Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:51

Antwoord op onderwerp  [ 397 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Volgende
Porsche crash bij Wehl, Achterhoek 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Dimple schreef:
Ik ken Stefan dan wel niet persoonlijk, maar he...wat is een paar euro om iemand een hart onder de riem te steken. Bikers zijn een grote familie, Porkers toch ook? Gewoon iemand aanstellen die e.e.a. coördineert (wellicht rol voor oud-moderator met waarschijnlijk nu zeeën van tijd? :mrgreen: ) en € 2,- de man overmaken? Klein gebaar, groot effect.

Ik doe mee.

+1

Beter, iemand die Stefan persoonlijk kent, er niet al te ver vandaan woont en de fruitmand kan gaan bezorgen. :idea:

27 sep 2010 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Gast ga jij eens even heel snel verder met vakantievieren dan :!:

Ik maak wel twee keer over ;)

27 sep 2010 23:57
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Maakt me niet uit wat we kopen, maar een bijdrage wil ik sowieso wel geven.

28 sep 2010 0:54
Profiel Twitter 
PorscheForum Rookie
Chevrolet Camaro Convertible IROC-Z Z28 5.0 TPI
Amsterdam
Beste leden, ik had hier volgens mij nog geen account. Heb zelf 3 924'jes gehad (en kwam hier terecht via Martijntje), maar buiten dat ken ik Stefan privé wel enigszins.

Even wat verduidelijken. Om te beginnen zat z'n moeder niet in de auto. Z'n moeder was met een gezamenlijke vriend uit eten en Stefan had eerst geen zin, maar is daarna alsnog die kant op gegaan om een hapje mee te eten. Zijn moeder was dus al vooruit gereden.

Inmiddels ken ik Stefan goed genoeg om te weten dat close calls wel een beetje zijn vaste bezigheden waren. Ik ken geen auto die die heeft gehad waar die weleens min of meer al dan niet bijna gecrasht is. Misschien niet zo aardig voor iemand die in 't ziekenhuis ligt, maar helaas wel de waarheid.

Stefan ligt momenteel in 't ziekenhuis in Doetinchem. Hij heeft schouder, 3 ribben en z'n nek gebroken. Dat laatste heeft ie al 't geluk van de wereld mee gehad, geen verlamming of dwarslaesie. 't Gene wat zich heeft voorgedaan is dat er toch aardig op topsnelheid werd gereden, ik ga geen cijfers noemen, die zijn bij iedereen wel bekend... De A18 is (volgens mij volledig, maar in ieder geval op dit stuk) 2 baans. Op een gegeven moment is er iemand zonder heel erg goed te kijken (alles is relatief) naar links gegaan. Om deze persoon niet vol te raken is Stefan dus uitgeweken.

Vermoedelijk gaat ie er weer helemaal bovenop komen. Toen ik gisteravond werd gebeld was ik niet verbaasd dat dit nieuws nog eens zou komen. Stefan was ook bezig met z'n motorrijbewijs, maar daar had ie al z'n twijfels over of dat zo wel verstandig was... Het is een harde leerschool, maar ik zelf en ook andere bekenden hopen dat ie er in ieder geval wel wat van leert. Ik zelf zat niet vaak bij 'm in de auto, maar de verhalen die ik hoorde (dat zijn er vermoedelijk meer dan dat hier op 't forum hebben gestaan) had ik echt m'n vragen over of die jongen nou echt nergens van schrok. Als er nieuws is of vragen zijn dan zal ik proberen wat te laten horen en ik zal dit topic proberen te blijven volgen.

28 sep 2010 3:08
Profiel
Moderator
PF #57
dank voor de info. maar of het handig is om dergelijke detailinfo op een openbaar forum te plaatsen, vraag ik me af.

28 sep 2010 6:17
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ik lees nu dus dat mud nog bezig is met zijn motorrijbewijs... hij had toch al diverse motoren gehad? :scratch:

28 sep 2010 8:10
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
MS964 schreef:
Dimple schreef:
Ik ken Stefan dan wel niet persoonlijk, maar he...wat is een paar euro om iemand een hart onder de riem te steken. Bikers zijn een grote familie, Porkers toch ook? Gewoon iemand aanstellen die e.e.a. coördineert (wellicht rol voor oud-moderator met waarschijnlijk nu zeeën van tijd? :mrgreen: ) en € 2,- de man overmaken? Klein gebaar, groot effect.

