Auteur |
Bericht |
henzel
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
was ik stiekem al bang voor. qua oldtimer houdt ik het dan maar bij mijn Buick
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
|
23 sep 2010 0:57 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Kwaliteit misschien niet direct, maar wel qua 'prijs per pk'. Vooral nu je een GT3 hebt, denk ik dat een T-tje je qua snelheid (niet zo zeer qua beleving) gaat tegenvallen. Heb geen ervaring met een 'E' or 'S' maar qua budget is een 3.0 SC of een 3.2 dan een betere keus als je niet een te groot vermogenverschil wilt. Je kan altijd nog de bumpers vervangen als je originaliteit niet belangrijk vindt. Verder heeft de 911 een hoop verbeteringen meegekregen sinds 1964, dus ja, als je het zo bekijkt is een 3.2 kwalitatief ook beter dan alles daarvoor. Leuk luxeprobleem!
|
23 sep 2010 5:06 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Kleine mening van mij. Ga voor eentje van voor '75, dus voor als ze verzinkt waren, zijn kwalitatief beter van beter metaal dan die daarna. Ik weet nu het verschil wel. En als je er een van na '75 wilt kopen, laat dan een goede carrosserie check doen, of een waarvan je weet dat hij volledig gerestaureerd is met documentatie, zodat je geen dicht gesmeerde koopt.
|
23 sep 2010 8:02 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
|
23 sep 2010 9:03 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Je kan het ook net omgekeerd bekijken, doordat hij nu al een snelle GT3 heeft is hij al wat verzadigd op dit vlak en is zo'n GT3 perfect complementair met een mooie klassieker; early 911 of 356 (zou ik ook niet zomaar uitsluiten). Bumpers vervangen gaat niet zo makkelijk denk ik, de voorklep was vroeger toch helemaal anders (naar beneden gekruld).
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
23 sep 2010 9:18 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Bij een klassieker gaat het niet om de snelheid IMHO. Lekker toeren, genieten van het typische boxer geluid en de looks. Het was toen zo, des te sneller, des te oncomfortabeler. E en S zijn sneller en feller dan een T, maar als je wat langere ritten wil maken kan dit ook een nadeel zijn. Ik heb in mijn T al echt genoeg na een dag sturen zonder enige bekrachtiging op de auto en dan is die nog redelijk tam.
T-jes zijn ook geen mietjes. Ook best snel, zeker in 2 en 3. Een klassieker koop je niet voor de snelheid, want dan valt alles tegen t.o.v je GT3. Maar voor wat je beschrijft voldoet een T net zo goed als een E of S. En scheelt je ook in aanschaf. (Zeker t.o.v een S)
Probeer gewoon eens te rijden in zo'n oudje. Kun je kijk of het wat voor je is. Het blijft een oude auto met alle minpunten van dien en is daardoor niet voor iedereen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
23 sep 2010 9:45 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Wat? Heeft ze de mijne wel eens gezien?? Hij is te koop.....
|
23 sep 2010 10:00 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Klopt: de zgn. longnose. Uitgangspunt van je vraag blijft toch wat je ermee wilt (gaan) doen. Gewoon beetje toeren op zondagmiddag of weken weg door heel Europa. 3.2 zal in dit laatste geval wel stukje comfortabeler zijn. Zoals elk nieuw type auto toch een stukje beter en comfortabeler is dan het vorige!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
23 sep 2010 10:04 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
G-model zeker geschikt voor langere ritten. Best comfortabel te noemen. Twee keer heel italië mee doorgetoert, tot zelfs Amalfi (onder Napels) Ook genoeg power van rond de 200 pk. Redelijk probleemloos qua onderhoud. Verzinkt zegt inderdaad zeker niet alles, ben ook veel roest tegen gekomen.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
23 sep 2010 10:35 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Ik zou voor een oudje gaan als ik jou was. Groot contrast met wat je al hebt en dat maakt het leuker. Waarom zou je op zoek gaan naar een auto die in welke vorm dan ook lijkt op wat je al hebt? valt er weinig te kiezen en gaat de lol en snel vanaf.
Een late 356 lijkt mij (als speedster rep rijder) zeker rijdbaar, ook op langere stukken van een paar uur tot een kleine dag. Als je het over looks en charme hebt, gaat er toch niet veel boven de 356.
Met een klassieker is de rit op zich al het begin van de vakantie. Als je er rekening mee houdt dat je niet in een dag naar zuid Frankrijk knalt, dan moet het prima te doen zijn.
