Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:25

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Cabrio Challenge 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Cabrio Challenge
Ik kwam ergens deze link tegen http://www.cabriochallenge.nl/tochten/tocht.php?id=31. Zit erover na te denken om mee te gaan en met de Boxster naar de Noordkaap te rijden. Heeft iemand ervaring met de cabrio challenge?

22 sep 2010 19:36
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Cabrio Challenge
Geen ervaring mee ... maar voor dat geld - zou ik nog even doorsparen en meedoen met Camp4S :wink:

22 sep 2010 19:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
JA!! dat is echt gaaf.... :thumleft:

22 sep 2010 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
ben bang dat je auto behoorlijk slijt van zo`n trip :cry:

22 sep 2010 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
DD: Opel Signum Cosmo V6 3.0 09-04-2011: Yes: de 996 Carrera 4 Cabrio is in bezit! :-)
Regio "De Achterhoek"
Ik weet dat de auto wel preparatie dient te hebben (stalen wielkast e.d.). Maar mij lijkt het ook een geweldige en hartstikke leuke uitdaging. Had nu wel meegewild (heb wel iets met de Russische steppen) maar helaas nog geen P. Maar de reis naar Noordkaap is iets waar ik ook voor zou willen tekenen (en dan is de P er in ieder geval wel :P ).

Leuke reisverlagen trouwens, op de website van de cabrio challenge. Heb onlangs nog gereden in de oranje Boxter die al 4 x is ingezet voor deze cabrio challenges.

http://jalbum.net/a/946662/

22 sep 2010 22:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Mijn broer woont in Mo-i-Rana (eventjes onder de Poolcirkel) en ik ben al enkele keren daar naartoe gereden :drive: .
Een hele mooie route, zowel 's zomers alsook 's winters (de 1e keer 's winters in een Xantia op zomerbanden: levensgevaarlijk! :roll: Voor de terugweg 4 spijkerbanden aangeschaft!)
Weet wel dat je bijna constant op 2-baans-wegen rijdt (zij noemen dit snelwegen :ass: ) en dat de lokale bevolking nooit harder dan 90 km/u rijdt. En als je dan een keertje op een hoogvlakte lekker door kan rijden je zomaar een bekeuring van (omgerekend) enkele honderden euro's te pakken hebt (ervaringsdeskundige :evil: ). Er is veel controle :bang:
Ga je voor het avontuur: vooral doen (al denk ik dat het wel goedkoper kan), wil je lekker scheuren dan ben je beperkt tot de ijsvlakten.
Treintje rijden is daar stoomlocomotieven ... :flush:
Maar je bent dan wel echt in een andere wereld geweest :cheers:

22 sep 2010 23:07
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
BOXTUR schreef:
en dat de lokale bevolking nooit harder dan 90 km/u rijdt.

.. dat is de maximum toegestane snelheid in dat land - op tweebaans-wegen.
10 km overschrijding in zo'n gebied kost ongeveer 700 Euro aan boete ... alles daarboven .. of 10 Km te snel in 'n andere gebied is "inleveren rijbewijs".

23 sep 2010 7:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
2006 Boxster S 3.4
Leuke uitdaging :mrgreen:

23 sep 2010 9:10
Profiel Facebook 
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Leuk ritje, beetje prijzig en zeker niet geschikt voor de cabrio's die ik in mijn bezit heb helaas.

Als iemand het leuk vind zoiets te organiseren, dan doe ik daar graag aan mee. Alleen is de enige geschikte auto die ik heb een Volvo...