Ik doe mee.

+1

Beter, iemand die Stefan persoonlijk kent, er niet al te ver vandaan woont en de fruitmand kan gaan bezorgen. :idea:

+2

Weet dat we zoiets deden bij een medeforumer een aantal jaren terug na een ringtripje

28 sep 2010 8:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
DD: Opel Signum Cosmo V6 3.0 09-04-2011: Yes: de 996 Carrera 4 Cabrio is in bezit! :-)
Regio "De Achterhoek"
Citaat:
De A18 is (volgens mij volledig, maar in ieder geval op dit stuk) 2 baans.

Klopt, rij zelf dagelijks op de A18. Bij nat wegdek op veel plekken verraderlijk wegens sporen in wegdek waardoor je soms onverwacht links/ rechts glijdt.

Goed te lezen dat de nek schade alleszins meevalt (op dit moment dan, schade aan wervels, zenuwen, et cetera kan zich nog maanden later openbaren). Had een stuk beroerder kunnen aflopen.

http://jalbum.net/a/946662/

28 sep 2010 9:11
Profiel WWW
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
in het verhaal van jxr kan ik me wel vinden :|

Goed om te horen dat hij er weer bovenop gaat komen :cheers:

28 sep 2010 9:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 Carrera S 3.8
Ede
JXR schreef:
Om te beginnen zat z'n moeder niet in de auto.

Gelukkig maar, ik had gisteren van een bekende van Stefan gehoord dat z'n moeder ook in de auto had gezeten, verkeerde info dus.

Het is dus wel wat harder gegaan als toegestaan maar wie doet dat nu niet een keer.
Ik heb daar ook geregeld gereden en die weg leent zich er wel voor om even het gas in te trappen, niks vreemd dus.

@ JXR, mocht je hem speken, wens hem dan sterkte van mij/ons en op naar de volgende Porsche.

28 sep 2010 9:21
Profiel
Tja, hopelijk is dit een harde maar dan in ieder geval wel een heel goede les voor hem (als het juist is wat hierboven staat).

28 sep 2010 9:25
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Beterschap!

28 sep 2010 11:42
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
horn schreef:
dank voor de info. maar of het handig is om dergelijke detailinfo op een openbaar forum te plaatsen, vraag ik me af.

Maakt misschien wel een eind aan allerlei speculatie verhalen,die hier zouden kunnen komen :!: Verder een voorspoedig herstel Stefan.

28 sep 2010 12:13
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
En de verzekeringsinspecteur weet nu ook hoe het zit :mrgreen:

28 sep 2010 12:26
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
nou ,die kan alleen maar balen dat er geen bewijs van is ,kan niets naar aanleiding van wat praatjes op een forum.

28 sep 2010 12:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bewijs :shock:, Kijk eens naar die afstand die hij overbrugt heeft, de sloot waar hij overheen gevlogen is, de boom waar hij doorheen gevlogen is en de schade aan zijn auto, lijkt me voldoende bewijs voor het vaststellen van de snelheid van het voertuig.

Daar heb je geen forumpraatjes meer bij nodig.

28 sep 2010 12:32
Profiel
Leiderdorp
buiten dat ,hele andere richting ,denk niet dat mud zijn auto all risk had

28 sep 2010 12:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Chevrolet Camaro Convertible IROC-Z Z28 5.0 TPI
Amsterdam
marino schreef:
Ik lees nu dus dat mud nog bezig is met zijn motorrijbewijs... hij had toch al diverse motoren gehad? :scratch:
Nouja, goed, dat wilde ik dan nog net niet vermelden, waarom lijkt me duidelijk, maar dat klopt.

Maarten schreef:
En de verzekeringsinspecteur weet nu ook hoe het zit :mrgreen:
Die waren al ter plaatse en 't was voor niemand nog gokken dat er te hard is gereden. Daarom is ook z'n rijbewijs afgenomen, waar die 't van horen zeggen compleet niet mee eens was. En volgens mij kan alcohol of niet rijbevoegd (geen rbw) de enige reden zijn waarom de verzekering niet dekt...