Als je een cabrio wilt, kun je ook eens kijken naar een 3.2 speedster... zijn best betaalbaar deze tijd heb ik begrepen.
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
23 sep 2010 10:58 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
een 3.2 speedster betaalbaar? Heb ik iets gemist, of heb jij een andere maatstaf, tuurlijk is betaalbaar persoonlijk, maar volgens mij doet een 3.2 speedster rond de 60K...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
23 sep 2010 11:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
.. maar dan heb je geen lage Km-stand
|
23 sep 2010 12:11 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
|
23 sep 2010 12:22 |
|
|
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
@gast; Wacht je tot 1 april om te vertellen dat dit een grap is, of doe je het nu? Wel stoer dat je als watercoolerfan op zoek gaat naar een klassieke luchtkoeler! Persoonlijk vind ik van de oudjes de 911 met chrome-bumpers (dus van voor 73?) het gaafst.
_________________________________________ Kijken, rijden en genieten! http://www.lievekampadvocaten.nl
Laatst bijgewerkt door porsje911 op 23 sep 2010 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 sep 2010 20:05 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Kan je geen raad geven Marcel i.v.m welke te kopen, maar kan je wel het volgende zeggen, ik kan in principe kiezen om te gaan toeren in mijn ouwetje of de nieuwere van mijn pa. Keuze is snel gemaakt, het ouwetje Doen , kopen zo een ouwe, pure nostalgie als je daar mee rijd (maar moet wel zo orgineel mogenlijk zijn in mijn ogen)
|
23 sep 2010 20:27 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Ja hoor ik zie het nog gebeuren, blindieman wordt de nieuwe wolf Tip van mij: neem een enigsinds aangepaste 3.2, dan rij je (met de juiste bestuurder erin) de meeste GTdrietjes gewoon zoek!
_________________________________________ Racefun events
|
23 sep 2010 20:34 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Marcel (de waterkoker) aan de lucht? Wat is hier gebeurt? ik ben er even niet.... en als ik dit lees Het begrip 'klassieker' is wat men zelf schaalt onder klassieker! (gevoel, smaak ed.) Een echte klassieker is de 356, een ICOON de 911! en dan de eerste serie... De 3.2'tjes en 964's zijn maar opvolgers/faceliftjes van de destijds goedverkopende ronde lampen (tenminste dat is mijn idee)! Ze hadden dit model er nooit uit moeten doen Maar uiteraard vind ik alles tot EN met de 964 want ze lijken op elkaar Toen de 993 in de verkoop ging werden de verkoopcijfers al minder, dat kwam waarschijnlijk omdat de voorgevel verandert werd, en mensen houden niet van veranderingen.... maar de crisis begon bij Porsche eigelijk in 1997/1998...! En uiteindelijk zijn we verkocht aan VW Door die misstap.
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
24 sep 2010 1:56 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
_________________________________________ rouge et noir
|
24 sep 2010 10:18 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
En zelfs dat is geen probleem, ik heb al meermaals tripjes gedaan van meer dan +/-1400km op een dag met die oude badkuip.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 sep 2010 11:45 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
@Paul @Marcel Zou in jou geval gaan voor een pre impact (longnose) met een 3.0 blok. De mooie looks en lijnen en toch nog een beetje vermogen ( wel de remmen en ophanging aanpassen!!) Was ook mijn eerste voorkeurSuc6 met je keuze,ben benieuwd
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
24 sep 2010 12:53 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
als je je creditcard meeneemt kan je hem gelijk meenemen je gaat genieten
|
24 sep 2010 13:18 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Alles is te koop,behalve.........
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
24 sep 2010 13:23 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Hee Marcel , top dat je op zoek bent naar een oudje .! Zoals horn altijd schrijft "wie betaalt bepaalt ' . IK denk dat jij snel uitgekeken bent met een 3.2 . Omdat er niet genoeg verschil zit tussen de 3.2 en de gt3 . Ik denk persoonlijk dat jij snel uitgekeken bent met een 3.2 , hoe mooi ook .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
25 sep 2010 0:21 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Precies wat ik al tegen "m zei hoor Jeroen .zelfs het geluid
Laatst bijgewerkt door Richard op 25 sep 2010 11:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 sep 2010 7:58 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?
Een gt3.2 dus NB. Ik wilde XK120 typen, toen ik alleen nog maar de titel had gelezen.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
25 sep 2010 9:44 |
|
|