23 sep 2010 11:02
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Dag Allen,
Ik ben samen met mijn vrouw deelnemer geweest aan de tokio challenge (helaas maar voor korte duur :( ), daarom kan ik wel wat vragen beantwoorden. Ook heb ik twee porsches gereden (beiden 964)
Vergis je niet in de challenge. Het is zwaar, mede omdat je behoorlijke afstanden per dag af legt. Daarnaast is het erg belangrijk dat je auto goed voorbereid is. Bij de Tokio challenge waren stalen velgen, sterke banden en carterbescherming geen overbodige luxe. De challenge naar de noordkaap vereist weer andere zaken, zoals warme kleding en een goed werkende kachel :mrgreen: . Zorg er ook voor dat je auto niet te strak geveerd is. Bij slecht wegdek is dat een crime!
De organisatie heeft in de afgelopen jaren met de verschillende challenges heel veel geleerd en steekt goed in elkaar (en daar kan ik over mee praten!).
Duur: daar wil ik geen oordeel over vellen, maar onderschat een dergelijke organisatie niet. Er zit veel werk in. Op de dagen dat wij de Tokio challenge reden hebben we in zeer goede hotels geslapen.
Voor ons een reden om na ons onfortuinlijke avontuur (sterfgeval in de familie, dus terug moeten keren) onze blik nu al te richten op volgend jaar.
Wij rijden de rit naar de noordkaap niet mee maar zijn zeker van plan om mee te gaan naar de Amazone (van Paramaribo naar Lima).
Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groeten Rob

24 sep 2010 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Of je koopt deze auto... karren maar... :drive:

24 sep 2010 18:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Hallo sandelow,

Ik heb 2 x meegedaan met de Cabriochallenge. 1 x Latam challenge en 1 X Aussie. Of je het leuk vind licht aan je instelling, en aan je rij-kunsten.
Als je zorgvuldig en geconcentreerd rijdt kun je met je aangepaste Porsche de meest uitdagende trajecten aan, en dit is juist de kick!! De Challenge is, het woord zegt het al, een uitdaging. En geen vakantie. Soms gaat er iets kapot of doe je iets verkeerd. Hoe ga je dat oplossen?
Ik vond het beide keren superleuk, avontuurlijk, en gezellig. Alle lof voor de organisatie. Enneh, ook wel handig als je met je partner een goed team vormt :-)

24 sep 2010 23:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Wij hebben ook twee rally mee gereden met Cabriochallange, is echt geweldig.
Super goed lui van de organisatie.
De Nordcape heb ik (nog) niet gereden maar ben dat wel van plan volgend jaar te doen.
Dan eveneens met een Porsche, winter(spikes)banden zijn inbegrepen en dan is het goed te doen heb ik begrepen.

25 sep 2010 13:06
Profiel
PorscheForum Rookie
911 ST
haha, je komt die globetrotters ook overal tegen! ik heb ook 2x meegedaan met de cabriochallenge: noordkaap en latam gereden. geweldig om te doen, superlatieven schieten soms te kort.

met een beetje voorbereiding kom je met een P waanzinnig ver. juiste banden (grip en versterkte wangen). velgen, voldoende grondspeling en bodembescherming zijn de basis en verder komt het veelal op inzicht en stuurmanskunst aan - niet wat snelheid betreft, maar wel op tempo doorrijden, soms weinig slaap en de boel heel houden.

als je de mogelijkheid hebt mee te doen, niet twijfelen en boeken. krijg je geen spijt van.

30 sep 2010 12:37
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Iedereen, bedankt voor de reacties! Mijn auto is nu volledig standaard, zou ik daarmee voldoende grondspeling hebben, of moet hij hoger op zijn poten komen te staan?

30 sep 2010 12:45
Profiel
PorscheForum Rookie
911 ST
de organisator - jan willem koudstaal - reed voorheen met een boxster en die was licht verhoogd. ik zou hem contacten, maar de komende weken is hij nog met de club richting tokyo onderweg, vanaf laatste week oktober is hij weer in het land.

30 sep 2010 13:21
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
kijk of je een af-fabriek slechte wegen pakket kunt scoren...

Heeft Porsche dat eigenlijk ook?? (andere merken iig wel)

30 sep 2010 16:40
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]