Richard schreef:
buiten dat ,hele andere richting, denk niet dat mud zijn auto all risk had
De Boxster S had ie ook allrisk (iets andere prijsklasse natuurlijk), maar 't zal me ook niks verbazen dat ie deze toch ook allrisk had, zo'n econoom is 't wel.

Overigens kreeg ik een inbox van MS964 om eventueel de fruitmand actie uit te voeren. Als iedereen 't daar mee eens is, dan ik ook. Ik hoop toch eind van de week als ie weer thuis is even langs te gaan. 't Is misschien een beetje apart voor iemand met 2 posts, maar goed, ik ben hier niet aangemeld om iedereen voor 2 euro op te lichten, dat moge duidelijk zijn.

Mijn gegevens:
Jordi Boerman, Amsterdam
ING: 67.46.96.735
Zet in de omschrijving even je naam EN nickname - tenzij je anoniem wil doneren - dan kan zal ik ook in dit topic plaatsen wie (op nickname uiteraard) d'r wat heeft gedoneerd.

28 sep 2010 13:09
Profiel
Leiderdorp
prima initatief :thumleft: komt eraan> done :salut:

28 sep 2010 13:16
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
André schreef:
Weet dat we zoiets deden bij een medeforumer een aantal jaren terug na een ringtripje

Waar hij zijn auto total loss had gereden, over de kop was gegaan en met de trauma helicopter van de Ring was afgevoerd en enige dagen in het ziekenhuis had doorgebracht (voor de volledigheid, voordat mensen denken dat je bij het raken van een paaltje al een fruitmand krijgt... :wink: ).

Ik denk nog steeds dat we hier op een bepaalde manier een hechte gemeenschap zijn en dat het inderdaad geen kwaad kan elkaar te steunen in moeilijke tijden of te feliciteren met mooie momenten. Toen mijn jongste zoon geboren werd stonden de eerste dag erna twee forummers op de stoep met een mooi (Porsche) kado. Toen mijn moeder en later mijn vader overleed kreeg ik vanuit dit forum van diverse kanten condoleances (terwijl ik het niet op forum vermeld heb). Dat soort dingen doen je goed. Mij in ieder geval wel. En of je daar wel of niet aan 'moet doen'... tja, dat moet je lekker zelf bepalen. Ik maak wél een bijdrage over, hoewel ik The Mud nooit in real life ontmoet heb, doe ik daar graag aan mee. Kleine moeite, mooi gebaar imho.

28 sep 2010 13:50
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ook net gedaan met ongeveer dezelfde motivatie. Gedachte is ook een beetje: wie is er zelf niet jong geweest? Dan rijd je wel eens te hard of heb je wel eens een grote bek. Nu doe ik dat uiteraard nooit meer. :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Maarten op 28 sep 2010 13:59, in totaal 2 keer bewerkt.

28 sep 2010 13:57
Profiel
Aangezien JXR Stefan kent heb ik idd aan hem gevraagd om dit te coördineren. Ik ken Stefan verder ook niet, en dat hij te hard heeft gereden zal ook wel, maar dit gun je niemand. Hij is nog jong (zegt opa :wink: ), hopelijk leert hij ervan.

Donatie komt jou kant op XJR! En bedankt voor de moeite! :salut:

28 sep 2010 13:58
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
@ Horn: Als je het zo stelt, kan ik geen nee meer zeggen :thumleft:

EDIT: zojuist gedaan :!:

Laatst bijgewerkt door marino op 28 sep 2010 14:35, in totaal 1 keer bewerkt.

28 sep 2010 14:05
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Zoals eerder toegezegd. Geld is inmiddels overgemaakt. :salut:

28 sep 2010 14:28
Profiel Twitter 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
JXR schreef:
De Boxster S had ie ook allrisk (iets andere prijsklasse natuurlijk), maar 't zal me ook niks verbazen dat ie deze toch ook allrisk had, zo'n econoom is 't wel.

was niet allrisk, maar denk dat dat momenteel ook het laatste is waar je je druk om moet maken. Mijn donatie komt vanavond je kant op

28 sep 2010 14:52
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 397 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Volgende