunnen spelen.

Mijn advies: vraag het complete dossier op. Je krijgt dan de naam van de verbalisant en daarmee kom je met wat navragen er wellicht achter wie het is en wellicht weet je dan e.e.a. te plaatsen. Indien je daarmee een (goede) aanwijzing hebt dat hij jou bewust een oor heeft aangenaaid: klacht indienen.

Juridisch is de zaak overigens nog niet zo verloren. Er zit nl. een gat in de constatering van de agent. Immers, het kenteken heeft hij van zijn vrouw. Niet zelf geconstateerd dus. Daarmee ga je het niet zo maar winnen, maar icm bewijzen dat je elders was heb je een hele goede kans. Laat hem ook zeker komen om te getuigen. En vraag hem dan ook maar eens waarom hij het geeltje heeft thuisbezorgd.

23 sep 2010 12:14
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
:thumleft:

... en iedereen maar klagen dat het hier niet genoeg over techiek gaat :wink:

23 sep 2010 12:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Heb je al op de RDW site gespeeld met je kenteken. Dus nrs. omdraaien. Komt vaker voor dat autodealers een aantal kentekens heeft gereserveerd met nrs die elkaar opvolgen. Geen idee van jouw kenteken maar draai 45 eens om in 54 en kijk of er ook een Porsche uit komt rollen. Zou mij niets verbazen dat bij het doorgeven van het kenteken van agent aan vrouw misschien 54 in 45 is veranderd.

23 sep 2010 12:27
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
JP-S schreef:
"Ik vroeg mijn vriendin het kenteken meteen op te schrijven."

Hij beweert dus het kenteken zelf geconstateerd te hebben!

En aangaande het omdraaien van cijfers. Het zou kunnen maar lijkt mij wel erg toevallig. Dit riekt wat mij betreft erg naar iemand een oor aannaaien omdat je meent daar een reden voor te hebben (kinderen ruzie of zo).

23 sep 2010 12:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Ja zu best wel kunnen Maarten maar je weet het nooit. Ga maar eens een verhaal van de 1 naar de ander doorgeven. Dan wordt het verhaal ook wel eens gewijzigd. Bijvoorbeeld zegt één vier en zij schrijft 41 op. maar is toevallig wel een Porsche uit de serie van PC? en toevallig die van JP-S.

23 sep 2010 12:34
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Citaat:
dat autodealers een aantal kentekens heeft gereserveerd met nrs die elkaar opvolgen

Kentekens "reserveren" kan echt niet bij het RDW. Wat wel klopt aan je verhaal is dat de dealers hun kentekens aanvragen voor de nieuw af te leveren auto's bij de importeur die op hun beurt dit weer aanvraagd bij het RDW. Dit wordt in een bestand per dag verstuurd. Als je dus gaat "spelen" met de kenteken cijfers en letters is de kans zeer groot aanwezig dat het opvolgend kenteken het zelfde merk is.

23 sep 2010 12:41
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Zoals DS al zegt, het hangt nogal van de vraag af of die vrouw het kenteken zelf gelezen heeft en daarna opgeschreven, of dat hij het riep en zei het opschreef. Noemen ze volgens mij iets van auditu verklaring?(is een bekend arrest van)
Zou sowieso het dossier opvragen en niet vergeten de termijn voor bezwaar niet te laten verlopen, anders is het sowieso verloren zaak (hoorde trouwens laatst dat ze een standaard percentage van de bezwaarschriften seponeren als gevolg van overbelasting)

23 sep 2010 12:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Regio Utrecht
Ik lees dit nu nog eens door en begrijp het volgende niet uit de verklaring:

"ik was prive en in burger gekleed en verplaatste mij in mijn eigen prive personenauto... ...samen met mijn vriendin en zoontje."

Dus begrijp ik nu goed dat als een agent in Prive tijd zit (Lees, niet voor zijn werk bezig is) hij/zij nog steeds werkgerelateerde acties mag uitvoeren (bekeuringen schrijven ed.) ?

Dus mijn buurman die agent is, kan mij te allen tijde bekeuren, ook als hij niet werkt?

23 sep 2010 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Zonder alle replies te lezen, hier is de oplossing:

De vriendin heeft het genoteerd en is niet bevoegd. Klaar als een klontje. Die vent constateert een overtreding (dus niet van jou) en vraagt een ander die geen eed heeft afgelegd om het kenteken te noteren. Als je nu haar ambtseed opvraagt krijg je dus niks. 'Schrijvende' verbalisant is onbevoegd en bekeuring niet rechtsgeldig.
Daarnaast heb je dus inderdaad meer dan genoeg getuigen die jou verhaal onderkennen.

Standaard voorbeeldje van LAF (leugen + ambtseed = feit) wat je op flitsservice zo vaak tegenkomt. Deze 'agenten' zijn de meest zielige meest gepeste mensen toen ze klein waren en halen nu hun gram met de wet aan hun zijde. Laat geen spaan van die jippie heel!

Trouwens, bij je eerste bezwaar wordt het altijd ongegrond verklaard: de officier van justitie heeft schijt aan bezwaren en schuift alles het ronde archief in. Door naar de kantonrechter en van 5 getuigen op het feestje een ondertekende verklaring overhandigen. (dan be nje wel een jaar verder trouwens...) Zorg wel dat je dat NU regelt en noteer vooral de datum van ondertekening. Icm de bekeuring die dus recent binnen is gekomen toon je meteen aan dat je er werk van maakt en dat je een 'zo fris mogelijke' getuigenis hebt. Een jaar later kan vanalles bij worden verzonnen natuurlijk.

Edit:
BOXTUR schreef:
Je zou ook die vrouw als getuige kunnen laten horen.

Niet doen om 2 redenen: als jij een getuige opvraagt mag jij voor de kosten opdraaien.
Twee: meneer de eenstreper heeft op het PV gezet dat zijn vriendin het heeft genoteerd. Aangezien dat onder eed is opgemaakt is dat het verhaal. Icm eergenoemde over niet bevoegd zijn heeft hij dus al het bewijs aangeleverd. Als de agent hierna zijn verhaal nog eens wijzigt haal je het PV erbij en wijs je hem op de inconsistentie. De waarneming van de agent wordt daarmee onbetrouwbaar.

Nu zou ik trouwens gewoon bezwaar aantekenen en aangeven dat je dat niet was en meerdere getuigen hebt. Ondertekende verklaringen zou ik later uit de hoed toveren want wat bij de officier aan de kant wordt geschoven is minder sterk bij de rechter denk ik.

Laatst bijgewerkt door 944 guy op 23 sep 2010 13:59, in totaal 3 keer bewerkt.

23 sep 2010 13:51
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Dat klinkt goed 944 Guy.

Verder zou het ook handig zijn als je dus alarm met zo'n tracking systeem hebt. Zou je dat dan kunnen gebruiken als bewijs dat je auto voor de deur stond?

23 sep 2010 13:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende