|
928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
Auteur |
Bericht |
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
De logistiek, geouwehoer en kosten maakt het makkelijker om dat bij mijn ouders te doen. Mijn vader kan met zijn amerikaanse rijbewijs 'geloofwaardig' met de amerikaanse platen rondrijden, alle papieren zijn toch nog aanwezig. Als ik het regel moet ik weer een kenteken aanvragen, verzekering en weer een dag vrij nemen. Mijn vader komt even langs voor familiezaken en voor de 2-3 maandelijkse bezoek. En ik heb hier ook het gereedschap er niet voor, bij mn ouders in de polder is dat wel beschikbaar. We kunnen voor een gratis herkeuring even demonstreren dat het wiellager goed is en dan wordt de auto meteen afgevinkt. Komende maandag zal dat dan wel geregeld worden.
|
14 sep 2010 19:38 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag
En goedgekeurd! Samenvatting van de gedane zaken: 1. Auto kopen (duh) 2. De plomp oversturen en hiervoor betalen (in mijn geval bestemming zeebrugge via een RoRo boot, r'dam kan ook mits in container) 3. Auto ophalen in zeebrugge. Benodigde papieren: oorspronkelijk kenteken bewijs, bewijs van verzekering, ID, en genoeg geld. Hier werden meteen ALLE invoer kosten betaald: 6% nederlandse BTW, invoer kosten en papierwerk voor de expediteur. 4. Rijden naar de grens en daar aangeven bij de douane. Hier hoeft slechts 1 printje gemaakt te worden en krijg je een stempel. 5. Op de grens de oude platen verwijderen en in mijn geval 1 dagskenteken aanbrengen. Officieel mag dit niet omdat ik niet naar de keuring reed, maar dat weet de agent toch niet. Tevens verzekering geregeld op basis van dit 1 dagskenteken. 6. Thuis de koplampen vervangen (ivm lichtbeeld amerikaanse vs europese koplampen) en de side markers los gekoppeld. 7. Naar de keuring met originele papieren, geld, de auto (duh) en een vrije ochtend. Tevens moet je (ook al is die 25+ jaar) een formulier 'aangifte BPM' meenemen. Te vinden op de website vd belastingdienst. 8. Afsluitend krijg je enkele dagen later de kentekenpapieren in de bus en kun je platen laten maken. FYI: de 928 krijgt zo'n grote vierkante plaat achter ivm de bumper-rubbers. Helaas geen klein ami kenteken Dit is ook niet te regelen omdat er naar beneden toe voldoende ruimte is.
|
20 sep 2010 11:42 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, geslaagd!
Dan maar ombouwen naar de Europese standaard, zodat je een normale NL plaat kunt voeren??
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
20 sep 2010 12:09 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, geslaagd!
nee, dan moet je een hele nieuwe bumper kopen omdat er 2 flinke bevestigingsgaten in zitten.
|
20 sep 2010 12:16 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, geslaagd!
|
26 sep 2010 14:12 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
Ongelukje gehad ......vertel
_________________________________________ Nie janken.
|
26 sep 2010 14:34 |
|
|
bully
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
happened?.....
|
26 sep 2010 14:41 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
Nou ik niet. Mijn vader heeft nog geen 10km gereden toen hij op een grindpad zat te blazen (dikke josti) en een boom besloot te koppen. Ding is afgeschreven en heeft omgerekend 5 eu/km gekost hier in NL.
|
26 sep 2010 15:58 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
Zonde, was een mooie
Die 50 euro snap ik trouwens niet maar goed..
Succes ermee!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
26 sep 2010 21:39 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
Nee, 5 euro per nederlandse kilometer. Kosten gemaakt tbv het versturen en importeren gedeeld door het aantal nederlandse kilometers. Ik heb natuurlijk 500 gereden vanaf belgie naar enschede en weer naar mijn ouders. O wacht, dan wordt het 'gelukkig' maar 3 euro per kilometer...
|
27 sep 2010 9:10 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
Zonde van de tijd en de moeite, dat had hij ook in de States kunnen doen!!
Hadden we wel een leerzame topic gemist!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
27 sep 2010 9:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
jammer. was wel een mooie bak zo'n rode old skool 928
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 sep 2010 9:25 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
No shit, dat dachten wij ook al wel. Overigens het vermelden waard dat mn pa alleen een blauw oog eraan heeft overgehouden en mijn zus een pijnlijk bovenlijf (omdat mn pa er tegenaan was gevlogen toen ze die boom, a 25cm diameter, hadden meegepakt). Conflicten met bomen hebben met ~80kmh wel eens ergere gevolgen gehad, maar minder denk ik nog nooit. Boom midden in de flank: zus dood Boom van voren: pa dood (aangezien hij altijd weigert een gordel om te doen)
|
27 sep 2010 11:35 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
Gelukkig geen 2e slecht bericht deze week
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
27 sep 2010 17:09 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
+1, wel zonde overigens
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
27 sep 2010 17:38 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)
Jaja, leuk verhaal: dat ding begon met 234 pk (amerikaanse S uitvoering, heel schraal) en heeft/had nu 310-320. De nokkenassen zijn vervangen, zuigers, koppen, inlaat, uitlaat, en last but not least de motormanagement. Op cosmetisch vlak het interieur, kuipstoelen, buitenkant is voor een deel overgespoten, nette velgen. Er is in de VS door mijn pa een hoop aan verspijkerd. Vergeleken met de origineel europese S heeft dit ding onderin 25% meer koppel door die nieuwe motormanagement, trok als een trein. Sterker nog: tot 150 was deze auto gewoon sneller dan de 928GT die mn vader nog in amerika heeft staan (en die heeft, zeer boven verwachting, al 315pk op de achterwielen, dus richting de 360 aan de krukas waar 330 de spec is en hier is niks aan versleuteld). Maargoed, we gaan binnenkort eens de balans opmaken vd schade. Ik heb al wat rondgebeld en een kaal chassis is voor 5-600 euro te kopen. Het lijkt erop dat het blok kromme kleppen heeft (distributie is kapot rechtsvoor) en voor de rest hopelijk goed is. Heel misschien is de nokkenas aan de voorkant wat krom. De ophanging rechtsvoor is beschadigd maar de veerpoot zo te zien niet, die is gewoon meegegaan in de scharnieren. De meeste dure onderdelen lijken dus nagenoeg intact gebleven. Maar voordat de boel weer rijdt zijn we ongetwijfeld driekwart jaar verder omdat de 944 nu bij de spuiter staat, en daarna de BMW ook rijdend gemaakt moet worden. Until then
|
27 sep 2010 22:46 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (2-1-11)
Updatetje. Ergste scahde: chassis compleet krom, blok zit een gat in (lasbaar), kleine ophangingsdelen die stuk zijn Meevaller: blok is te redden, nagenoeg de volledige ophanging en aandrijflijn is bruikbaar. Nu overwegen of ik een ander chassis koop, een loop/sloop exemplaar, of een frame ga lassen
|
02 jan 2012 13:19 |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|