Auteur |
Bericht |
stefanboers
911T TargaNieuwerkerk aan den IJssel
|
(eindelijk) even voorstellen
Hallo allemaal Na een jaartje toch wel veel mee lezen op de achtergrond maar eens besloten om me netjes voor te stellen aan jullie. Ik ben Stefan 19 jaar en heb ongeveer een jaar geleden samen met mijn vader (49) onze eerste Porsche gekocht. Een 71'er Targa. Er zit een aardig verhaal achter wat wel leuk is om te vertellen: Het begon allemaal 2 jaar geleden (september 2008) toen wij bij een autobedrijf een paar huizen verderop een 911 coupe uit 1974 zagen staan. Na een paar weken toch af en toe even stiekem kijken maar besloten om wat verder van de auto te bekijken. Wat bleek, de auto was ingeruild maar de zaterdaghulp had het oliepeil gecontroleerd met een KOUDE motor, kwam tot de conclusie dat er bijna geen olie meer inzat en mikte er even 6 liter bij. Dus die was aan een revisie toe, maar goed we hadden geen haast en de (geheel) Nederlandse 911 zou in de tussentijd opnieuw gespoten worden. Om nu een heel lang verhaal kort te maken, we wachten nog steeds op het bericht dat de "witte" klaar is. Maar na een jaar hadden we er wel een beetje genoeg van en wouden toch wel heel graag Porsche rijden. Dus wij via via bij Joop Stolze aangekomen, die had veel modellen staan en uit enthousiasme eigenlijk gelijk een 71'er Targa gekocht. De auto is ingevoerd vanuit de VS, na een kleine maand konden we dan eindelijk van onze Porsche genieten. Een paar dagen later stond ik ineens stil, bleek de dynamo stuk te zijn. Dus wij dachten: hebben wij weer, maar goed dynamo gedemonteerd en laten reviseren. Nu al bijna een jaar lang heerlijk gereden en veel plezier ervan gehad. Maar nu is het volgende probleem, een maand geleden heb ik namelijk de koppeling eruit gereden (ik maak volgens mij alles stuk ). Nu dus een mooi moment om gelijk maar de auto aan te pakken, koppeling vervangen en opnieuw laten spuiten (zwart of sepia brown, weet het nog niet). Dit is dus zo'n beetje het verhaal van de afgelopen twee jaar. Stefan
|
22 sep 2010 19:16 |
|
|
bully
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Welkom Stefan, mooi verhaal
|
22 sep 2010 19:40 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Welkom Stefan! Hoe ga je hem laten spuiten? Helemaal uit elkaar of alleen afplakken?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 sep 2010 19:53 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Welkom hier Stefan, Je hebt dus wel al wat porsche-ervaring
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
22 sep 2010 22:26 |
|
|
stefanboers
911T TargaNieuwerkerk aan den IJssel
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
De Porsche-ervaring is er zeker en kan niet wachten om weer te kunnen gaan rijden. Wat het spuiten betreft, gewoon grote deels strippen, in ieder geval ruiten eruit etc.! Is in mijn ogen vele malen beter dan alles afplakken. Alleen over de kleur zit ik nog enigszins in. Ik persoonlijk vindt het sepia brown wel wat hebben ( is de orginele kleur), maar me vader ziet meer in het zwart! Dat worden dus nog wat leuke discussies aan de keuken tafel
|
22 sep 2010 22:40 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Welkom Stefan, Da's wel TOP, 19 jaar en al Porsche aan het rijden....dat kunnen er niet veel zeggen.Mijn zoon is bijna 17, en staat ook al te trappelen om rijbewijs te halen en Porsche te gaan rijden Leuke story trouwens ! Als je de auto over laat spuiten, dan inderdaad zover mogelijk strippen, als het budget dit toelaat. Suc6 ! en hoop dat je snel weer kan Grtz. Wout
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
23 sep 2010 1:34 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Leuk verhaal Stefan. Wat betreft de kleur kan het dus nog een leuke discussie worden
|
23 sep 2010 9:18 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Mooi verhaal, hou ons op de hoogte (ook over de kleur!)
|
23 sep 2010 9:25 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Welkom! Qua kleur zou ik het lekker orgineel houden en dan lekker voor de bruine gaan! Zwarte zijn er overigens al zoveel
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
23 sep 2010 10:26 |
|
|
marcel964
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3Kortenhoef
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Welkom! Ik zou ook de originele kleur houden! Zwarte porsches rijden er genoeg, bruine niet.
_________________________________________ groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3
|
23 sep 2010 10:55 |
|
|
stefanboers
911T TargaNieuwerkerk aan den IJssel
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Dat is ook een van de redenen dat ik voor de bruine kleur ga. Eerst vond ik het maar een poep kleur, maar ga het steeds mooier vinden.
Morgen gaat de auto de brug op en gaan we de koppeling vervangen, daarna is het tijd om de auto te strippen!
|
23 sep 2010 11:18 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Welkom hier, Leuk dat er een dorpsgenoot op het forum zit. Succes met klussen
|
23 sep 2010 12:54 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Wil niet vervelend zijn, maar er zijn heel erg veel sephia bruine 911-jes binnen de klassieke 911/912 club! Komt meer voor dan je denkt. Ik denk zelfs dat dit vaker voorkomt dan zwart. Zwart was namelijk een optie en sephia was standaard. Als je hem niet persee origineel wilt houden, zijn er genoeg erg gave kleuren die correct zijn voor de auto. Ik blijf Slate grey/Schieffer grau super vinden. Kijk anders eens op http://www.elferhelfer.de Daar staan alle kleuren vermeld die er zijn gebruikt door de jaren. Wel gaaf dat je zoveel mogelijk zelf doet!! Zie je toch niet zo vaak meer. Het is hartstikke leuk en relatief eenvoudig om aan een klassieke 911 te sleutelen. Je leert je auto goed kennen en het scheelt ook nog eens bakken met geld! Heb zelf mijn 911 kompleet gerestaureerd inclusief motorrevisie en zou dit zo weer doen!
