Auteur |
Bericht |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Verhaal van Marino en Jurgen (edit: en Sanhi) klopt als een bus. Ook bij de AKK bij PCG nog daarover gesproken met de "keurmeester". Schijnt zonder bekrachtiging in de 993TT echt niet te doen te zijn. Mijn 993 Carrera koppeling was 2000km geleden net vernieuwd maar in vergelijking met de 993TT is die laatste echt nog een heel stuk lichter. Niet dat dit per definitie fijner rijdt, ik vond die in de Carrera ook prima met veel gevoel, maar is in de 993TT gewoon anders/lichter.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
18 sep 2010 0:13 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Toen ik voor het eerst wilde gaan proefrijden in mijn 993TT schrok ik erg toen ik de koppeling intrapte, wat ging dat zwaaaaaar. Tot ik de motor startte, toen ging de koppeling superlicht! Ik zet altijd de auto in zijn versnelling met parkeren en nadeel bij de mijne is wel dat na een tijdje stilstaan de (hulp)druk weg is en je dus flink moet trappen om hem in vrij te zetten voor het starten. Koppeling is dus absuluut bekrachtigd!!!
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
18 sep 2010 3:07 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Denk dat Paul "ons turborijders" nu inmiddels wel geloofd vwb die bekrachtiging...
|
18 sep 2010 5:38 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Yep.Die TT heeft een heerlijk lichte koppeling.Zat die maar in iedere 993 Vrouwlief heeft die koppeling wat keren vervloekt
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
18 sep 2010 8:23 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Heel slecht..... daarvoor hebben ze een parkeerrem uitgevonden, ook wel handrem genaamd
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
18 sep 2010 9:46 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Nou Paul, voor jou dan Door het enorme koppel van de 993 Turbo motor moest de diafragmaveer in de drukgroep versterkt worden. De diafragmaveer is de veer die de koppellingsplaat tegen het vliegwiel drukt met behulp van de drukgroep. De druk waarmee de koppelingsplaat tegen het vliegwiel aangedrukt wordt is bij een: 3.2 Carrera 8600N 964 9600N 965 12400N 993T 15000N Door de jaren heen zijn deze veren bij elk nieuw model dus sterker gemaakt. Vanaf de 993T werd daardoor de koppelingsbediening zo zwaar dat er een bekrachtiging wenselijk was. De gewone 993 heeft ten op zichte van de oudere modellen (helaas) al een langere pedaalweg om de pedaal kracht niet te groot te krijgen. De bekrachtiging bij een 993T en de latere Turbo's werken op ongeveer de zelfde manier als de rembekrachtiging bij een 964C4. Met vloeistofdruk dus. Tussen de koppelingscilinder en de koppelingsgaffel zit een servopomp die bij bedienen van de koppeling de gaffel helpt aanduwen. De benodigde vloeistofdruk voor de servopomp wordt verkregen door een tandempomp die op de plaats zit waar de 964/993 de stuurbekrachtigingspomp hebben zitten. De tandempomp bestaat dus uit een stuurbekrachtigingspomp en een koppelingspomp. De druk die de pomp maakt wordt begrensd op 70 bar. Om de druk constant te houden is er ook een drukaccumulator gemonteerd, net zo een als de Carrera 4 heeft in het systeem voor de hydraulische rembekrachtiging. Door de bekrachtiging kon bij de 993T de slag van de koppeling weer naar normale lengte teruggebracht worden terwijl de koppelingbediening ook nog eens 25% lichter werd. Enne, een auto in zijn versnelling bij het parkeren is natuurlijk niet erg. .
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
18 sep 2010 10:26 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Super verhaal Erwin en dat speciaal voor mij Al die exacte aandrukkrachten, mooi. "... de zelfde manier als de rembekrachtiging bij een 964C4" Ja, die techniek, dat is niet mijn terrein, DAAR weet ik niet veel van Geloof het nu helemaal Jurgen Had tijdens het schrijven van mijn vorige bericht nog wel heel even gedacht aan het grote koppel van de T
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 sep 2010 11:36 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Ik had natuurlijk ook kunnen schrijven zoals een 964 RS of 993 RS dat hebben, had je dan wel meteen geweten wat ik bedoelde .
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
18 sep 2010 12:29 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Waren vorige winter allemaal klanten van jou die de ANWB moesten bellen omdat de handrem vastgevroren zat? Zou je wel veel klanten hebbenExtra zekerheid en niet slecht!!
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
18 sep 2010 14:52 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Erwin, je hebt qua argumenten helemaal het laatste woord, natuurlijk
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 sep 2010 15:21 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Marino - Nog eventjes geduld- heb vandaag ook staan kijken bij een 996 turbo (mj04) ben echt onder de indruk van alles - de stoelen- geweldige motorgeluid etc. etc., kan echt voorstellen dat je deze wil gaan gebruiken als je daily driver, zou voor mij ook de keuze zijn - veel plezier straks
|
18 sep 2010 15:25 |
|
|
GR
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
996 TT is een prima auto als D.D.
Laatst bijgewerkt door GR op 22 okt 2010 14:29, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 sep 2010 16:36 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Dan blijf je PS Cups vervangen...
|
18 sep 2010 18:57 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Natuurlijk vind de garage dat Wat vind je zelf Schreef eerder over vervangingsadvies garage ...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 sep 2010 20:10 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Volgens mij ging die 3mm van GR over de banden
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
19 sep 2010 9:48 |
|
|
GR
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Bij gebruik van 996TT als D.D. vind ik 3 mm ook het minimum. Als D.D. wil ik wel wat veiligheid. Met 3mm profiel op nat wegdek slipt de TT in z'n derde versnelling nog door! Imho leuk voor een keer, maar niet als je de TT dagelijks gaat gebruiken.
|
19 sep 2010 15:54 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Ik gebruik een handrem alleen maar om te slippen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2010 17:21 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
we dwalen wel af maar wat zou het prijsverschil ongeveer bedragen tussen een 996 TT coupe of een 996 TT cabrio ca. € 10K?
|
19 sep 2010 17:35 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Zou ik niet durven zeggen, is toch redelijk persoonlijk. Ik zelf zou voorde cabrio inderdaad ongeveer 10k minder over hebben
Laatst bijgewerkt door marino op 19 sep 2010 19:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 sep 2010 19:10 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
19 sep 2010 19:12 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Met 1 mm ook hoor...
|
20 sep 2010 8:28 |
|
|
GR
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
en met 2 mm en zonder profiel, etc. etc.
|
20 sep 2010 13:01 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
en 4 en meer ook.. en ijzel / sneeuw / hagel / stuifzand / omgeslagen oliewagen... als die 4wd er nu af kon, dan werd het pas echt een spannende porker
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
20 sep 2010 13:52 |
|
|
alfa male
993 Carrera
Ex 968Dordrecht
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
Dat kan; dat heet een GT2. "Horses for courses" enz. ...
|
20 sep 2010 15:11 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 99
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
20 sep 2010 15:17 |
|
|