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
23 sep 2010 16:46 |
|
|
stefanboers
911T TargaNieuwerkerk aan den IJssel
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Vandaag de hele dag lekker aan het sleutelen geweest, nog voor de middag (wel om 8uur begonnen, lag de motor eronder vandaan (incl. Versnellingsbak)
Na wat te hebben gegeten, de versnellingsbak los gekopeld en wat bleek! Heel de koppeling nat, dus zoeken naar de oorzaak. En na een klein half uur de kapotte askeerring gevonden en verwijderd. Deze moet ik nog even bestellen en dan denk ik volgende week weer verder. De rest van de middag maar even de tijd genomen om de versnellingsbak schoon te maken, want wat was dat ding vet geworden.
Laatst bijgewerkt door stefanboers op 24 sep 2010 19:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 sep 2010 18:59 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
klinkt als een leuk klusje
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
24 sep 2010 19:01 |
|
|
stefanboers
911T TargaNieuwerkerk aan den IJssel
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Het viel me eigenlijk alles mee, het verwijderen van de motor ging redelijk eenvoudig. En dat van die keerring is gewoon jammer, maar je weet het van te voren. Als je hem open haalt is de kans groot dat je dingen tegenkomt die je liever niet ziet. Hier voor de mensen die van plaatjes houden:
|
24 sep 2010 19:06 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Hé Stefan, allereerst welkom hier, en nu dat de motor eruit is, vervang je best alles(rondom de motor) waar je later niet meer goed bij kunt. Heb ik toch gedaan, nieuw is nieuw en het oude gaat toch kapot. Adressen nodig voor parts, pb me maar!
|
24 sep 2010 19:16 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Is het de krukas keerring of die aan de ingaande as van de bak? Krukas keerring is heel makkelijk te vervangen. Wel voorzichtig met de nieuwe keerring bij installeren. Verder zou je nog even kunnen denken aan een upgrade naar hydraulische kettingspanners mocht je die nog niet hebben. Even een tip: Nu je de motor eruit hebt, kun je makkelijk de bouten van de bananen armen (Waar deze armen aan de auto zitten) omdraaien. Je kunt dit namelijk niet doen als de motor erin zit!!! Mocht je dan een keer wat moet doen aan die armen (Ze willen nog wel eens krom raken), kun je dit in ieder geval loshalen zonder de hele motor te moeten verwijderen. (Heb ik dus niet gedaan ) Succes!
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
24 sep 2010 23:48 |
|
|
stefanboers
911T TargaNieuwerkerk aan den IJssel
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Ik zag dat ik al een hele tijd niks meer geplaatst had en dat terwijl er in de afgelopen 2,5 jaar heel veel gebeurd is. Dus een kleine update... de laatste keer (sept 2010) dat ik jullie bericht heb was ik bezig met het vervangen van de koppeling. Dit is allemaal goed verlopen en daarna is de auto het eerste stadium van een deel restauratie in gegaan. Hij kreeg namelijk een nieuw jasje.. en het is uiteindelijk zwart geworden. Hier onder een foto van hoe de Porsche was bij aankoop en hoe hij nu is. (wat is het toch heerlijk om aan zo'n auto te mogen knutselen ) En als je dan eenmaal begint dan ga je eigenlijk ook maar door, in een volgorde die ik achteraf (en hopelijk de volgende keer bij een andere 911) anders zou doen. Maar nadat de auto volledig gespoten was toch ook maar het interieur aangepakt, want daar zit je zelf tegenaan te staren al die tijd. We hebben de Porsche opnieuw laten bekleden in een cognac kleur. En toen we vorig jaar eindelijk konden rijden kwam na een paar ritjes het volgende probleem opzetten.. een raar metalen geluid vanuit de motorruimte.. en dus de motor er (weer) onder vandaan om de oorzaak te bekijken. Uiteindelijk bleek dat een van de zuigerveren zich had samengesmolten met de zuiger en dat er een verkeerde nokkenas in de motor lag. En dus ook maar een motor revisie.. Afgelopen weekend eindelijk de motor weer terug kunnen plaatsen (ik zit op dit moment namelijk voor mijn afstudeerstage in Ierland). En voor zo'n mooi moment vliegen we dan natuurlijk gewoon even over. Hier dan ook weer een foto van hoe de motor eruit zag en hoe hij nu is. Ik ben tevreden
|
28 apr 2013 16:11 |
|
|
bully
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
...............
|
28 apr 2013 16:39 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Mooi resultaat! Interieur ook erg mooi, nog wel ff een origineelstuur plaatsen
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
28 apr 2013 19:11 |
|
|
stefanboers
911T TargaNieuwerkerk aan den IJssel
|
Re: (eindelijk) even voorstellen
Dankje Toevallig heb ik vandeweek een draadje geplaatst in "gevraagd" voor een origineel stuur. Dat hoort er toch wel bij. Deze winter ook maar eens de tellers netjes maken en op zoek gaan naar een radio om het plaatje compleet te maken.
|
28 apr 2013 20:01 |
|
|